تشخیص سبک دکوراسیون مناسب برای منزل

تشخیص سبک دکوراسیون مناسب برای منزل

طراحی اصولی و تشخیص سبک دکوراسیون داخلی مناسب برای منزل تاثیر قابل توجهی در زیبایی و دلنشین ساختن فضای آن دارد. خانه محلی برای آسایش افراد است. فرد در خانه تمام انرژی‌ های از دست رفته خود در طول روز را جبران می‌ کند. اعضای خانواده در منزل دور هم جمع شده و درباره اتفاقاتی که در طول روز برایشان افتاده است،گپ می‌زنند.

بنابراین توجه به دکوراسیون منزل، انتخاب اسباب و اثاثیه و چیدمان آنها آرامش و نشاط بیشتری را برای ساکنین بدنبال دارد. در این مقاله از پیرامید طرح ضمن معرفی سبک‌ های مختلف برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل قصد داریم به شما کمک کنیم تا دکوراسیون داخلی مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

یکی از راه‌ های بهینه سازی فضای خانه طراحی دکوراسیون داخلی است. در این نوع طراحی عمدتا با وسایل و عناصر داخل محیط سروکار دارند. بعنوان مثال رنگ برخی از دیوارها یا وسایل منزل را تغییر می‌ دهند. در طراحی داخلی توجه به ابعاد فضای داخلی خانه، میزان روشنایی و نوع مصالح بکار رفته بسیار اهمیت دارد.

با انتخاب یک سبک دکوراسیون خلاقانه و مناسب علاوه بر زیبا سازی منزل؛ می‌ توانید محیط منحصربفرد و دلنشینی برای خود و اعضای خانواده فراهم آورید.

طراحی ویلا

معرفی سبک های دکوراسیون داخلی منزل

سبک‌ های دکوراسیون منزل بسیار متنوع هستند. هر سبک چارچوب و اصول خاصی دارد که آن را از سایر استایل‌ها متمایز می‌ کند. در انتخاب سبک مناسب طراحی داخلی ابتدا بایستی علایق و سلیقه خودتان را درنظر بگیرید. سپس بر اساس آن سبک مناسب را انتخاب نمایید. طرح‌ هایی که عمدتا در دکوراسیون داخلی ایرانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند عبارتند از:

  • سبک ایرانی سنتی

    همه ما با سبک دکوراسیون داخلی سنتی آشنا هستیم. دکوراسیون سنتی بیشتر در منازل قدیمی و روستایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. استفاده از فرش‌ هایی به رنگ قرمز لاکی، بالشت‌ های بزرگ جهت لم دادن (مخده‌ ها)، وجود طاقچه بر روی دیوارها و تزئین آنها با وسایل و اشیاء تزئینی مختلف نظیر انواع سفال‌ های لعابی، آینه شمعدان و قاب عکس‌ های چوبی از عناصر اصلی سبک سنتی ایرانی است. آینه جزء اصلی دکوراسیون ایرانی سنتی است و تقریبا در تمام اتاق‌ های منزل حتی اتاق پذیرایی دیده می‌ شود. بطور کلی، فضای منزل در سبک طراحی سنتی شلوغ است و به ندرت می‌ توان فضای خالی پیدا کرد؛ زیرا در گذشته اعتقاد داشتند که این نوع چیدمان بر صمیمیت اعضای خانواده می‌ افزاید.

  • سبک کلاسیک

    دکوراسیون داخلی کلاسیک در حقیقت یک سبک سنتی غربی است که بسیار راحت، آرامش بخش و منحصر بفرد است. اگر می‌ خواهید فضای خانه لوکس و لاکچری بنظر برسد، سبک کلاسیک انتخاب مناسبی است. دیوارهای گچبری شده، پرده های اشرافی بلند با پارچه‌های نقش دار، مبلمان آنتیک، سقف‌ های بلند و وسایل تزئینی گران قیمت همگی از ویژگی‌ های سبک کلاسیک می‌ باشند.

معرفی سبک های دکوراسیون داخلی منزل

    • سبک انتقالی

      سبک انتقالی یک انتخاب عالی برای افرادی است که دوست دارند هم از سبک طراحی داخلی مدرن و هم از سبک کلاسیک استفاده کنند. سبک انتقالی ترکیبی از طراحی کلاسیک و امروزی است. متریال بکار رفته در سبک انتقالی عمدتا استیل، چوب، شیشه و یا فلز است. استفاده از رنگ‌ های گرم و طبیعی نظیر کرم، بژ و خاکی به همراه مبلمان با خطوط منحنی و صاف که پارچه‌ های مدرن در آن بکار رفته است، از ویژگی‌ های اصلی طراحی داخلی منزل به سبک انتقالی است.

