ایده های ناب دکوراسیون اداری برای طراحی لابی

10 ایده ناب دکوراسیون اداری برای طراحی لابی

دکوراسیون اداری برای طراحی لابی از مهم ترین طراحی های دکور در دکوراسیون داخلی است. این طراحی باید به حدی جذاب باشد که مشتریان را در همان بدو ورود جذب کند. طراحی لابی اداری نکات خاصی دارد که ابتدا باید فضا و اتاقی که برای لابی مدنظر دارید را انتخاب کنید. سپس ما به شما می گوییم که شما برای طراحی دکوراسیون لابی اداری چه نکات و ایده هایی را ببینید. پس تا انتهای این مقاله از مقالات آموزشی پیرامید طرح همراه ما باشید.

 

چرا نیاز به طراحی دکوراسیون اداری برای لابی داریم؟

چرا نیاز به طراحی دکوراسیون اداری برای لابی داریم؟

طراحی دکوراسیون اداری برای لابی اهمیت بسیار ویژه ای دارد، زیرا مشتریان شما در همان ابتدای ورود، وارد بخش لابی می شوند. این ورود آنها چند نکته مهم را مشخص می کند:

  1. اینکه آیا جذب دفتر اداری و دکوراسیون داخلی شما می شوند یا خیر
  2. آیا اعتمادسازی مناسبی از سمت شما برای ایشان انجام می شود یا خیر
  3. آیا شما را نسبت به رقبا برتر و جذاب تر می دانند یا خیر
  4. اینکه برای دفعات بعدی هم پیش شما برای انجام امور مختلف مراجعه خواهند کرد یا خیر

اینها بخشی از مهم ترین دیدها و نظراتی است که مشتریان پس از ورود به لابی اداری شما کسب خواهند کرد. از طرف دیگر، شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای افزایش علاقمندی کارکنان به کار در دفتر هم نیاز به دکوراسیون داخلی لابی فوق العاده ای خواهید داشت.

معمولا دفاتر اداری به سادگی طراحی می شوند و این سادگی به معنای زیبایی آنها نیست! این سادگی در طراحی، بدور از زیبایی و اصول است و شما نمی توانید حساب ویژه ای روی این بخش از دفتر خود باز کنید. علاوه بر کارکنان، رفته رفته خود شما هم ممکن است تحت تاثیر فشار کار و استرس های مختلف، نتوانید ارتباط خوبی با لابی اداری خود برقرار کنید.

همه این دلایل و نشانه ها گرد هم می آیند تا شما به این نتیجه برسید که دیدن ایده ها و نکات دکوراسیون اداری برای طراحی لابی مدرن بسیار مهم هستند. ما می دانیم که گاهی اوقات ممکن است شما نتوانید تمام آنچه را که در این ایده ها می بینید، اجرایی کنید. پس نکات مربوط به هر ایده را هم به شما خواهیم گفت که بتوانید بهترین دید را نسبت به طراحی لابی اداری خود پیدا کنید.

معرفی این ایده های جذاب دکوراسیون اداری برای طراحی لابی

معرفی این ایده های جذاب دکوراسیون اداری برای طراحی لابی

10 ایده بسیار جذاب برای طراحی دکوراسیون لابی اداری را در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت. در کنار هریک از این ایده ها، سعی کنید یک سری نکات خاص برای خود یادداشت کنید تا بتوانید در آخر، جمع بندی مناسبی داشته باشید. این 10 ایده ناب طرح شده از مدرن ترین و جذاب ترین ایده های جهانی در دکوراسیون لابی اداری هستند. سعی کنید تمام این نکات را در هنگام بررسی دیگر ایده ها نیز بررسی کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

در ابتدای امر، اتاقی را که می خواهید به عنوان لابی در نظر بگیرید انتخاب کنید. سپس متریالی که می توانید بخرید را لیست کنید و سبک طراحی دکوراسیون خود را از همان ابتدا تعیین کنید. البته این در صورتی است که شما بخواهید لابی را از نو بسازید. اگر لابی شما از قبل ساخته شده است و نیاز دارید کمی تغییرات در آن ایجاد کنید، کار شما ساده تر هم خواهد بود.

1. استفاده از متریال خاص در طراحی لابی اداری

1. استفاده از متریال خاص در طراحی لابی اداری

 

متریال مختلفی وجود دارند که می توانید در طراحی لابی های اداری از آنها استفاده کنید. اما یکی از جذاب ترین آنها، سنگ های با کیفیتی هستند که می توانید هم در کف و هم در دیوار لابی استفاده کنید. این ایده را ترجیحا هنگامی استفاده کنید که می خواهید لابی را برای بار اول طراحی کنید؛ زیرا تغییر کل کف ساختمان و قسمت لابی هزینه و زمان زیادی می طلبد.

اما اگر مایلید بطور کامل لابی خود را از نو طراحی کنید، می توانید این کار را انجام دهید. از سنگ های با کیفیت مثل گرانیت و سرامیک می توانید برای کف استفاده کنید. سعی کنید این سنگ را با ترکیب رنگ متناسب با دیگر متریال موجود در لابی انتخاب کنید تا بعد ها دچار مشکل نشوید.

