طراحی رستوران | پیرامید طرح

طراحی رستوران

در طراحی رستوران باید به جایگیری عملکردهای وابسته آن توجه فراوان داشت. قرارگیری نامناسب آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی باعث بوجود آمدن فضاهایی غیر قابل استفاده می گردد. همچنین گردش فعالیت ها باید به درستی طراحی شود تا از ازدحام و شلوغی جلوگیری شود. از طرف دیگر طراحی و دکوراسیون داخلی زیبا و آرامش بخش فضای داخلی و بیرونی رستوران، نورپردازی مناسب، تفکیک مطلوب فضاهای عمومی و سالن غذاخوری و… را می توان بعنوان یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت و جذب مشتریان یک رستوران دانست.

مهندسین زبده مجموعه پیرامید طرح درکلیه قسمت ها کنار شما هستند تا با معرفی و بررسی اصول مهم طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و ارائه بهترین خدمات شما را در داشتن فضایی دلخواه و منحصر به فرد یاری رسانند.

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران:

طراحی رستوران به صورت اصولی و جذاب می تواند یکی از ارکان اصلی جذب مشتری و قرار دادن رستوران شما در کانون توجه باشد. نوع طراحی و نکاتی که باید در آن رعایت شوند می توانند به عوامل زیادی بستگی داشته باشند.

سبک های طراحی رستوران:

انتخاب سبک طرح در ابتدای کار جزو اصول طراحی رستوران است. با این کار شما به نوعی مسیر خود را برای طرح کلی و حس و حال رستوران تان مشخص می کنید. به طور عمده سبک های طراحی برای رستوران ها را می توان به دو دسته کلی کلاسیک و مدرن تقسیم نمود.

در گزینش نوع رستوران مهم ترین عاملی که می توان به آن اشاره کرد منو است! شما باید متناسب با غذایی که سرو می کنید، طرحی برای دکوراسیون داخلی رستوران خود سفارش دهید. به عنوان مثال فست فودی ها معمولا از سبک های مدرن استفاده می کنند یا رستوران های غذای ایرانی به استفاده از طرح های سنتی و کلاسیک متمایل تر هستند.

اگر شما غذای کشور خاصی مانند غذای چینی یا ژاپنی سرو می کنید، طراحی رستوران با المان هایی برگرفته از فرهنگ و معماری آن کشور می تواند گیرایی کار را دو چندان کند.

ورودی رستوران یا ویترین:

ورودی رستوران یا ویترین | پیرامید طرح

ورودی رستوران قدم اول در جذب مشتری است. افرادی که برای بار اول قصد دارند به رستوران شما سر بزنند، اولین چیزی که با آن مواجه می شوند قسمت ورودی است. این بخش از رستوران همیشه در ذهن افراد می ماند و به نوعی نماینده رستوران شما است.

برای ورودی می توان از دکوراسیون داخلی رستوران الهام گرفت و از تم کلی کار در قرار دادن تابلو ها، سردر یا هرگونه تزئینات استفاده کرد. ورودی رستوران باید در عین جذاب بودن، سادگی و ظرافت را نیز دارا باشد تا در وهله اول حس خوبی را به مشتری انتقال دهد.

اهمیت نورپردازی در طراحی رستوران:

نورپردازی در طراحی رستوران | پیرامید طرح

نورپردازی در فضای داخلی بسیار حیاتی است. روشنایی مناسب و کافی می تواند یک چهره جذاب از رستوران شما را به نمایش بگذارد. نورپردازی دکوراسیون اداری و رستوران بسیار با یکدیگر متفاوت است و باید سلیقه بیشتری در نحوه پیاده سازی آن بخرج داد.

روشنایی رستوران باید کنترل شده و مناسب با فضای داخلی باشد. اگر رستوران شما فضایی صمیمی دارد باید از نورپردازی گرم و ملایم استفاده شود، اگر میز و صندلی های زیادی دارید و فضا شلوغ تر است باید نورپردازی متمرکز تر برای روشنایی کافی همه میز ها استفاده شود.

همچنین می توان متناسب با تم کلی رستوران از لامپ های معمولی، نئونی و یا به صورت ترکیبی در بخش های مختلف استفاده کرد.

