طراحی فضای داخلی با پارتیشن تک جداره شیشه ای

در سال های اخیر طراحی فضای داخلی پروژه های اداری با تغییرات چشمگیری روبرو بوده است. اغلب افراد به دنبال فضایی فعال، زنده و سرشار از نور طبیعی در دفاتر کار خود هستند چرا که این امر باعث ایجاد آرامش و بهبود بهره وری در مجموعه می گردد.
یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر برای ایجاد یک دفتر کار پویا و کار آمد استفاده بهینه از نور می باشد. قابل ذکر است نور طبیعی به عنوان بهترین نوع نور مصرفی معرفی شده است زیرا هم از نظر مصرف انرژی و هم از نظر جنسیت آن با هیچ یک از منابع نوری مصنوعی قابل مقایسه نمی باشد. بهتر است بدانیم که راندمان کاری پرسنل یک مجموعه اداری که از نور طبیعی فراوان استفاده می کنند قابل مقایسه با مجموعه هایی که از نورهای مصنوعی استفاده می کنند نمی باشد. به طور قطع در نوع اول شاهد بالا رفتن بهره وری و پیشرفت شگرف در کارکنان و کل مجوعه خواهید بود.
اگر بخواهیم به طور اجمالی به بررسی آیتم هایی جهت تردد حداکثر نور طبیعی در فضاهای مختلف بپردازیم می توان به مواردی همچون استفاده از پنجره های بزرگ در فضای بیرونی ساختمان و همینطور حذف دیوارهای تو در تو فضای داخلی تا رسیدن به فضایی فلت و جداسازی محیط داخلی با پارتیشن های تک جداره شیشه ای اشاره نمود. با توجه به این که معماران و طراحان داخلی تخصصی فضاهای اداری به دنبال تامین حداکثر نور طبیعی در پروژه های اداری خود هستند و از سوی دیگر اعتقاد بسیاری بر ایجاد فضاهای خصوصی جهت ایجاد تمرکز در بین افراد یک سازمان دارند ایجاد اتاق های کوچک و بزرگ می تواند به این مساله کمک شایانی نماید ولی ایجاد این دیواره ها چقدر نور طبیعی را مسدود می نماید؟ به نظر من ایجاد فضاهای خصوصی در کنار استفاده از نور طبیعی به هیچ عنوان بدون بکار گیری پارتیشن های شیشه ای امکان پذیر نمی باشد. استفاده از دیوارهای شیشه ای موجب استفاده بهینه از نور طبیعی روز در تمامی فضاهای موجود می شود علاوه بر اینکه باقی نیازهای یک مجموعه شامل شکست صدا تا بالاترین حد ممکن (حدود 70 درصد) و عایق برودتی و حرارتی را به بهترین شکل ممکن دارا می باشد از طرف دیگر استفاده از پارتیشن های فریملس کمک شایانی به بالا رفتن جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی دفاتر کار مدرن اداری می نماید.

استفاده از پارتیشن های آلومینیوم شیشه ای انقلاب بزرگی در طراحی داخلی دفاتر کار ایجاد نموده است. بهره بردن از پارتیشن های شیشه برای جداسازی فضاهای مختلف کاری موجب بالاتر رفتن راندمان کاری کارکنان می گردد. همانطور که می دانید در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری طراح باید به آیتم های گوناگون بپردازد که از آن جمله می توان به طراحی اصولی دفتر کار بر اساس مناطقی که نیاز به تمرکز و سکوت داشته یا قسمت هایی که نیاز به تعامل و صحبت های پی در پی دارند و به طور کل این سر و صدای ایجاد شده در محیط تاثیری بر روند کاری آنها نخواهد داشت بنابر این فضاهایی که ایجاد یک فضای کاری باز در کنار ایجاد فضاهای خصوصی و آرامش بخش برای پرسنل یک دفتر کار فقط با معجزه بکارگیری پارتیشن های اداری شیشه ای امکان پذیر خواهد بود. تبادل انرژی های بصری در بین کارمندان یک مجموعه و ایجاد رابط های کاربری مثبت در بین مجموعه از دستاورد های این انقلاب در استفاده از پارتیشن های شیشه ای اداری محسوب می شود.

