دکوراسیون اداری شیک - پیرامید طرح

دکوراسیون اداری شیک

در گذشته وقتی نام اداره یا محیط‌های کاری به میان می‌آمد، همگی به یاد واحدهای تاریک و نمور می‌افتادیم که در هر اتاق آن یک کارمند سرش در کامپیوتر است. این واحدها از نشاط و سرزندگی به دور بودند. زیاد بیراهه نیست اگر بگوییم این واحدها ما را یاد زندان می‌انداختند. اما امروزه اوضاع فرق کرده است. با گسترش دکوراسیون داخلی دیگر ادارات به شکل قبل نیستند. بلکه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته‌اند. رضایت و روحیه‌ی بالای افراد در یک محیط کاری تا حد مطلوبی وابسته به محیطی است که در آن کار می‌کنند.

از همین‌رو امروزه افراد زیادی به دنبال این هستند که محیط اداری خود را طبق دکوراسیون اداری شیک روز بچینند. در این راستا لازم است که نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

محیط کار دیروزی، محیط کار امروزی:

دکوراسیون اداری شیک - پیرامید طرح

چیزی که در بیشتر محیط‌های قدیمی به چشم می‌خورد اتاق‌های متعدد و ایزوله است. گویی افراد یک واحد اداری هر کدام به غار تنهایی خود پناه برده و کار خودشان را می‌کنند. اما چیدمان شیک و امروزی بر اساس همکاری و کارهای گروهی است. معمولا میزهای گروهی به میزان زیادی در چیدمان شیک به چشم می‌خورد. در صورتی که نیاز باشد افراد خلوت خود را داشته باشند، از چیدمانی متفاوت که حس زندان را به افراد منتقل نکند استفاده می‌شود.

معجزه رنگ‌ها:

در ادارات قدیمی معمولا از رنگ‌های بی روح و دلگیر استفاده می‌شد. اما در دکوراسیون اداری امروزی، زمانی که پای انتخاب رنگ به میان می‌آید، کارشناسان به ورای ظاهر رنگ می‌اندیشند. امروزه یکی از عوامل مهمی که در انتخاب رنگ موثر است، روانشناسی رنگ است. با توجه به اینکه می‌خواهید چه چیزی را در روحیه کارمندان خود تقویت کنید می‌توانید از رنگ‌های متفاوتی بهره ببرید.

دکوراسیون اداری شیک - پیرامید طرح

برای مثال اگر در یکی از آن واحدهای اداری کار می‌کنید که فشار کاری روی شما و کارمندانتان بسیار زیاد است، پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌هایی مانند آبی یا سبز استفاده کنید. این رنگ‌ها آرامش را در شما تقویت می‌کنند. برای مثال نگاهی به عکس زیر بیاندازید. با دیدنش حس ارامش و انبساط به شما دست می‌دهد. مگر نه؟

در صورتی که قصد دارید ادارات و واحدهای کاری خود را با بهترین طراحی و دکوراسیون دیزاین کنید، باید این کار را به کاربلدان در این زمینه بسپارید. پیشنهاد ما به شما دکوراسیون اداری پیرامید طرح است. می‌توانید با خیال راحت به آنان اعتماد کنید و از نتیجه‌ای که عایدتان میشود نهایت لذت را ببرید.

ساده یا ارگونومیک، مسئله این است:

90 درصد کارمندانی که ساعات زیادی را پشت میز می‌گذرانند از مشکلات حرکتی و درد مفاصل می‌نالند. از کمر درد گرفته تا پا درد و گردن درد یکی از هزاران مشکلاتی است که افرادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که ساعات زیادی را پشت میز و صندلی‌های غیر استاندارد می‌گذرانند. در دکوراسیون امروزی یکی از مسائلی که خیلی زیاد به آن توجه می‌شود، ابزار آلات استاندارد برای کارکنان است.

امروزه کارفرمایان سرمایه قابل توجهی را برای سلامت کارکنانشان اختصاص می‌دهند. در همین راستا وجود ابزار کار ارگونومیک از واجبات است. برای مثال صندلی چرخشی ارگونومیک در قسمت ستون فقرات دارای انحنای S شکل است که حالت طبیعی ستون فقرات را حفظ می‌کند و کم‌ترین آسیب را به این ناحیه وارد می‌کند.

