طراحی دکوراسیون اداری پلان باز | پیرامید طرح

مزایا و معایب طراحی دکوراسیون اداری پلان باز | پیرامید طرح

امروزه دکوراسیون اداری پلان باز همه جا دیده میشود. بسیاری از استارت آپ ها این نوع دکوراسیون را دوست دارند. طراحی دکوراسیون اداری پلان باز برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. از جمله مزایا طراحی دکوراسیون اداری پلان باز، خنک تر و مد روز بودن نسبت به اتاقک های قدیمی و جعبه ای است. اما باید در نظر بگیرید که آیا این نوع طراحی برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر؟

مزایای دکوراسیون پلان باز:

مزایای دکوراسیون پلان باز | پیرامید طرح

دکوراسیون پلان باز معمولا دارای مزایای قابل توجهی برای کسب و کار ها است، اما تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که دارای معایبی نیز است. از جمله مزایای دکوراسیون پلان باز عبارت است از:

  1. دفاتر پلان باز ارتباطات بهتری را در تیم ها تقویت می کنند.
  2. دکوراسیون با طراحی پلان باز انعطاف پذیر و قابل تنظیم هستند.
  3. دفاتر پلان باز ارزان و مقرون به صرفه تر هستند.

معایب دکوراسیون پلان باز:

معایب دکوراسیون پلان باز | پیرامید طرح

همچنین معایب طراحی دکوراسیون اداری پلان باز شامل:

  1. طراحی پلان باز می تواند باعث سر و صدا و حواس پرتی باشد.
  2. دفاتر پلان باز فاقد حریم خصوصی هستند.
  3. دفاتر باز ممکن است باعث اضطراب و استرس کارکنان شود.

دکوراسیون اداری پلان باز با شکستن دیوار ها و گروه بندی ایستگاه های کاری کارمندان و قرار دادن آن در چیدمان های انعطاف پذیر، اعضای تیم را بیشتر در دسترس یکدیگر قرار می دهد. به این ترتیب، طراحی به شکل پلان باز باعث تقویت ارتباطات درون تیم می شود و در نهایت کار تیمی بهبود پیدا می کند. در این شرایط بیشتر افراد سازمان در یک فضا کار می کنند که موجب افزایش «تقابلات بین فرهنگی» می شود. همچنین برخورد های احتمالی بین کارکنان منجر به افزایش خلاقیت، حمایت و ایجاد علاقه اجتماعی می شود.

مهم ترین مزایا طراحی دکوراسیون پلان باز

مزایای طراحی دکوراسیون پلان باز | پیرامید طرح

از مهم ترین مزایا طراحی دکوراسیون اداری پلان باز انعطاف پذیری بالا است، بنابراین کسب و کار ها مجبور نیستند به یک طرح خاص متعهد باشند. به کمک دکوراسیون های پلان باز نه تنها می توانید کارمندان بیشتری را در یک دفتر جا دهید (در مقایسه با دفاتر به سبک اتاقک با اندازه مشابه)، بلکه به همراه رشد تیم شما، دکوراسیون های پلان باز را نیز می توان به راحتی مرتب کرد. همچنین می توانید هر چند سال یک بار، طرح های مختلفی را آزمایش کرده و فضا را تغییر دهید.

*راه اندازی و نگهداری دفاتر با طرح باز نسبت به دفاتر به سبک اتاقک ارزان تر است.

از دیگر مزایای طراحی دکوراسیون پلان باز از مجموعه پیرامید طرح، صرفه جویی در هزینه کسب و کار ها برای تجهیز ده ها اتاقک است. به این ترتیب، با همکاری کارمندان بر روی میز های مشترک بزرگ، شرکت ها همچنین می توانند هزینه کمتری را برای تجهیزات فناوری اطلاعات مشترک مانند دستگاه های کپی، چاپگر و اسکنر خرج کنند. به طور خلاصه، راه اندازی و نگهداری دفاتر با طرح باز نسبت به دفاتر به سبک اتاقک ارزان تر است.

بزرگترین معایب طراحی دکوراسیون اداری پلان باز:

معایب طراحی دکوراسیون پلان باز | پیرامید طرح

بزرگترین نقطه ضعف دکوراسیون اداری پلان باز این است که می توانند محیطی پر سر و صدا ایجاد کنند. کار کردن با یکدیگر در یک فضای باز به این معنی است که حواس شما به راحتی به سوالات همکاران، صحبت کردن دیگران با تلفن و گفت و گو های حاشیه ای پرت می شود. آیا باور نمی کنید که این یک مشکل بزرگ است؟ تحقیقات نشان می دهد که مهمترین عامل حواس پرتی کارمندان، سر و صدای کارمندان در دفتر کار است. در چنین شرایطی کارمندان راه حل های نوآورانه ای برای غرق کار شدن و متمرکز ماندن پیدا می کنند.

دکوراسیون اداری پلان باز، فاقد حریم خصوصی است. با توجه به اینکه اعضای تیم در طول روز در کنار یکدیگر کار می کنند، در دفاتر با طرح باز حریم خصوصی بسیار کمی وجود دارد. در شرایطی که ممکن است کارمندان بتوانند با سر و صدا خود را وفق دهند و روی کار تمرکز کنند، اما فقدان حریم خصوصی نیز مشکلاتی را به وجود می آورد. کار کردن در دکوراسیون های پلان باز می تواند برای افراد درونگرا بسیار ترسناک باشد، اما حتی افراد برونگرا نیز دوست ندارند دائما تماشا شوند.

*کارمندانی که احساس می کنند در محل کار «در معرض نمایش» هستند، بهره وری کمتری نیز دارند.

طراحی دکوراسیون اداری پلان باز | پیرامید طرح

به این ترتیب، کارمندانی که احساس می کنند در محل کار «در معرض نمایش» هستند، بهره وری کمتری نیز دارند. در مطالعه ای به نام «پارادوکس شفافیت: نقشی برای حفظ حریم خصوصی در یادگیری سازمانی و کنترل عملیاتی» محققان دریافتند که وقتی مدیران به طور مرتب بر کار کارمندان نظارت می کنند، بهره وری کاهش می یابد و این رقم بدون ناظر حتی افزایش می یابد.

از دیگر معایب دکوراسیون اداری پلان باز، ایجاد اضطراب بالا در دفاتر پلان باز می باشد. طراحی پلان باز دارای موانع فیزیکی بسیار کمی است، بنابراین افراد دائما در معرض دید یکدیگر می باشند. حتی در شرایطی که کارمندان چیزی برای پنهان کردن نداشته باشند، مورد نظارت قرار گرفتن یک حالت اضطراب است. به این ترتیب، شما با انتخاب طراحی های پلان باز باید مجموعه ای از عوامل حواسپرتی، وقفه های مداوم، نداشتن حریم خصوصی را در نظر بگیرید. تمام این عوامل دکوراسیون های پلان باز را به یک محیط استرس زا برای انجام هر کاری تبدیل می کند.

تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که دفاتر باز باعث ایجاد یک مانع سنی می شود. کارمندان مسن تر به سختی با محیط استرس زا کنار می آیند. این ویژگی نیروی کار را به سمت افراد جوان تر و سالم تر سوق می دهد. نیرو های جوان سختی های طراحی اداری پلان باز را برای مدت طولانی تری تاب می آورند. هم اکنون که شما با مزایا و معایب دفاتر پلان باز آشنا شده اید، می توانید در مورد نیاز های شرکت خود فکر کنید. همچنین راحت تر تصمیم بگیرید که آیا طراحی دکوراسیون مجموعه پیرامید طرح برای شما مناسب است یا خیر؟