پنج ایده طراحی دکوراسیون اداری برای افزایش رفاه کارمندان

5 ایده طراحی دکوراسیون اداری برای افزایش رفاه کارمندان

طراحی دکوراسیون اداری همیشه دارای اهمیت فراوانی بوده است. شما با ورود به دفتر کار خود میخواهید حس خوبی را از آن به خود دریافت کنید. حال اگر دکوراسیون دفتر شما به خوبی طراحی نشود، ممکن است کار برای شما سخت و طاقت فرسا شود. علاوه بر این، مشتریانی که به اداره شما می آیند نیز باید حس خوبی نسبت به دکور شما داشته باشند و احساس راحتی به آن ها دست بدهد.

این مهم باعث افزایش رفاه کارمندان خواهد شد اما اصول خاصی در پی آن نهفته است. در ادامه این مقاله از پیرامید طرح همراه ما باشید تا به شما پنج ایده طراحی دکوراسیون اداری را بهمراه اصول آن بگوییم.

چرا نیاز به طراحی دکوراسیون اداری داریم؟

 

چرا نیاز به طراحی دکوراسیون اداری داریم؟

 

طراحی دکوراسیون اداری می تواند باعث افزایش زیبایی محیط کار شما شود. علاوه بر این، می تواند در بهبود حس کارمندان نسبت به کار نیز موثر باشد. معمولا به دلیل تکراری بودن کارها در محیط کار، رفته رفته نیاز به تنوع در محیط کار بیشتر می شود. اگر تا الان اداره شما دکوراسیون خاصی نداشته است، می توانید با طراحی دکوراسیون اداری، تنوعی بی نظیر به محیط کار بدهید.

البته اگر تا الان دکوراسیون داشته اید، ولی این دکور برای شما و کارکنان تکراری شده است، می توانید با مشاوره با یک مرکز دکوراسیون، یک طراحی فوق العاده روی آن پیاده سازی کنید. معمولا طراحی دکوراسیون ها با در نظر گرفتن حیطه شغلی شما و همچنین متریال و هزینه ای که می خواهید صرف دکور بکنید، تعیین می شود. هدف گذاری نیز در دکوراسیون اداری بسیار مهم است، این عامل با چند فاکتور زیر بررسی می شود:

  • اینکه می خواهید تمرکز دکوراسیون شما روی چه بخشی از دکور یا اداره باشد.
  • اینکه می خواهید مشتریان شما با چه رده سنی و با چه ذهنیتی وارد اداره شوند.
  • اینکه می خواهید رفاه کارمندان را تا چه مدت تضمین کنید.
  • اینکه می خواهید چه مقدار هزینه کنید و از چه موادی در طراحی دکور استفاده کنید.
  • و…

هر یک از این فاکتور ها باید بررسی شوند تا بتوان بهترین قدم ها را در راستای ایده پردازی و پیاده سازی دکور انجام داد. ما در پیرامید طرح می خواهیم به شما ایده های خاصی را معرفی کنیم که اصول خاصی نیز در خود دارند.

 

معرفی ایده های مختلف طراحی دکوراسیون دفتر بهمراه اصول آن

 

معرفی ایده های مختلف طراحی دکوراسیون دفتر بهمراه اصول آن

 

معمولا ایده های مختلفی که برای طراحی دکوراسیون ها گرفته می شوند، باید مطابق با فضای مورد نیاز شما و اهداف مدنظر بررسی شوند. از طرفی، در اکثر مواقع پیش می آید که دکور اولیه که شما مدنظر دارید با نتیجه ای که بدست می آورید، متفاوت است! این به این دلیل است که شما فقط صرفا مقوله تقلید را در اصل کار خود قرار داده اید و از نکاتی که آن ایده ها داشته اند، استفاده نکرده اید.

اما ما می خواهیم به شما 5 ایده متفاوت از 5 نوع دکوراسیون اداری متفاوت را نشان دهیم. بهمراه این ایده ها، نکات مهمی را به شما خواهیم گفت که هر یک از این نکات می توانند باعث افزایش زیبایی دکوراسیون اداره شما شوند. بهتر است ابتدا یک تصور کلی از ایده داشته باشید و سپس نکات آن را یادداشت کنید تا پس از مشاهده تمام این ایده ها، به یک نتیجه کلی برسید. پس این شما و این هم ایده های مختلف طراحی دکوراسیون اداری.

 

1. متریال مختلف را با توجه به حیطه شغلی خود ست کنید

 

معمولا طراحی دکوراسیون های اداری با اهداف متفاوتی انجام می شوند. یکی از اهداف مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که با توجه به حیطه شغلی خود، انتخاب کنید که چه متریالی می تواند برای شما مفید باشد. معمولا در این راستا، ایده های مختلف بهتر است مرتبط با حیطه کاری شما باشند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای مثال در یک اداره کوچک نگهداری زنبور ها یک ایده جالب طراحی دکوراسیون استفاده از شعار آنها روی دیوار و نورپردازی زرد رنگ نشان دهنده رنگ زنبور عسل است. پس به عنوان اولین نکته، از این به بعد از هر دکوراسیون باید بفهمید که چه حیطه شغلی برای آن دکوراسیون مناسب است. این نکته را در 4 ایده بعدی نیز در نظر داشته باشید.

