دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد پسر

دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد پسر

برای پدران و مادرانی که بی صبرانه در انتظار تولد نوزاد خود می باشند یکی از مهمترین موضوعات که ذهن آنها را به خود مشغول کرده و آنها را دچار سردرگمی می کند، طراحی و دکوراسیون داخلی اصولی و مناسب و همچنین انتخاب صحیح رنگ بندی اتاق فرزند دلبندشان می باشد. نکته حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد پسر، در وهله اول به جنسیت کودک شما بر می گردد پس در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که برای این تصمیم گیری به هیچ عنوان عجله نکرده و این تصمیم مهم را به بعد از مشخص شدن جنسیت فرزندتان موکول نمائید و وقت، انرژی و پول خود را هدر ندهید.

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد پسر:

ما در این مبحث در نظر داریم با توجه به گسترده بودن این موضوع در بخش اول شما را با دکوراسیون و رنگ بندی های رایج و اصولی اتاق نوزادان پسر آشنا نمائیم.

تزیین اتاق نوزاد پسر با رنگ سبز:

امروز دیگر دکوراسیون اتاق نوزاد پسر با رنگ آبی تعریف نمی‌شود. این در حالی است که ایده تزیین اتاق نوزاد پسر با رنگ‌های شاد و جیغ هم بی معنی می‌باشد. اکثر کودکان نسبت به رنگ‌های شاد و شفاف تمایل نشان می‌دهند. به همین دلیل، اگر فرزندتان را به حال خود رها کنید، با رنگ‌های تند به جان دیوارها می‌افتند. موضوع اینجاست که هر رنگی برای دیزاین اتاق نوزاد پسر ایده آل نیست. به خصوص آنکه فرزندتان ساعات متمادی را باید صرف استراحت در اتاق کند.

تزیین اتاق نوزاد پسر با رنگ سبز

به طور کلی، اتاق پسر نوزاد با رنگ آبی شناخته شده است. رنگ آبی بی دلیل برای اتاق خواب انتخاب نمی‌شود. این رنگ اصولاً القاگر استراحت می‌باشد. علاوه بر این، رنگ آبی نماد درک و آگاهی است. چنین رنگی به عنوان شاخص اعتماد، امنیت، ثبات و نظم نیز مطرح می‌شود.

با این حال، رنگ آبی تحت عنوان “رنگ جنسیتی” شناخته شده است. از این رو، کم‌تر طراحی سراغ این رنگ معمول می‌رود.

در این میان، رنگ سبز به عنوان جایگزین رنگ آبی مطرح شده است. این رنگ نشانگر تعامل بشر با طبیعت می‌باشد. در واقع، رنگ سبز تداعی گر فضای باز است. بعلاوه آنکه، پالت رنگ سبز به اندازه رنگ آبی از اثر آرامش بخش برخوردار می‌باشد.

ست اتاق نوزاد پسر با طرح رنگین کمان:

چیدمان اتاق نوزاد پسر آنچنان چالش برانگیز نخواهد بود. به خصوص آنکه شما با دقت بیشتری به پیرامون خود نگاهی بیاندازید و از المان‌های کوچک و طبیعی الهام بگیرید. ایده طراحی اتاق نوزاد پسر با طرح رنگین کمان یک ترفند آسان و ارزان به شمار می‌رود.

ست رنگین کمانی اتاق نوزاد پسر

شما قادر خواهید بود با کوچک‌ترین کاردستی‌ها از طرح رنگین کمان الگوبرداری کنید و رنگ‌های تازه‌ای به اتاق خواب نوزاد پسرتان بپاشید. به عنوان مثال، از دستگیره‌های رنگی چند رنگ برای دراور استفاده نمائید. این دستگیره‌های شش رنگ تداعی گر طرح رنگین کمان خواهند بود.

در صورتی که خواستار سرمایه گذاری بیشتر روی اتاق نوزاد پسرانه هستید، از خرید فرش طرح هندسی چند رنگ دریغ ننمائید. تاثیر این المان به ظاهر جزئی بر روی طراحی کلی فضا غیرقابل انکار می‌باشد.

علاوه بر این، آویز دیواری مکرومه با طرح رنگین کمان یک ترفند ایده آل و مقرون به صرفه‌ای خواهد بود.

با پالت رنگ خنثی یک اتاق نوزاد پسرانه جاودانه بسازید!

امروزه پالت رنگ خنثی به تزئین اتاق نوزاد پسر محدود نشده است. این پالت رنگی برای طراحی اتاق نوزاد دختر نیز ایده هوشمندانه‌ای محسوب می‌گردد.

رنگ خنثی در اتاق نوزاد پسر

تمایل پدر و مادرها و طراحان نسبت به استفاده از پالت رنگ خنثی نمی‌تواند بی دلیل باشد. این پالت رنگی می‌تواند کلید تضمین طول عمر مدل اتاق نوزاد پسر باشد. به عنوان مثال، اتاق سفید و خاکستری به هیچ وجه تکراری نخواهد شد. بعلاوه آنکه، تلفیق رنگ سفید و خاکستری هرگز از مد نخواهد افتاد. بنابراین، زندگی در اتاق سفید و خاکستری تا سالیان آینده آسان خواهد بود.

