چینش در معماری داخلی مدرن

pyramid_t-123-1

 

همیشه سوال اصلی در چینش معماری داخلی فضاهای گوناگون این است که برای محیط های بزرگ باید چگونه طراحی کنیم که وسائل در تمام فضا به یک نسبت تراکم داشته باشند و وزن در تمام قسمتها به یک تناسب رعایت شود. برای رسیدن به بهترین راه حل در این گونه فضاها ابتدا بایستی سراغ فضاهای اصلی از جمله محل قرارگیری هال(سالن پذیرایی) یا تی وی روم برویم و با استفاده از سایزهای استاندارد و منطقی به چینش آن بپردازیم و بدون نگرانی در خصوص دیگر فضاهای موجود به طراحی ادامه دهید.پس از پایان طراحی فضاهای اصلی،زمان توجه به فضاهای خالی رسیده است. چند راهکار برای ایجاد توازن در فضاها وجود دارد که به اختصار به تعدای از آنها اشاره خواهیم کرد.

1- در اولین مرحله یک لیست از فضاهایی که می توان به شکل منطقی به قسمت های اصلی اضافه کرد تهیه کنید. مثلاً میز بازی و یا کمدهای موردنیاز فضای مجاور. حال ببینید کدام قسمتها برای جا دادن لوازم لیست مناسب تر بوده و توازن را بر هم نخواهد زد.

2- یک راهکار کلیدی دیگر برای رسیدن به فضایی منطقی،استفاده از رنگهای تیره تر در لوازم و دیواره ها می باشد. با استفاده از رنگهای تیره می توان توازن را تغییر داد و به نتایج بهتر و دلخواه دست یافت.

3- راهکار دیگری که به شما پیشنهاد می شود،استفاده از حجم های دکوراتیو مانند مجسمه و دیگر اکسسوری ها می باشد که می توان با بهره گیری از آن به فضایی خاص و دلنشین تر دست یافت.

pyramid_t-123-2

pyramid_t-123-3

یکی از موارد مهم در چینش این گونه فضاها این است که محیط ها را تفکیک نکنید.برای اینکه نشان دهید تمامی فضا را در اختیار دارید نیاز به تفکیک آن نیست.برای قسمت ناهارخوری که متشکل از سنگ کورین با طرح آنتیک و صندلی های تیره می باشد خود به تنهایی توانسته مرز بین اتاق نشیمن و آشپزخانه باشد و در عین حال به زیبایی و منحصر به فرد بودن محیط نیز کمک شایانی نموده است.

pyramid_t-123-4

pyramid_t-123-5

pyramid_t-123-6

pyramid_t-123-7

pyramid_t-123-8

pyramid_t-123-9

با خلاقیت و نوآوری و به کارگیری ایده های خاص در محیط جلب توجه کنید.استفاده از اکسسوری ها و وسایل تزئینی خاص می تواند حس خالی بودن و سردی محیط را از بین برده و توجه مهمان ها را به خود جلب نماید.استفاده از آویزها و نورپردازی های خاص،محیط را شکیل تر می نماید که نشان دهنده شکوه و سلیقه بی همتای ساکنان داخل آن می باشد.

pyramid_t-123-10

pyramid_t-123-11

pyramid_t-123-12

pyramid_t-123-13

pyramid_t-123-14

pyramid_t-123-15

pyramid_t-123-16

pyramid_t-123-17