طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون اتاق اداری در هر شرکت یا اداره ای برای مدیران و کارمندان حائز اهمیت است. طراحی محیط اداری نیز مانند سایر طراحی های فضای مسکونی و تجاری دارای اصول خاصی است. یک محیط اداری متمایز برای تمام فضاهای خود طراحی مناسبی انتخاب خواهد کرد. ادارات خصوصی یا دولتی مراجعه کنندگان زیادی دارند به همین دلیل لازم است برای پاسخگویی به نیاز افراد و نیاز محیط از دکور اداری کاربردی بهره مند باشند. در یک محیط اداری استاندارد تمام ریز فضاها به یک اندازه مورد توجه هستند. طراحی داخلی واحد اداری میتواند عملکرد محیط را ارتقا دهد.

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت:

در ادامه برای بررسی نحوه طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت با ما همراه باشید

طراحی واحد اداری شیک

اصلی ترین معیار در طراحی دکوراسیون اتاق اداری مفید بودن آن است. اهمیت کاربردی بودن دکوراسیون در محیط اداری بیش از زیبایی است. البته این به این معنی نیست که زیبایی اهمیت ندارد. دکوراسیون و دیزاین زمانی اتفاق می افتد که زیبایی و عملکرد در کنار هم قرار بگیرند. سبک پیشنهادی برای طراحی واحد اداری اغلب سبک مدرن و نئوکلاسیک است. در عصر جدید با پیشرفت تکنولوژی بهترین طراحی ها برای محیط رسمی و اداری طراحی های مدرن هستند که با تکنولوژی ترکیب شده باشند. داشتن قفسه بندی کافی و شیک در هر اتاق از الزامات دکوراسیون اتاق اداری کوچک است. استفاده از تجهیزات اداری ارگونومی و شیک از مهمترین نکات برای محیط اداری است زیرا رابطه مستقیم با سلامت جسم کارمندان دارد.

دکوراسیون اتاق اداری

محیط اداری به چندین بخش تقسیم می شوند اولین قدم قبل از طراحی دکوراسیون اتاق اداری وجود تابلو های راهنما است. ایجاد نظم و یکپارچگی مهمترین هدف طراحی داخلی در اداره جات و شرکت ها است. ورودی و رسپشن اولین قسمت در هر ساختمان اداری است. این قسمت باید خوانا باشد و دارای طراحی شفاف باشد. المان های راهنمای فضاها و یا کانتر رسپشن در این قسمت قرار دارد.

طراحی محیط اداری

طراحی دکوراسیون اتاق اداری مانند اتاق مدیر از این رو مهم است که به عنوان مرکز یک اداره شناخته می شود. اتاق مدیریت به عنوان هسته ی مرکزی این فضا است که همه چیز را کنترل می کند. هر فضا باید به میزان کاربرد و اهمیت خود طراحی شود. قطعا طراحی رسپشن نسبت به اتاق مدیر متفاوت است. طراحی راهروهای اداره نسبت به اتاق کارمندان و انبار نیز تفاوت هایی دارد. هر طراحی برای تاکید کردن به موضوعی صورت می گیرد. طراحی اتاق مدیر باید به شکلی طراحی شود که هدف اصلی یعنی تمرکز قدرت و تحت کنترل بودن امور را نشان دهد. پس استفاده از هر موضوعی که این هدف را تقویت کند الزامی است. در ادامه به تک تک عناصر و المان های تاثیر گذار بر محیط اداری و اتاق مدیریت اشاره خواهیم کرد.

سبک دکوراسیون شرکت یا اداره

طراحی دکوراسیون اتاق اداری یا مجموعه به مساحت مورد نظر بستگی دارد. سبکی را انتخاب کنید که با اجرای آن در محیط ارزش محیط را افزایش داده باشید. طراحی فضاهای کوچک و بزرگ با دکوراسیون و طراحی، باید کارآمدتر از قبل شوند. این کارآمدی ممکن است در زیباتر شدن محیط یا سودمندتر شدن اتفاق بیفتد. سبک مناسب برای اداره باید با میزان فضا همخوانی داشته باشد. مجموعه پیرامید طرح با اجرای بهترین دکوراسیون اداری در تهران در فضاهای کوچک و بزرگ مهارت خود را با تجربه های متفاوت ثابت کرده است. این مجموعه با اجرای سبک مدرن به صورت حرفه ای پروژه های اداری بزرگی را رقم زده است. با مشاهده عکس واحد اداری لوکس طراحی شده توسط این مجموعه می توانید با نحوه طراحی های این تیم آشنا شوید. طراحی محیط های اداری- تجاری منحصر بفرد برای برندهای مشهور گواهی بر طراحی واحدهای اداری لوکس و مجلل توسط این گروه است.

