طراحی دکوراسیون اداری مینیمال

طراحی دکوراسیون اداری مینیمال

طراحی دکوراسیون اداری مینیمال از جمله روش‌ هایی است که به کمک آن می‌ توان یک محیط آرام و ساده ایجاد کرد. محیط‌ های اداری اغلب پر از تنش و فشار روانی هستند. همچنین کارمندان به تمرکز بالایی نیاز دارند. بنابراین منطقی است که بخواهید با یک تغییر دکوراسیون و ساده کردن همه چیز آرامش و تمرکز حواس را به محیط بازگردانید. دکوراسیونی با رنگ‌ های خنثی و طراحی‌ های ساده همان چیزی خواهد بود که برای داشتن یک محیط مینیمال نیاز خواهید داشت. در ادامه بیشتر در مورد این نوع طراحی صحبت خواهیم کرد.

رنگ‌ های حاکم بر طراحی دکوراسیون مینیمال

خود واژه مینیمال به معنی ساده و بی آلایش است. اکنون محیطی را تصور کنید که در حالتی ساده و بدون کوچکترین لوازم اضافی طراحی شده‌ است. بدون شک رنگ‌ های ساده و بی آلایشی مانند سفید به ذهنتان خطور می‌ کند. اگر بخواهیم رنگ‌ های حاکم بر طراحی مینیمال را بررسی کنیم، بیشتر به رنگ‌ های سفید، کرم، خاکستری، طوسی و رنگ‌های پاستیلی اشاره می‌ کنیم. رنگ مشکی مات نیز فضایی جذاب و در عین حال با ابهت را تداعی خواهد کرد.

اگر به نمونه طراحی‌ های دکوراسیون اداری که به سبک مینیمال طراحی شده‌اند نگاه کنید، خواهید دید که چوب‌ های ساده با رنگ‌ های روشن و دیوارهای کرمی و مبلمان ساده به رنگ‌‌ های سفید و کرم بیشترین نقش را در ساده سازی محیط انجام می‌ دهند.

رنگ‌ های حاکم بر طراحی دکوراسیون مینیمال

نقش فرهنگ و ماهیت شغل در طراحی دکوراسیون اداری مینیمال

تا به حال به سری به پینترست زده‌ اید، تا نمونه‌هایی از طراحی دکوراسیون اداری که دارای سبک مینیمال هستند را بررسی کنید؟ اگر تا به حال چنین کاری نکرده‌ اید، همین حالا سری به آن زده و کمی با دقت جزئیات دکوراسیون‌ های مختلف را بررسی کنید.
دلیل تفاوت جزئیات، دخیل بودن فرهنگ و ماهیت شغل افراد داخل اداره است. در طراحی مینیمال می‌ توانید سبک‌ های مختلفی را از جمله ژاپنی، استرالیایی، آمریکایی و کره‌ ای را بررسی کنید.

  • فرهنگ
    بخش فرهنگی هر کدام از این طراحی‌ ها معرف نیاز افرادی است که در آن محیط کار می‌ کنند. هدف از طراحی مینیمال برای یک محیط اداری نیز همین است. دکوراسیون اداری به خصوص در سبک مینیمال باید حس راحتی و آرامش به افراد القا کند.
    برای مثال در طراحی محیط‌ های اداری ژاپنی و کره‌ ای بیشتر از چوب‌ های ساده و کرم رنگ با المان‌ های سفید و کرمی یا قهوه‌ ای استفاده می‌ شود. همه چیز ساده طراحی شده‌ است. حتی قاب‌ های روی دیوار نیز از این متد پیروی می‌ کنند.
    این سبک در استرالیا یا حتی آمریکا جلوه‌ ای دیگر از طراحی را نشان می‌ دهد. استرالیایی‌ ها عاشق گیاهان سبز و میز‌های سفید هستند. اما آمریکایی‌ ها چوب‌ های نارنجی و رنگ‌ های پاستیلی مانند صورتی را ترجیح می‌ دهند. اغلب رنگ مشکی مات برای کف نیز در طراحی آنها برای سبک مینیمال در دفاتر اداری دیده می‌ شود.
  • ماهیت شغلی
    تا اینجا در مورد فرهنگ صحبت کردیم. ایده‌ های اصلی که برای طراحی و اجرای یک دکوراسیون داخلی در محیط اداری بیان می‌ شوند، به طور مستقیم از ماهیت شغل افراد داخل محیط پیروی می‌ کنند. برای مثال کارکنان یک شرکت خصوصی ارباب رجوع‌های متفاوتی با شرکت‌های عام دارد. حتی خلق و خوی افراد دو محیط اداری با هم متفاوت خواهد بود. بنابراین این هنر طراح دکوراسیون است که با رنگ‌ها و اشیا شغل افراد را معرفی می‌کند.

