طراحی نمای داخلی ساختمان اداری

اصول طراحی ساختمان اداری را می توان به دو بخش کلی طراحی داخلی ساختمان اداری و طراحی نمای ساختمان اداری تقسیم کرد. برای طراحی ساختمان اداری و هر ساختمان دیگر اصول و ضوابطی وجود دارد که لازم است به آنها توجه کنیم. برخی اصول در طراحی داخلی ساختمان اداری برای عملکرد بهتر و برخی برای زیبایی و لوکس بودن است. شاید به این موضوع فکر کنید که دکوراسیون داخلی ساختمان اداری چه مزایایی ممکن است داشته باشد؟ هر نوع دیزاین و طراحی در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی به شکل های مستقیم و غیر مستقیم بر فعالیت این نوع مراکز تاثیرگذار است. در این مقاله به تاثیرات طراحی داخلی فضای اداری می پردازیم و نمونه ای از طراحی های ایده آل ساختمان اداری را مشاهده می کنیم.

معماری داخلی ساختمان اداری:

طراحی داخلی ساختمان اداری وابسته به معماری ساختمان اداری است. پلان هر مجموعه و شرکت تاثیر مستقیمی بر نوع طراحی داخلی اداری دارد. اگر یک بنا از مساحت مناسب و پلان معماری مناسبی برخوردار باشد می توان با یک طراحی ساده و کم هزینه یک فضای زیبا ایجاد کرد. برای ساختمان هایی با فضای کوچک و نامتعارف نیز می توانید به مجموعه پیرامید طرح مراجعه کنید تا بهترین طراحی در اختیار شما قرار دهیم. طراحی یک ساختمان اداری می تواند شامل یک طراحی ساده باشد و تغییراتی جزئی در فضا به وجود بیاورد. در مواردی تغییرات بیشتر است و به جا به جا کردن پارتیشن ها و ایجاد دیوار جدید یا حذف دیوارهای موجود منتهی می شود. ساختمان های اداری دارای بخش های مختلفی هستند که نیاز اصلی این ساختمان ها است. با توجه به این که امور اداری وابسته به تکنولوژی و فناوری های جدید است لازم است طراحی ها با رویکرد نوینی صورت بگیرد.

اهداف طراحی نمای داخلی ساختمان

طراحی داخلی ساختمان اداری ایده آل می تواند عملکرد کارکنان را بهبود ببخشد. از آنجایی که کارمندان در محیط اداری نسبت به دیگران وقت بیشتری را میگذرانند توجه به نیاز آنها در اولویت قرار دارد. طراحی داخلی ساختمان اداری به مراحل مختلفی تقسیم می شود که به اختصار بیان می شود:

  • پلان اصلی فضا و تقسیم بندی درست آن
  • نورپردازی های دیواری و سقفی در کل محیط و استفاده از نور طبیعی
  • قرارگیری و جانمایی تجهیزات برای رعایت ایمنی و استانداردها
  • انتخاب مبلمان ارگونومیک و زیبا برای راحتی ارباب رجوع و کارمندان
  • فرنیچرها و دکوراتیوها جذاب و سرگرم کننده
  • گیاهان طبیعی برای آرامش محیط
  • انتخاب صحیح رنگ ها
  • متریال های مورد استفاده در نمای داخلی اداری
  • طراحی نمای بیرونی ساختمان اداری

چگونگی تاثیر نمای داخل ساختمان:

طراحی داخلی ساختمان اداری یکی از موثر ترین روش های افزایش بازده است. با شناخت از خدماتی که یک مرکز اداری ارائه می کند و با شناخت نیاز مراجعه کنندگان و جامعه هدف می توان بهترین دکوراسیون را با توجه به نیازها اجرا کرد. انسان ها تحت تاثیر فضای اطراف خود قرار می گیرد. اگر این فضا با توجه به نیازهای موجود سازماندهی شود می تواند به عنوان تقویت کننده و محرک مثبت عمل کند. یک طراحی مناسب می تواند کارمندان را به حضور در محل کار مشتاق کند و از میزان خستگی آنها بکاهد. با طراحی می توان ارتباطات و بازدهی را افزایش داد و نتیجه بهتری دریافت کرد. طراحی نمای داخل ساختمان توسط مجموعه پیرامید طرح همراه با دانش و تجربه کافی با طراحی و دیزاین درست فضای اداری می تواند کیفیت فیزیکی و بصری را افزایش دهد. این ارتقا کیفیت می تواند بر تمامی روابط در فضای اداری تاثیر ویژه ای بگذارد.

