بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

ادارات یکی از مکان های مهم در زمینه طراحی داخلی هستند. طراحی دکوراسیون اداری به جهت سپری شدن اوقات زیادی از شبانه روز کارکنان یک امر مهم و حساس محسوب می شود. در بخش های مختلف اداری از یک طرف باید فضایی رسمی و سازمانی ایجاد کرده و از طرف دیگر راحتی افراد را فراهم آورد. رعایت این ملاحظات و اجرای چیدمان با استفاده از بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری امکان پذیر است. اجرای دکوراسیون درست و استاندارد موجب راحتی بیشتر کارکنان و به دنبال آن افزایش راندمان کاری و بهره وری آنان است.

آشنایی با طراحی دکوراسیون فضاهای اداری

طراحی دکوراسیون فضاهای اداری | پیرامید طرح

طراحی دکوراسیون فضاهای اداری یکی از شاخه های مهم معماری است. طراحان داخلی متخصص محیط های اداری با توجه به متراژ ساختمان، تعداد کارکنان و مراجعه کنندگان و وسایل مورد نیاز فضای خوب و مناسبی را ایجاد می کنند. به طور کلی می توان گفت طراحی داخلی مناسب اداری، فضاسازی بهینه و نحوه درست چینش مبلمان اداری است. بنابراین دیزاین دکوراسیون اداری شامل ایجاد پارتیشن و دیوار جداسازی، رنگ و طراحی دیوار، نوع کفپوش، رنگ و طراحی سقف، میزان نور و نحوه نورپردازی، نوع مبلمان و چینش آن می شود.

بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری در قسمت های مختلف:

اجرای بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری به دقت و توجه ویژه ای نیازمند است. برای این اجرا باید از دانش مشاوران زبده و حرفه ای و همچنین متریال مناسب استفاده کرد. برای هر بخش اداری باید متریال باکیفیت و خوبی به کار رود که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

1- متریال طراحی دکوراسیون اداری در کف ساختمان

متریال کف در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

متریال طراحی دکوراسیون اداری در بخش کف فضاهای اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. کفپوش بخش های مختلف ساختمان های اداری باید دارای ظاهری زیبا و شیک باشد. زیبایی کفپوش در روحیه افراد تأثیر بسزایی دارد. کفپوش اداره علاوه بر زیبایی باید از دوام و استحکام خوبی نیز برخوردار باشد. کفپوش فضاهای اداری به دلیل تردد زیاد باید به طور مرتب تمیز شود و عدم کیفیت مناسب موجب فرسودگی آن می شود.

بهترین متریال طراحی دکوراسیون در بخش کفپوش اداری از جهت هزینه نصب و سهولت در نظافت نیز باید مناسب باشد. کفپوش های گران قیمت یا آنهایی که نیاز به زمان و هزینه زیادی برای نظافت دارند، جهت دکوراسیون اداری گزینه های خوبی محسوب نمی شوند. برای بخش های اداری از متریالی مانند: چوب، اپوکسی، لمینت، سرامیک و پی وی سی استفاده می شود.

2- بهترین متریال دکوراسیون اداری در بخش دیوارها

متریال دیوارها در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

دیوارها یکی دیگر از بخش های مهم در دکوراسیون اداری به شمار می روند. به همین جهت باید بهترین متریال در دیزاین دکوراسیون اداری در بخش دیوارها مورد استفاده قرار گیرد. دیوارها به جهت اینکه در مقابل دیدگان کارکنان قرار دارند طراحی نامناسب آنها موجب خستگی و دلزدگی کارمندان می شود. نظافت آسان، رنگ مناسب و شاد و همینطور دوام بالا جزو طراحی مناسب دیوار اداری به شمار می رود. جهت طراحی دیوارهای اداری از متریال هایی مانند: پلی استایرن، پی وی سی، ام دی اف، شیشه، کناف و سنگ استفاده می شود.