 

طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

2. با هزینه ای مناسب، کیفیت متریال را بیشتر کنید

 

طراحی دکوراسیون اداری برای رفاه کارمندان با در نظر گرفتن متریال با کیفیت بالاتر امکان پذیر است. شما فقط کافی است بدانید که کارمندان شما در چه بخش هایی از کار احساس نارضایتی بیشتری دارند. سپس می توانید این نارضایتی ها را برطرف کنید تا بهترین نتیجه را از طراحی دکوراسیون خود بگیرید.

برای مثال، در تصویر زیر می بینید که یک دفتر اداری که اکثر کارها پشت سیستم انجام می شوند، دارای میز و صندلی هایی اند که کیفیت بالاتری نسبت به صندلی های پلاستیکی و یا چوبی دارند! پس نکته بعدی این است که شما علاوه بر ظاهر متریال، به کیفیت آن ها نیز باید توجه داشته باشید. این مهم باعث می شود تا رفاه کارمندان شما رفته رفته بیشتر شده و رضایت آن ها نسبت به کار افزایش پیدا کند.

 

3. از پالت های رنگی جذاب استفاده کنید

 

پالت های رنگی نشان دهنده این است که شما می توانید از چه ترکیب رنگ هایی برای دکور اداره خود استفاده کنید. این نیز باعث می شود تا بتوانید بهترین همخوانی را بین اجزای مختلف دکوراسیون خود داشته باشید.

معمولا پالت های رنگی که در نرم افزار های گرافیکی وجود دارند، می توانند کمک زیادی به شما بکنند، اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که بررسی تجربی هر یک از رنگ ها و ترکیبات آن ها، می تواند بهتر از یک نرم افزار گرافیکی باشد. پس نکته سوم این است که ترکیب رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید.

 

طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

4. تلفیقی از سبک طراحی داخلی منزل و اداره را پیاده کنید

 

یکی از بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون اداری می تواند تلفیق طراحی دکوراسیون منزل با اداره باشد. معمولا در طراحی دکور منزل از مبل ها و صندلی های راحت تری استفاده می شود. حال هیچ عیبی ندارد شما این متریال را در اداره های خود نیز استفاده کنید.

برای مثال، علاوه بر وجود میز و صندلی اداری، یک بخش مبلی نیز برای نشستن مشتریان و مراجعین دفتر فراهم کنید. این خود باعث می شود تا دکوراسیون شما کمی غیر عادی بنظر برسد، اما نگران نباشید که همین نکته بهتر است. زیرا می تواند دکور شما را در بین مشتریان زبانزد کند.

 

5. همیشه نورپردازی را در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کنید

 

نورپردازی و دریافت نور از محیط خارج اداره می تواند همیشه به نفع دکوراسیون شما باشد. باید دقت کنید که این نورپردازی تا چه میزان و از چه زاویه ای وارد اداره شما خواهد شد. بهتر است ابتدا نوعی تصویر سازی ذهنی در خصوص نورپردازی انجام دهید و سپس طراحی پرده و پنجره را متناسب با دکوراسیون خود انجام دهید.

علاوه بر این، می توانید از عناصر زنده ای مثل گیاهان استفاده کنید تا بهترین نتیجه از حس زیبای اداره را دریافت کنید. گیاهان می توانند شادابی خاصی به دکوراسیون شما بدهند. سعی کنید این نکته را در هر دکوراسیونی اجرایی کنید.

 

جمع بندی

 

در این مقاله از مقالات پیرامید طرح دیدیم که ضرورت طراحی دکوراسیون اداری چقدر بالا است. علاوه بر این، ایده های مختلفی به شما نشان دادیم و گفتیم هر یک از این ایده ها چگونه می توانند باعث افزایش رفاه کارمندان و همچنین افزایش رضایت مشتریان شوند. در بین این ایده ها، نکات خاصی را به شما گفتیم که هر یک از این نکات را می توانید در هر دکوراسیونی پیاده سازی کنید.

 

برای طراحی دکور اداره ها می توانید هر یک از این نکاتی که در این مقاله دیدید را نسبت به ایده هایی که در آینده می بینید، تعمیم دهید. همچنین می توانید برای افزایش بازخورد این نکات، این مقاله را برای دوستان خود نیز ارسال کنید.

 

سوالات متداول

طراحی دکوراسیون اداری باعث رفاه کارمندان می شود؟

بله، رفاه کارمندان معمولا با تنوع بخشیدن به دکوراسیون اداره انجام خواهد شد. افزایش کیفیت متریال نیز می تواند باعث افزایش رفاه کارمندان شود.

 

ضرورت طراحی دکوراسیون اداری چیست؟

افزایش رفاه کارمندان و افزایش علاقه مشتریان به مراجعه به اداره شما، دو دلیل بسیار مهم برای طراحی دکور اداره هستند.

 

چه نکاتی باید در طراحی دکور اداره رعایت شود؟

در طراحی دکور اداره باید رعایت کنید نورپردازی شما به خوبی انجام شود، ترکیب رنگ ها را رعایت کنید، کیفیت متریال را بالا ببرید و تلفیقی از دکوراسیون های مختلف ایجاد کنید.

 

چه رنگی برای دکوراسیون اداره مناسب است؟

معمولا رنگ ها و ترکیبات مختلفی برای دکوراسیون اداری وجود دارند. هر یک از این رنگ ها اگر بتوانند با حیطه شغلی شما همخوانی داشته باشند، قابل استفاده در اداره خواهند بود.

 

بهترین مجموعه طراحی دکوراسیون اداری کجا است؟

پیرامید طرح مفتخر است که به عنوان مجموعه برتر طراحی دکوراسیون های اداری می تواند به شما خدمت رسانی بکند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.