بهترین سبک های دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

بهترین سبک های دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

یکی از سوالات متداول در زمینه سبک شناسی که همیشه توسط مدیران مجموعه ها پرسیده می شود این است که بهترین سبک برای دکوراسیون اتاق مدیریت چیست؟ به راستی بهترین سبک کدام است؟ برای درک بهتر این مطلب با ما همراه باشید تا در ابتدا سبک ها را زیر ذره بین برده تا بدانیم کدام سبک برای طراحی داخلی اتاق مدیریت مناسب است.

اغلب افراد غیر مرتبط با معماری و حتی برخی از طراحان داخلی، سبک های معماری و دکوراسیون داخلی را فقط به دو سبک مدرن و کلاسیک تفکیک می کنند. هیچ حد فاصلی ما بین دو سبک مذکور برای آنها تفکیک نشده است.

البته این مطلب خیلی دور از ذهن نیست چرا که به سبک های قدیمی و سنت گرایانه، کلاسیک و به سبک های بعد از آن مدرنیسم گفته می شود. بهتر است در این قسمت از نقل قول یکی از مقالات استفاده کنیم که در آن عنوان گردیده بود “به طور معمول به هر چیزی که به شیوه ای نو و جدید و خارج از حالت متعارف و مرسوم قدیمی ارائه شود، با عنوان سبک مدرن یاد می شود.”

اگر بخواهیم به صورت کارشناسانه به این مطلب نگاه کنیم برای هر دوره ای با هر نظام سیاسی، فلسفی و یا مذهبی یک سبک هنری مخصوص به آن بوجود آمده است. برخی از این سبک ها به صورت اجتماعی تمامی افراد جامعه را به خود درگیر کرده است و بعضی در میان هنرمندان مطرح شده است و جالب تر اینکه بدانیم برخی سبک ها تمامی دنیا را به خود مشغول کرده است و همچنان بر مسند قدرت قرار دارند و علاوه بر آن بسیار محبوب می باشند. این سبک های در ظاهر قلدر و با نفوذ به عنوان یک سبک زندگی با پشتوانه های مالی، جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و همچنان جاری هستند.

مبحث مربوط به سبک شناسی یک مبحث کاملاً تخصصی بوده و دانش بالایی از فلسفه را طلب می نماید که از حوصله این مقاله خارج است. به همین دلیل به تحلیل آن قسمت از سبک های متداول در جامعه امروزی که بیشتر در طراحی دکوراسیون فضای اداری اتاق مدیریت مرسوم است خواهیم پرداخت تا بتوانیم در حد امکان کمی در تفکر اصولی و انتخاب سبک مناسب به کارفرمایان محترم کمک نماییم.

معرفی سبک های دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

در این مبحث به دلیل درک ساده تر عناوین سبک ها از تعاریف و مثال هایی استفاده کرده ام که برداشت های شخصی اینجانب از سبک های کاربردی در دکوراسیون داخلی می باشد.

  سبک کلاسیک (کلاسیسم)

سبک کلاسیک (کلاسیسم)

عوام مردم بیشتر به سبکی که از ابزارهای دیواری و سقفی و همچنین گچ بری های کم و بیش پر کاربرد روی سقف، دیوار و ستون های ساختمان استفاده می شود کلاسیک اطلاق می کنند. نمی توان این تفکر در مورد سبک کلاسیک در طراحی داخلی را اشتباه دانست ولی ابزارهای گچی و گچ بری های دستی و پیش ساخته فقط به سبک کلاسیک منوط نمی شوند و سبک هایی بسیاری از این دسته المانها استفاده می نمایند.

سبک کلاسیک که به عنوام مادر تمامی سبک ها شناخته می شود از 850 سال قبل از میلاد مسیح شکل گرفته و تا به امروز ادامه داشته است. بکارگیری سبک کلاسیک در معماری و معماری داخلی در کشور ما بیشتر از عبادتگاه ها و کاخ های مجلل دوران مختلف ایده برداری شده است. این به دلیل بدوی بودن در طراحی بسیار در گرو تکرار است و از یک قانون تقارن در همه قسمت ها برخوردار است . به همین دلیل است که تمامی پروژه های معماری و دکوراسیون داخلی با این سبک در ماهیت اصلی بسیار شبیه به هم هستند و فقط در مقوله
رنگ و ابعاد متغیر می باشند.

