طراحی داخل کابینت | پیرامید طرح

طراحی داخل کابینت در دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخل کابینت آشپزخانه اگرچه موضوع جزئی به نظر می رسد اما در واقع اهمیت زیادی دارد. می دانیم که با رعایت چند موضوع جزئی و کوچک می توان نتایج بزرگی به دست آورد. گاهی انتخاب یک مکان مناسب در آشپزخانه برای یک وسیله می تواند ما را کلافه کند. یا پیدا کردن سریع مواد آشپزی ممکن نیست. به همین دلیل در این مقاله با اصول و معیارهای قفسه بندی داخل کابینت آشپزخانه و چگونگی طبقه بندی کشو کابینت آشنا خواهیم شد. با مجموعه پیرامید طرح همراه باشید تا نکات جدیدی از ارتباط سبک های کابینت و طبقه بندی داخل کابینت آشپزخانه را بررسی کنیم.

اصول طراحی و چیدمان و پارتیشن کابینت آشپزخانه:

شاید عکس ها و مطالب زیادی را در این رابطه مشاهده کرده باشید اما در این مقاله با یاد گرفتن قوانین اصلی طراحی و چیدمان و پارتیشن کابینت آشپزخانه می توانید هر فضایی را مدیریت کنید.

  • اصل اول در پارتیشن بندی کابینت آشپزخانه:

پارتیشن بندی کابینت آشپزخانه | پیرامید طرح

اصل اول توجه به سبک دلخواه شما است. طراحی داخل کابینت آشپزخانه نیز برگرفته از شیوه زندگی شماست. هر فرد سبک خاصی برای زندگی انتخاب می کند و کارها را به روش خود پیش میبرد. این که شما دوست دارید چه سبکی برای زندگی انتخاب کنید چیدمان و دکوراسیون داخلی کابینت آشپزخانه را معین می کند. چه چیزی بیشتر در دسترس شما باشد و چه چیزی برای شما پرکاربردتر است همگی تحت تاثیر سلیقه شماست. ابتدا باید یک ایده کلی برای فضای آشپزخانه و سبک آن داشته باشید و نقاط مهم و اساسی را طبق شرایط، استاندارد و علاقه جانمایی کنید.

ارتباط سبک و کابینت آشپزخانه:

سبک از دو فاکتور سلیقه و نیاز شما سرچشمه می گیرد و نوع پاسخگویی شما به موضوعات، سبک خاص شما را به وجود می آورد. به طور مثال دوست دارید آشپزخانه شما چه شکلی باشد. جانمایی سینک، گاز و یخچال و … چگونه انجام شود. طراحی داخل کابینت آشپزخانه، داشتن جزیره یا اپن، خطی بودن یا L بودن شکل آشپزخانه کلیتی است که فرم و چیدمان را تحت تاثیر قرار می دهد. قرار گرفتن سینک و مواد شوینده، جانمایی سوپری ایستاده و طبقه ادویه جات و… همگی وابسته به سبک و استایل زندگی و آشپزی شماست. طراحی و اندازه سینک به میزان استفاده شما و راحتی شما بستگی دارد. مثلا برخی داشتن یخچال بزرگ را ترجیح می دهند و دوست دارند تمام کالاهای آشپزخانه را در اندازه بزرگ تهیه کنند. در این روش مقدار فضای باقی مانده برای کابینت ها کم است و نوع طراحی و طبقه بندی کابینت ها و کشو ها اهمیت می یابد. البته شرایطی مانند مساحت آشپزخانه نیز بر سبک انتخابی شما ممکن است تاثیر بگذارد.

  • اصل دوم در طراحی داخل کابینت آشپزخانه:

طراحی داخل کابینت آشپزخانه | پیرامید طرح

برای مرتب و آراسته کردن آشپزخانه لازم است در نحوه طراحی داخل کابینت آشپزخانه و چیدمان آنها دقت کنیم. در چیدمان فراموش نکنید برای سازماندهی یک فضای بزرگ باید از ریز فضاها شروع کرد. با رعایت این اصل، مهم نیست فضای مورد نظر آشپزخانه باشد یا یک مجموعه اداری بزرگ، به راحتی می توانید به آن نظم ببخشید. پس برای آراستگی آشپزخانه باید به سراغ سبک طراحی داخلی کابینت آشپزخانه بروید و سپس برای مرتب کردن کابینت ها باید تقسیم بندی داخل کابینت را هدف قرار دهید. ما با یک طراحی زیبا و در عین حال کاربردی در مجموعه پیرامید طرح تمام دغدغه های شما برای طراحی داخل کابینت آشپزخانه را برطرف می کنیم. تقسیمات داخل کابینت، تقسیم بندی کشوی کابینت و طبقه بندی داخل کابینت آشپزخانه را شامل می شود.