    • سبک ساحلی

      سبک ساحلی از فضای مناطق ساحلی الهام گرفته است و بیشتر در منازل و ویلاهای ساحلی دیده می‌ شود. در سبک ساحلی بیشتر از رنگ‌ های سفید، آبی و سبز که تداعی کننده رنگ شن‌ های ساحل و دریا است و متریال طبیعی مانند کفپوش‌ های حصیری، مبلمان و ظروف چوبی استفاده می‌ شود. گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منازل ساحلی جایگاه ویژه‌ ای دارند.

    • سبک فرانسوی

      دکوراسیون فرانسوی از جمله طراح‌ی های داخلی پرطرفدار در منازل ایرانی است. سبک فرانسوی، در حقیقت، سوغات پادشاهان قاجار از فرنگ است اما هنوز هم نمونه‌ هایی از آن در خانه‌ های ایرانی دیده می‌ شود. استفاده از وسایل تزئینی گران قیمت چینی و بلوری، دیوارهای شلوغ، مبلمان آنتیک و کلاسیک منبت کاری شده از عناصر اصلی این سبک هستند.در سبک فرانسوی عمدتا از رنگ‌ های پرتحرک استفاده می‌ شود.

    • سبک مینیمال

      یکی از طراحی‌ های داخلی که در دهه‌ های اخیر مورد توجه قرار گرفته، سبک مینیمال است. وسایل و مبلمان بکار رفته در سبک مینیمال بسیار ساده و مختصر هستند. هیچ چیز شلوغی در سبک مینیمال دیده نمی‌ شود و خبری از رنگ و لعاب و تجملات سبک فرانسوی یا کلاسیک نیست. در حقیقت، این سبک فنگ شویی قناعت پیشگی را مورد توجه قرار می‌ دهد.

    • سبک صنعتی

      دکوراسیون صنعتی بعد از انقلاب صنعتی اروپا رواج گرفت و در حقیقت الهام گرفته از انبارها و کارخانجات قدیمی است. امروزه سبک صنعتی زیاد در طراحی فضای داخلی منازل، رستوران‌ ها، کافی شاپ‌ ها به چشم می‌ خورد. تمرکز اصلی سبک صنعتی روی کاربردی بودن وسایل، نه تزئینی بودنشان، است. به همین دلیل، استفاده از وسایل بازیافتی در فضاهایی که به سبک صنعتی طراحی شده اند، بسیار مشاهده می‌ شود. متریال بکار رفته در این سبک فلز، شیشه و چوب و بصورت خام است.

دکوراسیون داخلی منزل

جمع بندی

پس از آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل می توانید متناسب با علایق خود، بودجه ای که در نظر دارید و فضایی که در اختیار دارید، گزینه مناسب را انتخاب نمایید. پیرامید طرح به عنوان مجموعه ای معتبر و با سابقه در این زمینه می تواند راهنمای شما باشد.

سوالات متداول

چگونه می‌ توان سبک مناسب برای طراحی داخلی منزل را انتخاب کرد؟

انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون خانه قاعده و قانون خاصی ندارد. سلیقه و علایق شما حرف اول در انتخاب سبک را می‌ زند. اما توجه داشته باشید سبک موردنظرتان بایستی با متراژ فضای داخلی منزل، مصالح بکار رفته و نورپردازی آن متناسب باشد. بعنوان مثال برای آپارتمان‌ هایی که متراژ کمی دارند، نمی‌ توان سبک اشرافی را انتخاب کرد.

آیا می‌ توان از چند سبک دکوراسیون برای بخش‌ های مختلف منزل استفاده کرد؟

استفاده همزمان از چند سبک دکوراسیون در منزل به ابعاد فضای داخلی محل سکونت شما بستگی دارد. اگر متراژ خانه زیاد است و قسمت های مجزا دارد، می‌ توانید از چند سبک استفاده کنید. اما برای متراژهای پایین که بخش‌ های مختلف منزل به هم دید دارند، بایستی از یک سبک استفاده کنید.

برای اجرای سبک فرانسوی در منزل باید به چه مواردی توجه کرد؟

اصلی‌ ترین ویژگی سبک فرانسوی استفاده از وسایل تزئینی گران قیمت و مبلمان کلاسیک منبت کاری شده است. دیوارها در سبک فرانسوی با دیوارکوب و تابلوهای بزرگ نفیس پوشانده شده اند.

ثبت سفارش پروژه دکوراسیون منزل در پیرامید طرح به چه صورت است؟

برای ثبت سفارش ابتدا بایستی از فضاهای مختلف منزلتان با زاویه مناسب عکس گرفته و آنها را به همراه نقشه ساختمان برای کارشناسان پیرامید طرح ارسال نمایید. هر چه جزئیات بیشتری در اختیار کارشناسان ما قرار دهید، اجرای طرح دقیق‌تر خواهد بود.

اجرای طراحی دکوراسیون داخلی منزل چقدر زمان می‌ برد؟

مدت زمان انجام پروژه دکوراسیون داخلی بسته به نوع سبک و متراژ منزل متغیر است.