پرده کرکره ای چوبی | پیرامید طرح

همه چیز درباره پرده کرکره ای چوبی

در میان انواع پرده ها، پرده کرکره ای چوبی، به دلیل زیبایی و گرمای چوب، یکی از بهترین گزینه ها برای تکمیل دکوراسیون داخلی است. کرکره چوبی را می توان مناسب با هر سلیقه و دکوراسیونی ساخت. ضمن آن که کنترل نور و دید در این نوع پرده مزیت بزرگی محسوب می شود. این پرده ها را در سه سایز 5/2-5/3 و 5 سانتی متری می توان تهیه کرد و نوع 5 سانتی متری آن به دو صورت نوار پهن ابریشمی و نوار قیطانی باریک موجود است. با انتخاب پرده چوبی کرکره ای شما می توانید از نور طبیعی به مفیدترین شکل در خانه استفاده کنید. همچنین تنوع رنگی این نوع پرده آنقدر بالاست که می توانید آزادانه آن را با سایر دکوراتیو ها ست کنید. از سفید تا مشکی کلاسیک، از آلبالویی تا ماهاگونی، این پرده در هر طیف رنگی که بخواهید قابل ساخت یا خرید است.

با انتخاب پرده کرکره ای چوبی شما می توانید برای فضای خود سبک و سیاق خاصی خلق کنید. این نوع پرده ها دوام و کیفیت بالایی داشته و به دکوراسیون داخلی بافت، عمق و گرما اضافه می کند. از این حیث پرده کرکره چوبی، با هیچ یک از دیگر انواع پرده ها قابل مقایسه نیست. در عین حال قیمت این پرده ها، با توجه به ارزشی که برای فضا ایجاد می کنند، چندان بالا نیست. مجموعه پیرامید طرح در این مقاله سعی دارد اطلاعاتی کاربردی در مورد این نوع پرده به علاقه مندان ارائه دهد.

امتیازات پرده های کرکره چوبی:

پرده کرکره چوبی آشپزخانه | پیرامید طرح

در دنیا دکوراسیون، پرده های چوبی جذابیت بسیاری دارند. هیچ چیز به اندازه این نوارهای چوبی سبک قدیمی نمی تواند خانه یا دفتر شما را آراسته کرده و در عین حال هرگز از مد نیفتد. برای ساخت کرکره چوبی، عمدتا از چوب های جنگلی استفاده می شود که در ساخت اثاثیه خانه هم پرکاربرد است. این نوع چوب، به دلیل وزن سبکش، حرکت کرکره ها را آسان می کند و حتی برای پنجره های بزرگ و پهن هم مناسب است. ضمن آنکه دوام این نوع چوب زیاد است، خم نمی شود و نمی شکند و به دلیل عمر طولانی خود پرده ای اقتصادی، برای پنجره شما محسوب می شود.

قابل تنظیم بودن نوارهای چوبی در پرده کرکره ای چوبی، یک امتیاز بزرگ است. زیرا می توان فراتر از باز و بسته کردن، زاویه های آن را تنظیم کرد و به این ترتیب میزان ورود نور را کنترل کرد. به طور کلی کنترل نور و حفظ حریم فضا را هر پرده ای می تواند انجام دهد، اما پرده های چوبی علاوه بر این دو مورد، استایل منحصر به فردی هم به خانه می دهند. سایر امتیازات این نوع پرده هم عبارت است از: نصب و جداسازی آسان، آکوستیک بودن طبیعی و قابلیت شست و شوی آسان

کدام نوع پرده کرکره ای چوبی برای شما مناسب است؟

انواع پرده کرکره ای چوبی | پیرامید طرح

پرده های کرکره ای هم مانند پارچه ای، انواع مختلفی دارد و میان آنها کرکره چوبی به لحاظ ظاهری شکیل تر و کلاسیک تر است. اگر با انواع مختلف این نوع از پرده های چوبی آشنا باشید، می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. به طور کلی دو نوع کرکره چوبی وجود دارد: افقی و عمودی. عمدتا پرده های افقی محبوبیت بیشتری دارند و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. کرکره های چوبی افقی را به دو دسته ونیزی و بدون بند می توان تقسیم کرد.

1. پرده های کرکره ای بدون بند

آن دسته از پرده های کرکره چوبی که بدون بند بالا می روند، هم به لحاظ ظاهری شیک ترند و هم امنیت بالاتری دارند. به خصوص اگر حیوان خانگی یا کودک در خانه دارید، بهتر است از این نوع پرده چوبی کرکره ای انتخاب کنید.

