دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد دختر

دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد دختر

برای پدران و مادرانی که بی صبرانه در انتظار تولد نوزاد دختر خود می باشند یکی از مهمترین موضوعات که ذهن آنها را به خود مشغول کرده و آنها را دچار سردرگمی می کند،طراحی و دکوراسیون داخلی اصولی و مناسب و همچنین انتخاب صحیح رنگ بندی اتاق فرزند دلبندشان می باشد..ما در این مبحث در نظر داریم با توجه به گسترده بودن این موضوع شما را با دکوراسیون و رنگ بندی های رایج و اصولی اتاق نوزادان دختر آشنا نمائیم.برای دیزاین هر فضا ابتدا باید از یک سری رنگ ها برای پایه و اساس کار استفاده نمود به طور مثال برای دکور اتاق دخترانه اصولاً از رنگ های سرد و خنثی مانند طوسی وصورتی روشن،سفید بعنوان رنگ پایه و در کنار آن برای اکسسوری، تابلو، صندلی، پرده، آویز و… می توان از رنگ های شاد و متناسب با رنگ انتخابی اولیه مانند رنگ سرخابی استفاده نمود.

طراحی اتاق نوزاد دختر:

انتخاب تم برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر ممکن است نخستین چالش پیش رو باشد. به طور کلی، تزئین اتاق نوزاد دختر از اهمیت وافری برخوردار است. چه بسا، کودک ساعات متمادی را صرف نگریستن، احساس و تجربه کردن در فضا می‌کند. در واقع، این فضا به عنوان نخستین تجربه نقش حائز اهمیتی در سلامت روانی کودک دارد.

طراحی اتاق نوزاد دختر با تم حیوانات جنگل:

طراحی اتاق دختر با تم حیوانات

در این میان، تم حیوانات جنگل به واسطه تحریک حس کنجکاوی به افزایش هوش کودک کمک موثری می‌کند. دیزاین اتاق نوزاد بر اساس تم حیوانات جنگل چشم کودک را به دنیای دیگری باز خواهد کرد. طراحی تصاویر بزرگ حیوانات به تنهایی باعث افزایش علاقه کودک به طبیعت می‌شود. علاوه بر این، او را به یادگیری مستمر طی سال‌های اولیه تولد تشویق می‌کند.

بنابراین، اتاق نوزادی دخترانه با تم حیوانات جنگل فضایی را به منظور تقویت قوه تخیل کودک فراهم می‌آورد. سعی نمائید که طراحی فضا را با اجناس لطیف، رنگ‌های گرم و مصالح قابل شست و شو تکمیل کنید.

با طراحی احساسی، فضایی امن و آرام طراحی کنید

طراحی احساسی

“طراحی احساسی” نقش موثری در دکوراسیون اتاق نوزاد دختر خواهد داشت. طراحی احساسی، نوعی طراحی وابسته به احساسات کاربر می‌باشد. این نوع طراحی برای برانگیختن احساسات خوب، خوشحالی و لذت کاربر در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب، کودک از طریق طراحی احساسی به تجارب عالی از احساسات خود دست می‌یابد. علاوه بر این، طراحی احساسی به رشد و یادگیری کودک کمک موثری می‌نماید.

بدین منظور، چیدمان اتاق نوزاد دختر و پسر باید شامل بافت‌های مختلفی باشد. استفاده از بافت‌ها و عناصر مختلف باعث تحریک بصری کودک می‌شود.

شما قادر خواهید بود از بافت‌هایی نظیر پشم، پنبه و چوب استفاده نمائید. در این راستا، از طراحی “یونیسکس” نیز غافل نشوید. برخی طرح‌ها اعم از راه راه، خال خالی، و گینگهام قادرند حس بینایی کودک را تحریک و تقویت نمایند. ضمن آنکه طرح‌های فوق به استفاده در اتاق نوزاد دخترانه محدود نیستند.

خوب است بدانید که ریسه پارچه‌ای می‌تواند جزئی از تزیینات اتاق نوزاد دختر باشد. این المان ارزان و کوچک به راحتی قادر است حس سبکی و سرگرمی را به اتاق اضافه کند.

در حقیقت، مدل اتاق نوزاد دختر باید بیش از هر چه امن و آرام به نظر برسد. این فضا باید تداعی گر رحم مادر و نشانه‌ای از آغوش باز و گرم باشد.

از رنگ‌های جسورانه غافل نشوید!

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر | انتخاب رنگ های جسورانه

با توجه به شرایط اقتصادی، صادقانه است بگوییم اکثر پدر و مادرها خواهان این هستند که دکوراسیون اتاق نوزاد دختر مقرون به صرفه تمام شود. بنابراین، والدین‌ بیش از هر چه خواستار طراحی اقتصادی، زیبا و ماندگار هستند. این در حالی است که طراحی اقتصادی نباید مانع از شکل دهی به فضا شود.

راه حل اقتصادی و ایمن برای طراحی دکوراسیون اتاق بچه دختر این است که از اسباب و اثاثیه رنگی استفاده نمائید و سپس، اجازه بدهید دیوارها و باقی عناصر ساختاری دست نخورده باقی بماند.

