دکوراسیون داخلی اداری به سبک صنعتی

دکوراسیون داخلی اداری به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون داخلی اداری به سبک صنعتی امروزه طرفداران زیادی مخصوصا بین صاحبان کسب و کارهای اداری پیدا کرده است. در سبک صنعتی از فضاهای صنعتی نظیر سوله‌ ها، کارخانه‌ ها، انبارها و دیگر فضاهای صنعتی الهام گرفته می‌ شود.

بنابراین می‌ توان گفت عناصر سازه ای در این سبک معماری بخوبی مشهود است. در سبک صنعتی بیشتر جنبه کاربردی المان‌ ها مورد توجه قرار می‌ گیرد و اهمیت کمتری به جنبه تزئینی آنها داده می‌ شود.

اگر به سبک صنعتی علاقمند هستید و می‌ خواهید جزئیات بیشتری از آن را بدانید؛ پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید. در این مطلب از پیرامید طرح تلاش شده تا ضمن معرفی سبک طراحی صنعتی ویژگی‌ های آن را بطور کامل برای شما مخاطب گرامی شرح دهیم.

سبک معماری صنعتی چیست؟

سبک معماری صنعتی چیست؟

سبک دکوراسیون صنعتی یکی از سبک‌ های طراحی مدرن است که در آن عناصر قدیمی و مدرن با یکدیگر ترکیب می‌ شوند تا فضای خاص و منحصر به فردی ایجاد کنند. متریال بکار رفته در سبک صنعتی بدون هیچ کاور و پوششی در معرض نمایش قرار می‌ گیرند.

همانطور که در ابتدا بیان شد، در این سبک بیشتر به جنبه کاربردی مبلمان و اثاثیه اتاق توجه می‌ شود تا جنبه تزئینی. از طراحی داخلی صنعتی بیشتر در منازل و دفاتر اداری که سقف بلند دارند، استفاده می‌ شود.

تاریخچه سبک صنعتی به چه زمانی برمی‌گردد؟

تاریخچه سبک معماری صنعتی به اوایل قرن بیستم میلادی بر می‌ گردد. در آن زمان انقلاب صنعتی موجب تعطیلی کارخانجات و کارگاه‌ های صنعتی بسیاری شده بود. در نتیجه این فضاها بلا استفاده و متروکه باقی مانده بودند.

بتدریج با افزایش جمعیت و کمبود فضا برای سکونت، ایده استفاده از این کارخانجات متروک مطرح شد. به این ترتیب، استفاده از فضاهای صنعتی به همان شکل اصلی شان تبدیل به سبک جدیدی از طراحی به نام سبک دکوراسیون صنعتی گردید.

تاریخچه سبک صنعتی به چه زمانی برمی‌گردد؟

ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی برای محیط های اداری

استفاده از سبک دکوراسیون صنعتی برای محیط‌ های کاری مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و مشخص است. سبک صنعتی تنها به استفاده از دیوارهای آجری و مبلمان سبک روستیک محدود نمی‌ شود. این سبک ویژگی‌ های مشخصی دارد که رعایت تمامی آنها به منظور ایجاد سبک دکوراسیون صنعتی ضروری است:

  • تجهیزات مکانیکی و الکتریکی ساختمان در سقف مشخص باشد.
  • کف دفتر از جنس چوب، سنگ یا بتن باشد.
  • نمای دیوارها آجری یا کاشی کاری شده باشد.
  • در سقف از خرپاهای آهنی استفاده شود.

در ادامه جزئیات بیشتری در رابطه با ویژگی‌ های سبک صنعتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهیم.

پوشش سقف دفاتر اداری در سبک صنعتی

پوشش سقف دفاتر اداری در سبک صنعتی

سقف یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی فضای اداری به سبک صنعتی است. لوله‌ های تهویه مطبوع و داکت‌ های تهویه باید روی سقف نمایان باشند. از این رو بایستی در انتخاب متریال لوله‌ ها و رنگ دقت لازم بکار گرفته شود.

استفاده از سقف کاذب با صفحات آهنی شبکه‌ ای یا صفحات چوبی جهت نگهداری تجهیزات نورپردازی می‌ تواند گزینه مناسبی برای طراحی دفتر کار به سبک صنعتی باشد. سقف اصلی محیط‌ های کاری بایستی با رنگ تیره رنگ آمیزی شود تا جلوه بیشتری به سقف کاذب بدهد.

پوشش دیوارها

استفاده از دیوار آجرنما به عنوان دیوار شاخص یکی از مشخصه‌ های اصلی سبک صنعتی است. در این سبک تنوع تایل‌ های سه بعدی یا کاغذ دیواری جهت پوشش دیوار زیاد است.

