چگونگی دکوراسیون اتاق کار خانگی در سال 2021

اتاق های کار خانگی تا قبل سال 2020 معانی متفاوتی نسبت به سال بعد از خود داشته است و همینطور تعاریف بسیار جدیدی در فرهنگ کار در کل جوامع دنیا به وجود آمده است. قضیه بهداشت فردی و عمومی و از همه مهم تر رعایت بهداشت محیط پیرامون و در نتیجه رعایت فواصل اجتماعی به اصول طراحی محیط های اداری بدل شده است. نکاتی که تا قبل از این در هیچ یک معانی و تعریفات فضاهای اداری گنجانده نشده بود. ما در همه فضاهای اطراف خود از جمله خانه و محل کار تغییراتی را شاهد هستیم و به جرات می توان گفت اصول زندگی بعد از پیدایش کووید 19 زیر و رو شده است. موضوعی که باید بدانید این است که ما اصلاً در مورد تزئینات و یا ابعاد در محیط کار صحبت نمی کنیم و این تغییرات کاملاً بنیادی می باشند.
تا قبل از این لغت دور کاری خیلی مورد استفاده قرار نمی گرفت و یا حتی فکر در موردآن چندان عقلانی به نظر نمی رسید زیرا در ذهن اغلب افراد کار در جامعه و کنار دیگران به طورقطعی شکل گرفته بود. بعد از سال 2020 بسیاری از مردم دنیا کار در منزل را به نوعی در برنامه های شخصی خود جا داده اند از جمله میتوان به تبدیل آشپز خانه های شخصی مشاهیر هالیوود به استودیو فیلم برداری گرفته تا ایجاد کلاس های آنلاین برای بسیاری از اساتید بزرگ دنیا اشاره نمود. در کل سال 2020 فرهنگ کار کردن دنیا را متحول کرد .
امروزه دفاتر کار خانگی برای همگی ما ضروری شده است، به همین دلیل به سرعت قوانین و منطق های طراحی دفتر کار تغییر نموده است و همچنین بسیار از موارد زیبا شناختی و بکارگیری رنگ هایی با تفکرات قبل از بین رفته اند. این تفکرات از ابتدای سال 2020 شروع گردیده و تا کنون ادامه پیده کرده است ولی پیش بینی می شود که تا آخر سال جاری با کم شدن همه گیری روند رو به رشد آن متوقف شود ولی از بین نخواهد رفت و همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اغلب مردمی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به دلیل محدودیت ها در منازلی با ابعاد بسیار کوچک زندگی می کنند. برای ایجاد فضایی مختص دفتر کار در این گونه منازل می بایست بسیار محدود و با ملاحظه اقدام نمود. معمولاً فضایی که به عنوان دفتر کار خانگی باید در نظر گرفت با یکی از فضاهای خانه مشترک خواهد بود. به عنوان مثال در گوشه ای از اتاق خواب و سالن با قرار دادن یک میز کار هر چند کوچک باید به تعهدات شغلی خود ادامه داد. این موضوع فقط میز و مبلمان اداری اتاق کار خانگی را تحت تاثیر خود قرار نداده بلکه بر روی بسیاری از بخش های کاری از جمله بایگانی ها و شیوه برقراری جلسات کاری تاثیر گذار بوده است.

