طراحی دکوراسیون اداری خلاق

طراحی دکوراسیون اداری خلاق

طراحی دکوراسیون اداری شیک و خلاق تا حدودی کار دشواری است. متناسب بودن طراحی دکوراسیون دفتر کار اثر مطلوبی در بهتر شدن روند کاری دارد. به همین جهت، بهتر است محیط کاری با نوع کار تناسب داشته باشد. برای مثال این موضوع برای دفتر وکالت بسیار مهم است، زیرا آراستگی و استاندارد بودن فضای دفتر باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان می شود.

همچنین، طراحی دکوراسیون اداری نیاز به توانایی بالاتری نسبت به منازل دارد. زیرا دکوراسیون داخلی منزل باید مطابق سلیقه افراد آن باشد اما طراحی محیط های اداری باید بتواند با هر نوع سلیقه ای ارتباط برقرار کند. به علاوه، طراحی دکوراسیون اداری در این روزها از اهمیت بالایی برای تمامی صنف ها و گروه های شغلی برخوردار است. طراحی دکوراسیون اداری نقش بسزایی در بهینه‌سازی محیط دفتر دارد و در فضاسازی محیط کار عاملی بسیار حیاتی است. نکته مهمی که بهتر است در طراحی دکوراسیون اداری به آن توجه کرد این است که نوع دکوراسیون اداری دفتر یا شرکت متناسب با آن شرکت و محصولاتی باشد که عرضه می کند.

 دکوراسیون اداری خلاق

فاکتورهای مهم در دکوراسیون اداری

فاکتورها و عناصر مختلفی وجود دارد که در طراحی دکوراسیون اداری موفق امری عادی است و می توان آنها را به راحتی در ساختمان خود استفاده کرد تا محیط های کاری شما را به یک محیط راحت و پویا تبدیل کند.

