طراحی دکوراسیون اداری بیوفیلیک

طراحی دکوراسیون اداری بیوفیلیک

محیط‌ های اداری در ذهن برخی از ما محیطی سرد و خشک است که اغلب رنگ‌ های قهوه‌ ی و سفید رنگ غالب آن هستند. اما دنیای دکوراسیون داخلی این روزها جای خود را در دکوراسیون اداری هم باز کرده و به فکر ایجاد فضایی است که حس خلاقیت و سرزندگی را در کارمندان زنده نگه دارد. طراحی‌ ها و سبک‌ های مختلفی برای این کار وجود دارد. طراحی دکوراسیون اداری بیوفیلیک جزو آن دسته از طراحی‌ ها است که عاشق نور، سرسبزی و سرزندگی که در آن موج می‌ زند خواهید شد. در ادامه بیشتر به معرفی آن خواهیم پرداخت.

طراحی دکوراسیون بیوفیلیک چیست؟

همه ما کمتر کسی را سراغ داریم که از محیط‌ هایی با نور ملایم طبیعی و وجود درختچه‌ ها و گلدان‌ های سبز در محیط لذت نبرد. به همین دلیل است که سفر می‌ کنیم و از طبیعت و هوای تمیز آن انرژی می‌ گیریم.
اما زندگی امروزی اجازه نمی‌ دهد آن طور که شاید و باید از طبیعت لذت بریم. مشغله کاری و عدم دسترسی به این طبیعت است که ما را از آن باز می‌ دارد. اما طراحی داخلی به خصوص در بخش دکوراسیون اداری به فکر افزایش هیجان و سرزندگی است.

این است که طراحی دکوراسیون بیوفیلیک خلق شده است. طراحی که در آن دیوارها و سقف‌ ها شیشه‌ ای هستند و گلدان‌ ها و گلخانه‌ های زیبا خودنمایی می‌ کنند. اما یک سری المان مشخص وجود دارند که معرف این سبک از دکوراسیون داخلی هستند.

طراحی دکوراسیون بیوفیلیک چیست؟

مشخصه‌ های دکوراسیون اداری بیوفیلیک

بدون شک طراحی بیوفیلیک دارای المان‌ ها و امضای خود است. زمانی که این نوع طراحی با محیط اداری ادغام می‌ شود، سبک و سیاق خاصی نیز به خود می‌ گیرد. این نوع طراحی دکوراسیون سبک خاصی بوده و مشخصه‌ های خود را نیز دارد.

  • دکوراسیون اداری بیوفیلیک یا بیوفیلیا در واقع آوردن طبیعت به داخل محیط است. بزرگترین مشخصه این نوع طراحی، اختصاص بخش بزرگی به درختچه‌ ها، بوته‌ ها، گلدان‌ های بزرگ و گیاهان رونده است. این گیاهان در بخش‌‌ های مختلف دکوراسیون دیده می‌ شوند.
  • استفاده از چوب رنگ روشن در دکوراسیون بیوفیلیک حرف اول را می‌ زند. چوب‌ های کرم رنگ و روشن با ترکیب سبز روشن گیاهان حس خوبی را به بیننده منتقل می‌ کند. راه پله‌ ها، میز و صندلی‌ های چوبی با گیاهان رونده تزئین می‌ شوند.
  • پنجره‌ ها و سقف‌ های شیشه‌ ای از دیگر المان‌ هایی است که در طراحی دکوراسیون اداری بیوفیلیک آن را به کار می‌ برند. دیوارها اغلب از دو سا سه طرف با پنجره‌ های بزرگ دو جداره و عایق صدا و حرارت تزئین می‌ شوند تا حداکثر نور طبیعی به داخل بتابد. در بخش‌ هایی که شبیه به گلخانه هستند و حتی در دفترهای اصلی محیط‌ های اداری از سقف شیشه‌ ای استفاده می‌ کنند.
  • رنگ‌ های سفید و کرمی و برخی از رنگ‌ های ملایم و نود دیگر در این دکوراسیون به کار می‌ روند. سرزندگی رنگ سبز محیط با این رنگ‌ ها در آمیخته و محیط را نورانی‌ تر و شاداب‌ تر نشان می‌ دهد. البته زیادی روی در استفاده از رنگ‌ های روشن محیط را سرد نشان می‌ دهد. به همین دلیل چند رنگ ملایم و پاستیلی را به آن اضافه می‌ کنند تا حس گرما ایجاد کند.

مشخصه‌ های دکوراسیون اداری بیوفیلیک

چرا در محیط اداری از دکوراسیون بیوفیلیک استفاده می‌ شود؟

محیط‌ های اداری بیشتر تداعی کننده روزهای سخت کاری و رفت و آمد افراد به آنجا است. قاعدتا در چنین محیطی احساس آرامش وجود ندارد. بنابراین راندمان کاری افراد به شدت پایین می‌‌ آید.

بر اساس اصول فنگ شویی، محیط می‌ تواند انرژی قابل توجهی را به افراد حاضر در آن منتقل کند. استفاده از دکوراسیون بیوفیلیک حس خوبی در محیط ایجاد می‌ کند. احساس شادی و سرزندگی به طوری که کارمندان روز خود را در چنین روزی شروع می‌ کنند و خلاقیت و سخت کوشی در آنها جوانه می زند .

