دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی با ترکیبی از عناصر مدرن و طبیعی و حال و هوایی دلنشین یکی از مدل‌ های دکوراسیون محیط داخلی به شمار می‌ رود که طرفداران زیادی دارد. برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی طرح‌ها و ایده‌ های مختلفی می‌ توان اجرا نمود که با استفاده از سبک اسکاندیناوی فضای مورد نظر در عین سادگی بسیار شیک و جذاب می‌ شود. این مدل دکوراسیون داخلی دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی می‌ باشد که در این مقاله از پیرامید طرح قصد داریم به آنها بپردازیم.
اگر شما در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مشغول به کار هستید و یا به دنبال یک دکوراسیون خاص و زیبا برای منزل یا محل کار خود می‌ باشید، به شما عزیزان پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی و تاریخچه آن

این سبک از دکوراسیون محیط داخلی ظاهری ساده، شیک، چشم‌ نواز، ملایم و آرامش‌بخشی دارد و بر روی کاربردی بودن، مرتب بودن و ایجاد فضایی مینیمالیستی تمرکز می‌ کند. در این سبک از المان‌ های مدرن استفاده می‌ شود و از حال و هوای سنتی و تجملاتی دور است.

زمان پیدایش این نوع طراحی دکوراسیون داخلی به اوایل قرن بیستم و در کشورهای شمال اروپا مانند نروژ، ایسلند، فنلاند، سوئد، دانمارک و … بازمی‌گردد. از سال 1950 طراحان داخلی این کشورها کالاها و لوازمی را طراحی و تولید نمودند که پایه گذار طراحی داخلی اسکاندیناوی محسوب می‌ شوند. با برگزاری یک نمایشگاه در سال 1954 در آمریکا با عنوان طراحی اسکاندیناوی در حوزه مد و دکوراسیون مدرن، این افراد فرصتی یافتند تا طرح‌ های خود را به مردم جهان و آمریکا نشان داده و آنها را با این سبک آشنا کنند.

دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی و تاریخچه آن

ویژگی های دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

این سبک دارای ویژگی‌ ها و اصولی می‌ باشد که آن را متمایز از سایر طرح‌ ها نموده و باعث استقبال زیاد از آن شده است. با استفاده از سبک اسکاندیناوی برای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود می‌ توانید محیطی باز، روشن، تمیز و بسیار شیک داشته باشید و فضایی ساده و دوست داشتنی خلق کنید.

  1. کفپوش چوبی
    یکی از روش‌ های زیباسازی فضاهای داخلی استفاده از عناصر طبیعی می‌ باشد. به کار بردن کفپوش‌ های چوبی از اصول مهم سبک اسکاندیناوی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش، روشن، دارای روحی زنده و جذاب محسوب می‌ شود. برای این امر معمولا از چوب‌ های درختان زبان گنجشک و بلوط با رنگ روشن بهره می‌ برند.
    چوب‌ های دیگری نیز به رنگ روشن وجود دارند اما طرح و رنگ چوب درختان بلوط و زبان گنجشک بسیار چشم‌ نواز و خاص هستند و نگاه هر بیننده‌ ای را به خود خیره می‌ کنند.
  2. مبلمان ساده اما شیک
    مبلمان از المان‌ های اصلی هر طرح دکوراسیون فضای داخلی به شمار می‌ رود و تاثیر بسیاری بر تمامی قسمت‌ ها و بخش‌ های یک دکوراسیون دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی از مبلمان مدرن استفاده می‌ شود که در عین سادگی از زیبایی خاصی برخوردارند.
    با توجه به اینکه کفپوش‌ های چوبی دارای رنگی روشن هستند مبلمان استفاده شده در این سبک نیز برای القا بیشتر حس تازگی و آرامش به رنگ‌ های روشن انتخاب می‌ شوند. ترکیب کفپوش و مبلمان شیک، روشن و براق می‌ تواند باعث ایجاد جذابیتی خاص گردد.
  3. تزئینات
    سبک اسکاندیناوی به دور از هرگونه تجمل، شلوغی و ریزه کاری می‌ باشد و استفاده از تزئینات ساده یکی از ویژگی‌ ها و اصول این سبک از دکوراسیون محیط داخلی به شمار می‌ رود. لوازمی که برای تزیینات اسکاندیناوی در نظر گرفته می‌ شوند باید ساده و بدون جزئیات زیادی باشند مانند آباژورهای مدرن، گلدان‌ های مینیمالی، قاب عکس‌ های ساده و ظروف شیشه‌ ای.
  4. رنگ های خنثی
    برای داشتن یک دکوراسیون اسکاندیناوی باید از رنگ‌ های خنثی و ملایم مات مانند خاکستری، سفید، کرمی، آبی کمرنگ، استفاده شود. این رنگ‌ ها یک حس سادگی و آرامشی را به افراد منتقل می‌ کنند و باعث می‌ شوند روح تازه‌ ای به فضا دمیده شود.
  5. نور طبیعی
    نورپردازی درست همواره یکی از اصول مهم هر نوع دکوراسیونی می‌ باشد و در سبک اسکاندیناوی از نور طبیعی برای نورپردازی استفاده زیادی می‌ شود. برای خلق فضایی آرامش بخش و القای حسی شاداب و باطراوت توسط دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی نیاز به پنجره‌ های بزرگی است که نور طبیعی در طول روز وارد محیط شود. همچنین استفاده از نور طبیعی موجب می‌گردد که فضای داخلی شما بزرگتر دیده شود.
  6. فضای منظم و مرتب
    از دیگر اصول مهم دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی برقراری نظم در محیط داخلی می‌ باشد. این سبک سادگی و مینیمال بودن را می‌ خواهد منتقل کند، پس باید از هرگونه بهم‌ ریختگی و بی‌ نظمی خودداری شود. در طراحی داخلی ساختمان‌ ها به سبک اسکاندیناوی فضاها به خوبی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و در نتیجه محیطی کاملا مرتب، تمیز و آرامش‎بخش حاصل می‌ گردد.
  7. گل و گیاه
    استفاده از گیاهان برای ایجاد حس تازگی و طراوت از دیگر ویژگی‌ های سبک اسکاندیناوی است. وجود گل و گیاهان مختلف باعث زیبایی محیط شما می‌ شود و حضور آنها به داشتن حس و حال بهتر بسیار کمک کننده است. برای دکوراسیون سبک اسکاندیناوی می‌ توانید از گل‌ های متفاوت در اندازه‌ های مختلف استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید تا نظم و ترتیب و سادگی فضا از بین نرود.
  8. پارچه
    در دکوراسیون داخلی سبک اسکاندیناوی از پارچه‌ های گرم و زمستانی مانند پشم، چرم و کتان برای خلق احساس راحتی و دنج بودن استفاده می‌ شود. همچنین با بهره‌ گیری از این نوع پارچه‌ ها مطابق با سایر لوازم دکوراسیون خود و هماهنگ با آنها، می‌ توانید باعث زیباتر شدن و جذابیت بیشتر شوید.
  9. ترکیب چوب و فلز
    لوازمی که از ترکیبات چوب و فلز هستند، می‌ توانند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی شما ببخشند. از این رو در سبک اسکاندیناوی از میز، دیوارکوب، نرده و قاب‌ های ترکیبی استفاده می‌ شود. لوازم چوبی و فلزی و یا لوازمی که از ترکیب این دو می‌ باشند، می‌ توانند زیبایی خاصی را در دکوراسیون اسکاندیناوی ایجاد نمایند.