شما قادر خواهید بود از طریق افزودن اسباب و اثاثیه رنگی شکل این فضا را تغییر بدهید و تنوع بسیاری رقم بزنید. از این رو، اتاق سفید و خاکستری ارزان و اقتصادی تمام خواهد شد. در صورت نیاز به تنوع، آویز تخت موزیکال رنگی بخرید و یا آنکه پرده و روتختی را به رنگ دیگری تزیین نمائید.

استفاده از اسباب و اثاثیه چوبی:

استفاده از اسباب و اثاثیه چوبی در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد پسر یک ایده فوق العاده است. در حقیقت، المان‌های چوبی به تسهیل چیدمان دکور اتاق نوزاد پسر می‌انجامد. در این راستا، ضروری است بدانید که حتماً نباید از اسباب و اثاثیه چوبی گرانقیمت استفاده نمائید.

استفاده از اسباب و اثاثیه چوبی

امروز برچسب طرح چوب ممکن است ایده ارزان و مقرون به صرفه‌ای برای پوشاندن روکش اسباب و اثاثیه اتاق باشد. چوب به عنوان عنصری مهم در تزیینات اتاق نوزاد پسر معرفی می‌شود. شما به واسطه افزودن اسباب و اثاثیه چوبی جلوه گرم‌تری به فضا خواهید بخشید.

قابل ذکر است که اسباب و اثاثیه چوبی به راحتی با اتاق سفید رنگ ست می‌شود. در این راستا، از تختخواب و یا قفسه چوبی استفاده نمائید.

روی دیوار یک منظره کوهستانی نقاشی کنید

به طور کلی، طراحان حرفه‌ای و کار بلد بر این باورند که قطعاً نباید برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر هنرمند بود. در برخی موارد، پدر و مادرها قادرند با استفاده از ابزارها و وسایل ارزان و ساده دیوارها را نقاشی کنند. نقاشی دیوارها به راحتی باعث تغییر و تحول مدل اتاق نوزاد پسر می‌شود.

نقاشی منظره کوهستانی روی دیوار

شما قادر خواهید بود با استفاده از دو رنگ و یک چسب خالق منظره کوهستانی روی دیوار اتاق باشید. در ابتدا نیاز است که با چسب شکل هفتی و هشتی روی دیوار ایجاد نمائید. سپس، از رنگ متضاد با بخش بالایی برای رنگ کردن بخش پایینی دیوار استفاده کنید.

بدین ترتیب، شما یک “دیوار اکسنت” یا “دیوار شاخص” در اتاق نوزاد پسرانه ایجاد خواهید کرد. حال، شما می‌توانید با استفاده از شابلون جزئیات بیشتری روی دیوار پدید بیاورید. این دیوار نماد تعامل انسان با طبیعت خواهد بود.

سقف را با کاغذ دیواری تزیین کنید

سعی نمائید که دکوراسیون اتاق نوزاد پسر را با تزیین سقف تکمیل کنید. به طور معمول، سقف به عنوان پنجمین دیوار اتاق فراموش می‌شود. شما قادر خواهید بود با استفاده از کاغذ دیواری منظره دیگری برای این دیوار تعریف نمائید.

تزیین سقف با کاغذ دیواری

تلفیق رنگ سیاه و سفید با هم:

جالب است بدانید که طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد پسر می‌تواند به اندازه هر اتاق دیگری پیچیده به نظر برسد. در ابتدا ممکن است فکر کنید که استفاده همزمان از پالت رنگی سیاه و سفید در اتاق نوزاد پسرانه یک ریسک تلقی می‌شود. این در حالی است که تلفیق دو رنگ متضاد سبک طراحی را به استایل معاصر نزدیک می‌کند.

استفاده تمام و کمال از دو رنگ سیاه و سفید نشان می‌دهد که برای تحریک حس کودک نیازی به استفاده از رنگ‌های شاد و شارپ نیست. منتهی، استفاده بجا و صحیح از رنگ‌های سیاه و سفید امری ضروری شمرده می‌شود. در صورت عدم تعادل رنگ‌ها، فضا بی روح و کسل کننده به نظر خواهد رسید. در حالیکه استفاده متعادل از این دو رنگ باعث شکل دهی به فضا می‌شود.

به پیشنهاد مجموعه پیرامید طرح، سعی نمائید از برخی طرح‌های هندسی نظیر گاو و یا گور خر کمک بگیرید.

همچنین مجموعه پیرامید طرح به شما پیشنهاد می‌کند طرحی را انتخاب کنید که چشمان فرزندتان حین رشد و پرورش بر روی آن متمرکز باشد.