یافتن تعادل بین رنگ‌ها، کلید اصلی برای تضمین طول عمر دکور اتاق بچه دختر به شمار می‌رود. سعی نمائید با استفاده صحیح از رنگ‌ها هماهنگی را در فضا به ارمغان بیاورید.

مجموعه پیرامید طرح به شما پیشنهاد می‌کند که از پالت رنگ خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمائید. و سپس، از رنگ‌های جسورانه برای انتخاب اسباب و اثاثیه اتاق بهره ببرید. رنگ‌های بی جان و خنثی تا سالیان آینده نیازی به تغییر نخواهند داشت. در این زمینه، شما قادر به استفاده از پالت رنگ‌های پاستلی نیز خواهید بود.

در ادامه سعی نمائید که دیزاین اتاق نوزاد دختر را با جزئیات هوشمندانه نظیر الگو و چاپ حیوانی، آویز تخت موزیکال و ریسه پارچه‌ای تکمیل کنید.

روی تختخواب کانوپی سرمایه گذاری کنید

تختخواب کانوپی

به طور عمومی، تختخواب کانوپی از تختخواب و چهارچوب ساخته شده است. سقف چهارچوب این تختخواب معمولاً با سایبان پوشانیده می‌شود. به همین دلیل، تختخواب کانوپی القاگر آغوش امن و گرم مادر است.
تعبیه تختخواب سایبان دار در اتاق نوزاد فضایی دنج فراهم می‌آورد. در صورت آنکه تختخواب کانوپی به رنگ پاستلی تزئین شده باشد، القاگر حس امنیت و آسایش بیشتری است.

ست اتاق نوزاد دختر با تختخواب کانوپی به هیچ عنوان دشوار نیست. این تختخواب به راحتی با انواع سبک‌های دکور اتاق نوزاد دختر قابل ست شدن می‌باشد. شما قادر خواهید بود تختخواب کانوپی را با انواع پرده‌های والان دار، آویز و ریسه‌ای، مکرومه و مهره‌ای تزئین کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با افزودن ریسه لامپ ال ای دی به جذابیت تختخواب کانوپی بیافزائید.

در واقع، فراهم آوردن این ست مخارج چندانی به دنبال نخواهد داشت. در صورت آنکه کودک از مدل چیدن اتاق نوزاد دختر خسته شده باشد، به راحتی می‌توان این ست را تعویض کرد.

با تشت یا سبد فضای ذخیره سازی ایجاد کنید

ایجاد فضای ذخیره سازی با تشت یا سبد

ممکن است فکر کنید که دکوراسیون اتاق نوزاد دختر با تشت یا سبد امکان پذیر نیست. با این حال، تشت پلاستیکی یا سبد حصیری به منظور نگهداری ابزار و وسایل کوچک‌تر ایده آل هستند.

ضروری است بدانید که دراورها، کابینت‌ها و کمدها برای جمع آوری و نگهداری وسایل بزرگ مناسب هستند. در حالی که شما قادر نیستید تمام وسایل را در آن‌ها جمع آوری و نگهداری نمائید.

کمبود فضا از مهم‌ترین چالش‌های تزیین اتاق نوزاد دختر به شمار می‌رود. به طور کلی، فضای اتاق نوزاد محیطی مستعد آشفتگی و به هم ریختگی محسوب می‌گردد. در حالی که آشفتگی و به هم ریختگی، مانع از ایجاد فضایی برای بازی، خواب و یادگیری می‌شود. بنابراین، پیش از هر چه باید فضای ذخیره سازی را برای اتاق نوزاد در نظر بگیرید. تشت‌ها یا سبدها را با اتیکت دسته بندی کنید و وسایل متفرقه و مورد نیاز را در آن‌ها بگذارید.

این فضا برای نگهداری اسباب بازی‌ها، کتاب‌ها، لوازم بهداشتی، پوشک و لباس کودک ضروری است.

از قاب عکس حیوانات برای تزیین اتاق نوزاد دختر استفاده کنید

انتخاب قاب عکس حیوانات

امروز طرح حیوانات نقش بسزایی در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر دارد. طرح حیوانات یک طرح “یونیسکس” به شمار می‌رود. بنابراین، محدودیتی برای استفاده از این طرح وجود ندارد. والدین‌ها قادرند از طرح حیوانات برای تزیین اتاق نوزاد پسر نیز بهره ببرند.

تابلوهای مینیمال با طرح حیوانات از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشد. با طرح حیوانات جنگلی اتاق را به جنگلی امن تبدیل کنید. و یا آنکه بنا بر پیشنهاد مجموعه پیرامید طرح، کودک را با حیوانات آبی به سفری دریایی تشویق کنید.

از یک سو، تابلوهای حیوانات به واسطه طرح طبیعی هیچوقت قدیمی نمی‌شوند. از سوی دیگر، این تابلوها به دلیل قیمت ارزان قابل تعویض می‌باشند