رازهایی برای یافتن لوازم مناسب برای دکوراسیون اداری

رازهایی برای یافتن لوازم مناسب برای دکوراسیون اداری

افراد شاغل معمولا مدت زمان نسبتا طولانی را در محیط کار خود سپری می‌ کنند. به همین دلیل فراهم کردن محیط کاری مناسب می تواند نقش مهمی در افزایش کارایی و ایجاد حس خوب در آنها داشته باشد. یکی از راه‌ هایی که می‌‌‌‌ تواند به حفظ آرامش آنها کمک کند، یافتن لوازم مناسب برای دکوراسیون اداری و چیدمان آنها به صورت استاندارد است.

خرید لوازم اداری مناسب یکی از دغدغه‌ های اصلی در سازمان‌ ها و شرکت‌ ها است.
معمولا برای تهیه لوازم اداری شخصی به عنوان مسئول خرید انتخاب شده و لیست خرید ملزومات به آن ارائه می‌ شود. توصیه می‌ کنیم پیش از خرید تجهیزات لیست را چندین بار مورد بررسی قرار دهید.

به این صورت می‌ توانید لوازم اضافی که تنها فضا را اشغال می‌ کنند را از لیست حذف کنید و در هزینه‌ ها صرفه جویی کنید.
یکی از مواردی که پیش از زمان خرید باید آن را در نظر داشته باشید، بودجه سازمان است. بعد از آن باید متناسب با دکوراسیون اداری، یک سبک و چیدمان انتخاب کنید.

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که در زمان خرید و یافتن لوازم مناسب به چه چیز‌هایی باید دقت داشته باشیم؟ در ادامه به روش‌ هایی جهت پیدا کردن لوازم اداری مناسب می‌ پردازیم.

نحوه دسته‌ بندی لوازم و ملزومات اداری

 

نحوه دسته‌ بندی لوازم و ملزومات اداری

به صورت کلی تجهیزات و وسایل یک اداره و یا شرکت باید بر اساس کارایی دسته‌ بندی شوند. به عنوان مثال لوازم و تجهیزاتی که در طول روز استفاده می‌ شوند، در قفسه یا کشوهای مخصوصی قرار می گیرند. به همین صورت لوازم‌ مورد استفاده در هفته باید در دسته بندی مجزایی قرار بگیرد.

معمولا این ملزومات اداری در کشوها یا قفسه‌ های بزرگ قرار می‌ گیرند. دقت داشته باشید که برخی از تجهیزاتی که خریداری می‌کنید به مراتب کمتر از سایر وسایل‌ مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به همین دلیل می‌ توانید برای جلوگیری از اشغال فضا، آنها را در جاهایی مانند انباری قرار دهید.

از جمله وسایلی که کم استفاده می‌ شود، می‌ توان به نوار‌های پلاستیکی، سی دی‌ های خام، دستگاه فکس و… اشاره داشت.

مبلمان اداری و نکاتی برای خرید آن

 

مبلمان اداری و نکاتی برای خرید آن

امروزه مبلمان اداری از نظر مدل و طرح دارای تنوع فراوانی است. از زیباترین و بهترین سبک‌ های مبلمان اداری می‌ توان به مبلمان اداری لوکس اشاره داشت. در ساخت این مبلمان از چرم‌ های مرغوب و زیبا استفاده می‌ شود. به همین دلیل معمولا همه افراد مجذوب این مدل مبلمان می‌ شوند.

مبلمان کلاسیک از دیگر سبک‌ های مبلمان اداری است که قیمت آن نسبت به مبلمان اداری لوکس پایین‌ تر است. با این حال از زیبایی قابل قبولی برخوردار بوده و مناسب فضاهای کلاسیک هستند. توصیه می‌ کنیم قبل از اقدام به خرید مبلمان اداری با سبک‌ های مختلف آنها آشنا شوید. به این صورت می‌ توانید مدلی متناسب با محیط کاری خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: دکوراسیون داخلی منزل

بودجه مخصوص خرید لوازم اداری

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی که در زمان خرید لوازم اداری باید به آن توجه داشته باشید، بودجه در نظر گرفته شده است. قبل از خرید لوازم اداری باید توان مالی خود را در نظر گرفته و سپس متناسب با آن ملزومات اداری و دفتری را آنالیز کنید. به این صورت می‌ توانید وسایلی متناسب با بودجه در نظر گرفته شده خریداری کنید.