لوازم تزئینی کوچک در طراحی دکوراسیون اداری مینیمال

اگر یک محیط اداری است، به این معنی نیست که برای آن نباید از لوازم دکوری کوچک و ساده استفاده کرد. اتفاقا وجود المان‌ های کوچک و جمع و جور و حتی ساده از ویژگی‌ های دکوراسیون مینیمال است.
یک ساعت زیبا و کوچک روی دیوار، تقویم رومیزی سفید با طرح طبیعت، گلدان‌ های کوچک با گل‌ های صورتی و زرد، یک چراغ مطالعه رنگ پاستیلی و یا حتی زونکن‌ های رنگ کرم و سفید همگی در ریزترین جزئیات دکوراسیون مینیمالیسم به کار می‌ روند.

چند شلف با کتاب‌ های محبوبتان در کنار لوازم مورد نیاز کارتان نیز می‌ تواند رنگ بوی یک حریم خصوصی را به دفتر اداره شما ببخشد. در این حالت و در این طراحی احساس تعلق بیشتری خواهید داشت.

لوازم تزئینی کوچک در طراحی دکوراسیون اداری مینیمال

طراحی دکوراسیون اداری مینیمال حواس پرتی را کاهش می‌ دهد

این روزها دلیل اصلی افرادی که دوست دارند چه در خانه و چه در محیط کار از یک دکوراسیون مینیمال استفاده کنند، کاهش حواس پرتی است. در محیط‌ های اداری، کارمندان به دنبال توجه به کار و تمرکز بر روی آن هستند. اما زرق و برق و رنگ‌ های شارپ تا حد زیادی سبب حواس پرتی می‌ شوند.

یک میز کار ساده بیشتر از میز کاری پر از شلوغی و کاغذ‌ها و خودکارها تمرکز شما را حفظ می‌ کند. بنابراین این نوع طراحی در فضاهای اداری نقش زیادی در افزایش راندمان کارمندان خواهد داشت.

اجازه دهید نور طبیعی مهمان شما باشد

در دکوراسیون فضای اداری از نور استفاده زیادی می‌ شود. اغلب طراحی‌ ها بر پایه حضور نور خورشید خواهد بود. بنابراین اجازه دهید نور طبیعی مهمان المان‌ های داخلی باشد.
پنجره‌ های بزرگ، گلدان‌ های روشن و میز کار سفید یا کرم با دیوارهای رنگ صورتی پاستیلی تداعی کننده یک محیط کار روشن و پر نور خواهد بود.
اگر از نعمت نور طبیعی محروم هستید، آن را نورهای مصنوعی جبران کنید. به یاد داشته باشید که در دکوراسیون اداری مینیمال خبری از سیم‌ های بلند و لامپ‌ های بزرگ نیست. همه چیز توکار بوده و لامپ‌ های کوچک ال ای دی روشن کننده فضا خواهند بود.

طراحی دکوراسیون اداری مینیمال حواس پرتی را کاهش می‌ دهد

کمتر بیشتر است (Less Is More)

شعار طراحان دکوراسیون اداری مینیمالیسم این است: کمتر بیشتر است. در حین طراحی محیط اداری آنها از خود می‌ پرسند که واقعا به چه چیزهایی در یک دفتر کار نیاز است؟ از نیازات یک لیست تهیه کرده و تنها چیزهایی که لازم است به عنوان المان طراحی قرار می‌ گیرند. در این طراحی منتظر شلف‌ های بزرگ و خودکارهای رنگی و میز کار شلوغ نباشید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را بیشتر با دکوراسیون اداری مینیمال آشنا کنیم. طراحی مینیمال این روزها به یک ترند محبوب طراحی تبدیل شده و فضا را بی‌آلایش و ساده جلوه می‌ دهد. این سادگی در کنار ایجاد حس تمیزی و آرامش نیز همراه است. بنابراین استفاده از آن در محیط‌ های پرتنش تا حد زیادی آرامش و سکوت را به محیط باز می‌ گرداند.
اگر علاقه‌ مند به طراحی دکوراسیون اداری مینیمال و اجرای آن در محیط کاری خود هستید، با کارشناسان زبده ما در مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.

دکوراسیون مینیمال

طراحی دکوراسیون مینیمال