مراحل طرح نمای داخلی ساختمان:

طراحی داخلی ساختمان اداری با توجه به جزئیات، محیط را در راستای اهداف عالی مراکز اداری هدایت می کند. اولین قدم در طراحی داخلی ساختمان اداری توجه به نوع ساختمان و خدمات آن است. ساختمان های پزشکی، بانک ها، مراکز صنعتی و غیره امکانات زیادی را نیاز دارند تا به یک مکان مطلوب برای ارائه خدمات تبدیل شوند. انتخاب تجهیزات پیشرفته در کنار طراحی نقشه های تاسیسات مهمترین قدم در یک ساختمان اداری است. طراحی درست مسیرهای سرمایش ، گرمایش، تهویه و نور با رضایتمندی افراد مرتبط است.

برای درک بهتر مزایای طراحی داخلی ساختمان اداری می توانید به تجربه خود به هنگام حضور در این محیط ها مراجعه کنید. در ادامه پس از جانمایی فضاهای اصلی و چیدمان درست هر قسمت اداری است. سیرکولاسیون در محیط اداری از اصلی ترین شاخصه های طراحی است. طراحی درست فضاهای دسترسی و المان های راهنما از اصلی ترین دغدغه های مراجعه کنندگان به دفاتر اداری و شرکت ها است. برای مثال مسیرهای دسترسی باید به خوبی پاسخگو باشند این به معنای تردد راحت تر و سریعتر افراد در فضا است. برای نمونه انتخاب متریال مناسب پوشش کف توسط دیزاینر و طراح یکی از راه های اثر گذار به حرکت افراد است.

استانداردهای طراحی نمای داخلی اداری:

اولین استاندارد در طراحی داخلی ساختمان اداری مساحت اختصاص داده شده به هر فضا است. طراحی اتاق اداری باید با اصول و استانداردهای اداری همخوانی داشته باشد. سرانه های استاندارد برای هر کاربری وجود دارد که باید در طراحی های جزئی و کلی و هر مقیاسی رعایت شود. محیط های اداری شلوغ و پر سر و صدا بسیار کلافه کننده هستند و باعث اختلال در عملکرد افراد می شود. برای کاهش و حذف این عوامل مزاحم لازم است طراحی دیوارها و نوع پارتیشن بندی و متریال ها تا حد امکان عایق باشند. استفاده از نور برای زیبایی توسط طراحی های سقف مانند گچبری های پلی استایرن و ام دی اف و غیره و تامین روشنایی استاندارد از فواید طراحی و دکوراسیون داخلی است.

تزئینات و دکوراتیوها و عناصر زیبایی شناسی که برای تلطیف کردن فضای رسمی و اداری استفاده می شوند را دست کم نگیرید. برای تعادل محیط اداری لازم است رنگ های محیط آرام بخش باشند برای این کار استفاده از گیاهان طبیعی یا گرین وال ها مدرن ترین روش برای ادارات است.

نمونه طراحی نمای داخلی ساختمان اداری:

در ذیل شاهد تصاویری از طراحی دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان اداری دفاتر خدمات فناوری اطلاعات مدیریت هوش در استانبول- کشور ترکیه هستید که در سال 2017 با رویه جوان گرایی و اهمیت به آرامش و کارایی کارمندان خود و به وجود آوردن محیط کاری انعطاف پذیر در کنار بالا بردن حس همکاری با خلاقیت و نوآوری ، اقدام به انتخاب شرکت Ünder نمود که با نگاهی اجمالی به عکس های به اشتراک گذاشته شده ذیل پی به هنر و خلاقیت تیم طراحی آن خواهید برد.

از نکات برجسته در دیزاین داخلی فوق می توان به استفاده از پارتیشن شیشه فریم لس جهت تفکیک بخش های مختلف این فضای اداری از یکدیگر و رنگ جذاب فریم آلومینیوم و یراق آلات آن و همچنین هارمونی مناسب رنگهای به کار رفته در دکوراسیون این ساختمان اداری از چوب کف، دیوارها و میزها گرفته تا مبلمان اداری و شیشه های پارتیشن اشاره کرد.

برای طراحی چشمگیر و تخصصی نمای داخلی ساختمان اداری خود با مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.