طراحی دکوراسیون فضای اداری با بودجه محدود

طراحی دکوراسیون فضای اداری با بودجه محدود

برای راه اندازی یک شرکت یا اداره خاص، باید حتماً به طراحی دکوراسیون اداری توجه ویژه داشته باشیم. دکوراسیون فضای اداری می‌ تواند روی بهره دهی نیروی کار تأثیر بسزایی داشته باشد. اما یکی از معضلاتی که همواره پیش روی مدیران قرار می‌ گیرد، هزینه‌ های بالای مربوط به اجرای دکوراسیون داخلی می‌ باشد. بسیاری تصور می‌ کنند که برای داشتن فضای مناسب در اداره خود باید هزینه‌ های بسیار زیادی را بپردازند، اما نکته مهم این است که در شروع کار می‌ توان با هزینه‌ های کمتری روند طراحی دکوراسیون و انجام داد. در ادامه این مطلب از سایت پیرامید طرح بیشتر در این زمینه صحبت می‌کنیم و اطلاعات و راهکارهای مناسبی را با شما در میان می‌ گذاریم.

پارامترهای مهم برای طراحی دکوراسیون اداری با بودجه محدود

برای این که بتوانید روند طراحی دکوراسیون مورد نظر خود را به شکلی طی کنید که هزینه‌ های لازم را به حداقل برسانید و از طرفی نتیجه نهایی کار باب میل شما باشد؛ باید نکات اصلی مربوط به طراحی دکوراسیون اداری را رعایت کنید. در مراحل اولیه کار انتخاب‌ های شما نقش تعیین کننده ای روی قیمت نهایی کار خواهند داشت.

از همین رو باید حتما در نظر داشته باشید که با افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون اداری فعالیت دارند، مشورت کنید تا آنها بسته به تجربه و اطلاعات خود در این زمینه، راهکار‌های مناسبی در اختیار شما قرار دهند. در بخش‌ های بعدی متخصصین ما در سایت پیرامید طرح اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما در میان می‌ گذارند.

پارامترهای مهم برای طراحی دکوراسیون اداری با بودجه محدود

برای خرید وسایل مختلف هوشمندانه عمل کنید

در بسیاری از موارد ممکن است مشاهده کنید که یک شرکت به دلیل تغییر دکوراسیون، تغییر آدرس و… قصد فروش وسایل مختلف دکوراسیون مانند میز اتاق کنفرانس، میز و صندلی اداری، مبلمان و… را دارد. این کار باعث می‌ شود بتوانید بسیار از وسایل و بخش‌ های مورد نیاز دکوراسیون فضای اداری را با قیمت مناسب تری در اختیار داشته باشید.

در ضمن به یاد داشته باشید سایت‌ ها و پلتفرم‌ های مختلفی برای خرید اجناس دست دوم وجود دارد که به شما کمک می‌ کنند در زمان خرید بسیاری از وسایل، هزینه کمتری بپردازید. البته در همین زمینه باید به یاد داشته باشید که هر خرید ارزان قیمتی، لزوما مناسب نخواهد بود. چرا که هزینه کردن برای محصولی با کیفیت پایین قطعا پول هدر دادن است؛ از همین رو باید گزینه هایی را انتخاب کنید که کیفیت و قیمت مناسب را برای شما به همراه داشته باشند.

برای طراحی دکوراسیون اداری به جزئیات توجه داشته باشید.

بسیاری به اشتباه تصور می‌ کنند که طراحی دکوراسیون داخلی برای ادارات و شرکت‌ها به معنی کنار گذاشتن جزئیات است. بسته به کاری که در اداره خود انجام می‌ دهید، شما به قسمت‌ های مختلفی نیاز دارید. به عنوان مثال در صورتی که یک شرکت نوپا در اختیار دارید، به هیچ عنوان نباید بخش هایی مانند اتاق کنفرانس را از لیست خود حذف کنید.
همچنین داشتن صندلی‌ های اداری مناسب قطعا بازده کارمندان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس باید این موضوع را با دقت زیادی مورد بررسی قرار دهید. تجربه نشان داده که جزئیات خاصی مانند فلاور باکس، شلف‌ های اداری، نظم دهنده‌ های میز و… شاید ابتدا زیاد مهم به نظر نرسد، اما در عمل باعث بهره وری بیشتر نیروی کار شما خواهند شد.

برای طراحی دکوراسیون اداری به جزئیات توجه داشته باشید.

با کارمندان خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که دکوراسیون فضای اداری شما روی همه کارمندان و همکاران تاثیرات زیادی می‌ گذارد و این طراحی دکوراسیون اداری زمانی موثر خواهد بود که به بهره وری بیشتر کارمندان کمک کند. برای این کار بهترین روش مشورت با کارکنان بخش‌ های مختلف و نظرخواهی از آنان است. در زمان مشورت با همکاران خود در این زمینه نیز حتما باید این مورد مهم را به یاد داشته باشید که بدون هیچ نگرانی دغدغه‌ های خود را با آنها در میان بگذارید و به پیشنهاد‌های آنها فکر کنید.
بسیاری از مدیران برای دستیابی به یک ایده مناسب در زمینه دکوراسیون اداری، یک جلسه طوفان فکری برگزاری می‌ کنند. در این جلسات تمام کارمندان ایده‌ های خود را به اشتراک می‌ گذارند تا به یک طرح کلی برسند. در ضمن در چنین جلساتی می‌ توانید وسایل اداری مختلف و اکسسوری‌ های مورد نیاز کارمندان خود را لیست کنید.