ویژگی های دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

دکوراسیون اسکاندیناوی

اگر می‌ خواهید از دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی برای منزل یا محیط کار خود استفاده نمایید، می‌ توانید به پیرامید طرح مراجعه نمایید که در زمینه طراحی و اجرای معماری داخلی انواع فضاهای اداری، تجاری و مسکونی سابقه درخشانی دارند.

شاید برای آن دسته از افرادی که می‌ خواهند از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی برای فضای داخلی محیط کار یا محل زندگی خود استفاده کنند، سوالاتی پیش آید که در این بخش به رایج‌ ترین این سوالات به همراه پاسخ‌ های آن می‌ پردازیم.

سوالات متداول

هزینه و قیمت اجرای دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی چقدر می‌ باشد؟

برای اجرای این سبک دکوراسیون، المان‌ ها و لوازم متنوعی را می‌ توان استفاده نمود که قیمت‌ های گوناگونی دارند. قیمت تمام شده دکوراسیون فضای داخلی اسکاندیناوی با توجه به جنس چوب کفپوش، نوع مبلمان، و تزیینات به کار رفته مشخص می‌ شود. هر کدام از این موارد دارای مدل‌ های متنوع با قیمت‌ های متفاوت هستند.

از رنگ‌های دیگری غیر از رنگ های خنثی می‌ توان برای دکوراسیون اسکاندیناوی استفاده نمود؟

استفاده از رنگ‌ های خنثی و ملایم از اصول این سبک طراحی دکوراسیون محسوب می‌ شود، چرا که رنگ‌ های دیگر مانند رنگ‌ های گرم نمی‌ توانند به خوبی حس سادگی و آرامش را منتقل کنند.

دکوراسیون اسکاندیناوی برای چه محیط‌ هایی مناسب است؟

طراحی اسکاندیناوی برای دکوراسیون فضاهایی که دارای پنجره‌ های بزرگ و به اصطلاح نورگیر می‌ باشند بسیار مناسب است. زیرا استفاده از نور طبیعی از اصول این سبک دکوراسیون به شمار می‌ رود. دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی را می‌ توان برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و دفتر کار اجرا نمود.

تزئینات تا چه اندازه در زیبایی دکوراسیون اسکاندیناوی تاثیر گذارند؟

استفاده از لوازم ساده و مدرن و همچنین گل و گیاه در طراحی این مدل دکوراسیون باعث جذابیت بیشتر و زیبایی منحصر بفرد آن می‌ شوند. تزئینات درست و هماهنگ با سایر المان‌ های سبک اسکاندیناوی نقش مکمل را دارند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای اجرای دکوراسیون اسکاندیناوی از کجا و چه کسانی می‌ توانیم مشاوره بگیریم؟

شرکت‌ های معتبر در زمینه طراحی دکوراسیون فضای داخلی بهترین گزینه برای اجرای این سبک از دکوراسیون محسوب می‌ شوند. یکی از مجموعه‌ های معتبر که از کارشناسان و متخصصان مجرب و طراحان خوش سلیقه برخوردار می‌ باشد، شرکت پیرامید طرح است.