طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

کارمندان و کارکنان به صورت کلی مدت زمان زیادی را در طول روز در محیط کاری خود سپری می‌ کنند. به همین دلیل فضای شرکت باید به گونه‌ ای زیبا، آرامش بخش و راحت باشد تا کارمندان بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند. دقت داشته باشید که طراحی دکوراسیون روی بهره‌ وری کارکنان و افزایش آن تاثیر بسزایی دارد. طراحی فضای داخلی اداره باید با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله: اندازه فضا، نوع فعالیت شرکت، میزان بودجه در نظر گرفته شده و … صورت بگیرد. از محبوب‌ ترین سبک‌ های دکوراسیون داخلی می‌ توان به سبک مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک اشاره داشت. هر کدام از این سبک‌ ها دارای ویژگی‌ های خاص خود می‌ باشند. در ادامه این مطلب از پیرامید طرح به ویژگی‌ های طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک می‌ پردازیم.

سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک به طرح‌ های لوکس و پیچیده خود شهرت دارد و طرح مدرن دقیقا برعکس آن از اجزای بسیار ساده و شیک استفاده می‌ شود. در واقع سبک نئوکلاسیک چیزی مابین این دو سبک می‌ باشد. یعنی نه به اندازه سبک کلاسیک لوکس و شلوغ و نه به اندازه سبک مدرن ساده است.

این سبک برای افرادی که نمی‌ خواهند دکوراسیون بسیار ساده یا بسیار شلوغ و پیچیده باشد، بسیار مناسب و ایده آل می‌ باشد. اگر سبک نئوکلاسیک به درستی پیاده سازی شود، می‌ تواند کارایی سبک مدرن و ظاهر کلاسیک را داشته باشد.

مدل دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

طراحی اداری به سبک نئوکلاسیک

به کار گیری سبک نئوکلاسیک در طراحی اداری موجب به وجود آمدن فضایی لوکس و رسمی می‌ شود. این سبک برای افرادی که می خواهند فضای کاری خود رسمی و جذاب باشد، گزینه‌ ای ایده آل به حساب می‌ آید.

اشکال هندسی ساده، استفاده از رنگ‌ های مات، کدر و غنی، استفاده از طرح‌ های رومی و یونانی از ویژگی‌ های سبک نئوکلاسیک می‌ باشد. معمولا برای طراحی و اجرای این سبک از عناصر طبیعی همچون چوب و سنگ استفاده می‌ شود. در سبک نئوکلاسیک استفاده از قاب و تابلوهای ساده رایج می‌ باشد.

طراحی اداری به سبک نئوکلاسیک

تقسیم‌ بندی فضای داخل ساختمان‌ های اداری

برای طراحی دکوراسیون داخلی باید همه فضاها را در نظر گرفته و تقسیم‌ بندی کنید. به این صورت می‌ توانید با در نظر گرفتن نیاز‌ها و خواسته‌ های مربوط، طراحی فضا را به بهترین نحوه ممکن انجام دهید. برای طراحی دکوراسیون اداری مانند هر فضای دیگری باید بخش‌ های مختلف شرکت را در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید فضای داخل را به شکل زیر دسته‌ بندی کنید:

  • ورودی
  • پذیرش
  • مسیرهای دسترسی و راهروها
  • دفاتر
  • اتاق مدیریت
  • اتاق کنفرانس
  • و …

نورپردازی
نورپردازی در واقع یکی از مهم‌ ترین اصول در طراحی فضاهای اداری می‌ باشد. معمولا برای فضاهای اداری توصیه می‌ شود تا حد امکان از نور طبیعی بهره بگیرید. در دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک برای فضاهای کاری، محیط باید کاملا روشن باشد و نور مورد نیاز افراد تامین شود. برای نورپردازی در سبک نئوکلاسیک می‌ توانید از لوستر ، چراغ‌ های مطالعه رومیزی و آویز‌های زیبای مناسب این سبک استفاده کنید.
دقت داشته باشید که نبود نور کافی و مناسب در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی کارمندان در محیط کار می‌ شود.

کفپوش
انواع کفپوش ها از جمله سنگ، کاشی، سرامیک و پارکت برای سبک نئوکلاسیک مناسب و زیبا می باشد. اگر شرکت شما پر رفت و آمد است، توصیه می‌ کنیم از سرامیک یا سنگ به عنوان کفپوش استفاده کنید.

