دیزاین منزل به سبک فنگ شویی

قبل از هر چیز و پرداختن به فنگ شویی خانه در آغاز این مبحث بهتر است شما را با سبک فنگ شویی آشنا کنیم. فنگ شویی جزء هنرهای قدیمی کشور آسیای شرقی می باشد. این سبک به قرارگیری هر چیزی در مکان درست آن در خانه و چه در فضای اداری کمک می نماید. فنگ شویی می گوید هنگامی که انرژی های انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش زندگی خوب و موفقیت آمیز در آن مکان است و هدف انواع فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت می باشد.

حال که شما به طور کلی با مفهوم فنگ شویی آشنا شدید بهتر است به دیزاین منزل بپردازیم.

دیزاین منزل به سبک فنگ شویی:

pyramid_t-122-19

فنگ شویی خانه و یکی از اصول اولیه استفاده از این سبک بهره گیری از چیدمان خلوت و ساده است که باعث گردش انرژی های مثبت در منزل و یا محل کار شما می گردد. بنابراین در اولین قدم باید وسایل اضافه و تلنبار شده را مرتب کنید تا شاهد تجدید حیات و جریان انرژی شوید.

نکته قابل تامل این است که اتاق خواب شما انباری نیست. درست نیست كه رایانه، وسایل شكسته و اشیایی كه استفاده نمی كنید را در این اتاق بگذارید. انباشتگی در اتاق خواب ممنوع است. انرژی نامطلوبی پیرامون لباس های چرك حركت می كند. هرگز سبد لباس های چرك را در اتاق خواب نگذارید. دست كم هفته ای یكبار ملافه ها را بشویید و عوض كنید تا انرژی مثبت جریان پیدا کرده و زندگی تان پاك و سرشار از طراوت و نیروی حیات شود.

pyramid_t-122-9

لازم است مبلمان را تا جایی که فضا به شما اجازه می دهد به صورت ال و یا یو(U) بچینید زیرا این کار باعث ایجاد حس صمیمیت و گرمی در بین شما و مهمانان می گردد. البته رعایت جهت های اصلی در فنگ شویی خانه اهمیت بسیار بالایی دارد که بسته به چینش معماری ساختمان تغییر خواهد کرد. ورودی ها و محل های پر رفت و آمد را مرتب و خلوت نگه دارید زیرا شلوغ بودن این قسمت ها باعث تحلیل رفتن انرژی و عدم گردش آن در دیگر فضاهای ساختمان می شود. در فنگ شویی ورودی ها و پنجره ها اغلب محل ورود انرژی محسوب می گردند.

فنگ شویی خانه امروزه جای خود را در معماری مدرن باز نموده و افرادی که موافق پیشرفت بوده و یا کسانی که به دنبال آرامش هستند را به خود جذب کرده است که در کار خود نیز موفق بوده اند. برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خاص و زیبای منزل مسکونی خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید. این مجموعه با سال ها تجربه و سابقه درخشان در دیزاین منزل و فنگ شویی حرف نخست را می زند.

دانستنی های فنگ شویی:

pyramid_t-122-10

به طور حتم همه افراد تا حدودی با هنر دکوراسیون، فنگ شویی خانه، دکور داخلی و مهندسی بازسازی ساختمان آشنا هستند. البته کمپانی هایی نظیر مجموعه پیرامید طرح سعی در پیاده سازی اصول طراحی و بازسازی منازل دارند، که تاثیرات عمیقی را در بینندگان این فضاها ایجاد خواهد کرد. به نوعی بکارگیری این هنر و سبک نوین توسط مهندسین خبره در محل مورد نظر فنگ شویی اطلاق می گردد.

این گروه با طراحی یک دیزاین انرژیک تمام انرژی های منفی و زاید را از منزل شما دور می کنند. این نوع طراحی داخلی به ایجاد جریان مثبت انرژی در محل مورد نظر کمک بسیاری می نماید. در نهایت یک دیزاین انرژیک دیزاینی است که سبب به جریان افتادن انرژی های مثبت در تمام قسمت های زندگی می شود. همچنین این دیزاین بر روی حالات روحی و روانی افراد نیز تاثیری شگفت انگیز دارد.