تقسیم بندی فضا و چیدمان مناسب میزها:

تقسیم بندی فضا در دکوراسیون رستوران | پیرامید طرح

در طراحی رستوران باید به متراژ و فضایی که در اختیار داریم توجه کنیم. با در نظر گرفتن میزان فضا باید اندازه آشپزخانه و سالن غذاخوری اصلی متناسب با یکدیگر طراحی شوند تا غذا به درستی سرو شود. اگر فضای غذاخوری در محوطه بیرونی در نظر گرفته نشود معمولا درصد بالایی از فضای داخلی باید به میز ها و صندلی ها اختصاص داده شود.

چینش صندلی و میز ها نیز باید از تناسب خاصی برخوردار باشد. اگر شما قصد دارید از چند نوع میز یا صندلی استفاده کنید بهتر است که چیدمان آن ها نظم فضا را برهم نزند. مجموعه پیرامید طرح در طراحی دکوراسیون اداری و رستوران، همه موارد را همسو با سلیقه مشتری و بهترین نحو لحاظ می نماید.

علاوه بر آشپزخانه و سالن غذاخوری باید به سرویس بهداشتی نیز توجه ویژه ای شود. طراحی ظاهری سرویس بهداشتی معمولا ساده و با رنگ های روشن انجام می شود اما محیط باید کاملا راحت باشد تا موجب نارضایتی مشتریان نشود.

انتخاب درست کفپوش:

کفپوش یکی از اجزای مهم دکوراسیون رستوران است و باید از چند ویژگی خاص برخوردار باشد. گزینه های زیادی برای انتخاب یک کفپوش می تواند به شما پیشنهاد شود که در کنار زیبایی بصری و تناسب آن با بقیه اجزای رستوران، یک کفپوش مناسب باید از خصوصیت های زیر نیز برخوردار باشد:

  • مورد اول ایمن بودن آن است. در انتخاب نوع مواد به کار رفته در کفپوش باید در نظر گرفت که کفپوش حتما ضد لغزش باشد تا از سر خوردن افراد جلوگیری شود.
  • متریال استفاده شده در ساخت کفپوش باید به گونه ای باشد که با راه رفتن روی آن صدای نامناسب تولید نکند تا در نتیجه آن جو محیط برهم زده نشود.
  • کفپوش باید دوام کافی را داشته باشد. رستوران ها محیط هایی هستند که تردد در آنها زیاد است که امکان دارد منجر به سایش یا پارگی کفپوش شود. برای جلوگیری از این کار باید از کفپوش های مقاوم استفاده کرد.
  • نگهداری از آنها آسان باشد. نوع کفپوشی که در طراحی رستوران استفاده می شود باید با توجه به اینکه احتمال ریختن غذا و کثیف شدن آن ها در محیط غذاخوری بیشتر است، به راحتی قابل شستن و تمیز کردن باشد.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون رستوران:

رنگ مناسب برای دکوراسیون رستوران | پیرامید طرح

از دید روانشناسی رنگ ها تاثیر بسزایی در خلق و خو و تصمیم گیری افراد دارند. در رنگ آمیزی فضای داخلی باید از رنگ های نامناسب و کسل کننده به شدت خودداری کرد. ترکیب رنگی برای طراحی رستوران انتخاب می شود باید متناسب با فضا و همچنین با یکدیگر باشند.

رنگ و طرح انتخابی برای رنگ آمیزی باید تا حد امکان گرم و آرامش بخش باشند. استفاده از رنگ های روشن یا تیره بستگی به محیط و سبک طراحی رستوران دارد که باید با دقت تعیین شوند. استفاده نادرست از رنگ ها می تواند باعث بیش از حد شلوغ نشان دادن محیط یا برعکس نیز شود.

نکات اضافی و سخن آخر

برای جذاب تر شدن فضای رستوران می توان از ایده های دیگری مانند پخش موسیقی ملایم، استفاده از آینه، گلدان های مناسب و تزیین دیوار ها نیز کمک گرفت. توجه به تهویه هوا نیز یکی از عوامل بسیار مهمی است که نقش اساسی در دلپذیری فضای رستوران برای مشتریان خواهد داشت. رعایت تک تک اصول و داشتن یک برنامه مناسب لازمه داشتن یک دکوراسیون عالی برای رستوران یا هر محیط دیگری است.

ما در مجموعه پیرامید طرح، همواره می کوشیم تا فضای رستوران شما را بدون کاستی و به بهترین نحو ممکن طراحی و دکور بندی کنیم. اعتماد و علاقه شما به مجموعه ما بزرگترین پشتوانه و افتخار ماست.