طراحی داخلی منزل با چوب

هر وقت صحبت اجرای دکوراسیون داخلی یک فضا در میان باشد، حتماً نظر تمام افراد اول به طراحی داخلی با چوب و متعلقات ساخته شده از آن جلب خواهد شد. به طور کلی این یک واقعیت است که چوب به عنوان یک متریال طبیعی کاربرد بسیاری در طراحی داخلی خانه دارد. این متریال زیبا با انواع نقوش و رنگ ها همیشه به عنوان یک پایه اصلی در دکوراسیون مطرح بوده و در تمام قسمت های خانه از لوازم و مبلمان گرفته تا دیوارپوش ها و سقف ها به کار گرفته شده است.

اگر به تاریخچه دکوراسیون داخلی نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که اولین صندلی ها و حتی اولین ساختمان ها با چوب ساخته شده اند و به جرات می توان چوب را به عنوان اصلی ترین متریال در دکوراسیون خانه بر شمرد.

متریال چوب چون از یک موجود زنده بنام درخت گرفته شده است همیشه در حال حرکت بوده و تغییر فرم می دهد. این تغییرات در تمام چوب ها وجود داشته ولی میزان آن متفاوت است. حتی اگر چوب های فن آوری شده را به دقت و با وسایل دقیق مورد بررسی قرار دهیم، به تغییرات بسیار اندک آن در محیط های متفاوت پی خواهیم برد. به همین علت کار کردن با آن بسیار دشوار بوده و نیاز به تجربه و تکنیک فراوان دارد و اصلی ترین علت قیمت بالای آن نیز همین موضوع است. لیکن همیشه دکوراسیون داخلی و چیدمان هایی که در آنها چوب دخیل بوده به شدت زیبا و چشم نواز می باشد.در ذیل به نمونه هایی از کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی مختلف و زیبایی خیره کننده آن اشاره خواهیم کرد. شما می توانید برای طراحی و اجرای معماری داخلی ایده آل منزل مسکونی خود با مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.

فواید طراحی داخلی با چوب:

همانطور که پیش از این گفتیم، با وجود پیشرفت چشم گیر دکوراسیون داخلی و به بازار آمدن انواع و اقسام متریال جدید و مدرن، طراحی داخلی با چوب، به عنوان یکی از محبوب ترین و زیبا ترین روش های مورد استفاده در طراحی داخلی منزل و محیط های مختلف دیگر، کاربرد دارد. اما چرا؟

  • چوب به عنوان یک متریال طبیعی، یک عایق عالی برای حفظ گرما و انرژی محیط می باشد. طبق بررسی های انجام شده طراحی داخلی با چوب، به عنوان مثال طراحی سقف با چوب یا استفاده از کف پوش های چوبی، برای شما محیطی بهینه تر از لحاظ مصرف انرژی، ایجاد خواهد کرد.
  • تنوع زیاد در ویژگی های ظاهری و بافتی چوب های مختلف، به شما این امکان را می دهد که با توجه به سلیقه و نیازتان، بهترین و کارآمد ترین انتخاب را در زمینه طراحی داخلی خانه با چوب، داشته باشید.
  • جالب است بدانید دکوراسیون داخلی منزل با چوب، کمک شایانی به محیط زیست کمک می کند. زیرا در فرآیند تولید انواع متریال صنعتی به کار رفته در دکوراسیون داخلی، کربن زیادی به عنوان آلاینده، وارد محیط زیست می شود. پس اجرای دکوراسیون چوبی منزل، شما را زمره دوستداران محیط زیست، قرار می دهد.
  • فرآیند اجرای دکوراسیون منزل با چوب، به دلیل ویژگی ها و انعطاف پذیریری بیشتر چوب نسبت به متریال دیگر، از سرعت العمل بالاتری برخوردار می باشد.
  • با توجه به اینکه طیف رنگی اکثر چوب های طبیعی، خنثی می باشد. دکوراسیون طرح چوب به راحتی با سایر رنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی منزل، هماهنگ می شوند و هارمونی ایجاد می کنند.

موارد مختلف دکوراسیون داخلی با چوب:

متریال چوب، با توجه به ویژگی ها و کاربردهای متنوعی که دارد؛ قابل استفاده در قسمت های مختلف در طراحی داخلی می باشد. در نتیجه در طراحی داخلی با چوب دست شما کاملا باز است. مجموعه پیرامید طرح، در این زمینه به شما مشاوره و خدمات کاملا تخصصی ارائه می دهد. در ادامه چند مورد از کاربرد های چوب در دکوراسیون داخلی را بررسی می کنیم.

