طرح های دکوراسیون داخلی اداری

pyramid_t-861

 

دکوراسیون داخلی اداری در محیط کار یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر راندمان کارکنان به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران خیلی به آن اهمیتی داده نمی شود.

تعداد بیشماری از کسب ‌و‌ کار‌های موفق از زیرزمین و پارکینگ شروع شده‌اند و پس از کسب سرمایه و در مرحله‌ی رشد و ترقی به محیط‌های اداری بزرگ‌تر رسیده‌اند. با این وجود روحیه‌ی استارتاپی خود را حفظ کرده‌اند و محیط کاری جدید خود را نیز صمیمانه و دوستانه طراحی می‌کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت، نتایج یک تحقیق توسط انجمن طراحان داخلی آمریکا نشان می‌دهد که طراحی محیط اداری یکی از سه عامل موثر بر کارایی و رضایت شغلی به حساب می‌آید. همچنین ۳۱ درصد افرادی که از شغل خود رضایت کافی را داشتند در محیط کاری خوبی کار می‌کردند و ۵۰ درصد افرادی که به دنبال یک شغل جدید بودند کار ایده‌ آل خود را همراه با محیط اداری مناسب می‌دانستند. این تحقیق بازگوکننده‌ ی آن است که تا چه حد محیط کاری برای کارکنان اهمیت ویژه ای دارد.

pyramid_t-862

در ادامه با 7 توصیه‌ی مهم برای بهتر کردن طراحی داخلی محیط کاری آشنا خواهید شد. بنابراین می‌توان با درست کردن محیط، امید به تمرکز بر مسائل اساسی‌تر در حین کار را همراه داشت.

1. برای طراحی فضای اداری تمام کارمندان را به همکاری دعوت کنید زمانیکه به دنبال طراحی فضای اداری استارتاپ خود هستید از تمامی کارکنان و همکاران خود استفاده کنید و ایده‌ها و نظرات آنها را بپرسید. در بیشتر مواقع این افراد به دلیل درگیری دایمی با کار، دانستن دقیق فرآیند‌های کاری و نیاز‌های فعلی و آتی خود پیشنهادات خیلی خوبی ارائه می‌دهند. بنابراین در جلسات طوفان فکری یا نظرسنجی می‌توان از حضور تمام کارمندان بهره برد. طراحی فضای کاری نباید تنها ایده‌ی یک نفر باشد. فضای کار جایی است که تمامی افراد با فرهنگ خودشان درکنار هم برای رسیدن به یک هدف مشخص کار می‌کنند. تشویق به کار و ایجاد روحیه‌ی نشاط آور از اهداف اصلی طراحی دکوراسیون اداری است.

2. نیازمندی‌های آتی باید مدنظر قرار گیرند.درسال ۱۹۹۸ مجموعه استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۶۳ درصد سود سالیانه دست پیدا کردند و در سال ۲۰۱۴ نرخ رشد مرکب سالانه‌ی استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۸۵ درصد بود. این آمار نشان می‌دهد که استارت‌آپ‌ها معمولاً فرآیند رشد بسیار چشم‌گیری دارند و در این فرآیند مسلماً نیاز به نیروی انسانی هم یک امر مهم تلقی خواهد شد. بنابراین علاوه بر نیازهای فعلی در طراحی محیط اداری باید به نیا‌ز‌های آینده هم نگاه کرد. استارت‌آپ جالبی درآمریکا به وجود آمده که ایده‌ی مبلمان به عنوان سرویس، FaaS، را به دنیای محصولات اداری وارد کرده است. هدف Swivelfly کاهش هزینه‌های مبلمان و تجهیزات اداری استارت‌آپ‌ها می باشد. شرکت‌ها در سال چندین بار هزینه‌های مبلمان و طراحی داخلی پرداخت می‌کنند، این گروه با شناسایی این نیاز با راه‌اندازی سرویس خود، مبلمان را به استارت‌آپ‌ها اجاره می‌دهد. بنابراین استارت‌آپ‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را در مقاطع زمانی مختلف مدیریت کنند.

3. طراحی محیط کار باید در راستای اهداف کلی استارت‌آپ باشد هدف نهایی طراحی فضای داخلی رسیدن به کارایی در محیط کاری است اما نباید از ویژگی‌های دیگر محیط که بازگوکننده‌ی فرهنگ، عادات، رسوم و داستان برند شماست به سادگی گذشت. با این کار نیرو‌های جدید به سرعت با محیط جدید آشنا می‌شوند و فرآیند آموزش آنها احتمالاً کمتر طول بکشد. در بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق اتاق‌های کاری را نام‌گذاری می‌کنند. نام‌هایی چون شخصیت‌های محبوب فیلم و بازی یا شیرینی و غذاهای مختلف هر کدام از این اسامی می‌توانند نوع نگاه شما به کار و فرهنگ کاری خود را بیان کنند.

4. انعطاف‌پذیری فرآیند رشد یک استارت‌آپ تنها محدود به فروش و افزایش مشتری‌نیست، طی این فرآیند هر شرکت از نظر ابعاد نیز افزایشی را تجربه می‌کند و باید نیرو‌های انسانی بیشتری را به خود جذب کند. همچنین استارت‌آپ‌ها باید پذیرای تغییرات مداوم برای رسیدن به بهره‌وری بالاتری داشته باشند. فضای داخلی باید طوری باشد که نوآوری را در فرد تشویق کند تا مسائل جدید و پیچیده را حل کند. به علاوه فضای کاری باید چالش‌های بیشتری را برای فرد رقم بزند تا روش‌های کاری خود را متفاوت‌تر انجام دهد. در خیلی از استارت‌آپ‌ها اتاق‌ها حذف و مدیریت در کنار دیگر کارمندان به کار مشغول می‌شود.

5. اگر محیط های کاری با هدف تعامل کارکنان به طور کامل انجام شود، دیگر حالت اینکه بدون دعوت و یا اجباری در کار باشد نخواهد بود. احساس حضور در خانه به همه کمک می کند تا آرام شوند و با احساس فشار کمتر، به آرامی کار کنند. صندلی‌های شیک دور یک میز، ایده‌های جدید با همکاران را سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد.

6. استفاده از روانشناسی و طراحی رنگ در کنار هم یک روند بسیار محبوب در طراحی اداری معاصر است. نشان داده شده است که رنگ ها تأثیرات خاصی بر افراد دارند، بدون اینکه آنها حتی آگاهانه آن را بدانند یا درک کنند.

7. همکاری و تطبیق پذیری به عملکرد اداری مدرن کمک می کند. طراحی دفتری که اهداف متعددی را دنبال می کند به انجام کار به خوبی کمک خواهد کرد. این می تواند به طور موثر با محیط سریع و خواسته های امروزی سازگاری داشته باشد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری زیبا از دکوراسیون داخلی اداری در فضاهای مختلف دعوت می نماییم. برای طراحی و معماری داخلی خاص و ایده آل محیط اداری خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.

pyramid_t-863

pyramid_t-864

pyramid_t-865

pyramid_t-866

pyramid_t-867

pyramid_t-868

pyramid_t-869

pyramid_t-8610