پارکت لمینیت

pyramid_md-10-1-1

 

امروزه یک اصطلاح بسیار عامیانه در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف در همه جا رایج است و آن استفاده از کلمه پارکت می باشد.پارکت های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شوند:1-پارکت چوب طبیعی که تماماً از جنس چوب درختان می باشد و 2-پارکت لمینیت که از مشتقات چوب تولید می گردد.در ادامه به توضیح این دو دسته پارکت خواهیم پرداخت.

 

pyramid_md-10-1-2

 

1) پارکت چوب طبیعی:
پارکت های چوبی از تکه های پازلی کوچک تشکیل شده اند که نصب آن وقت گیر بوده و در انتها باید ساب زده و با لاک پوشانده شوند تا از خوردگی حشرات در امان بمانند .قابل ذکر است این نوع از پارکت ها را  با استفاده از چسب به کف اتاق می چسبانند.

 

pyramid_md-10-1-3

 

از نظر طراحان و معماران پارکت های چوبی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پارکت های لمینیت می باشند ولی به دلیل قیمت بالای آن، مدت زمان طولانی برای نصب و رنگ کاری پارکت با چوب طبیعی، بیشتر پیشنهاد استفاده از پارکت لمینیت را می دهند.

2) پارکت لمینیت:
پارکت های لمینیت که از مشقات چوب می باشند و ساختار آنها از چوب فشرده شده به همراه پلاستیک بوده که با دو روکش لمینیتی در زیر و روی کار پوشانده شده اند.

 

pyramid_md-10-1-4

 

این گونه از پارکت ها در برابر رطوبت مقاوم بوده و به علت استفاده از مواد پلاستیکی در ساختارشان از خوردگی حشرات نیز در امان می مانند.
پارکت های فوق که در 2 طول 25*2 سانتی و30*1 سانتی و قطر 8 و 12 میلیمتری در بازار موجود می باشند ، نصبشان بسیار سریع بوده و با استفاده از کلیک های نر و ماده درون هم چفت می شوند که این امر باعث بالا بردن سرعت و زیبایی کار خواهد شد.
پارکت های لمینیت به زمین نمی چسبند و اگر شما از کف سرامیک و یا سنگی برخوردار هستید می توانید در صورت لزوم آنها را به مکان دیگری انتقال دهید و بدون هیچ گونه آسیبی به محیط از سنگ های زیر آنها استفاده مجدد نمایید.

 

pyramid_md-10-1-5

 

فوم به کار رفته در زیر پارکت های مذکور یک عایق صوتی و حرارتی قوی بوده و محیطی آرام را بوجود می آورد. پارکت های لمینیت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از پارکت های چوب طبیعی می باشند.
پارکت ها با تنوع در طرح و رنگ قدرت انتخاب شما را بالا برده تا بتوانید زیباترین محیط را برای خود،خانواده یا در محیط کارتان خلق نمایید. برای انتخاب صحیح پارکت فضای موردنظرتان با طراحان مجموعه پیرامید طرح همراه باشید.