بهترین روش دیزاین دفتر کار

 

Pyramid_T-337(1)

 

برای رسیدن به یک فضای کارآمد و زیبا ،روش های بسیاری وجود دارد که یکی از بهترین آنها که همیشه با یک نتیجه مثبت همراه است و بصورت جهانی مورد استفاده قرار می گیرد روشی با هفت مرحله کاری می باشد که به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد.

1) اندازه گیری (رولوه):

Pyramid_T-337(2)

پس از مشخص شدن فضای دفتر کار، یک تیم متخصص اقدام به اندازه گیری کامل فضا می نمایند این اندازه گیری باید بسیار دقیق باشد تا در مراحل بعدی بتوان برای کنترل ابعاد و مشخصات فضا به آن رجوع کرد.این اندازه گیری باید به گونه ای باشد که کلیه قسمت ها از جمله اوکابه پنجره ها، ابعاد دقیق درب ها و… در آن مشخص باشد.

Pyramid_T-337(3)

2) بررسی چارت عملکردی مجموعه:

Pyramid_T-337(4)

بعد از تکمیل نقشه های وضعیت موجود ساختمان ،تیم طراحی اقدام به بررسی فضاهای موردنیاز کارفرما با در نظر گرفتن تعداد پرسنل و نوع عملکرد فضا می نمایند. در بیشتر موارد کارفرمایان در هنگام انتخاب ملک تفکراتی در مورد برخی اتاق ها و قسمت های مختلف ساختمان دارند که همگی برای ترسیم نقشه های دوبعدی و اتودهای اولیه طراحی ثبت و بررسی می گردد.

3) طراحی دو بعدی:

Pyramid_T-337(5)

در طراحی  دوبعدی با در نظر گرفتن تمام نیازهای کارفرما و ایده هایی که طراح برای استفاده بهینه و زیباتر شدن آن در سر دارد چندین نقشه پیشنهادی آماده ارائه می گردد .این نقشه ها در چند مرحله مورد بازبینی تیم طراحی قرار گرفته و هر آنچه که از نظر طراحی و اجرا بی عیب و نقص باشد برای کارفرما ارسال می گردد که در نهایت از بین تمامی نقشه های ارسالی ،یک نقشه برای انجام مراحل بعدی انتخاب می شود. این نقشه ممکن است چکیده چند نقشه پیشنهادی ارسال شده برای کارفرما و رسیدن به نقشه ایده آل  و نهایی باشد.

4)ترسیم طرح 2.5 بعدی:

Pyramid_T-337(6)

این قسمت از حساسیت خاصی برخوردار است به این جهت که در آن تمامی مسائل مربوط به رنگ بندی و ایجاد حجم های موردنیاز فضا نتیجه گیری می گردد و بدین منظور است که ترسیمات دوبعدی را به صورت رنگی و ترجیحاً با همان رنگی که قرار است در انتهای کار در فضا ببینیم،با همان دقت و جهت ارائه و اعلام به کارفرما انجام می شود.

5)طراحی سه بعدی:

Pyramid_T-337(7)

طراحی سه بعدی را می توان مرحله ساخت ماکت نیز نامید و به عبارت دیگر در این مرحله یک بار فضا به طور کامل ساخته می شود تا تمام کم و کاستی های آن بر طرف گردد. در این فصل از طراحی محیط داخلی، بیشتر جزئیات مورد بررسی مجدد قرار می گیرند. میزان و شدت نور، تناسب رنگ ها و حجم ها و بسیاری نکات مهم دیگر در این قسمت کامل می شود.ترجیحاً طراحی سه بعدی نباید با رنگ های غیر انجام پذیرد و باید از اپراتور های بسیار حرفه ای نرم افزار سه بعدی استفاده شود تا تناسبات موجود در فضا با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.

Pyramid_T-337(8)

6) طراحی جزئیات:

Pyramid_T-337(9)

با مشخص شدن تمامی قسمت های موجود در طراحی،امکان بررسی و آماده سازی نقشه های جزئیات یا همان دیتیل نقشه ها فراهم می شود به طور مثال طراحی نوع اتصالات و یا ابعاد برش قطعات و مسائل مشابه که در بالا بردن دقت اجرا و از همه مهمتر زمانبندی اجرای پروژه تاثیر بسزایی دارد.

Pyramid_T-337(10)

7) برآورد هزینه:

با مشخص شدن تمامی ابعاد و جزئیات اجرایی حال وقت برآورد قیمت رسیده است تا تمامی برآوردهای کلی و تجربی به یک عدد واقعی تبدیل شود. بدیهی ست که با تغییر متراژ هر یک از متریال های مورد نظر قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد و برای دستیابی به قیمت صحیح و اصولی باید تمامی اندازه ها بصورت دقیق آنالیز شود . البته مراحل فوق فقط برای رسیدن به یک برآورد قیمت صحیح سپری نمی شود و تفکر اصلی آن رسیدن به کاربردی ترین و زیباترین فضای اداری ممکن خواهد بود.

برای طراحی و اجرای اصولی و برنامه ریزی شده و همچنین به کارگیری بهترین روش دیزاین دفتر کار با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.