دکوراسیون ادارات قدیمی و دکوراسیون اداری شیک:

احتمالا همه شما تابلویی از دریاچه که قایقی درون آن هست را دیده باشید. این دست از تابلوها را می‌توانستید در 89 درصد از دکوراسیون‌ها ببینید. اما چیزی که در اجرای دکوراسیون اداری شیک به چشم می‌خورد تابلوها و آرت ورک‌هایی کاملا نو و بدیع است.

به عبارت بهتر می‌توان گفت که دکوراسیون شیک ارتباط مستقیمی با بدیع بودن دارد. به همین دلیل است که هنگام روبرویی با طراحی دکوراسیون اداری شیک شگفت زده می‌شویم.

ساختار شکنی در دکوراسیون شیک:

دکوراسیون اداری شیک - پیرامید طرح

اتاق‌های استراحت چیزی است که شما در دکوراسیون اداری 30 سال پیش نمی‌توانید پیدا کنید. محیط اداری امروزی دوستدار کارکنانش از مدیر گرفته تا کارمند است. به همین دلیل است که در دکوراسیون محیط‌های اداری امروزی فضایی را برای استراحت کارمندان و یا اتاق‌هایی را برای نگهداری کودکان کارمندان در نظر می‌گیرند.

هر چه محیط دوستانه‌تر و در اصطلاح با روح باشد، افراد از کارکردن و بودن در آن محیط لذت بیشتری می‌برند. ما باید کاری کنیم که کارمندان برای ترک محیط کارشان لحظه شماری نکنند. بلکه باید آن را دوست داشته باشند و آن را خانه دوم خود بدانند.

نکته‌ای که باید هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اداری به آن توجه داشته باشید:

وقتی حرف از شیک بودن به میان می‌آید، علاوه بر زیبایی‌های بصری که از یک دکوراسیون انتظار داریم، به چیزی ورای آن نیز اشاره می‌کنیم. از همین رو راحتی، دوست داشتنی بودن و سرزنده بودن محیط از المان‌هایی است که هر طراح حاذق و زبر دستی به دنبال آن باید باشد.

معجزه نور در برابر تاریکی:

تاریکی و عدم توجه کافی به نور مختص زمانی است که تاثیر نور در ساختمان سازی مشهود نبود. (راستش را بخواهید نمی‌دانم آن زمان کی بوده است، تنها می‌دانم که خیلی باید دور باشد) پارتیشن‌های متحرک و ثابت شیشه‌ای به جای دیوار، پنجره‌های بزرگ به جای دیوار و در نهایت حذف پرده از پشت پنجره‌ها را می‌توان تولد دوباره دکوراسیون (چه اداری و چه غیر اداری) نامید.

دکوراسیون اداری شیک - پیرامید طرح

اگر می‌خواهید یک نکته را در دکوراسیون خود رعایت کنید، باید به شما بگوییم که آن یک نکته نورپردازی عالی باشد. البته در اینجا منظور ما نورپردازی با نور مصنوعی نیست. منظور ما نور طبیعی و نور خورشید است. نور مصنوعی را در هر محیط بسته‌ای می‌توان داشت ولی اینکه بنای ساختمان به گونه‌ای باشد که نور اجازه زیادی برای ورود به محیط داشته باشد، از آن امکاناتی است که با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

در این نوشته به مقایسه جامعی بین دکوراسیون اداری از مدافتاده و محیط اداری شیک پرداختیم. مهم‌ترین مواردی که در دکوراسیون اداری شیک باید به آن پرداخت اعم از اهمیت نور طبیعی در محیط، توجه کافی و وافی به سلامت کارمندان، روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر روحیه‌ی افراد (اعم از کارمندان و حتی ارباب رجوع) هستند. اگر شما کارتان به شکلی باشد که نیازمند جذب بیشتر مشتری یا ارباب رجوع باشید، می‌توانید از روانشناسی رنگ‌ها بهره ببرید و با تاثیر خوبی که روی مراجعه کنندگانتان می‌گذارید آن‌ها را برای دفعات بیشتری به واحد اداری خود بکشانید.

توجه به آرامش بیشتر کارمندان و راحت بودن محل کار برای آنان (از قبیل اتاق استراحت) نهایت آن چیزی است که از یک دکوراسیون امروزی و شیک انتظار می‌رود.

بسیار ممنون و خرسندیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق برای شما مثمر ثمر بوده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری پیرامون دکوراسیون اداری نیاز دارید و یا اینکه سوالات بیشتری در ذهن دارید با مشاوران، کارشناسان و متخصصان پیرامید طرح مشورت کنید.