  1. طرح بندی معقول
    به خاطر داشته باشید که شما در حال طراحی یک دفتر کار برای افراد هستید، نه هواپیماهای بدون سرنشین. در صورت طراحی نامتناسب و نامعقول، افراد می توانند باعث حواس پرتی یکدیگر شوند و درنتیجه، باعث کاهش بهره وری سازمان شود. علاوه بر این، قرار دادن میز کار درست کنار دستشویی، آشپزخانه یا دستگاه فتوکپی پر سر و صدایی که کل دفتر از آن استفاده می کند، برای کسانی که باید در آنجا بنشینند مفید نیست. به یاد داشته باشید که کارگران خوشحال بهره وری بیشتری دارند
  2. طراحی جادار
    اطمینان حاصل کنید که چیدمان شما باعث تنگ بودن فضای کار کارمندان نیست. اگر فضا و محیط کار افراد بسیار تنگ و نزدیک به هم باشد، حواس پرتی و سر و صدا افزایش می یابد. در نتیجه، میزان تولید را کاهش می یابد. اگر مشکل جا و فضا دارید، خوشه بندی میز را در نظر بگیرید زیرا می تواند فضای زیادی را آزاد کند.
    طراحی جادار دکوراسیون اداری
  3. جریان
    طراحی یک دفتر برای افزایش جریان (یعنی شما مجبور نیستید مسیر پیچیده ای را طی کنید و از جعبه های زیادی عبور کنید تا به جایی بروید) به کارمندان اجازه می دهد تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر و یا از یک کار به کار دیگر حرکت کنند. همچنین، تعامل با امکانات موجود برای بهینه سازی کار را تشویق می کند. جریان خوب همچنین توهم فضا را ایجاد می کند و باعث می شود کارکنان کمتر بسته و آزادتر باشند.
  4. نور و هوا طبیعی
    کمبود نور و هوا طبیعی می تواند باعث کندی و استرس در کارمندان شود و باعث کاهش سطح بهره وری شود. نور خورشید تأثیر زیادی در خلق و خوی دارد. همچنین، به تولید ویتامین دی کمک می کند و ساعت بدن را کنترل می کند و همه را بیدار می کند.
    باز کردن پنجره ها میزان اکسیژن و رطوبت هوا را تنظیم می کند، در حالی که استفاده از تهویه مطبوع در اتاق های بدون هوا باعث کمبود اکسیژن و خستگی می شود. به علاوه، هوای خشک باعث خشکی و خستگی چشم می شود. می توانید در صورت کمبود پنجره در محیط کار خود، تخته های شیشه ای را بر روی پارتیشن بندی مات نصب کنید.
    فاکتورهای مهم در دکوراسیون اداری
  5. رنگ
    رنگ می تواند تأثیر عمیقی بر روی مغز بگذارد. یک طراحی داخلی اداری خسته کننده می تواند خلاقیت و علاقه به کار مورد نظر را خفه کند و از بین ببرد. برای زنده نگه داشتن ذهن، یک طرح خنثی را با بکارگیری رنگ و کارهای هنری روشن مرتبط کنید.
  6. مناطق ساکت
    اگر در حال کار با فضای باز هستید، اطمینان حاصل کنید که مناطقی را برای کار آرام در نظر گرفته اید. دفاتر طرح باز ممکن است پر سر و صدا شوند، اما فراهم کردن اتاق های ساکت و آرام که کارمندان می توانند به آنجا بروند، در صورتی که، کاری نیاز به تمرکز خاص دارد، امری بسیار مهم است. همچنین، همه را قادر می سازد تا هماهنگ کار کنند.
  7. محیط اجتماعات غیررسمی
    گام دیگر برای کاهش سر و صدا، شامل محیط هایی است که می توان جلسات بداهه را در آنجا برگزار کرد. فضاها را با نشستن راحت، طراحی آرام و ابزارها و فضاهایی برای طوفان مغزی مانند دیوار تخته سیاه، تسهیل کنید.
  8. امکانات کافی برای استراحت
    داشتن یک منطقه استراحت جداگانه و آرام که کاملاً مجهز باشد می تواند بهره وری را به طرز چشمگیری افزایش دهد. یک وقفه با کیفیت خوب و آرام شدن ذهن باعث افزایش بهره وری در هنگام بازگشت کارمند به کارش می شود؛ زیرا آنها احساس آرامش و استراحت می کنند نه فکرهای درهم و برهم. پس می توانند به خوبی روی کار خود تمرکز کرده و کارایی بالاتری داشته باشند.
    طراحی دکوراسیون اداری خلاق
  9. آسایش
    مبلمان با طراحی ارگونومیک -به ویژه صندلی ها- می تواند تأثیر زیادی در کارایی داشته باشند. ناراحت کننده بودن و یا مجبور شدن به کنار آمدن با مبلمان با طراحی ضعیف، حواس پرتی بزرگی است و همچنین، می تواند به دلیل درد و مشکلات پزشکی ناشی از این امر، غیبت و ناکارآمدی کارمندان را در پی داشته باشد.
    به علاوه، به دمای هوا نیز فکر کنید؛ زیرا یک دفتر یخ زده به دلیل روشن بودن دائمی تهویه مطبوع یا یک محل در حال جوش هنگام روشن بودن بخاری، اجازه نمی دهد کارکنان به جز گرم یا سرد بودن خود روی چیز دیگری تمرکز کنند! این یک واقعیت ساده است که وقتی مردم راحت باشند، خروجی بهتری دارند.
  10. گیاهان
    گیاهان نه تنها محرک های بصری اضافی ارائه می دهند، بلکه می توانند خلاقیت را تقویت کنند. همچنین، می توانند سطح اکسیژن را افزایش دهند و گرد و غبار و اشکالات موجود در هوا را کاهش دهند. این به نوبه خود احساس آگاهی را افزایش می دهد و می تواند غیبت غیبت ناشی از بیماری را در محیط کار کاهش دهد.
    طراحی دکوراسیون اداری با گیاهان

سخن پایانی

با توجه به هزینه و بودجه ای که برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر خود صرف می کنید و به علاوه، حساسیت زیاد این کار، طبیعی است که مایل باشید یک طراح یا تیمی حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهد. زیرا در طراحی دکوراسیون اداری انتخاب نورپردازی، مبلمان، رنگ ها و سایر وسایل کاربردی حساسیت بالایی دارند تا دکوراسیونی شیک و در عین حال خلاقانه ایجاد شود.

دکوراسیون اداری پیرامید طرح ، مرکز تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی اداری تجربه و تخصص فراوانی در این زمینه دارد. بنابرین، اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون اداری شرکت خود را به دست طراحان متخصص بسپارید، می توانید به سراغ دکوراسیون اداری پیرامید طرح بروید و طراحی جذاب و خلاقانه ای برای محیط کار خود رقم بزنید. به علاوه، طراحان مجموعه پیرامید با آشنایی کامل از بهترین مواد و متریال ها و نیز با آگاهی از استانداردهای بین المللی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری، شما را در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر خود همراهی می نمایند.
لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر و نیاز به مشاوره اولیه با کارشناسان زبده ما با شماره های 0912105461009124398678 تماس حاصل فرمایید.