انتخاب پالت رنگی مناسب

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان انتخاب نوع دکوراسیون فضای اداری باید در نظر داشته باشید، انتخاب پالت رنگی مناسب است. انتخاب یک پالت رنگی درست و حساب شده باعث می‌ شود تا در زمان خرید بسیاری از بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی شرکت یا اداره، بدانید که سراغ کدام محصولات باید رفت. انجام چنین کاری باعث می شود تا روند خرید را هوشمندانه تر طی کنید و از این رو از هزینه‌ های اضافه تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

یک از راهکارهای مناسب در این زمینه، استفاده از رنگ اصلی است که در لوگو شرکت از آن استفاده کرده اید. همچنین در قدم بعدی استفاده از عناصری با رنگ مکمل آن نیز می‌ تواند با تضاد خاصی که بوجود می‌ آورد، حس و حال خاصی به فضای شما بدهد. در ضمن رنگ بخش هایی مانند کف، سقف و دیوار‌ها بهتر است که خاکستری مدرن، خاکستری یا سفید باشند. این رنگ‌ های خنثی باعث می‌ شوند که فضای اداره دچار یکنواختی نشود و از سوی دیگر همواره منظم به نظر برسد.

ممکن است بسیاری تصور کنند که انتخاب پالت رنگی برای افرادی است که قصد دارند طراحی دکوراسیون اداری خود را با هزینه بسیار بالایی انجام دهند، اما اصلا اینطور نیست. انتخاب پالت رنگی درست باعث می‌ شود بتوانید در بسیاری از هزینه‌ ها صرفه جویی کنید و از خرید وسایل مختلف تا حد زیادی جلوگیری نمایید. در این زمینه می‌ توانید با خیال راحت به متخصصین پیرامید طرح اطمینان کنید.

انتخاب پالت رنگی مناسب برای دکوراسیون اداری

از ابزارهای جدید طراحی دکوراسیون اداری استفاده کنید.

استفاده از ابزارهایی که می‌ توانند ایده‌های ذهنی را تبدیل به نمونه سازی واقعی کنند، حتما در زمان انتخاب نوع دکوراسیون داخلی برای اداره‌ ها راهکاری بسیار مناسب خواهد بود. نرم افزار‌های طراحی می‌ توانند یک نمونه سه بعدی از فضای مورد نظر در اختیار شما بگذارند. البته روش‌ های ارزان قیمت تری نیز در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها ساخت یک Mood Board یا مورد برد در ترلو یا پلتفرم‌ های دیگر است. هر کدام از کارکنان شما می‌ توانند قسمتی از دکوراسیون اداری دلخواه خود را درون این مود برد قرار دهند. بعد از آن نیز این امکان را خواهید داشت که این تصاویر را در کنار هم قرار دهید و به یک جمع بندی کلی برسید. در ضمن با این کار به راحتی از ایده‌ های بقیه نیز آگاه خواهید شد.

تعیین بودجه قطعی طراحی دکوراسیون اداری

قطعا یکی از اصلی ترین نکاتی که در زمان طراحی دکوراسیون فضای اداری با بودجه محدود باید در نظر داشته باشید، میزان بودجه است. داشتن یک آمار نسبتا دقیق از میزان بودجه باعث می شود تا بسیاری از ایده‌ های بلندپروازانه در همان مراحل اولیه حذف شوند و به عبارتی خرج اضافه برای خود نمی تراشید. این کار باعث می‌ شود تا واقع گرایانه و با دیدگاهی منطقی پروژه طراحی دکوراسیون اداری را شروع کنید. در ضمن با این کار می‌توانید برای بخش‌ های مختلف اولویت بندی خاصی در نظر بگیرید و به این صورت مخارج اضافه با توجه به میزان بودجه و نوع دکوراسیون را پیدا کنید.

تعیین بودجه قطعی طراحی دکوراسیون اداری

با هدفی مشخص به طراحی دکوراسیون اداری بپردازید.

ممکن است قصد داشته باشید با هزینه کمی دکوراسیون قبلی شرکت خود را تغییر دهید یا این که قصد تاسیس یک اداره را دارید؛ در هر صورت شما باید اهداف و انتظارات خود را به شکلی دقیق مشخص کنید تا به این صورت مسیر موردنظرتان تا حد زیادی واضح و شفاف پیش رویتان قرار بگیرد. برای مشخص کردن هدف خود باید سوالات خوبی از خود بپرسید. برخی از مهمترین این سوالات کلیدی از نظر متخصصین پیرامد طرح عبارتند از:

  • نظر کارمندان در مورد وضعیت فعلی اداره چیست و چه تغییراتی از نظر آنها باید اعمال شود؟
  • مشکلات و نقاط ضعفی که در زمان طراحی دکوراسیون اداری باید پوشش داده شوند، چه مواردی هستند؟
  • اولویت‌ های اصلی شما چه مواردی هستند؟ بالا بردن بازده و تعاملات کارکنان، جذب مشتری، جلب توجه افراد سرمایه گذار یا موارد دیگر؟

پاسخ دادن دقیق و با جزئیات به این سوالات در مراحل اولیه کار قطعا یک شمای کلی از مسیری که در آن قدم گذاشته اید به شما خواهد داد. به این صورت باید در نظر داشته باشید سوالات خوب بپرسید و پاسخ‌ های دقیق بدهید. در ضمن همیشه به یاد داشته باشید که اگر طراحی دکوراسیون فضای اداری با بودجه محدود به درستی و هوشمندانه انجام شود، نتیجه نهایی کار میتواند بسیار مناسب باشد. در همین راستان متخصصین ما در سایت پیرامید طرح پیشنهاد می‌ دهند که با طراحی دکوراسیون اداری مینیمالیستی آشنا شوید و به این صورت در نهایت به یک فضای زیبا و شیک برای اداره خود برسید.

طراحی دکوراسیون اداری مینیمالیستی