روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

نقش روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

توجه به جزئیات روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری، مسئله مهم و کلیدی به حساب می آید که می تواند روند انجام فعالیت های مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهد. توجه به این جزئیات می تواند به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی وضعیت اداری شما را بهبود ببخشد. لازم به ذکر است که نقش روانشناسی در دکوراسیون اداری، به شدت پر رنگ می باشد. توجه به روانشناسی محیط کار به شما اجازه می دهد تا نسبت به بهبود وضعیت فعالیت های خود اقدام نمایید. البته که تاثیر روانشناسی در طراحی دکوراسیون، تاثیرات زیادی را به همراه خواهد داشت. برای طراحی بهترین محیط داخلی در دکوراسیون اداری، شما همواره باید از بهترین و قوی ترین تجهیزات موجود استفاده نمایید. امروز ما قصد داریم تا در مورد روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

ارتباط روانشناسی با طراحی دکوراسیون اداری

روانشناسی و دکوراسیون | پیرامید طرح

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری چه تاثیری دارد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که برخی از جنبه های طراحی می تواند واکنش های روانی را تحت تاثیر خود قرار دهد. استفاده از یک سری المان های خاص در طراحی داخلی یک ساختمان، شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نسبت به تحریک احساسات و افکار های مختلف خود اقدام نمایید. یک فضای کاری پر جنب و جوش، به طراحی دکوراسیون مناسبی نیاز دارد. نمی توانید از طراحی آرام، ساکت و ملایم استفاده کرد و انتظار داشت که کارمندان به صورت پر جنب و جوش فعالیت داشته باشند. گاهی اوقات هم یک محیط کاری باید بی سر و صدا و ساکت باشد. استفاده از طراحی های پر جنب و جوش به صورت ناخود آگاه کارمندان را تحریک می کند تا فعالیت های خود را با سر و صدا انجام دهند.

این مسئله می تواند بر روی روند انجام فعالیت های مختلف در محیط اداری تاثیر گذار باشد. در نتیجه، روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری اهمیت زیادی دارد. برای دریافت بیشترین بازدهی از طراحی دکوراسیون اداری، شما حتما باید به نکات روانشناسی توجه داشته باشید. این نکات فقط مربوط به انتخاب رنگ و دکوراسیون نیستند. بلکه می توانند به شما کمک کنند تا نسبت به انتخاب چینش درست وسایل مختلف هم اقدام نمایید. پس، همه شرکت ها و همه سازمان ها باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند. چرا که راندمان کاری تیم شما در موقعیت های مختلف، به متغیر های خاصی همچون وضعیت آرامش و روان کارمندانتان بستگی خواهد داشت.

متغیر های مهم روانشناسی در طراحی دکوراسیون داخلی

روانشناسی در طراحی دکوراسیون | پیرامید طرح

بی شک روانشناسی در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند متغیر های زیادی را در خود جای داده باشد. بررسی همه این متغیرها قبل از اقدام برای طراحی محیط داخلی به مسئله ای مهم به حساب می آید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط مجموعه پیرامید طرح، توجه به این متغیر های مهم در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به شما اجازه می دهد تا از محیط کاری خود بیشترین بازدهی ممکن را دریافت نمایید. پس، در اولین مرحله شما باید همه این متغیر ها را مد نظر خود قرار دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. ولی به صورت دقیق، این متغیر ها شامل چه مواردی هستند؟

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که مواردی همچون رنگ زمین، رنگ دیوار ها، رنگ نور اتاق، نحوه چینش وسایل مختلف، نحوه انتخاب پارتیشن و حتی نحوه تعامل کارمندان با یکدیگر از جمله متغیر های زیادی هستند که می توانند بر روی روانشناسی در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار باشند. شما باید به سطح نور طبیعی و سر و صدای محیط هم توجه ویژه ای داشته باشید. با مد نظر قرار دادن همه این مواد، شما در حال بهبود طراحی دکوراسیون اداری خود هستید. جالب است بدانید که روند انتخاب بهترین طراحی دکوراسیون اداری می تواند به صورت مستقیم بر روی فعالیت های کارمندان شما تاثیر گذار باشد.

نکات مهم روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری

روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

برای استفاده از روانشناسی در طراحی دکوراسیون داخلی، شما همواره باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. اولین نکته مهم مربوط به رنگ است. از نظر روانشناسی محیط کار، انتخاب رنگ مناسب می تواند به صورت مستقیم بر روی ذهنیت کارمندان، میزان خستگی آنها و راندمان کاری آنها موثر باشد. شما نباید بی دلیل از رنگ های خیلی جیغ و آزار دهنده استفاده کنید. به کار گیری رنگ های جیغ در طراحی محیط داخلی یک ساختمان، می تواند باعث آلودگی بصری و خستگی چشم شود. جدا از این مسئله، تحقیقات به ما نشان داده اند که استفاده از رنگ های جیغ می تواند میزان پرخاشگری کارمندان و سر و صدای آنها را نیز افزایش دهد.

در نتیجه، برای داشتن محیط کاری آرام شما می توانید از رنگ های ملایم در طراحی دکوراسیون اداری استفاده کنید. دیگر مسئله مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به پارتیشن بندی است. خیلی از محیط های کاری نسبت به پارتیشن بندی فضای خود اقدام می نمایند. استفاده از بهترین انواع پارتیشن بندی به صورت مستقیم بر روی محیط کاری و ذهن کارمندان تاثیر گذار خواهد بود. در صورتی که کارمندان همواره باید با یکدیگر در تعامل باشند، شما نمی توانید از پارتیشن های چوبی یا تیره و کدر استفاده نمایید. در صورتی که شما از پارتیشن های کدر استفاده کنید، میزان تعامل کارمندان با یکدیگر تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت، شما باید به نوع چیدمان وسایل توجه داشته باشید. نحوه چیدمان وسایل مختلف از جمله موارد مهمی به حساب می آید که می تواند بر روی ذهنیت کارمندان به صورت مستقیم تاثیر گذار باشد.

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، روانشناسی در طراحی دکوراسیون نقش مهمی دارد. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن از یک محیط اداری، شما همواره باید به نکات ذکر شده در مقاله امروز ما توجه داشته باشید. البته که مباحث مربوط به روانشناسی خیلی گسترده تر از موارد ذکر شده در مقاله امروز ما هستند. تا به امروز تحقیقات زیادی توسط مجموعه پیرامید طرح و سایر تیم ها در این زمینه صورت گرفته است. توجه به نکات موجود در این زمینه می تواند فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار دهد.