دکوراسیون اداری

با توجه به اینکه اغلب افراد حدود 8 ساعت از طول روز خود را در فضاهای کاری سپری می کنند یعنی چیزی حدود یک سوم سال، بنابراین دکوراسیون اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مسئله که ما باید به زیبایی و ارگونومیک بودن محیط کار خود اهمیت دهیم امری بدیهی به شمار می آید. یک محیط کار آرام و زیبا در بالا بردن سطح کیفی عملکرد کلیه پرسنل بسیار حائز اهمیت می باشد.

چینش مناسب در قسمت های یک دفتر کار علاوه بر زیبایی یکی از اصلی ترین نکات در بالا بردن راندمان کاری پرسنل یک مجموعه به حساب می آید که در نهایت پیشرفت چشمگیر مجموعه را در بر خواهد داشت. متاسفانه بیشتر افراد دکوراسیون داخلی را به عنوان یک امر لوکس گرایانه و فقط برای ایجاد تجملات می پندارند در صورتیکه چنین موضوعی صحت ندارد.

دکوراسیون اداری در اصل به بررسی و آنالیز فضاهای مورد نیاز پرسنل و مدیران در محیط های اداری می پردازد و مسائلی همچون ابعاد استاندارد میز کار، مسیرهای تردد، رابط کاربران و… را تحلیل می نماید. حال در این بین جهت تکمیل کار به رنگ سازمانی، فضای سبز و…. نیز نیاز مبرم داریم.

شاخه های دکوراسیون اداری:

دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

 

دکوراسیون داخلی یا همان طراحی دکوراسیون اداری شاخه‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها اجرای دکوراسیون اداری است. دکوراسیون داخلی اداری دارای ویژگی‌های مشخصی است. وسایلی که مورد نیاز هستند شامل میز، صندلی، کمد اداری، صندلی کارمندی، صندلی کارشناسی، میز گروهی و ابزاری از این دست می‌باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

در دکوراسیون داخلی اداری چه چیزهایی داریم؟

میز کارشناسی و میز کارمندی، میز استند، صندلی کارشناسی، صندلی کارمندی و … از کاربردی‌ترین وسایلی هستند که در طراحی داریم. در ادامه به وسایل بالا به اختصار می‌پردازیم.

میز کارشناسی: همان طور که از نامش هم پیداست، از این میز در اتاق کارشناس استفاده می‌شود. از مشخصات این میز می‌توان به بزرگتر بودن آن نسبت به سایر میزها اشاره کرد. از این میز در اتاق مدیر هم استفاده می‌شود. از آن جایی که کارشناسان و مدیران وظایف مهم‌تر و سنگین‌تری را در محیط‌های اداری برعهده دارند، در نتیجه به فضای بزرگتری برای انجام کارهایشان نیز نیاز دارند.

میز کارمندی: میز کارمندی برای افرادی در محیط اداری طراحی شده که تعدادشان در محیط‌های اداری بسیار بیشتر از سایر اعضاست. اخیرا میزهایی تحت عنوان میز کار گروهی به بازار وارد شده است که جای خود را در طراحی دکوراسیون داخلی اداری باز کرده‌است. از مزایای استفاده از این میز می‌توان به اشتغال فضای کمتر و کارایی بیشتر اشاره کرد. در واقع این میز ترکیب چند میز متصل به هم است. در بعضی از محیط‌های اداری نیاز است که کارمندان با هم روی یک پروژه کار کنند و یا اینکه نیاز است که کارمندان با هم همکاری زیادی داشته باشند، این میز بهترین انتخاب برای این محیط‌های اداری است.

میز استند: شما هم به محیط‌های اداری برخورد کرده‌اید که دارای طبیعت پر جنب و جوش و فعال هستند و افراد به ندرت برای ساعات طولانی پشت میز می‌نشینند. در دکوراسیون داخلی اداری این ادارات بسیار خوب است که از میز کار استند استفاده شود. این میز بدون صندلی است و افراد به صورت ایستاده دور آن جمع می‌شوند. از این میز برای صرف غذا، گذاشتن وسایل موردنیاز، ایده پردازی اعضا و … استفاده می‌شود.

دکوراسیون داخلی اداری:

دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

 

در طراحی داخلی با سبک‌های متفاوتی روبرو هستیم. رایج‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی اداری عبارتند از؛ کلاسیک، مینیمال، مدرن، فرانسوی، صنعتی و ساحلی. در ادامه به تشریح سبک‌های نام برده می‌پردازیم.

1- دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

این سبک یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین سبک‌ها در هنر است. در این سبک اصالت و اشرافیت به چشم می‌خورد. استفاده از وسایل لوکس و ابزار آلات قیمتی در این سبک، استفاده از مبلمان سلطنتی، ابزارآلات چوبی، تابلوهای نفیس، فرش‌های پرنقش و نگار، در و پنجره‌های بزرگ و چوبی با رنگ طبیعی چوب از المان‌های این نوع طراحی است.