نکته مهم اینجاست که در همه گیری جهانی و خشم ایجاد شده در بین افراد و همچنین ایجاد دفاتر کار خانگیمی بایست تعادلی مناسب بین خانه و کار ایجاد نمود. تعیین ساعات منظم برای کار کردن و همچنین استراحت افراد یکی از دغدغه های مهم این روزهای دور کاری کارکنان شرکت ها و سازمان های مختلف به شمار می آید. کار کردن در کنار همه اعضای خانواده و کودکان که همگی از یک فضای مشترک برای بازی و درس خواندن و کار بهره می برند بسیار مشکل و حتی در برخی موارد طاقت فرسا خواهد بود. یکی از راه حل های این مشکل انتخاب زمان و مکان درست برای کار کردن می باشد. بهتر است فضایی را برای کار در منزل در نظر بگیرید که بسیار آرام و دور از تردد های گاه و بیگاه باقی افراد خانواده باشد. اگر شما از جمله کسانی هستید که به تنهایی زندگی می کنید در این روزها جز آدم های خوشبخت به حساب می آیید .
با توجه به تغییرات به وجود آمده در روابط کاری و برگزاری جلسات و میتینگ ها به وسیله نرم افزارها و اپلیکیشن ها استفاده از پس زمینه مناسب یکی از الزامات در دفاتر کار خانگی محسوب می شود.در فضای پشت سر کاربر دفاتر خانگی نباید منابع اصلی نور مانند پنجره و یا نور لوستر قرار داشته باشد. این منابع نور موجب می گردد تا صورت کاربر در تاریکی قرار گیرد و یا نور پس زمینه در مانیتور برای باقی افراد آزار دهنده باشد. از جمله آیتم های دیگریکه ممنوع می باشد می توان به استفاده از تابلوهایی با مضامین خانوادگی و شخصی در پس زمینه اشاره نمود. به طور کل عکس ها و نقاشی هایی که مجاز به استفاده در پس زمینه می باشند باید از یکسری مضامین طبیعی با رنگ هایی بسیار ملایم انتخاب شود و یا قفسه ها باید با دقت تزیین شده باشند و از اکسسوری و کتاب برای تزیین آن بهره گرفته شود. در کل بهترین بک گراند برای دفاتر کار خانگی از مواردی استفاده می شود که بدون جلب توجه زیبا به نظر برسند.

به دلیل اینکه بیشتر دفاتر کار خانگی از ابتدا به شکل اصولی طراحی نشده اند و بعداً به بخش های داخلی ساختمان اضافه شده اند طبیعتاً بسیار فشرده چیده می شوند. اغلب میزهای به کار گرفته شده در دفاتر کار خانگی با ابعاد بسیار کوچک تر و یا حتی بدون فضایی برای فایلینگ و بایگانی طراحی و اجرا می شوند. صندلی ها نیز غالباً در کوچکترین سایزها و یا به صورت نیمه ایستاده به کار گرفته می شوند تا فضای کمتری را اشغال نمایند. با توجه به گذشت زمان اندک از شروع این اپیدمی تولید کننده های بزرگ هنوز موفق به طراحی و تولید میز و صندلی به شکل عمومی برای این قبیل دفاتر کار نشده اند و معمولاً این سری از میزها توسط نجار های جزء طراحی و اجرا شده اند.

بسیاری از افراد برای پیدا کردن فضایی دنج و آرام برای ایجاد دفاتر کار خانگی به سراغ حیاط خلوت ها و بالکن ها رفته اند و این ایده بسیارخوبی می باشد. حتی اگر در فضای تراس از گل و گلدان ها نگهداری می کنید داشتن چنین فضای دنجی یک مزیت بزرگ به شمار می آیدچرا که استفاده از نور طبیعی روز در کنار آرامش محیط مذکور از نکات مهم در فضاهای کاری می باشد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این قبیل فضاها امکان جدا کردن فضای زندگی و کار می باشد از سوی دیگر وجود فضاهای سبز موجب ایجاد راحتی و آرامش در دفاتر کار خانگی می شوند و همچنین تمرکز و خلاقیت فرد را بالا می برد.

شرکت پیرامید طرح از سال 1380 فعالیت خود را در قالب طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی انواع پروژه های اداری و تجاری در تمامی نقاط کشور به انجام رسانده است. این مجموعه با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و دانش فنی روز دنیا توانسته در زمینه طراحی داخلی فضاهای مختلف اداری، تجاری و مسکونی تجارب درخشانی را کسب نماید. سرعت بالا،دقت کافی و تجربه فراوان این مجموعه موجب گردیده است تا در طول بیش از یک دهه نقش بسیار مهمی در تجهیز فضاهای گوناگون ایفا نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان زبده ما در مجموعه پیرامید طرح با شماره های 09124398678 – 09121054610 تماس حاصل فرمایید .