  • کف پوش چوبی: پوشش کف قسمت های مختلف ساختمان، یکی از بخش های مهم است که می تواند در دکوراسیون منزل با طرح چوب، اجرا شود. استفاده از چوب در این قسمت، به دلیل رنگ خنثی بافت چوب، با سایر قسمت ها و رنگ ها، هارمونی مناسبی ایجاد می کند. همچنین کف پوش چوبی به عنوان عایق کف و حفظ کننده انرژی در محیط داخلی، کارایی بسیار بالایی دارد. در ساخت این کف پوش ها معمولا از چوب درختان مختلفی مانند افرا، بلوط، زبان گنجشک و بامبو استفاده می شود.
  • دیوار پوش های چوبی: یکی دیگر از مواردی که می توان به عنوان دکور چوبی منزل استفاده کرد، دیوارپوش های چوبی است. برای این کار می توان از انواع مختلف چوب با اندازه های متفاوت، با توجه به پلان داخلی و سلیقه شما استفاده کرد. از لحاظ بصری می توانید با استفاده طراحی داخلی با چوب های رنگ روشن، به عنوان پوشش قسمتی از دیوار، فضا را بزرگ و دلبازتر نشان دهید.

طراحی سقف با چوب:

یکی از مواردی که با استفاده از آن می توان، گرما و صمیمیت را به محیط اضافه کرد؛ استفاده از سقف های چوبی می باشد. همچنین در طراحی داخلی محیط های اداری یا تجاری استفاده از سقف کاذب های چوب یا طرح چوب، باعث پوشاندن سیم ها و تاسیسات الکترونیکی مختلف می شود. علاوه بر این فضایی که بین سقف واقعی و کاذب به وجود می آید، به عنوان عایق صدا و حرارت برای محیط شما عمل می کند.

  1. قفسه، شلف و پارتیشن چوبی: از دیگر ارکان مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی با چوب، به این مورد می توان اشاره کرد که شامل طیف وسیعی از موارد می شود. شما می توانید انواع مختلفی از قفسه ها، جداکننده ها، استند ها و کمد های چوبی را با توجه به سلیقه تان در طراحی داخلی منزل یا هر محیط دیگری به کار ببرید. توجه داشته باشید استفاده از حجم زیاد از طیف رنگ چوب تیره، ممکن است فضای شما را کوچک یا گرفته نشان دهد.
  2. استفاده از چوب در اکسسوری ها و جزییات منزل: یکی دیگر از موارد طراحی داخل خانه با چوب، استفاده از اکسسوری های چوبی می باشد که به فضای داخلی منزل شما جلوه زیبایی خواهد داد. به عنوان مثال می توانید از تابلوها، مجسمه ها، جاشمعی های چوب یا طرح چوب استفاده کنید. به خصوص اگر در سایر قسمت های منزل مثل کف پوش، دیوار پوش یا سقف، از چوب استفاده کرده اید؛ استفاده از اکسسوری های چوبی به هماهنگی فضای شما می افزاید.
  3. پله ها و نرده های چوبی: از مواردی که در طراحی داخلی منزل با چوب، در زیبایی و تغییر فضا تاثیر چشم گیری خواهد داشت، استفاده از پله ها و نرده چوبی برای خانه های دوبلکس می باشد. شما می توانید انواع راه پله های گرد، مستقیم و… را با بهترین متریال چوبی پیاده کنید. این کار هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ ایمنی در دکوراسیون منزل با طرح چوب توصیه می شود.

سخن پایانی

طراحی داخلی با چوب، دارای زیبایی منحصر به خود است. همانطور که می دانیم ذات و سرشت انسان از طبیعت برآمده است. پس استفاده از متریال طبیعی در محیط داخلی خانه یا محل کار، می تواند تاثیرات مثبت زیادی از لحاظ روانشناسی روی ما داشته باشد. طراحی منزل با چوب، صمیمیت و گرمای زیادی را وارد محیط می کند. به خصوص اگر در فضای داخلی، در کنار دکوراسیون چوبی منزل یا محل کارتان، از گیاهان طبیعی و سبز نیز استفاده کنید؛ این زیبایی و جذابیت دو چندان می شود.

طراحی خانه با چوب، از گذشته های دور مورد توجه معماران و خانه سازان بوده است. امروزه پیاده سازی انواع طرح با چوب، به یکی از شاخه های محبوب دکوراسیون داخلی معاصر تبدیل شده است.

چوب دکوراسیون داخلی، انواع مختلفی دارد. شما می توانید با توجه به نیازتان، از انواع چوب های بلوط، سرو، ساج، گردو و … استفاده کنید. انواع این چوب ها، کاربرد ها وماندگاری متفاوتی دارند. شما می توانید برای داشتن بهترین انتخاب در این زمینه، از مجموعه پیرامید طرح مشاوره دریافت کنید.