فنگ شویی نوعی سمت و سو دادن به دیزاین خانه براساس فاکتورهای مدرن و تاثیرگذار است. بنابراین فنگ شویی به جریان درست و مساعد انرژی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه گفته می شود. در واقع هر چه این جریان به سمت مثبت نزدیکتر شود خوب بالطبع تاثیرات متفاوت و باور نکردنی در پی خواهد داشت. تاثیراتی نظیر تقویت انرژی روانی و فیزیکی، استحکام روابط انسانی و عاطفی و حتی ارتقاء رفاه مادی و کسب ثروت از دستاوردهای این نوع طراحی و سبک محسوب می گردد. بنابراین اگر این نوع طراحی به شایستگی پیاده سازی نگردد، متریال ها و عناصر با یکدیگر هارمونی لازم را نخواهند داشت و انرژی منفی نه تنها از بین نمی رود، بلکه تشدید می شود.

pyramid_t-122-12

در اصل طراحی انرژیک یا فنگ شویی شیوه ای خاص در طراحی دکور داخلی نمی باشد. این هنر چیدمان فضایی است که تلفیقی از اصول فنگ شویی، بازسازی، تعمیرات ساختمان و غیره است. بنابراین برای ایجاد یک فضای پر انرژی بایستی دکوراسیونی انتخاب نمود که انرژی های مثبت را مضاعف نموده و از راکد ماندن انرژی در آن فضا پیشگیری نماید. همچنین کیفیت ایجاد یک دکوراسیون تاثیر بسیاری در دیزاین خانه دارد.

نکات مهم در فنگ شویی خانه

pyramid_t-122-17

  1. نباید کتاب های یک کتابخانه به صورت شلوغ بر روی هم تلنبار شوند. نحوه چیدمان کتب بسیار در این سبک حائز اهمیت است. در واقع قرارگیری کتابخانه و چینش آن تاثیر بسیاری در جذب افراد و ایجاد هارمونی اصولی دارد. بنابراین انتخاب جای کتابخانه در فنگ شویی بسیار مهم است.
  2. اجازه ندهید کفش ها و دمپایی های اعضای منزل بیرون از درب ورودی هر کدام به گوشه ای افتاده باشد.
  3. قرارگیری وسایل شخصی بسیار بر نظم حمام و توالت تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس به هیچ وجه حوله و مسواک و سایر لوازم شخصی خود را در مکانی از حمام یا توالت نگذارید، زیرا باعث تجمع انرژی منفی در آن مکان ها خواهید شد.
  4. رنگ بندی و نوع چیدمان بر طبق رنگ در دیزاین حال و پذیرایی توجه به فنگ شویی خانه شما را نشان می دهد. در واقع هم رنگ نبودن و ایجاد تضاد در رنگ های مکان مورد نظر در فنگ شویی نیازمند دقت و دانشی است، که باید در اینجا اشاره ای داشته باشیم به مجموعه پیرامید طرح که در این کار استاد هستند.
  5. استفاده از عناصر طبیعی در فنگ شویی چیدمان منزل بسیار مهم و قابل توجه می باشد.
  6. کاربرد عکس ها و تصاویری که به شما انرژی مثبت می دهند، نظیر عکس های مناظر زیبا یا اعضای خانواده در یک روز پر از خاطره و … می تواند از موضوعات دیگری باشد، که در فنگ شویی بهتر است آنها را مورد توجه قرار داد. البته در مورد قرار دادن این عکس ها زیاد هم نباید افراط شود و کسانی که از دنیا رفته اند، کمتر در عکس ها باشند زیرا با خود انرژی منفی به همراه می آورند.
  7. تصاویر تراژدیک، غم انگیز، جنگ، نبرد و کسانی که پیر هستند و مورد ستم واقع شده اند در این عکس ها نباشد.
  8. اسلحه و پوست حیوانات و به نوعی تاکسی درمی آنها در منزل به فنگ شویی آسیب می زند و بهتر است از آنها استفاده نشود.
  9. در فنگ شویی پذیرایی بایستی به جنس موارد بکار برده شده در قسمت های مختلف دقت کنید.
  10. در فنگ شویی نباید تلویزیون در اتاق خواب قرار گیرد.

سخن آخر

در این محتوا به موارد و نکاتی در باب فنگ شویی خانه و منزل پرداخته شد. در واقع اخیرا فنگ شویی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این افراد برای هر چه بهتر انجام شدن فنگ شویی منزل خود از تیم ها و مجموعه های حرفه ای کمک می گیرند. یکی از این مجموعه های موفق در امر دیزاین حال و مکان های مختلف منزل شما مجموعه پیرامید طرح است. انتخاب این مجموعه به عنوان مجری فنگ شویی شما انتخابی شایسته می باشد. این مجموعه با سبک ها و ایده های خلاقانه و ابتکاری فضای شما را به طرز شگفت انگیزی جذاب و چشم نواز می کنند. پس با مشاوره و راهنمایی این مجموعه بهترین را تجربه کنید.