رنگ خنثی در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

دلایل بکارگیری رنگ خنثی در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

ممکن است شما بتوانید در رنگ اتاق نشیمن خود از سبز یشمی، سفالی یا حتی قرمز استفاده کنید. اما وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون اداری می‌شود، اغلب، تصمیم بر روی رنگ‌هایی با ظاهر “خنثی” است. چرا که رنگ خنثی در دکوراسیون اداری می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز بیشتری بر روی کار داشته باشید، زود خسته نشوید و انگیزه بیشتری برای فعالیت در فضای خسته‌کننده محیط کارتان داشته باشید.

در تعیین اثربخشی رنگ‌ها می‌توان از علم کروموتراپی بهره برد. کروموتراپی به ما می‌آموزد که رنگ‌ها صرفاً یک عنصر تزئینی نیستند، بلکه می‌توانند بر خلق‌وخو و احساسات ما تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که باید آنها را در محل کارتان با دقت طراحی کنید.

نحوه استفاده صحیح از رنگ خنثی در دکوراسیون اداری:

هنگامی که از شما بخواهند به تعدادی رنگ فکر کنید، به احتمال زیاد رنگ‌های پررنگ مانند زرد، قرمز، آبی و سبز به چرخه ذهن‌تان خطور می‌کند.

اگر با این چرخه فکری از شما بپرسند چه رنگی به دفتر اداری‌تان می‌آید، ممکن است سردرگم شوید و دفتری با رنگهای تند و رنگارنگ را به خاطر بیاورید و فضایی مانند اتاق خواب یا مهدکودک برایتان تداعی شود. اما این رنگ‌ها قوی و اشباع‌شده هستند و برای دکوراسیون اداری نامناسب‌اند.

شما می‌توانید رنگ‌های روشن و خاکستری را به جیر زرد، یا جیر زرد را به رنگ شنی خنثی تبدیل کنید. یا آبی لاجوردی غلیظ را به آبی روشن تبدیل کرد که هم شمای ظاهری خود را حفظ کند و هم جلوه طبیعی خود را از دست ندهد. تا بدین‌صورت از تمام طیف‌ها در زیباسازی محیط اداری استفاده کرده ‌باشید. اما استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون اداری، جلوه‌ای خاص و قابل‌اطمینان را برای محیط کاری شما به‌ ارمغان می‌آورد.

روانشناسی رنگ: تاثیر رنگ خنثی در دکوراسیون اداری:

رنگ خنثی در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

رنگ‌ها می‌توانند احساسات، خلق‌وخو و حتی واکنش‌های فیزیکی را در ما پدید آورند. بی جهت نیست که دنیای طراحی اداری مدت‌هاست به روانشناسی رنگ‌ها می‌پردازد تا تمایل ما را در بهینه سازی رنگ خنثی در دکوراسیون اداری و افزایش جنبه های شغلی افزایش دهد.

طراحی رنگ‌ها بیشتر از آنچه فکر کنید بر شما تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد که مردم در اتاقی که با رنگ‌های آبی سرد دکور شده است احساس سرمای بیشتری می‌کنند و یا در اتاقی که با رنگ‌های قرمز و تند تزئین شده، ضربان نبض ما افزایش می‌یابد.

طراحی دکوراسیون با استفاده از رنگ خنثی تاثیری مستقیم بر عملکرد مجموعه دارد؛

رنگ خنثی در دکوراسیون | پیرامید طرح

علاوه بر داشتن ویژگی‌هایی مانند سرد یا گرم بودن، رنگ‌ها دارای یک “وزن” نیز می‌باشند؛ بدین معنی که هرچقدر تیره‌تر باشند، سنگین‌تر به‌نظر می‌رسند؛ یا طیف آنها هرچه قدر روشن‌تر باشد سبک‌تر به نظر می‌آید. وقتی صحبت از طرح‌های رنگی در دکوراسیون اداری می‌شود، یک کف قهوه‌ای تیره می‌تواند ثبات مجموعه اداری را نشان دهد؛ در حالی که وجود یک سقف تیره‌رنگ، می‌تواند این احساس را به شما بدهد که یک فضای سنگین روی سرتان قرار دارد.

حس طبیعی ما در استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون اداری به‌گونه‌ای تداعی می‌شود که اثرات آن در محیط اداری رخ می‌نماید. به‌عنوان مثال وقتی کف اتاق تیره باشد، دیوارها روشن و سقف روشن‌تر جلوه پیدا می‌کند؛ چراکه رنگ‌های خنثی، بر انگیزه روانی، انرژی و سلامت شما در محیط کارتان تأثیر می‌گذارند. شما می‌توانید با استفاده از تیم متخصص ما در مجموعه پیرامید طرح، از تمامی مزایای این سبک طراحی نوگرایانه بهره ببرید.

