رست روم در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

رست روم در دکوراسیون اداری محیط کار | پیرامید طرح

آیا شما هم به دنبال بهبود وضعیت ذهنی و روحی کارمندان خود هستید؟ حتما می دانید که استفاده از رست روم در طراحی دکوراسیون اداری یا همان اتاق استراحت در دکوراسیون اداری، یک روش تضمینی و معتبر برای انجام این فعالیت به حساب می آید. رست روم یا اتاق استراحت به موقعیتی گفته می شود که کارمندان با حضور در آن می توانند مدت زمان مشخصی از طول روز را نسبت به استراحت و انجام فعالیت های تفریحی خود بگذرانند. یک رست روم می تواند ویژگی های متنوعی داشته باشد. به صورت کلی به عقیده اکثر شرکت های بزرگ دنیا، استفاده از رست روم همیشه نتایج مطلوبی را به همراه دارد. به خاطر داشته باشید که طراحی دکوراسیون اداری کار راحتی نیست. برای طراحی در بهترین حالت ممکن، شما همواره باید به متغیر های زیادی توجه داشته باشید. امروز ما قصد داریم تا در مورد تاثیرات استفاده از اتاق استراحت در یک طراحی عالی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

رست روم چیست؟

رست روم در طراحی دکوراسیون اداری

قبل از پرداخت به مزایای استفاده از رست روم در  طراحی دکوراسیون اداری، بیایید تا چیستی این اتاق را مورد بررسی قرار دهیم. همه انسان ها به استراحت نیاز دارند. فارغ از شاخه کاری و موقعیت کاری، همه افراد به شرایطی نیاز دارند که در طی آن بتوانند برای چند ثانیه ذهن خود را خالی کنند و از فضای کاری دور شوند. اینجاست که کارشناسان به فکر استفاده از اتاقی افتاده اند که می تواند برای کاهش استرس و بهبود وضعیت کاری مورد استفاده قرار گیرد. رست روم یا اتاق استراحت، به موقعیت خاصی گفته می شود که در طی آن کارمندان به راحتی استراحت کرده و مشکلات روزانه خود را فراموش می کند. به خاطر داشته باشید که بر اساس تحقیقات، مجموعه هایی که از رست روم استفاده می کنند میزان بازدهی بالا تری در مقایسه با دیگر کمپانی ها دارند.

همین مسئله هم باعث شده تا شرکت های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت هم یک رست روم ویژه را در دکوراسیون اتاقی خود مورد استفاده قرار دهند. استفاده از اتاق استراحت به کارمندان اجازه می دهد تا میان کار های سنگین روزانه، مدت زمانی از وقت خود را صرف کار هایی بکنند که به آنها آرامش داده و خستگی ذهنی و فیزیکی را از بدنشان دور می کند. خستگی فقط مربوط به بدن نبوده و گاهی اوقات کارمندان فقط به خاطر فشار روزانه از نظر ذهنی خسته می شوند. در صورتی که شما هم به دنبال یک تیم پویا، خلاق و حرفه ای هستید با خیال راحت می توانید از یک اتاق استراحت برای بهبود وضعیت دکوراسیون خود استفاده کنید. مجموعه هایی همچون پیرامید طرح با داشتن سابقه ای طولانی در این زمینه، آماده طراحی اتاق برای شما هستند.

ضرورت استفاده از رست روم در طراحی دکوراسیون اداری:

رست روم در طراحی دکوراسیون | پیرامید طرح

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، چرا استفاده از رست روم در طراحی دکوراسیون اداری یک مسئله مهم و ضروری به حساب می آید؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که اتاق های رست می توانند زیر شاخه های متنوعی داشته باشند. همه زیر شاخه های این اتاق یک وظیفه خاص را دنبال می کنند: کم کردن سطح خستگی کارمندان بر اثر فعالیت های روزانه. مجموعه فوربس یک سری مطالعات خاص را بر روی این اتاق ها انجام داده است. کارمندانی که در طی فعالیت های روزانه خود به یک اتاق استراحت دسترسی دارند، در یک روز سخت کاری بازدهی بیشتری داشته و خیلی راحت تر می توانند نیاز های مدیران خود را رفع نمایند.

به خاطر داشته باشید که  استفاده از اتاق استراحت در دکوراسیون اداری منجر به افزایش بهره وری کارمندان نیز می شود. اگر شما تمام مدت به دنبال استفاده از کارمندان خود باشید و موقعیت و زمانی را برای استراحت به آنها اختصاص ندهید، بازدهی کلی مجموعه پس از مدت زمان مشخصی کاهش پیدا می کند. این در حالی است که با استفاده از رست روم یا اتاق استراحت شما می توانید مجموعه ای پویا، حرفه ای و خلاق داشته باشید که حرف های زیادی برای گفتن دارد. پس، برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن از یک محیط کاری توصیه ما به شما استفاده از اتاق های استراحت مخصوص می باشد.

نکات مهم برای استفاده از رست روم در طراحی دکوراسیون اداری

رست روم در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

البته که برای استفاده از رست روم در طراحی دکوراسیون اداری شما باید به یک سری نکات خاص و ویژه هم توجه داشته باشید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. اولین نکته مهم مربوط به موقعیت اتاق استراحت است. شما باید موقعیتی را برای اتاق استراحت انتخاب کنید که سطح استرس کارمندان را کاهش داده و از دغدغه های کاری، آنها را دور می کند. دومین نکته مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به سبک طراحی دکوراسیون می باشد. شما باید سبک مناسبی را برای طراحی اتاق های استراحت انتخاب کنید. خیلی از مجموعه ها سبک طراحی مینیمالیستی را مورد استفاده قرار می دهند.

سومین نکته مهم برای راه اندازی یک رست روم، مربوط به تجهیزات به کار رفته در اتاق می باشد. شما می توانید تجهیزات و امکانات سرگرمی متنوعی را در این اتاق قرار دهید. اکثر اتاق ها یک یخچال، یک میز و چند گیاه برای کاهش سطح استرس کارمندان را در خود جای داده اند. البته که شما می توانید از مایکروویو، دستگاه قهوه ساز و سایر تجهیزات الکترونیکی جالب هم برای راه اندازی این اتاق استفاده نمایید.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا شما را با چیستی و مهم ترین ویژگی های رست روم در طراحی دکوراسیون اداری آشنا کنیم. به خاطر داشته باشید که استفاده از اتاق استراحت در یک مجموعه همیشه نتایج مطلوبی را به همراه دارد. این اتاق به کارمندان اجازه می دهد تا استراحت کنند. یک استراحت چند دقیقه ای میان چندین ساعت کار متوالی منجر به افزایش سطح رضایت و کاهش استرس کارمندان خواهد شد. در صورتی که شما هم به دنبال افزایش رضایت کارمندان و میزان بازدهی آنها هستید، لزوما باید از یک اتاق مخصوص استراحت در طراحی داخلی خود استفاده کنید تا در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نشوید. استفاده از خدمات تیم های مشاوره ای فعال در این زمینه، می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد.