طراحی دکوراسیون فست فود | پیرامید طرح

اهمیت طراحی دکوراسیون فست فود

لغت فست فود همانطور که از معنای اسم آن پیداست به محلی کوچک برای سرو غذای سریع اطلاق می شود ولی این تفکر برای همگان یکسان نیست بطور مثال در ایران غذایی متشکل از سوسیس و کالباس را فست فود می خوانند. این مطلب بسیار صحیح است که طبخ و آماده سازی این گونه محصولات بسیار سریع می باشد ولی در واقع می توان غذاهای فست فود بسیاری یافت که در آنها از سوسیس و کالباس استفاده نشده است و فقط با روش های خاصی آماده سازی و سرو آن با سرعت بالایی انجام می شود.

با توجه به نکات بالا تفاوت های بسیاری بین دکوراسیون رستوران و فست فود وجود دارد. البته اگر فست فود را با اصطلاح سرو غذای سریع بشناسیم و رستوران را فضایی برای صرف غذا به مدت طولانی و گذراندن زمان با خانواده و دوستان ندانیم. از خصوصیات دکوراسیون فست فودها می توان استفاده از صندلی های کوچک و کنار هم همراه با رنگ های تند و نور بسیار شدید بر شمرد ولی تمام اینها در صورتی جذاب هستند که افراد زمان کوتاهی را در آن محل سپری نمایند بطور مثال اگر در رستوران با چنین دکوراسیونی روبرو شوید قطعاً در زمانی کمتر یک ساعت فضا را ترک می کنید و این موضوع را از نشانه های ضعف رستوران خواهید دانست ولی در فست فودها ترک زود هنگام فضا از خصوصیات آن محسوب می شود.

در ذیل نظر شما را به نکات طراحی دکوراسیون داخلی فست فودها آشنا می نماییم. در ابتدا لازم است به اهمیت طراحی فست فود بپردازیم. صرفا راه اندازی یک فست فود با آیتم های متنوع در منو ضامن رضایت مشتریان نخواهد بود. مسلما برای اینکه در این خصوص به موفقیت برسید لازم است به دکوراسیون فست فود و طراحی آن توجه کافی داشته باشید. باید برای طراحی دکوراسیون فست فود نکاتی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات طراحی دکوراسیون فست فود:

در طراحی دکوراسیون فست فود به نکات زیر توجه نمایید:

1- طراحی حرفه ای دکور ورودی فست فود:

دکور ورودی فست فود | پیرامید طرح

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که لازم است انجام دهید این است که ورودی چشم‌گیری داشته باشید. مطمئن شوید که ورودی دکور فست فودی شما یک طراحی حرفه ای داشته باشد. اگر این نکته را در طراحی فست فود رعایت کنید، عابران و رهگذران هم با دیدن ورودی فست فود ترغیب می‌شوند تا حتما تجربه یک غذای دلنشین را در آن فضا داشته باشند.

نام فست فود را در سایزی که از فاصله دور هم قابل خواندن باشد را طراحی کرده و بر سر در فضا نصب نمایید. بهتر است این کار را با نورپردازی مدرن انجام دهید تا یک جلوه‌ بی نظیر را رقم بزنید. این نکته را معمولا در طراحی رستوران‌های بزرگ هم مد نظر قرار می‌دهند. مثلا رستوران‌هایی که غذای دریایی برای مشتریان سرو می‌نمایند از ورودی‌هایی که نشانگر غذای رستوران باشد استفاده می‌کنند.

2- توجه به مشتریان هدف حین طراحی:

طراحی دکوراسیون فست فود | پیرامید طرح

 

هنگام برنامه ریزی کردن برای طراحی دکوراسیون فست فودی باید بر مشتریان هدف خود تمرکز نمایید. منظور ما این است که بدانید چه مشتریانی وارد فست فود شما می‌شوند. اگر به این موضوع دقت کنید، می‌توانید طراحی فضا را مطابق با انتظارات و سلایق مشتریان هدف هماهنگ سازید.

به عنوان مثال برخی از فست فودها به دلیل مجاورت با مراکز آموزشی، مدارس، سینماها و… همواره مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرند. چنین فست فودی‌هایی می‌دانند که مخاطب هدف آن‌ها جوانان هستند. بنابراین در دکور فست فود از رنگ‌های تند و روشن، صندلی‌های شیک و مدرن و.‌‌‌‌.. استفاده می‌کنند. اگر مخاطب فست فود شما هم جوانان هستند سعی کنید طرح دیوار فست فود را باب میل جوانان طراحی کنید.

بدین منظور در طراحی فست فود می‌توانید از پوسترهای جذاب استفاده کنید. نوآوری را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای داشته باشید باید یک ویژگی منحصربه‌فرد و مختص به فست فود خود را خلق کنید و آن را در معرض نمایش قرار دهید. البته فراموش نکنید که شیک بودن نیازی به شلوغ کاری و کارهای عجیب و غریب ندارد. اگر دکوراسیون خود را به شکلی که بی نظم و شلوغ است طراحی کنید مشتریان آرامش روانی لازم را در فضا نخواهند داشت. به همین جهت بهتر است طراحی به سبک مینیمال را دنبال کنید تا در عین سادگی یک فضای آرامش بخش بسازید.