نکاتی برای فضاهای اداری شیک

همه چیز در طراحی دکوراسیون اتاق اداری حساب شده است. رنگ اتاق ها بخصوص رنگ دیوارها و کف باید دارای هماهنگی باشد. فضای اختصاص داده شده برای اتاق و دسترسی ها باید کافی باشد تا عبور و مرور به بهترین شکل صورت گیرد. فضاهای نشستن و انتظار باید در موقعیت درست و مناسبی طراحی شده باشند تا از شدت خستگی افراد کم کند. رنگ های انتخابی هر فضا باید با توجه به روانشناسی رنگها انتخاب شود. به طور مثال برای محیط هایی مانند راهروها بهتر است رنگ های روشن استفاده شود تا فضا گشوده تر به نظر برسد. اما برای اتاق مدیریت استفاده از رنگ های تیره در کنار برخی رنگ های مجلل روشن می تواند به شکوهمند تر شدن اتاق مدیر کمک کند.

در طراحی محیط اداری باید همه چیز در خدمت آراستگی محیط باشد حتی پرده اتاق مدیریت باید با هدف کنترل نور ورودی انتخاب شود. نورپردازی نقاط مختلف اداره ها باید استاندارد باشد. برای فضاهایی مانند اتاق های بایگانی و… باید نور کافی تعبیه شده باشد. نور پردازی در اتاق مدیر می تواند از طریق لوسترهای شیک صورت بگیرد.

کفپوش انتخاب شده می تواند نمونه ای از پارکت لمینت هایی با رنگ قهوه ای یا خاکستری باشد. متریال کف باید دوام زیادی در برابر فشار داشته باشد و از طرفی در مقابل اندکی رطوبت عایق باشد تا شست و شو و طی کشی راحت تر صورت بگیرد.

نمونه طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت همانطور که از اسم آن پیداست از اهمیت بسزایی در بین طراحان داخلی و افراد مختلف برخوردار است. شاید طراحی دکوراسیون اتاق اداری در ابتدا بسیار ساده تلقی گردد ولی با وارد شدن به قسمت طراحی به این موضوع پی خواهید برد که در طراحی داخلی اتاق مدیریت و سایر قسمت ها باید به نکات جزئی و کلی بسیاری توجه نمود که علاوه بر حفظ دیسیپلین فضای مربوطه، بسیار کارآمد بوده و از زیبایی خاصی نیز برخوردار باشد. نکته قابل توجه آن است که ما در دیزاین داخلی واحد مدیریت نیازمند فضایی خشن، خشک و تاریک نیستیم بلکه نیاز به داشتن اتاقی سرشار از حس آرامش با دکوراسیون شیک و لوکس داریم که مطمئناً با رعایت اصول کلی و پیاده سازی اهداف و درخواست های کارفرما از تصمیم به اجرای تغییرات فوق به آن دست پیدا خواهید کرد.

برای درک بهتر موضوع در ذیل عکس های زیبایی از طراحی دکوراسیون اتاق اداری یک واحد مدیریت را با متراژ حدودی 70 متر مربع در تهران را به اشتراک می گذاریم. همانطور که ملاحظه می فرمایید فضای فوق مربوط به واحد مدیریت یک شرکت نفت و گاز بوده و طی بررسی های انجام گرفته اولیه از پروژه و صحبت با کارفرما نیازمند 2 اتاق مربوط به مدیریت های ارشد، مسئول دفتر مدیرعامل و بخش انتظار، اتاق کنفرانس جهت جلسات محرمانه، آبدارخانه جهت پذیرایی از مهمانان ویژه و… می باشد.