شما می توانید جهت بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری از گروه های طراحان داخلی ماهر مانند مجموعه پیرامید طرح کمک بگیرید. با کمک کارشناسان این مجموعه های طراحی، محل کار شما به یک مکان راحت و پرانرژی تبدیل می شود. تمرکز کارکنان روی اهداف شرکت یا اداره با کار کردن در یک محیط جذاب و شیک و داشتن فضای کافی و مناسب بالا می رود و در نتیجه راندمان کاری افزایش می یابد.

3- مبلمان اداری یک عنصر مهم در طراحی دکوراسیون اداری باکیفیت

مبلمان اداری در دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری باید در کلیه بخش ها و عناصر مورد استفاده قرار گیرد. مبلمان اداری یکی دیگر از این عناصر مهم در طراحی دکوراسیون ساختمان های اداری هستند. استفاده از فلز و چرم مشکی برای مبلمان اداری گزینه های خوبی محسوب می شوند. البته برای ایجاد نشاط در بین کارکنان به کار بردن رنگ قرمز در طراحی مبلمان ساختمان های اداری نیز پیشنهاد می شود. مبلمان چوبی با رنگ های قهوه ای و مشکی نیز برای چینش بخش های مختلف ادارات انتخاب های مناسبی هستند. رعایت استانداردها، آرگونومیک بودن و راحتی در طراحی مبلمان اداری نیز باید لحاظ شود.

با دیزاین دکوراسیون اداری حرفه ای وسایل و تجهیزات مورد نظر به صورت اصولی و مرتب در قسمت های مختلف اداره قرار می گیرند. اگر فضای اداری مملو از وسایل مختلف باشد و رفت و آمد افراد به سختی صورت  گیرد؛ کارکنان در مدت زمان کوتاهی احساس خستگی می کنند. نحوه چینش مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که افراد به راحتی تردد کنند و فاصله گذاری مناسبی داشته باشند.

مبلمان اداری تنوع زیادی دارد و شامل وسایل و ابزار مختلفی می شود. برخی از این وسایل عبارتند از: میز کنفرانس، میز مدیریت، صندلی مدیریت، صندلی کارمندی، میز کارمندی، میز کارشناس، میز مذاکره، گیشه، فایلینگ، کانتر و کتابخانه.

برخی از نکات مورد توجه در دکوراسیون ساختمان های اداری

دکوراسیون ساختمان های اداری | پیرامید طرح

در بخش های مختلف ساختمان های اداری کارکنان باید راحتی و آرامش لازم را داشته باشند. یکی از نکات مهم در طراحی داخلی اداری ایجاد محیط های مجزا برای هر فرد است. فراهم کردن این نوع فضاها حس اطمینان و آرامش به افراد می دهد. قرار دادن پارتیشن و دیوارهای جداکننده به منظور جداسازی فضاهای کاری کارمندان توسط بسیاری از طراحان صورت می گیرد. فراهم کردن قفسه های متعدد برای نگهداری وسایل شخصی برای کارکنان نیز یکی دیگر از اقدامات خوب جهت چیدمان اداری به شمار می رود.

نصب قفسه و فایل شخصی برای کارکنان، آرامش و اطمینان خاطر هر فرد را در خصوص نگهداری لوازم و وسایل فراهم می کند. کارمندان با داشتن فایل های مجزا وسایل خود را در کمال اطمینان در این مکان ها نگهداری کند. به این ترتیب تمرکز کارکنان و کارمندان روی کار و بهره وری افزایش می یابد. نورگیر بودن محیط های اداری را نیز در طراحی های دکوراسیون در نظر بگیرید. نحوه نورپردازی در میزان انرژی و نشاط کارکنان اثر مستقیمی دارد.

با توجه به مطالب ارائه شده به کار بردن بهترین متریال طراحی دکوراسیون اداری در مورد المان های محل کار به دلیل افزایش بهره وری یک اقدام مقرون به صرفه به حساب می آید. شما هم می توانید جهت مشاوره در طراحی داخلی ساختمان های اداری به سایت مجموعه پیرامید طرح مراجعه کنید.