  • اصل سوم در طراحی داخل کابینت آشپزخانه:

طراحی داخل کابینت آشپزخانه | پیرامید طرح

نکته طلایی برای آشپزخانه ایده آل و البته اصل سوم در طراحی داخل کابینت آشپزخانه پایبند بودن به نکات و اصول چیدمان است. اصولی که در آشپزخانه برای خود در نظر گرفته اید را همیشه انجام دهید و در آنها کوتاهی نکنید. همیشه لباس های کثیف را در سبد لباس بگذارید. همیشه بلافاصله پس از صرف غذا و شستن ظرف ها آنها را خشک کنید و در کابینت مربوطه بچنید. اگر اصول کلی و جزئی را در نظر داشته باشید با یاد گرفتن چند ترفند می توانید داخل کابینت ام دی اف یا هر نوع کمد یا کابینتی را به منظم ترین شکل در آورید. در مورد پارتیشن بندی بهترین نتیجه را دریافت می کنید. اگر اصول گفته شده را به خوبی درک کرده باشید میتوانید فضاهایی با کاربری متفاوت را مدیریت کنید اما لازم است در اجرای همیشگی برای رسیدن به نظم همیشگی کوتاهی نکنید. در صورت عمل نکردن به اصول اگر فضای آشپرخانه شما کافی هم باشد همیشه نامرتب و خسته و کلافه کننده خواهد بود.

تقسیم بندی داخل کابینت مدرن:

تقسیم بندی داخل کابینت | پیرامید طرح

آشپزخانه با دکوراسیون مدرن برای افرادی است که مدت زیادی را در آشپزخانه صرف نمی کنند و حجم کار آنها در آشپزخانه کم است. طراحی کابینت برای این سبک باید با ساده ترین حالت صورت بگیرد و طبقه بندی شلوغ جایی در این سبک ندارد. معمولا اشیا و اکسسوری های آشپزخانه در مینیمم ترین حالت خود و بیشتر کاربردی هستند. این آشپزخانه ها همیشه تمیز و همیشه خلوت هستند. تقسیم بندی داخل این نوع کابینت ها راحت تر است و کالاهای آشپزخانه در این سبک از نظر کارایی در سطح بالایی قرار دارند اما ساده ترین فرم و شکل را دارند. دیوارکوب های مخصوص آشپزخانه با ظروف سفالی رنگارنگ در این سبک کمتر دیده می شود. سبک آشپزخانه را با توجه به روحیات خود انتخاب کنید.

ترفند های چیدمان قفسه کابینت سبک کلاسیک:

چیدمان قفسه کابینت | پیرامید طرح

سخت ترین حالت طراحی کابینت برای آشپزخانه ی کلاسیک است. افرادی که به صورت افراطی به سبک کلاسیک علاقه دارند همیشه بیشترین مقدار وسیله و اشیا را در منزل دارند. ظروف تزئینی و رنگارنگ از خصوصیات این آشپزخانه ها است. در این آشپزخانه ها انواع اشیا با متریال های خوش رنگ و متفاوت وجود دارد. کمبود جا و وسیله های فراوان اصلی ترین ویژگی آشپزخانه کلاسیک است. برای طراحی داخل کابینت آشپزخانه این سبک باید کاربردی ترین حالت را در نظر بگیرید. و از شلف های داخل کابینت کمک بگیرید.

تعداد کشوها را بیشتر کنید و تمام کشوها را با پارتیشن های قابل جابه جایی نظم دهید. از تمام سطح دیوارها استفاده کنید تا بتوانید کابینت هوایی و زمینی بیشتری طراحی کنید. از کابینت سوپری ایستاده یا هر طرحی که بتواند فضای داخل کابینت را دسته بندی کند استفاده کنید. مجموعه پیرامید طرح با اجرای طراحی داخل کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک بهترین ایده های قفسه بندی داخل کابینت را طبق سلیقه مشتری در نظر می گیرد. البته به شکل صحیح و به بهترین حالت نیز از آنها استفاده کنید. کابینت ها را با توجه به فاصله به گاز، یخچال و سینک و میز کار پر کنید. قفسه ظروف شکستنی را از ظروف نشکن و مسی جدا کنید. وسیله های پرکاربرد را در دسترس قرار دهید و ظروف کم استفاده و خاص را به کابینت ها انتهایی منتقل کنید. ظروف تزئینی را درکابینت های در شیشه ای قرار دهید. کشوها را با پارتیشن متنوع برای سرویس قاشق و کارد اختصاص دهید.

جمع بندی طراحی داخل آشپزخانه:

در دکوراسیون داخلی موفق آشپزخانه های مختلف علاوه بر طرح و رنگ بندی کابینت ،طراحی داخل کابینت آشپزخانه نیز جهت دسترسی آسان و راحت و همینطور طبقه بندی شده هر یک از اقلام موجود در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. نوع تقسیم بندی و در نظر گرفتن فضای هر کابینت بستگی به کارآیی و اولویت مکانی لوازم و مواد خوراکی گوناگون دارد به طور مثال در اکثر مواقع کشو یا کابینت ادویه جات به دلیل استفاده بالا در حین آشپزی باید جایی در کنار اجاق گاز تعبیه گردد. برای درک بهتر موضوع تصاویری از طراحی داخل کابینت در آشپزخانه های مختلف را آماده کردیم که نظر شما را به دیدن آنها جلب می نماییم.

برای طراحی و اجرای تخصصی دکوراسیون آشپزخانه خانه خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.