رنگ در دکوراسیون اداری

رنگ در دکوراسیون اداری

از دیگر عناصر مهم و موثر در زیبایی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک، رنگ می‌ باشد. این عنصر در قسمت‌ هایی مانند دیوارها، سقف، کف، مبلمان و سایر لوازم کاربردی و تزیینی نمایان می‌ شود و تاثیر زیادی روی آرامش و راحتی کارکنان می‌ گذارد. معمولا برای پیاده‌ سازی و اجرای این سبک برای دیوار‌ها و مبلمان از رنگ‌ های ساده و شیک در نظر گرفته می‌شود.

افرادی که تمایل دارند محیط اداری پویا و شادی داشته باشند، بهتر است از رنگ های شادی مانند زرد و سفید در دکوراسیون داخلی استفاده کنند. به این صورت کارمندان روحیه گرفته و بازدهی کارشان افزایش می‌ یابد.

امروزه استفاده از رنگ‌ های خنثی نیز در طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک بسیار رواج پیدا کرده است که به نوعی زیبا و ساده می‌ باشد. از معمول‌ ترین رنگ‌ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک می‌ توان به رنگ‌ های بژ کرم ، طوسی ، سبز ، نسکافه‌ای ، آبی ، طلایی و سفید اشاره داشت.

انتخاب مبلمان اداری به سبک نئوکلاسیک

انتخاب مبلمان اداری به سبک نئوکلاسیک

در طراحی دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک از مبلمان مختص به این سبک استفاده می‌ شود. معمولا مبلمان‌ های نئوکلاسیک بر خلاف مبلمان کلاسیک دارای فرم چوبی ظریف و ساده می‌ باشد. زیبایی این مبلمان چوبی در کنار پارچه‌ های تک رنگ و ساده فضایی آرامش بخش و دلپذیر را به ارمغان می‌ آورد.

میز اداری

یکی از مهم‌ ترین اجزای مورد استفاده در دکوراسیون اداری میز می‌ باشد. میز اداری در واقع پرکاربردترین وسیله‌ ای است که کارمندان در و مدیران در طی روز با آن سر و کار دارند. به همین دلیل انتخاب میز اداری باکیفیت و متناسب با دکوراسیون داخلی از اهمیت فراوانی برخوردار می‌ باشد.

سبک نئوکلاسیک

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، موارد مختلفی برای پیاده‌ سازی این سبک باید در نظر گرفته شود. عدم توجه به این فاکتور‌ها می‌ تواند فضا را سرد و بی‌ روح کند. به همین دلیل برای اجرای سبک نئوکلاسیک باید از افراد حرفه‌ ای و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. پیرامید طرح با سال‌ ها تلاش در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و اداری می‌ تواند فضای اداری شرکت شما را به سبک نئوکلاسیک طراحی و اجرا کند.

سوالات متداول

1- سبک دکوراسیون نئوکلاسیک چیست؟

به بیان ساده میتوان گفت سبک نئوکلاسیک چیزی مابین سبک کلاسیک و مدرن است. نه به اندازه سبک کلاسیک شلوغ است و نه به اندازه سبک مدرن ساده است.

2- عناصر طبیعی پرکاربرد در سبک طراحی نئوکلاسیک چیست؟

در طراحی و اجرای سبک نئوکلاسیک، عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ کاربرد بیشتری دارد.

3- نورپردازی در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک به چه شیوه ای انجام می شود؟

نورپردازی برای داشتن یک دفتر کار نئوکلاسیک بسیار حائز اهمیت است. معمولا در دفاتر کار با سقف بلند از لوسترهای بزرگ استفاده می شود و در فضای کاری با ارتفاع کم، هالوژن ها یا لوسترهای سقفی بدون آویز کاربرد دارند.

4- کفپوش ها در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک چگونه انتخاب می‌شوند؟

مهمترین موضوع در اجرای این سبک بکارگیری متریال لوکس است، بنابراین کفپوش های سنگی براق یا کفپوش های چوب طبیعی بهترین انتخاب برای طراحی دفتر کار به سبک نئوکلاسیک هستند.

5- در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک مبنای انتخاب رنگ ها چیست؟

انتخاب رنگ یکی از مهمترین اقدامات برای داشتن دفتر کار به سبک نئوکلاسیک است. در این زمینه به کنتراست بین رنگ پس زمینه یعنی دیوار و رنگ اجزا یعنی تجهیزات اداری، مبلمان و وسایل تزیینی توجه کنید.