خانه های هوشمند

Pyramid_T-179(2)

 

*ساختمان هوشمند چیست؟

ساختمان هوشمند ساختمانی است با هدف افزایش سطح آسایش،کنترل یکپارچه و امنیت در منزل،محل کار،ویلا و … از آن استفاده می گردد.

کاهش هزینه های سرویس و نگهداری،صرفه جویی در مصرف انرژی و مدیریت ساختمان در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و خطاهای انسانی که در آن تمامی سیستم های برقی و الکترونیکی بدون نیاز به کاربر توسط سیستمی با قابلیت برنامه ریزی و منطق پذیری کنترل می شود; ایجاد محیط زیبا و لذت بخش برای زندگی با خانه های هوشمند امکان پذیر خواهد شد.

*آیا منزل من امکان هوشمند شدن دارد؟

محصولات هوشمند برخی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بر پایه تکنولوژی اینترنت اشیاء پایه ریزی شده است لذا فارغ از اینکه منزل یا محل کار شما نوساز یا چند سال ساخت،مستاجر یا مالک بوده و یا حتی در حال ساخت ساختمان هستید، بدون در نظر گرفتن متراژ واحد شما، بدون نیاز به تغییر در سیم کشی فعلی سازه و یا سیم کشی جداگانه برای محصولات هوشمند، به سادگی در بستر فعلی سیم کشی برق ساختمان با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان قابل اجرا می باشد.

فقط کافی است دستگاه کنترلر مرکزی را به برق متصل نمایید و با موبایل یا تبلت،کنترل منزل یا محل کار خود را به دست بگیرید.حتی برای نصب کلیدهای لمسی روشنایی نیاز به تغییری وجود ندارد و این کلیدها بر روی همان قوطی های استاندارد سیم کشی فعلی ساختمان شما نصب خواهد شد.

Pyramid_T-179(3)

*چرا باید یک ساختمان از تکنولوژی هوشمندسازی برخوردار باشد؟

-خاستگاه هوشمندسازی ساختمان جلوگیری از آسیب هایی است که انسان به دلیل مشکلاتی از قبیل مشغله ذهنی،کمبود فرصت و یا خطاهای انسانی ممکن است با آن روبرو شود.

-باغچه هایی که در ساختمان ها صرفاً به دلیل مشکل عدم آبیاری مناسب و به موقع از بین می روند و یا در صورت آبیاری بیش از نیاز گیاهان منابع آبی به راحتی هدر می روند و باعث افزایش هزینه خانوار می گردد.

-چراغ ها و لامپ های اضافی که به دلیل بی توجهی ما همیشه روشن هستند،سیستم های سرمایشی و گرمایشی که به دلیل عدم پردازش درست،پیوسته در حال اتلاف انرژی هستند.

– عدم توانایی کنترل دقیق لحظه ای فرزندان جهت تماشای تلویزیون،گوش دادن به موسیقی و ورود و خروج از منزل و…

-آیا تاکنون برای شما اتفاق افتاده است که به علت داشتن بیمار یا سالمندی در منزل به قرارهای مهم و کارهای روزانه خود نرسیده باشید؟

-آیا برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده که کلید درب منزل را فراموش کنید و پشت درب بمانید؟ و یا مجبور به بازگشت سریعتر از محل کار و یا قرار مهمی شویدتنها به این دلیل که یکی از افراد خانواده و یا مهمانی پشت درب منزل شما به انتظار ایستاده باشد؟

-آیا تا به حال به حضور مجازی خود در منزل یا محل کار فکر کرده اید؟

-نیاز ما به ارتباط هوشمند و دائمی با سیستم های امنیتی،دوربین های مداربسته و سنسورها.

-آیا تا به حال برای شما پیش نیامده است که وقتی از منزل خارج می شوید شک کنید که آیا شیر گاز را بسته اید یا نه؟

-آیا تا به حال با این مورد برخورد داشته اید که یکی از همسایگان شما در منزل حضور نداشته و در داخل خانه ی او نشت آب و یا حتی گاز باعث تخریب خانه ی او و همسایگانش شده باشد و چون همسایه در مسافرت است هیچ راهی برای مهار این حادثه نداشته باشید؟

-حال این پرسش مطرح می شود که آیا می توان این امکانات را در هر خانه ای داشت؟

بلی این امکانات تنها بخش بسیار کوچکی از توانایی های خانه های هوشمند بر پایه اینترنت اشیاء می باشد.

-آیا این موارد چشم اندازهای مثبتی برای یک خانه هوشمند نیست؟آیا زمان آن فرا نرسیده است که بپذیریم یک خانه باید چیزی بیش از در و پنجره و دیوار برای ما باشد تا بتواند حافظ امنیت، آسایش خانه و خانواده ما باشد؟جالب اینکه هزینه این اقدامات پیشگیرانه نسبت به کل بنا بسیار ناچیز است.

-منتقدانی که هوشمندسازی ساختمان را چیزی جز لوکس کردن خانه نمی دانند خودشان در ساخت خانه ها نهایت تلاش را برای لوکس شدن پروژه به خرج می دهند.صرف هزینه بیشتر برای مواردی چون طراحی شومینه، پوشش های مختلف برای دیوار، سقف، کف و نمای خانه ها، انتخاب سنگ و کاشی گران قیمت، درهای مجلل و شیرآلات خارجی، استخر و سونا، جارو مرکزی و … حال آنکه اگر به هوشمندسازی تنها از جنبه لوکس و فانتزی بودن آن جدا از فواید ثابت شده نگاه کنیم،صرف هزینه برای آن در کنار موارد فوق منطقی به نظر می رسد.

همه ما از داشتن خانه های هر چه زیباتر لذت می بریم و از به کار بردن هنر و زیبایی در خانه به عنوان محیطی که یک خانواده بیشترین زمان را در آن سپری می کند، می توانیم حس بهتری بدست آوریم.

برای طراحی و اجرای تخصصی معماری داخلی فضای مسکونی یا اداری خود با مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.