اگر آشنایی با سبک‌های طراحی ندارید و نمی‌دانید که از کدام سبک برای طراحی خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از کارشناسان در این زمینه کمک بگیرید. دکوراسیون اداری پیرامید طرح یکی از گروه‌های خبره در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی اداری هستند که میتوانید روی تخصصشان در این زمینه حساب باز کنید.

2- سبک مینیمال

در دکوراسیون اداری در مقابل سبک کلاسیک سبک مینیمال قرار دارد که پیرو استفاده از کم‌ترین وسایل در دکوراسیون داخلی است. این سبک که در دل توجه به تجملات و گرایش عجیب و غریب به مصرف گرایی در غرب جوانه زد، به خلوت بودن فضا و صرفه جویی در زندگی تاکید دارد. جالب است بدانید که بسیاری از افراد موفق در زمینه کاریشان در دنیا از قبیل استیو جابز پیرو این سبک بوده‌اند.

وقتی که حرف از دکوراسیون به میان می‌آید، هر چه فضا و محیط خلوت‌تر و در عین حال کاربردی‌تر باشد بهتر است. مزایایی که استفاده از این سبک دارد، خلوت بودن فضا، کارایی بیشتر کارمندان، دست و پا گیر نبودن وسایل اضافی و آرامش بیشتر افراد است. (شاید تعجب کنید که آیا به راستی محیط اطراف تا این حد بر روحیه افراد تاثیرگذار است؟ باید بگوییم بله. بهتر است که پس از اتمام خواندن این نوشته عبارت «محیط کار گوگل» را سرچ کنید تا ببینید که کارکنان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا در چه محیطی کار می‌کنند.)

3- سبک مدرن:

این سبک بسیار پیش‌تر از سبک مینیمال به منصه ظهور رسیده بود. اما می‌توان آن را برادر دوقلوی سبک مینیمال نامید. این سبک نیز از تجملاتی که در سبک کلاسیک به چشم می‌خورد دوری می‌کند. در این سبک بیشترین چیزی که به چشم می‌خورد اشکال هستند. اشکال هندسی نظیر دایره، بیضی، مربع، مستطیل و … از المان‌های اصلی در این سبک هستند. مبلمان پر زرق و برق، تابلوهای نفیس، لوسترهای مجلل در این سبک جایی ندارد.

از آن جایی که این سبک نیز به نوعی پیرو سادگی است، رنگ‌های خنثی را بیش از هر چیزی می‌توان در آن پیدا کرد. سفید، سیاه و طوسی را می‌توانید به کرات و به راحتی در این سبک پیدا کنید.

تقارن یکی دیگر از مشخصه‌های اصلی این سبک می‌باشد. هارمونی و هماهنگی بین اجزا مختلف را باید با خود داشته باشید در غیر این صورت بعید است که از سبک مدرن پیروی کرده باشید.

4- سبک صنعتی در دکوراسیون اداری

همه سبک‌هایی که تا به حال راجع به آن‌ها صحبت کردیم را می‌توان برای محیط‌های مختلف از خانه گرفته تا محیط اداری پیاده کرد. اما سبک صنعتی تنها سبکی است که در لیست ما مختص محیط‌های کاری، ادارات و دفاتر است. در این سبک از ابزارآلات موردنیاز طراحی از قبیل میز و صندلی در ابعاد بزرگ استفاده می‌شود.

5- چیدمان ساحلی

این سبک از سبک مورد علاقه من در این لیست است. اگر طبیعت حال شما را هم خوب می‌کند باید بگوییم که این سبک مورد علاقه شما نیز خواهد بود. در چیدمان ساحلی از نورپردازی عالی و طبیعی به نحوی استفاده می‌شود که فضای ساحل و گرمای دلنشین آن را برای شما تداعی می‌کند. رنگ‌هایی که در این سبک استفاده می‌شوند عموما آبی و سبز هستند. این رنگ‌ها آرامش زیادی را به محیط انتقال می‌دهند. به خاطر همین خاصیت آرامش بخشی رنگ سبز است که اتاق‌های عمل سراسر پوشیده از سبز است. اگر طبیعت کار شما به گونه‌ای است که افراد تحت فشار یا استرس زیادی هستند، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این سبک در طراحی خودتان استفاده کنید.

دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

بسیار ممنون و خرسندیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما این است که با مشاوران و کاربلدان در این زمینه مشورت کنید. در بالا به یکی از گروه‌های خوب در زمینه طراحی داخلی اشاره کردیم که می‌توانید با خیال راحت به آنان اعتماد کنید و از خدمات آنان بهره ببرید.

مجموعه پیرامید طرح با سالها تجربه در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون اداری و ساخت مبلمان اداری در جهت بهینه سازی فرهنگ فضاهای اداری فعالیت می نماید.