تیم طراحی پس از برداشت اولیه از محیط و در جریان قرار گرفتن نظرات کارفرما، ابتدا سبک مدرن را برای طراحی دکوراسیون اتاق اداری این پروژه برگزید چرا که مشتری علاقه فراوانی به طراحی های ساده، شیک و مینیمال داشت و علاوه بر آن بر رعایت اصول فنگ شویی در فضای فوق تاکید فراوان داشت. بنابراین بخش طراحی پروژه فوق با ترسیم نقشه های دو بعدی و اعمال چندین مرحله تغییرات شروع به کار نمود و در نهایت با رعایت اصولی که در بالا به آنها اشاره شد طراحان داخلی موفق به خلق این دکوراسیون داخلی زیبا و چشمگیر شدند که این امر رضایت کارفرما را در بر داشته است.

به طور قطع می توان گفت که در طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت به علت حضور افراد و مهمانان ویژه باید به الزامات و قواعدی فراتر از باقی بخش ها پرداخت که از آن جمله می توان به گزیده ای از موارد اشاره نمود.

  1. انتخاب مناسب سبک معماری (مدرن ، کلاسیک و…):
  2. نور طبیعی
  3. گیاهان سبز
  4. روشنایی مصنوعی
  5. لوازم دکوراتیو

همانطور که در تصاویر به اشتراک گذاشته شده ذیل مشاهده می نمایید در پروژه مذکور به دلیل علاقه کارفرما و از طرف دیگر با توجه به کوچک بودن ابعاد واحد اداری بهترین گزینه جهت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک مدرن می باشد چرا که در فضاهای کوچک رنگ غالب استفاده شده در فضا رنگ های روشن و سفید بوده که این امر به بزرگتر و دلباز شدن فضا کمک شایانی می نماید. این سبک از معماری بی آلایش و ساده و بدون هیچ گونه شلوغی یا طراحی های پیچ در پیچ و بعد دار می باشد چرا که باعث می شود فضا شلوغ و به هم ریخته جلوه کند.

راهکار دیگری که معماران داخلی این پروژه جهت بزرگتر نشان دادن محیط ارائه دادند استفاده بهینه از نور طبیعی محیطی می باشد که با بهره بردن از پرده زبرا به رنگ سفید در اتاق ها و از سوی دیگر به کارگیری پارتیشن شیشه ای با شیشه های شفاف جهت جداسازی اتاق کنفرانس از قسمت ورودی، حس آرامش و راحتی این دفتر کار را دوچندان نموده اند.

از نکات قابل توجه به کار رفته در دکوراسیون اداری این واحد مدیریت توجه ویژه به رنگ سازمانی این مجموعه یعنی آبی لاجوردی می باشد که طراح به زیبایی هر چه تمام تر با ایده های ناب خود این رنگ را در قسمتی از مبلمان اداری، کاغذ دیواری، موکت اتاق مدیریت و لوگوی این مجموعه که در برخی از قسمت ها حک شده به نمایش گذاشته است.

از آنجایی که این محیط اداری مربوط به واحد مدیریت بوده و متقابلاً افراد زیادی در آن رفت و آمد نمی کنند پس بهترین گزینه در زمینه کفپوش کل واحد، موکت می باشد که توجه شما عزیزان را به ترکیب زیبایی از موکت به کار رفته در کف این مجموعه جلب می نماییم که در آن از چند طرح و رنگ خاص و متفاوت استفاده شده است که این امر معماری داخلی آن بسیار جذاب و چشم نواز نموده است.

قابل ذکر است از آیتم های خاص و جذاب به کار رفته در این فضا می توان به استفاده از پوستر و تابلوهای دکوراتیو در راستای حیطه فعالیت این مجموعه اشاره نمود که زیبایی آن وصف ناپذیر می باشد.

شرکت پیرامید طرح با اتکال به خداوند متعال از سال 1380 فعالیت خود را در قالب پروژه های متعدد اداری و تجاری در تمامی نقاط کشور به انجام رسانده است. این مجموعه با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و دانش فنی روز دنیا توانسته در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی انواع فضاهای اداری، تجاری و مسکونی تجارب درخشانی را کسب نماید. سرعت بالا،دقت کافی و تجربه فراوان این مجموعه موجب گردیده است تا در طول بیش از یک دهه نقش بسیار مهمی در تجهیز فضاهای گوناگون ایفا نماید. امید است مجموعه حاضر گامی موثر در جهت ارتقای سطح فرهنگ معماری و دکوراسیون داخلی کشور عزیزمان ایران بردارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان زبده ما در مجموعه پيراميد طرح با شماره های 09124398678 – 09121054610 تماس حاصل فرمایید .