3- نورپردازی در دکوراسیون فست فود:

نورپردازی دکوراسیون فست فود | پیرامید طرح

در دکوراسیون داخلی فست فود نور واجد اهمیت زیادی است. در واقع نقش نور در طراحی حیاتی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. با یک نورپردازی خوب فضای نشیمن هم نمای بهتری پیدا می‌کند. بسیاری از عیوب فضا را می‌توان با یک نورپردازی مناسب پوشش داد‌. کل چهره فست فود شما تحت تاثیر نورپردازی قرار دارد. برای نورپردازی حین طراحی دکوراسیون فست فود کوچک می‌توانید از چراغ‌های توکار، لوسترها، هالوژن‌ها و… به صورت ترکیبی در کنار یکدیگر استفاده کنید.

در بسیاری از فست فودها نورپردازی را با چوب‌کاری ترکیب می‌کنند. این کار یک فضای کلاسیک و لوکس ایجاد خواهد کرد. البته جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که نور به تنهایی کافی نیست. نور و رنگ در کنار یکدیگر می‌توانند جلوه‌گر هنر طراح باشند. مجموعه پیرامید طرح با کادر تخصصی خود بهترین راهنمای شما در مسیر طراحی فست فود می‌باشد.

4- توجه به رنگ مناسب در فست فودهای کوچک

رنگ دکوراسیون فست فود | پیرامید طرح

حین طراحی سقف فست فود رنگ سقف اهمیت زیادی دارد. معمولا در طراحی دکور فست فود کوچک از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا فضا بزرگتر از ابعاد واقعی، خود را نشان دهد. رنگ سقف و دیوار فست فودی‌های کوچک بهتر است ترکیبی از رنگ سفید و چند رنگ فرعی باشند. از نظر روانشناسی نیز رنگ تاثیر مستقیمی بر روی مغز افراد دارد. یک‌سری رنگ‌ها اگر به شکل افراطی مورد استفاده قرار بگیرند به چشم آسیب می‌رسانند. هم‌چنین ممکن است مشتری در چنین فضایی دچار سردرد شود و آرامش خود را از دست بدهد. مثلا یک فست فود کوچک که رنگ غالب در آن قرمز است را در نظر بگیرید. مسلما بودن در یک فضای کوچک با این ترکیب رنگی برای هر فردی آزار دهنده خواهد بود. البته قرار نیست که فقط از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. این کار هم باعث بی روح شدن فضا می‌شود‌. بهترین کار این است که تناسب بین رنگ‌های متضاد را به درستی رعایت کنید.

5- انتخاب وسایل مناسب و چیدمان درست آن‌ها

چیدمان دکوراسیون فست فود | پیرامید طرح

یکی از نکاتی که در طراحی فست فود باید به آن توجه کنید انتخاب درست وسایل و نحوه چیدمان در فضا است. میز فست فود از نظر سایز و رنگ باید متناسب با کلیت طراحی فضا باشد. در خصوص پیشخوان فست فود نیز همین نکته صادق است. دکور پیشخوان فست فود باید در جایی باشد که مشتریان دسترسی راحتی به آن داشته باشند. طراحی کردن دکوراسیون فست فود کوچک نسبت به فضاهایی که ابعاد گسترده‌ای دارند نیاز به دقت بیشتری دارد‌. چون در فضاهای کوچک خیلی جایی برای ریسک کردن وجود ندارد. با کوچکترین اشتباه فضا به قدری شلوغ و تنگ می‌شود که دیگر هیچ مشتری نمی‌تواند از حضور در آن مکان لذت ببرد‌. یک افق دید جذاب را در نحوه چیدمان برای مشتریان خود در نظر بگیرید. تقسیم فضاها را به گونه‌ای انجام دهید که مطابق با نیازهای فست فود باشد.

برای مثال در طراحی فست فود میزان فضای آشپزخانه قطعا باید از میزان فضای اختصاصی برای سرویس بهداشتی متفاوت باشد.

حواستان به طراحی سرویس بهداشتی و نمای آن باشد. علاوه بر اینکه باید فضای سرویس بهداشتی به دور از میزهای غذاخوری باشد، طراحی آن هم حائز اهمیت زیادی است. به هیچ عنوان از طراحی این بخش از فست فود خود غافل نشوید. زیرا با طراحی اشتباه و بی‌توجهی به این بخش یک تجربه فراموش نشدنی تلخ را برای مشتریان خود رقم می‌زنید.

به نحوه طراحی و قرارگیری سیستم‌های تهویه، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هم توجه فرمایید. اگر در قسمت آشپزخانه تهویه مناسب در نظر نگیرید تمام دود آن وارد فضای غذاخوری شده و مشتریان را اذیت می‌کند‌.

برای طراحی و اجرای تخصصی دکوراسیون داخلی فضای فست فود خود و همچنین برای اطلاع از قیمت دکوراسیون فست فود می‌توانید از مجموعه پیرامید طرح مشاوره بگیرید. ما بهترین گزینه‌های طراحی را مطابق با سلیقه و بودجه شما در اختیارتان قرار خواهیم داد.