طراحی دکوراسیون اداری با چنین ساختاری نه تنها کارمندان راضی و مدیران خوشحال ایجاد می‌ کند، بلکه مشتریان و ارباب رجوعان بیشتری را نیز ترغیب به همکاری می‌ کند.

محیطی که تداعی کننده آرامش است را همه دوست دارند. پس همه می‌ خواهند یا عضوی از آن باشند و یا برای دقایقی از آن لذت برند.

در خصوص دکوراسیون بیوفیلیک، روزهای سرد و افسرده کننده زمستان نور خورشید سخاوتمندانه وارد محیط و دفتر کاری می‌ شود. در روزهای گرم و داغ تابستان به همراه باد خنک بوی گل‌ ها و گیاهانی به مشام می‌ رسند که در محیط قرار گرفته‌ اند.

چرا در محیط اداری از دکوراسیون بیوفیلیک استفاده می‌ شود؟

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با دکوراسیون بیوفیلیک آشنا کنیم. همچنین در مورد استفاده از این دکوراسیون در محیط اداری نیز صحبت کردیم. محیط‌ های اداری برخی روزها شلوغ و پر مشغله هستند. محیطی که کارمندان در آن راحت باشند و مشتریان استرس و ناراحتی خود را فراموش کنند بسیار با ارزش است.

تغییرات کوچک و بزرگ در دکوراسیون داخلی چنین محیطی نه تنها بر روی روحیه و خلق و خوی افراد تاثیر می‌ گذارد، بلکه سبب می‌ شود راندمان کاری آن‌ها نیز بالاتر برود. یک کار ساده مانند تغییر دکوراسیون تاثیرات عمیق و شگرفی خواهد داشت. شرکت پیرامید طرح به این موضوع واقف است که دکوراسیون داخلی محیط به خصوص اگر اداری باشد تا چه میزان می‌ تواند بر روی افراد تاثیر بگذارد. می‌ توانید جدیدترین طراحی‌ های دفاتر اداری، محیط‌ های مسکونی و… را به پیرامید طرح سپرده و از نتیجه کار شگفت زده شوید.

دکوراسیون بیوفیلیک

سوالات متداول

طراحی دکوراسیون اداری بیوفیلیک برای محیط‌ های کوچک مناسب است؟

برخی از طراحی‌ ها در دکوراسیون داخلی نیاز به فضای بزرگی دارند. فضاهای کوچک بیشتر مناسب اجرای دکوراسیون‌ های ساده و رنگ کوچک هستند. در محیط‌ های کوچک می‌ توان تنها چند المان کوچک از این طراحی را در محیط گنجاند. طرح برای محیط‌ های بزرگ بهتر خواهد بود.

از طراحی بیوفیلیک در محیط‌ های مسکونی نیز می‌ توان استفاده کرد؟

این نوع طراحی نیازمند نور طبیعی زیاد و همچنین محیط‌ های بزرگ است. وجود گیاهان و رنگ سبز در این طراحی پر رنگ است. اگر طرفدار چنین طراحی‌ هایی هستید، این دکوراسیون برای محیط مسکونی شما مناسب خواهد بود.

طراحی بیوفیلیک به دلیل وجود پنجره زیاد باعث هدر رفتن انرژی نمی‌ شود؟

یکی از دغدغه‌ هایی که اغلب با آن رو به رو هستیم، میزان مصرف انرژی است. کاهش مصرف انرژی برابر است با کاهش مصرف پول. این خود در یک محیط اداری صرفه اقتصادی است. اما طراحی بیوفیلیک به دلیل داشتن پنجره‌ های بزرگ در دیوارها و سقف، نور و گرمای بیشتری وارد می‌ کند، پنجره‌ های دو جداره نه تنها انرژی را هدر نمی‌ دهند، بلکه به دلیل افزایش نور طبیعی، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌ شود.

دکوراسیون بیوفیلیک یک دکوراسیون مدرن است یا کلاسیک؟

دکوراسیون‌ های کلاسیک دارای المان‌ های خاص خود هستند. رنگ‌ های قهوه‌ ای سوخته و چوب‌ های تیره‌ ای که در تک تک اجزا به چشم می‌ خورند. مبلمان آنتیک و شاید یک گرامافون قدیمی. اما دکوراسیون بیوفیلیک با توجه محیطی است که پویایی و حس تازه بودن در آن موج می‌ زند. بنابراین این سبک از دکوراسیون کاملا مدرن است.

می‌‌ توان از رنگ‌ های شارپ برای دکوراسیون‌ های اداری بیوفیلیک استفاده کرد؟

رنگ‌ های شارپ یا خیره کننده مناسب محیط‌ های مختلفی هستند. اما در دکوراسیون اداری بیوفیلیک ترجیح استفاده به سمت رنگ‌ های ملایم‌تر است. با این وجود ترکیب رنگ بنفش یا زرد در صندلی‌ ها، رنگ نارنجی و شاید چند میز و صندلی رنگی بتواند ایده مناسبی برای استفاده از رنگ‌ های شارپ باشد.