پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی - پیرامید طرح

پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

از نظر صرفاً معماری، راه پله ها یکی از قوی‌ترین عناصر انتقال هستند. آنها در خدمت اتصال دو فضا هستند. در بسیاری از خانه ها، پله ها به طور معمول سطوح مختلفی را در فضای داخلی خانه به هم متصل می کنند. شایان ذکر است که پلکان یکی از قدیمی ترین جنبه های معماری ساختمان ها می باشد. راه پله ها با ظهور هر دوره در تاریخ تغییر یا تکامل یافته اند. کارشناسان معتقدند که راه پله ها معمولاً به نوع جامعه ای که سازندگان برای آن ساخته اند پاسخ می دهند. به همین دلیل، بررسی دقیق پله‌ها می‌تواند به مردم کمک کند تا تصوری از وضعیت معماری، هنر و فناوری رایج در آن دوران داشته باشند.

با گذشت زمان برخی از راه پله ها بسیار معروف شده اند. ازجمله راه ‌پله‌های کلاسیک بی‌انتها، که منحصر به فرد ترین و محبوب ترین نوع طراحی پله محسوب می‌شود. به ویژه طراحی راه پله کلاسیک خانه های بزرگ که شکوه وجذابیت خاصی به طراحی داخلی ساختمان کلاسیک می‌دهد.

ضوابط طراحی پله خانه های کلاسیک:

پله کلاسیک می توانند به مرکز دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ تبدیل شود. بنابراین، چه پله های چوبی، چه سنگی را انتخاب کنید راه پله می تواند تفاوت چشمگیری در جذابیت بصری خانه ایجاد کند. فضای موجود و موقعیت راه پله های شما نیز تعیین می کند که چه شکلی به خود می‌گیرد. شکل شکستن راه پله مشخص می‌کند که آیا می‌تواند یک چند ضلعی منظم یا نامنظم، یک بیضی یا دایره باشد. این طرح ها محبوب ترین طرح‌های پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند.

دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ:

پله خانه های کلاسیک - پیرامید طرح

هنگام طراحی دکوراسیون خانه بزرگ و دکوراسیون داخلی خانه ها، درک و پیکربندی موقعیت راه پله شما بخشی از طراحی کلی است. برنامه ریزی خوب تضمین می کند:

  • فضا از دست نرود.
  • مناطق باز به طور بهینه استفاده شوند.
  • جریان ترافیک بدون مانع باشد و گزینه ای برای خروج/فرار از هر طبقه به راحتی وجود داشته باشد.

اگر به دنبال ظاهری جذاب و شیک هستید یا دکوراسیون خانه بزرگ خود را با حس سنتی بازسازی می‌کنید، پله‌های کلاسیک عالی کار می‌کنند. تمام پله‌های کلاسیک پیرامید طرح برای هر مشتری با در نظر گرفتن ترجیحات، چیدمان خانه و سبک زندگی سفارشی ساخته می‌شوند.

طرح‌های کلاسیک راه پله ما با انتخابی از پروفیل‌های نرده‌های کلاسیک، مانند پایه‌های نوین برگردان، مستقیم و پخ‌دار با کلاهک‌های هرمی یا توپی عرضه می‌شوند. پله‌های سنتی پیرامید طرح نیز برای سفارشی‌سازی با دوک‌های چرخان یا پایه‌های فلوت‌دار در دسترس هستند. جزئیات کوچکی که می‌تواند ظاهر طراحی پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی خانه شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

طراحی پله کلاسیک - پیرامید طرح

سبک کلاسیسم یکی از اصلی ترین سبک های بکار رفته در ساختار پله ها می باشد و از ابتدا زینت بخش کاخها و خانه های بزرگ کلاسیک بوده است. سازه اغلب این پله ها فولادی می باشد که با بتن و یا آجر بسته شده اند. برای پله های کلاسیک معمولاً روکش از انواع سنگ های طبیعی در نظر گرفته می شود تا زیبایی آن را دوچندان نماید. پرداخت رویه سنگها برای جلوه دادن به آن تا حدی است که در بسیاری از موارد روی سنگها را با موکت می پوشانند تا از لغزندگی آن بکاهند. نرده های اطراف پله در این سبک از متریال های بسیار متنوعی ساخته می شوند که از آن جمله می توان به  سنگ، آهن و چوب … اشاره نمود. به جرات می توان گفت یکی از اساسی ترین المان های سبک کلاسیک در معماری خانه های مسکونی پله های بسیار زیبا و تجملاتی آن می باشد.در ذیل به نمونه های بسیار متنوع و زیبایی از پله های کلاسیک و نقش مهم آنها در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ اشاره می نماییم.

شما می توانید برای طراحی و اجرای ایده آل دکوراسیون داخلی خانه خود با مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.