سبک کلاسیک در طول سال های بسیار زیاد عمر خود دستخوش تغییرات بسیاری شده و سبک های بسیاری را در خود قرار داده است. این سبک ها با توجه به شرایط سیاسی و مذهبی دوران خود گاهی بسیار پر کار بوده مانند سبک هنری روکوکو و در مواردی هم بسیار کم کار شده که آن جمله می توان به سبک نئو کلاسیک اشاره نمود.

سبک نئو کلاسیک

سبک نئو کلاسیک

همانطور که از اسم آن پیداست سبکی جدید شده از کلاسیک است و از زیر مجموعه های سبک کلاسیک به حساب می آید با این تفکر که استفاده از تکنولوژی و محصولات صنعتی شده در آن مشهود است. در این سبک ابزارها بسیار ساده شده و از طرح ها و ابزارهای شلوغ در این سبک پرهیز گردیده است. اکثر فضاهایی که افراد امروزه به اشتباه از آن با عنوان کلاسیک نام می برند در واقع همان نئو کلاسیک است.

سبک نئو کلاسیک دکوراسیون داخلی

تفاوت های بین سبک کلاسیک و نئو کلاسیک بسیار تخصصی بوده و برای بحث در مورد آن نیاز به مطالعه و تحقیقات بسیاری دارد ولی به طور کلی عنوانی ساده شده در سبک کلاسیک می تواند بهترین تعریف آن باشد.

سبک پست مدرن

ساده ترین عنوان برای پست مدرن تفکری مدرن است با گرایش های کمی متمایل به کلاسیک و یا به عبارت دیگر پست مدرن نسلی از مدرنیسم است که در اواخر قرن نوزدهم میلادی شکل گرفته است. در این سبک با دیدگاه های خشک و سخت گیرانه مدرنیسم را کنار گذاشته و با یک گوشه چشم نگاهی به سبک های قبل از خود از خطوط نرم و کرو شکل را در خود جای داده است.

سبک پست مدرن

به نظر می آید می توان سبک نئو کلاسیک را سبکی بر اساس کلاسیک با گوشه هایی از مدرنیته معرفی نمود و همچنین از سبک پست مدرن هویت اصلی مدرنیته و گوشه های از کلاسیسم یاد کرد. این دو سبک هر چند در گفتار بسیار به هم نزدیک هستند ولی در واقعیت قوانینی بسیار متفاوت را دنبال می نمایند.

سبک مدرن (مدرنیسم)

مدرنیسم همزمان با صنعتی شدن کشورها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل گرفت این سبک در مقابله با سنت گرایی و با هدف صنعتی شدن جوامع شروع به کار کرد. در این سبک قوانین سخت گیرانه ای برای فاصله گرفتن با کلاسیسم وجود دارد. بابلو پیکاسو از شناخته شده ترین سردمداران این سبک محسوب می شود.

مدرنیسم از سری تفکرات فلسفی و هنری نشات می گیرد که در پی تحولات گسترده صنعتی شدن جوامع غربی شکل گرفته است. این تفکر در تمامی عرصه های هنری از جمله سینما، نقاشی و موسیقی بسیار مشهود بودند. در سبک معماری و معماری داخلی مدرنیسم استفاده از اشکال جدید و پرهیز از تکرار بسیار رایج می باشد.