به عنوان مثال مبلمان اداری بسته به مدل و ساختار، با قیمت‌ های متفاوتی ارائه می‌ شوند. در واقع مهم‌‌‌‌‌‌ ترین پارامترهای موثر بر قیمت لوازم اداری، جنس و متریال به کار رفته در آنها است. هر چقدر کیفیت این لوازم بالاتر باشد، به همان نسبت هزینه آن افزایش می‌ یابد. یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت، طراحی خاص در نظر گرفته شده برای تجهیزات است.

بودجه مخصوص خرید لوازم اداری

نکاتی برای خرید لوازم اداری

بهتر است پیش از خرید تجهیزات اداری نکاتی را برای خرید در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر است:

  • به صورت کلی قبل از خرید ملزومات اداری باید نسبت به نیازها و خواسته‌ های دفتر کار و کارمندان آگاه باشید. به این صورت اولویت‌ بندی ملزومات راحت‌ تر می‌ شود.
    به عنوان مثال در زمان خرید میز و شلف باید محل قرارگیری لپ تاپ‌ ها و یا مکان بایگانی اوراق مشخص شود. سپس بر اساس آن می‌ توانید خرید نمایید.
  • در زمان خرید ملزومات اداری، حتما باید مدارک و وسایل موجود در محل کار را در نظر بگیرید.
  • یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، فضای کاری کارمندان است. یعنی باید لوازم دفتری و اداری متناسب با ابعاد و محل کار در نظر گرفته شود.
    به عنوان مثال در یک محیط اداری با متراژ کم، استفاده از مبلمان بزرگ چندان مناسب به نظر نمی‌ رسد، زیرا علاوه بر جا گیر بودن، فضای شما را به مراتب کوچک‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر نشان می‌ دهد.
  • در زمان خرید تجهیزات اداری، حتما به هارمونی و حفظ توناژ رنگی بین اجزاء دقت داشته باشید. به صورت کلی سعی کنید بین رنگ و طرح دیوار، تجهیزات چوبی، لوازم اداری و … هارمونی و تناسب به وجود بیاورید.

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، خرید لوازم اداری مناسب، دغدغه سازمان‌ ها و اداره‌ های مختلفی است. از مهم‌ ترین نکاتی که در زمان خرید ملزومات اداری باید به آن توجه داشته باشید، کاربری آنها است. به عنوان مثال میز و صندلی انتخابی مناسب کدام بخش بوده و چه کاربردی دارد.

البته پیش از آن باید به فضای کاری هر کارمندی دقت داشته باشید و با توجه به آن اقدام به خرید کنید. در غیر این صورت نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توانید لوازمی مناسب خریداری کنید. در واقع خرید ملزومات باید متناسب با طراحی دکوراسیون اداری صورت بگیرد. شرکت پیرامید طرح یکی از معتبرترین شرکت های فعال در زمینه طراحی دکوراسیون فضای اداری است.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره و خدمات مربوط به دکوراسیون اداری از طریق شماره درج شده می توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

سوالات متداول

تجهیزات و وسایل‌ های یک شرکت یا اداره بر چه اساسی دسته‌ بندی می‌ شوند؟

معمولا تجهیزات و وسایل یک اداره و یا شرکت باید بر اساس کارایی دسته‌ بندی شوند.

چگونه می‌ توان از خرید لوازم اضافی جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خرید لوازم اداری بهتر است وسایل مورد نیاز را لیست کنید. به این صورت می‌ توانید از خرید لوازم اضافی جلوگیری کنید.

پیش از خرید ملزومات اداری به چه نکاتی باید توجه داشت؟

پیش از هر اقدامی باید بودجه شرکت را در نظر بگیرید. سپس باید از ملزومات مورد نیاز یک لیست تهیه کنید.

چه نوع مبلمانی برای فضاهای اداری کوچک مناسب است؟

مبلمان‌ های کوچک می تواند گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک اداری باشد؛ چرا که مبلمان بزرگ فضای اداره را از آنچه که هست کوچکتر نشان می‌ دهد.

طرح و مدل مبلمان اداری بر چه اساسی باید انتخاب شود؟

انتخاب طرح و مدل مبلمان اداری باید با توجه به طراحی دکوراسیون اداری و میزان فضای شرکت انجام شود.