انواع راه‌ پله‌ کلاسیک:

پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی - پیرامید طرح

پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی به خانه‌ها ظاهری مجلل و اشرافی می بخشد. ظاهر پله های شیک شما باید با بقیه قسمت های خانه شما هماهنگ باشد. زیرا پله ها نمایانگر شخصیت فرد یا خانواده هستند. بنابراین برای انتخاب نوع راه پله باید فضای مورد نیاز، عملکرد، هزینه وجذابیت بصری راه پله را درنظر گرفت. براین اساس ما دراینجا به تعدادی از انواع راه پله و مزایا و معایب آنها اشاره می‌کنیم.

  1. پله های مستقیم: پله های مستقیم، مستقیم هستند. یک پرواز خطی از پله ها بدون تغییر جهت. آنها ساده ترین طراحی هستند. اغلب در سطح طبقات جداگانه و در سطوح پایین تر قرار می گیرند.
  2. پله ‌های l شکل: راه پله کلاسیک مستقیم که کمی به هم می‌چرخند. پله ها با زاویه 90 درجه ظرافت قدیمی را به نمایش می‌گذارند و دارای یک فرود کوچک برای مکث چشمگیر در پایین پله ها هستند.
  3. راه پله های مارپیچ: راه‌پله‌های مارپیچ خلاقانه‌ترین و مبتکرانه‌ترین در بین تمام طرح های موجود راه پله کلاسیک خانه های بزرگ هستند. این نوع طراحی به قرون وسطی باز می گردد. راه پله های مارپیچ با هر سبکی از طراحی سازگار است. چه برای طراحی داخلی ساختمان کلاسیک، چه برای یک آپارتمان دو خوابه کوچک در شهر. تنها ایراد این طرح این است که ممکن است نتوانید وسایل سنگین یا حجیم را حمل کنید و تنها یک نفر بتواند از آن بالا برود زیرا قسمت داخلی راه پله باریک است.
  4. پله های U شکل: این پله ها در ادارات و مناطق تجاری رایج هستند. آنها در یک قسمت از ساختمان، در تمام طبقات قرار می‌گیرند و بدون ایجاد اختلال در یکپارچگی فضای کاری، جریان ترافیک را آسان تر می کنند.
  5. پله های منحنی: پله های منحنی بدون مکث یا فرود هستند، پیوسته هستند، فضای کمتری را اشغال می کنند و از خم شدن یک نرده مرکزی پیروی می کنند تا یک چیدمان معماری زیبا ایجاد کنند.
  6. راه پله دو شاخه یا شاهانه: راه پله دو شاخه یا شاهانه، پدربزرگ همه سبک‌های پله است. پله های دوشاخه معمولاً در ورودی خانه های بسیار مجلل و جادار استفاده می شوند. مزایا و معایب راه پله دوشاخه مزایا پلکان دوشاخه ورودی بزرگی را ایجاد می کند که تاثیر بصری فوری ایجاد می کند. معایب پلکان های اسپلیت در طول ساخت نیاز به پشتیبانی معماری بیشتری دارند. همچنین ساخت آنها بر خلاف انواع دیگر پله ها بسیار گران است
  7. راه پله چوبی عالی: قدمت راه پله های چوبی به اندازه دنیای معماری است. وقتی پله کلاسیک در دکوراسیون داخلی ازجنس چوب‌هایی چون افرا، گیلاس، گردو یا ماهاگونی و… باشد راه پله های چوبی برای شما و نسل بعدی که برای زندگی در خانه شما خواهند آمد ماندگار خواهند بود.

مواردی برای زیباتر شدن راه پله‌های کلاسیک

راه پله های کلاسیک - پیرامید طرح

راه پله خانه های کلاسیک فرصت مناسبی برای نمایش سبک های طراحی در معماری یا فضاهای اطراف آن محسوب می‌شود. در زیر چند ورودی طراحی داخلی آورده شده است که مفید هستند و مطمئناً برای این عنصر اغلب نادیده گرفته شده، شادی و راحتی به ارمغان می آورند.

  1. کلاژهای دیواری: روشی عالی برای تزئین دیوارهای برهنه در امتداد راه پله.
  2. فرش کردن: فرش کردن یک روش معمول نیست مگر در کشورهایی با کف سرد که نیاز به گرمای مداوم دارند.
  3. قفسه / انبار: راه پله ها اگر به خوبی طراحی شوند، گزینه های ذخیره سازی هوشمندانه ای را ارائه می دهند.
  4. نرده‌کلاسیک: در حالی که ساختار معماری نرده کلاسیک، یکنواخت است، با این حال، زمانی که سنین مختلف در خانه وجود دارد، بسیار مهم هستند.

 

چه به دنبال یک راه پله کلاسیک کاملاً جدید و چه به دنبال بازسازی راه پله سنتی باشید، می توانید انتظار خدمات بسیار حرفه ای را از پیرامید طرح داشته باشید. ما با راه پله های کلاسیک خود انواع سبک ها و پرداخت ها را ارائه می دهیم و همچنین مشاوره رایگان و بدون هیچ گونه پیشنهادی ارائه می دهیم.