دکوراسیون اداری open office | پیرامید طرح

طراحی دکوراسیون اداری open office | پیرامید طرح

امروزه خیلی از افراد به دنبال طراحی یکپارچه محیط اداری یا دکوراسیون اداری open office هستند. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که دکوراسیون اداری open office چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ پاسخ به این سوال کمی دشوار است. ولی به صورت کلی می توانیم بگوییم که طراحیopen office یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی محیط های اداری به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های کلیدی و مزایای خاص، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

به صورت کلی در طراحی یکپارچه تعامل کارمندان با یکدیگر بیشتر شده و صمیمیت میان افراد افزایش پیدا می کند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن در شرکت هایی که تعامل حرف اول را می زند، رواج پیدا کند. جالب است بدانید که امروزه دفتر های زیادی در سراسر ایران به استفاده از طراحی دکوراسیون اداری open office علاقه نشان می دهند. اگر شما هم به دنبال استفاده از این طراحی دکوراسیون اداری هستید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

تاریخچه دکوراسیون اداری open office:

دکوراسیون اداری open office | پیرامید طرح

قبل از هر چیز بیایید نگاهی به تاریخچه این طراحی دکوراسیون اداری بیندازیم. به صورت کلی این روش طراحی دکوراسیون داخلی در دهه پنجاه میلادی برای اولین بار شکل گرفت. متخصصانی که برای اولین بار این طراحی را ایجاد و پیاده سازی کردند به دنبال تعامل بالا تر بین همکاران بودند. همین مسئله باعث شد تا آنها طراحی یکپارچه را ایجاد نمایند. به مرور زمان و ورود تاریخ به قرن 21، استفاده از این طراحی اهمیت بیشتری پیدا کرد. مزایا و معایب بسیار زیادی را می توان برای این سبک طراحی مد نظر قرار داد. از آنجایی که تعداد مزایای آن در مقایسه با معایبش خیلی بیشتر است، استفاده از آن رهم رایج تر شده است.

امروزه خیلی از کشور ها حتی ایران از این روش طراحی برای بالا بردن بازدهی کاری و افزایش صمیمیت بین افراد استفاده می کنند. جالب است بدانید که استارتاپ ها و شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی و برنامه نویسی خیلی بیشتر از به استفاده از طراحی دفتر به صورت یکپارچه استقبال می کنند. اگر شما به یک محیط برنامه نویسی حرفه ای ورود پیدا کنید، متوجه می شوید که از این خدمات استفاده کرده است. این روش طراحی می تواند یک جایگزین فوق العاده مناسب برای طراحی های سنتی به حساب بیاید.

مزایای استفاده از این سبک طراحی اداری:

مزایای استفاده از دکوراسیون open office | پیرامید طرح

بی شک استفاده از این سبک طراحی دکوراسیون داخلی می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. افزایش راندمان محیط کاری را می توان به عنوان اولین مزیت شناسایی کرد. هنگامی که کارمندان به دنبال تعامل با یکدیگر هستند یا در هنگام انجام یک فعالیت خاص با مشکل مواجه شده اند، دیگر نیازی به جستجوی محیط برای یافتن یک اتاق جداگانه و صرف وقت زیاد ندارند! آنها خیلی راحت می توانند به افرادی که تجربه بالا تری دارند دسترسی پیدا نمایند و مشکلات خود را مطرح کنند. همین مسئله باعث شده تا راندمان کاری افراد بالا تر رود. در ضمن، حضور در یک محیط عمومی که افراد زیادی را در خود جای داده است، می تواند نتایج مطلوبی را برای افراد به همراه داشته باشد. مجوعه پیرامید طرح یکی از قدیمی ترین تیم های فعال در زمینه ارائه خدمات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آید که آماده رفع نیاز های شما می باشد.

افزایش انرژی مثبت در محیط کاری را می توان به عنوان دیگر مزیت استفاده از دکوراسیون اداری open office شناسایی کرد. هنگامی که شما به هر کارمند خود یک محیط و یک اتاق جداگانه بدهید، افراد دچار احساس تنهایی می شوند. آنها حس می کنند که ایزوله شده اند و در تعامل با دیگر افراد به مشکل برخورد خواهند کرد. همین مسئله هم باعث می شود تا انرژی مثبت کاری و شور و شوق کارمندان افزایش پیدا کند. با استفاده از این سبک طراحی شما مرز ها و دیوار های موجود میان افراد را از بین خواهید برد. در این شرایط انرژی مثبت کارمندان بیشتر شده و راندمان کاری افراد هم بالا تر می رود. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال یک سبک طراحی خاص و پر شور هستید، به راحتی می توانید از open office یا طراحی یکپارچه اداری استفاده کنید.

بهبود نورپردازی با استفاده از این دکوراسیون اداری:

نورپردازی در دکوراسیون اداری open office

خیلی از افراد در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اداری فقط به موارد روانی توجه می کنند. در صورتی که نور پردازی و زیبایی محیط هم تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر نوع دکوراسیون اداری قرار می گیرد. دکوراسیون اداری open office می تواند نورپردازی محیط را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی بهبود ببخشد. از آنجایی که در این سبک طراحی شما به دیوار های زیادی نیاز ندارید، خیلی راحت و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نور پردازی محیط را افزایش دهید. در صورتی که شما به حریم خصوصی کارمندان خود اهمیت می دهید، می توانید از دیوار های شیشه ای یا فریم های مختلف هم استفاده کنید.

به کار گیری نور طبیعی در طراحی محیط داخلی یک مجموعه به شما اجازه می دهد تا به راحتی بازدهی کارمندان را افزایش دهید. خیلی از کارمندان فقط به علت نبود محیط کاری زیبا از کار خود زده می شوند. ولی استفاده از محیط کاری خوب در کنار نور پردازی مناسب به شما اجازه می دهد تا راندمان را بیشتر از حد معمول افزایش دهید.

معایب استفاده از این سبک طراحی دکوراسیون اداری:

معایب دکوراسیون اداری open office

البته که استفاده از این سبک دکوراسیون اداری می تواند معایب خاصی را به همراه داشته باشد. از جمله معایب طراحی دکوراسیون open office می توان به این مورد اشاره کرد که در این نوع طراحی خیلی از افراد با همکاران خود رابطه دوستانه و صمیمی برقرار می کنند. همین مسئله هم گاهی اوقات باعث حواس پرتی کارمندان و پایین آمدن سطح بازدهی آنها می شود. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال کاهش سطح صمیمیت کارمندان خود هستید، استفاده از این سبک طراحی می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. دیگر عیب این سبک طراحی اداری، انتقال بیماری است. به صورت کلی سبک طراحی یکپارچه مرز های میان کارمندان را از بین می برد. همین مسئله هم باعث می شود تا اگر یکی از کارمندان شما بیمار شود، کل کارمندان مریض شوند. در نتیجه، شما باید فضای کافی را به آنها بدهید و در صورت لزوم، فرد بیمار را تا زمان بهبودی در خانه نگه دارید. برای استفاده از این سبک طراحی، شما می توانید از پیرامید طرح استفاده کنید.