سبک مدرن (مدرنیسم)

با توجه به همزمان شدن مدرنیسم و صنعتی شدن، این سبک باعث ایجاد تغییرات بسیاری در دکوراسیون فضا های اداری شده است. سبک هایی که امروزه همچنان طرفداران مخصوص به خود را دارد که از آن جمله می توان به اپن آفیس ها و یا همان دفاتر کار باز اشاره نمود. سبک مدرن در طول عمر خود چندین سبک کار متعدد در زیر مجموعه خود قرار داده است که در ذیل بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

سبک مینیمالیسم

مینمالیسم سبکی بسیار ساده گراست از تعابیر متعدد این سبک می توان به ساده شدن در حد نیاز اشاره کرد. این سبک کاربرد های بسیاری دارد که ما بیشتر به کاربرد آن در دکوراسیون دفاتر کار از جمله اتاق های مدیریت می پردازیم. مینیمالیسم در طراحی داخلی فضاهای اداری بیشتر از یک یا دو رنگ با کنتراست بالا استفاده می شوند به طور مثال از رنگ های سفید و مشکی در این گونه فضاها استفاده می شود. در مواردی هم استفاده از یک رنگ سرد مانند سفید در این گونه سبک ها بسیار مشهود و پر کاربرد می باشد. یک شاخه دیگر در سبک مینیمالیسم وجود دارد که یک رنگ گرم هم در چند قسمت فضا به کار برده می شود که به آن مینیمالیسم گرم نیز گفته می شود.

سبک مینیمالیسم

سبک مینیمالیسم دکوراسیون

امروزه گرایش های بسیاری به سبک مینیمال وجود دارد و دفاتر کار بسیاری از افراد با این سبک طراحی و اجرا می گردد. پارتیشن های شیشه ای فریم لس هم از جمله المان های مربوط به این سبک است و صد البته که در همه فضاهای مدرن جای خود را حفظ نموده است.

سبک معاصر

یکی دیگر از سبک های بسیار رایج در دکوراسیون فضاهای اداری دفاتر کار سبک معاصر می باشد. این سبک که از زیر مجموعه های مدرنیسم به شمار می آید. بهره گیری از پلان آزاد، استفاده از پالت رنگ های مختلف، بکارگیری حجم های هندسی و نیز ایجاد کنتراست در تمامی المان های فضا را می توان از جمله مشخصات این سبک بر شمرد.

این سبک همانطور که از اسم آن پیداست مربوط زمان حال بوده و در آن از طرح هایی با مواد و متریال های موجود در زمان حال استفاده می شود. اغلب دفاتر کار امروزی از این سبک تبعیت می نمایند و در کشور ما بیشتر تولید کنندگان مبلمان اداری بر اساس این سبک دست به طراحی و اجرای تمامی لوازم و محصولات مورد نیاز در دفاتر کار اداری می زنند.

سبک معاصر دکوراسیون داخلی

قابل ذکر است سبک های بسیاری برای طراحی داخلی دفاتر کار در چند سال گذشته در بوته آزمایش قرار گرفته که نتیجه چندان متفاوتی از سبک های رایج فوق الذکر در پی نداشته اند ولی می توان سبک هایی که در این مقاله عنوان شد را پر کاربردترین سبک های استغاده شده در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت نام برد. همانطور که می دانید ایجاد فضاهای ساده با پیراستگی و نظم در دکوراسیون دفاتر کار در پیشبرد اهداف هر مجموعه ای تاثیر بسزایی خواهد داشت و مدیران باید به طور جدی به این موضوع فکر نمایند

سخن پایانی

شرکت پیرامید طرح با اتکال به خداوند متعال از سال 1380 فعالیت خود را در قالب پروژه های متعدد اداری و تجاری در تمامی نقاط کشور به انجام رسانده است. این مجموعه با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و دانش فنی روز دنیا توانسته در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی انواع فضاهای اداری، تجاری و مسکونی تجارب درخشانی را کسب نماید. سرعت بالا، دقت کافی و تجربه فراوان این مجموعه موجب گردیده است تا در طول بیش از یک دهه نقش بسیار مهمی در تجهیز فضاهای گوناگون ایفا نماید.

امید است مجموعه حاضر گامی موثر در جهت ارتقای سطح فرهنگ معماری و معماری داخلی کشور عزیزمان ایران بردارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان تخصصی ما در مجموعه پیرامید طرح با شماره های 09124398678 – 09121054610 تماس حاصل فرمایید .