رنگ‌های توصیه شده برای ادارات:

1- سفید:

این یک ایده رایج است که اگر از رنگ سفید در دیوارهای دفتر استفاده شود، می‌تواند احساس نظم و تمرکز را به افراد حاضر در اتاق منتقل کند. رنگ سفید باز و خنثی می‌باشد و نماد نور و پاکیزگی است.

در طراحی دکوراسیون اداری با رنگ خنثی، رنگ سفید بیشترین استفاده را دارد و به رنگ‌های دیگر اجازه می‌دهد تا تأثیری مستقیم از خود بر دکوراسیون اداری داشته باشند و کاملاً با محیط‌های کوچک و کم‌نور ست می‌شود. اما مراقب باشید اگر چه رنگ سفید به محیط روشنایی و حس تمیزی می‌بخشد، اما اگر بیش‌از حد استفاده شود، محیط را ناخوشایند می‌کند.

2- خاکستری

خاکستری محتاطانه، خنثی و آرام، اما یکنواخت و فاقد تنش به‌نظر می‌رسد و برای محیط های کاری که می‌خواهند فضایی زیبا داشته باشند، استفاده می‌شود. این رنگ به رنگ‌های دیگر اجازه می‌دهد تا بدرخشند و اغلب پس زمینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون اداری با رنگ خنثی محسوب می‌شود.

اضافه کردن مقداری محتوای رنگی به رنگ خاکستری کمک می‌کند تا گرم‌تر یا خنک‌تر به نظر برسد. استفاده از این رنگ، تمرکز شما را افزایش داده و به شما این امکان را می‌دهد تا فضاهایی مانند استودیوهای خصوصی و اتاق مدیران یا محیطهای کاری را که در آنها نهایت توجه را می‌طلبد داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر فضای خاکستری با مبلمان یا سایر وسایل روشن‌تر آمیخته نشود، در دراز مدت می‌تواند باعث افسردگی شما در محل کارتان شود.

3- قهوه‌ای:

رنگ قهوه‌ای از مهم‌ترین طرح‌های رنگ خنثی در دکوراسیون اداری است. بازتاب این رنگ در فضاهای اداری، نمودی از وجود یک فرهنگ کاری و فکری در یک مجموعه است. ترکیب رنگ‌ها در دفتر با دیوارهای قهوه‌ای، رویکردی مشابه با رنگ خاکستری دارد؛ در واقع این رنگ، سایه‌ای است که به محیط، ظاهری ظریف می‌بخشد. تصادفی نیست که از این رنگ برای اتاق مدیران استفاده می شود؛ چراکه به ایجاد فضاهایی اقتدارگونه در مدیریت مجموعه کمک می‌کند و نشانی از تثبیت عملکرد مدیریت است.

تزیین کردن جزئیات درکنار استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند اثرات مطلوبی بر محیط داشته باشد

4- ارگونومی رنگ:

استفاده صحیح از رنگ خنثی در دکوراسیون اداری، بخشی از اثرات ارگونومیک رنگ‌هاست. اگر محل کار شما به اندازه کافی درمعرض روشنایی روز قرار داشته باشد، تمام طیف رنگ‌ها برایتان دردسترس است. همچنین شما می‌توانید از بازتاب‌های تصنعی نور بهره ببرید. درمورد نور مصنوعی، علاوه بر روشنایی مناسب، می‌توانید ترکیب طیفی آن را تا حد ممکن به نور طبیعی نزدیک کنید.
شما می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر را برای محیطی روشن انتخاب کنید؛ در حالی که رنگ‌های خنثی برای فضایی که کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند، ایده آل خواهند بود.

وقتی صحبت از رنگ خنثی می‌شود، نمی‌توان تنها رنگ دیوارها را درنظر گرفت. تمام عناصر موجود در محیط اداری می‌توانند به بازآفرینی فضایی دلنشین کمک کنند.

دلیل استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون اداری تنها استفاده از یک عنصر تزئینی نیست، چراکه هماهنگی بصری یک فضای داخلی و واکنش افراد هنگام مواجه با رنگ‌ها، اثرات متفاوتی بر نگرش آنها در محیط ایجاد می‌کند.

رنگ خنثی در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

درنهایت انتخاب و ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون اداری داخلی، از تصمیمات بسیار مهم و ظریف محسوب می‌شود. درواقع رنگ‌های خنثی نه تنها بر طراحی و جنبه زیبایی شناسی محیط تاثیر می گذارد، بلکه می تواند بهره وری محیط کار و روحیه کارکنان را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. مجموعه پیرامید طرح، پیشگام در صنعت طراحی و دکوراسیون، می‌تواند شما را در انتخاب یک زیبایی ایده‌آل همراهی کند.