استفاده از گرافیتی‌ های زیبا که با فرهنگ کاری شرکت تناسب داشته باشد، می‌ تواند فضای منحصربفرد و خاصی به محیط اداری شما بدهد.

پوشش کف

استفاده از متریال چوب، بتن و سنگ گزینه‌ های خوبی برای دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی است. شما می‌ توانید از کفپوش‌ های پلاستیکی نیز استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر ایجاد شرایط آکوستیکی مطلوب، در هزینه‌ ها نیز صرفه‌ جویی کرده اید.

ترکیب کفپوش چوبی با طرح بتنی و کفپوش وینیل یکی از انتخاب‌ های فوق العاده برای تفکیک بخش‌ های مختلف فضای اداری از یکدیگر است.

نورپردازی

انتخاب منبع روشنایی در سبک صنعت یکی از ویژگی‌ های اصلی این سبک است. آباژور با پایه‌ های بلند یا آویزهای روشنایی فلزی و بلند که از سقف آویزان هستند، در سبک صنعتی زیاد دیده می‌ شود.

شما می‌ توانید از چراغ‌ های سه پایه قدیمی و صفحات روشن برای جداسازی فضاهای اداری در سبک صنعتی استفاده کنید.

تفکیک بخش‌ های مختلف فضاهای اداری

در طراحی محیط اداری به سبک صنعتی می‌ توان از قفسه‌ های فلزی یا آهنی و یا صفحات چوبی سفارشی ساز برای تفکیک فضاها استفاده کرد. پارتیشن شیشه‌ ای مخصوصا نوع بدون فریم، سبک مدرن را با سبک صنعتی ترکیب کرده و طراحی منحصر بفردی به دفتر کاری شما می‌ بخشد.

مبلمان

مبلمان و اثاثیه‌ ای که در محیط‌ های اداری سبک صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، بایستی حس و حال فضای صنعتی داشته باشند. مبلمان آنتیک و قدیمی، میزهای آهنی یا فلزی بدون جلا یا وسایلی که از نظر شکل ظاهر شبیه وسایل موجود در کارخانه‌ ها و محیط‌ های صنعتی هستند، گزینه خوبی برای چیدمان دفتر کاری می‌ باشند.

اگر قصد دارید جلوه آرامش بخش‌ تری به فضای کاری بدهید و از خشکی سبک صنعتی بکاهید، می‌ توانید از مبلمان مدرن با رنگ‌ های روشن استفاده کنید.

سوالات متداول

سبک دکوراسیون صنعتی چیست؟

سبک صنعتی در حقیقت تلفیق دو سبک مدرن و قدیمی است. در این سبک از عناصر خام و صنعتی نظیر دیوارهای آجری یا کفپوش بتنی به همراه نمایان ساختن لوله‌ و تجهیزات الکتریکی ساختمان استفاده می‌ شود تا فضای صنعتی به محیط القا شود.

در سبک صنعتی از چه متریالی استفاده می‌ شود؟

متریال بکار رفته در سبک صنعتی بایستی خام و بدون پرداخت باشد. استفاده از فلز ، بتن یا چوب بدون جلا، لوله‌ های آلومینیومی، تیر و ستون‌ ها، کابل‌ های برق بدون پوشش همگی از مشخصه‌ های طراحی فضا به سبک صنعتی می‌ باشند.

مبلمان و لوازم دفتر کار در سبک صنعتی چگونه است؟

برای دفاتر اداری که به سبک صنعتی طراحی می‌ شوند بایستی از میزهای سنگین آهنی یا فلزی، مبلمان قدیمی و آنتیک که حال و هوای قرن بیستم را القا کند استفاده کرد. همچنین، می‌ توان از وسایل کهنه و قابل بازیافت و یا هر شی که برای فضا کاربری داشته باشد استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی اداری به سبک صنعتی از چه رنگ‌ هایی استفاده می‌ شود؟

رنگ خنثی بهترین گزینه برای سبک صنعتی است. رنگ‌ های سفید، سیاه و خاکستری سه رنگ اصلی سبک صنعتی هستند. شما می‌ توانید در کنار این رنگ‌ ها از جزئیاتی با رنگ‌های تیره‌تر جهت ایجاد کنتراست استفاده کنید.

آیا امکان شخصی سازی سبک صنعتی وجود دارد؟

بله، سبک صنعتی را می‌ توان مانند هر سبک دیگری شخصی سازی کرد. علایق، ایده و اهداف سازمانی خود را می‌ توانید به صورت طرح‌ های گرافیتی یا در قالب تابلوهای نقاشی در معرض نمایش قرار دهید.