پارتیشن های شیشه ای در حالی که نور را به تمامی قسمت های دفتر فیلتر می نماید امکان بهینه سازی مصرف انرژی را نیز فراهم می نماید. تفکیک فضاهای بزرگ به اتاق های بسته کوچک تر شیشه ای امکان تبرید راحت تر و گردش هوای سریع تر را ایجاد می نماید و همینطور امکان دید بصری در بین پرسنل موجب کم شدن تردد بیش از حد در بین آنها می گردد که در گردش هوای داخل تاثیر بسزایی خواهد داشت و در نهایت موجب کم شدن مصرف انرژی می گردد .

یکی از بزرگترین دغدغه های معماران داخلی ایجاد یک فضای کاملاً خصوصی در کنار فضاهای عمومی با ایجاد تعامل بین افراد در آن مجموعه می باشد. استفاده از پارتیشن های شیشه ای فریم لس بستر مناسبی برای ایجاد تعامل و دید بصری مناسب بین کارکنان یک مجموعه ایجاد می نماید ولی شفافیت شیشه امکان ایجاد فضاهای خصوصی را محدود می نماید که در این موارد بهره گیری از فیلم های مات کن با انواع طرح ها می تواند کمک شایانی به ایجاد فضاهای خصوصی و در کل حفظ حریم خصوصی اشخاص می نماید. استفاده از فیلم های مات کن در بخش میانی شیشه ها در محدود کردن دید محیطی و در نتیجه امکان خلق فضای خصوصی بسیار تاثیر گذار بوده و بخشرهای شفاف شیشه به عنوان فضاهای ارتباطی بین پرسنل به شمار می آیند و در بخش هایی که کنترل دید بر ایجاد ارتباط بین افراد مهم تر باشد استفاده از مات کن در بخش بیشتری از شیشه ها راه گشای مشکل خواهد بود. برای این گونه فضاها بهتر است فیلم های مات کن را از کف تا سقف بر روی شیشه ها نصب نمود و یا از شیشه های مات مانند ساتینا بهره برد. این روش ها بیشتر در فضاهایی مورد استقبال قرار می گیرد که نیاز به عبور نور در آن حیاتی باشد ولی اگر بحث میزان نورهای داخلی را کنار بگذاریم می توان از شیشه های لاکوبل رنگی و یا انواع استیکرها برای کنترل دید فضا استفاده نمود.
یکی از نمونه های اجراشده پارتیشن های شیشه ای در مجموعه اداری ونک می باشد این مجموعه که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت است. همانطور که در تصاویر به اشتراک گذاشته شده ذیل ملاحظه می فرمایید شما شاهد دکوراسیون داخلی تخصصی، خاص و زیبا در این دفتر اداری هستید. در پارتیشن های فریملس شیشه ای این مجموعه که با بهره گیری از پروفیل های آلومینیوم مشکی و شیشه های سوپر کلیر تولید و نصب شده است، فضای مدرن و متفاوتی را ایجاد نموده است. ترکیب رنگ مشکی، خاکستری و نارنجی استفاده شده در قسمت های مختلف این مجموعه حس آرامش و شور و شعف را به افراد و پرسنل داخلی القا نموده است.

این مجموعه برای جداسازی و همچنین ایجاد فضاهای خصوصی برای پرسنل اداری و نیز مدیران بخش های مختلف خود اقدام به تفکیک آنها به وسیله پارتیشن شیشه ای اداری نموده است. کلیات عملکرد پرسنل این مجموعه به دو بخش تولید و فروش تفکیک شده است. در بخش اول یا همان تولید، قسمت های خرید، تولید و آماده سازی انجام می گیرد و در قسمت دوم بخش های حسابداری، فروش خارجی و داخلی قرار گرفته است. تصاویر گویای مطلب می باشد.

شرکت پیرامید طرح از سال 1380 فعالیت خود را در قالب طراحی و اجرای معماری داخلی انواع پروژه های اداری و تجاری و همینطور تولید انواع پارتیشن های شیشه ای و ام دی اف اداری در تمامی نقاط کشور به انجام رسانده است. این مجموعه با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و دانش فنی روز دنیا توانسته در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف اداری، تجاری و مسکونی تجارب درخشانی را کسب نماید. سرعت بالا،دقت کافی و تجربه فراوان این مجموعه موجب گردیده است تا در طول بیش از یک دهه نقش بسیار مهمی در تجهیز فضاهای گوناگون ایفا نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان تخصصی ما در مجموعه پیرامید طرح با شماره های 09124398678 – 09121054610 تماس حاصل فرمایید .