2. پرده های کرکره ای ونیزی

تفاوت پرده های ونیزی با نوع بدون بند، دقیقا در همین بندی است که پرده های ونیزی را به صورت دستی تنظیم می کنند. پرده های ونیزی محبوب ترین و شناخته شده ترین نوع از پرده های افقی هستند.

3. کرکره های چوبی عمودی

بر خلاف کرکره های افقی، نوارهای چوبی در کرکره های عمودی به چپ و راست حرکت می کند نه بالا و پایین. این نوع پرده برای پنجره های بزرگ، پنجره هایی با شکل نامتعارف یا پنجره های کشویی مثل پاسیو مناسب ترند. به خصوص برای پنجره های پاسیو که هم مایل به پوشاندن آن هستیم و هم نمی خواهیم چیزی به ظاهر کلاسیک خانه آسیب بزند، کرکره چوبی عمودی از همه مناسب تر است. همچنین پرده های عمودی بیش از افقی می توانند نور و حریم شخصی را حفظ کنند.

پرده کرکره ای طرح چوب:

پرده کرکره ای طرح چوب | پیرامید طرح

در کنار کرکره های چوبی، پرده کرکره ای طرح چوب هم در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب است، زیرا می تواند به فضا بافت اضافه کرده و برازندگی یک پرده سفارشی را داشته باشد. در پرده های طرح چوب، اگرچه از هیچ نوع چوبی استفاده نشده است، اما طرح و نقش چوب طبیعی را دارد و به لحاظ ظاهری کاملا به آن شبیه است. جنس این نوع پرده ها معمولا پی وی سی است و وزنی سبک تر از کرکره های چوبی واقعی دارد. مزیت دیگر پرده کرکره ای طرح چوب، مقاومت آن در برابر رطوبت است که از آن گزینه مناسب تری برای محیط سرویس بهداشتی می سازد. ضمن آن که انعطاف پذیرتر از چوب واقعی بوده و احتمال شکستنش کمتر است.

همان طور که مشاهده می شود، دنیای کرکره ها بسیار وسیع و متنوع است. اگر در مورد انتخاب نوع پرده کرکره خود دچار تردید هستید، مجموعه پیرامید طرح می تواند مشاوره لازم را جهت بهترین انتخاب به شما ارائه دهد.

پرده کرکره اشپزخانه:

پرده کرکره اشپزخانه | پیرامید طرح

پرده های کرکره ای چوبی، با توجه به جنسی که عمدتا در آن به کار می رود، برای پنجره های آشپزخانه یک پیشنهاد کاملا شیک است. اگر آشپزخانه شما سنتی است، بهتر است سراغ پرده های پارچه ای بروید. اما اگر کارآیی برایتان مهم تر است یا سلیقه مدرن تری دارید، پرده کرکره اشپزخانه انتخاب بهتری است. این پرده ها هم ورود نور طبیعی به آشپزخانه را تنظیم می کنند، هم برای حفظ حریم شخصی فضای شما کافی هستند. به علاوه چیدمان فضای شما چه به سبک مدرن انجام شده باشد چه کلاسیک، پرده کرکره ای چوبی می تواند سازگاری رضایت بخشی با محیط داشته باشد.

نصب پرده چوبی آشپزخانه، حس صمیمیت بیشتری به آن می دهد. اما به طور کلی باید به جنس کرکره ای که انتخاب می کنید دقت کافی داشت، اگر پنجره شما در معرض رطوبت و آب است، پرده کرکره ای چوب، می تواند انتخاب بهتری باشد. در مجموعه پیشنهاد مجموعه پیرامید طرح برای شما این است که به خصوص اگر در آشپزخانه میز غذاخوری دارید، حتما در تزیینات خود از پرده و به خصوص کرکره چوبی یا طرح چوب غافل نشوید.

کمی در مورد چوب پرده های کرکره ای:

چوب پرده کرکره ای، یکی از ضروری ترین بخش های پرده های کرکره است که مانند سیستم عامل آن عمل می کند. نوع پرده ای که انتخاب می کنید، چوب پرده مناسب آن را تعیین می کند. این که پرده دستی یا اتوماتیک باشد؛ بند داشته باشد، یا از بالا به پایین حرکت کند، همه این ها نوع چوب پرده را مشخص می کند.
اگر در فضای خود سه پنجره در یک ردیف و با فاصله های کم دارید، می توان از یک چوب پرده برای هر سه آنها استفاده کرد تا شکل یک دستی پیدا کند. همین طور چوب پرده کرکره ای، اگر درست انتخاب شود، خود می تواند یک دکوراتیو محسوب شود. بنابراین توصیه می شود، به نوع چوب پرده بی توجه نبوده و دقت کنید که با سایر جزییات خانه یا آشپزخانه همخوانی داشته باشد.