2. انتخاب و ساخت سقف زیبای لابی

سقف لابی از بخش های مهمی است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. همه ما پس از ورود به یک مکان جدید، یک نگاه کلی به کف، دیوارها و سقف آن خواهیم داشت. حال تصور کنید کف و دیوار لابی شما از لحاظ طراحی زیبا باشد، اما سقف مناسبی نداشته باشید. این مورد می تواند باعث افت بسیار شدید زیبایی طراحی لابی اداری شما شود.

می توانید از طراحان دکور سقف اداری کمک بخواهید تا بهترین پیشنهادات را برای شما ارائه کنند. اما می توانید مانند تصویر زیر، از ایده جذاب سقف های مدرن استفاده کنید. سعی کنید در ساخت این سقف از بهترین متریالی استفاده کنید که همیشه تازگی ابتدایی خود را داشته باشند، زیرا سقف ها معمولا دور از دسترس ترین مکان ها برای تمیز کردن هستند.

3. انتخاب میز مناسب برای لابی اداری

میز مناسب و کاربردی از بخش های مهم طراحی لابی اداری و دکوراسیون داخلی اداره ها است. سعی کنید از بهترین متریالی که می توانید برای سفارش میز استفاده کنید. طرح میز می تواند به دلخواه شما متغیر باشد اما همانگونه که در تصویر زیر می بینید، می توانید از یک میز حاشیه ای با شکل مستطیل یا مربع استفاده کنید.

اگر می خواهید میز خود را چوبی انتخاب کنید، سعی کنید رنگ و طرح آن نسبت به دیگر بخش های طراحی شما متناسب باشد. همچنین سعی کنید میز بسیار بزرگ یا کوچک انتخاب نکنید؛ زیرا میز بزرگ فضای زیادی اشغال خواهد کرد و میز کوچک لابی می تواند از کاربری آن بکاهد.

انتخاب میز مناسب برای لابی اداری

4. ادغام سبک طراحی داخلی منزل

ادغام سبک های طراحی داخلی منزل و اداری هم برای طراحی لابی می تواند بسیار جذاب باشد. معمولا استفاده از مبل و میز های جلو مبلی برای لابی ها مرسوم نیست، اما شما می توانید کاملا خاص انتخاب کنید. سعی کنید در انتخاب مبل های لابی، سایز مناسبی برای آنها در نظر بگیرید.

از انواع مبل های کلاسیک و چمبر می توانید برای لابی خود استفاده کنید. سعی کنید سبک ساخت این مبل ها نسبت به دیگر بخش های لابی شما کاملا متناسب و مرتبط باشد. همانند تصویر زیر، می توانید یک فرش بزرگ استفاده کنید و در وسط فضای فرش هم از یک گلدان بزرگ استفاده کنید تا زیبایی طراحی شما بیشتر شود.

5. تغییر سبک دکوراسیون به سنتی

سبک سنتی برای دکوراسیون اداری لابی می تواند جذابیت بسیار جالبی به آن بیافزاید. سعی کنید در این سبک و متریال آن زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است نه تنها باعث زیباتر شدن متریال شما نشود، بلکه باعث زنندگی طراحی شما شود. در این سبک می توانید از ارتفاع پایینی برای متریال استفاده کنید تا نتیجه دلنشین تر شود.

همانند تصویر زیر، می توانید تمام متریال را به یک گوشه منتقل کنید تا هم فضای عبور و مرور در لابی ساده تر شود و هم فضای نشیمن و مشاوره های مختلف منظم باشند. می توانید برای افزایش جذابیت لابی و دکوراسیون اداری خود، از گلدان ها و درخت های طبیعی بزرگ هم استفاده کنید. البته اگر وقت و حوصله کافی برای نگهداری از درختان را دارید!

6. استفاده از رنگ شاد برای طراحی لابی

رنگ های شاد همیشه جذاب بوده اند و خواهند بود. البته باید سعی کنید از این رنگ ها به درستی استفاده کنید تا مشکلی در طراحی اداری لابی شما پیش نیاید. سعی کنید از رنگ های مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. مثلا رنگ سبز و آبی که نشان دهنده اعتماد خاصی هستند را می توانید برای دفاتر بیمه استفاده کنید.

همانگونه که در تصویر زیر می بینید، طراحی لابی با رنگ های روشن می تواند جذابیت بسیار خاصی به دکوراسیون لابی شما بدهد. در این طراحی دکوراسیون سعی کنید استفاده از رنگ سفید را فراموش نکنید، زیرا این رنگ می تواند همیشه پذیرای حال خوب شما و انعکاس آن به مشتریان باشد.

 

طراحی لابی

7. طراحی لابی چوبی زیبا

استفاده از متریالی طبیعی و بسیار جذاب بنام چوب می تواند در طراحی لابی بسیار زیبا باشد. این متریال را می توانید در رنگ های مرتبط به نحوی استفاده کنید که بتواند نتیجه فوق العاده ای برای شما به نمایش بگذارد. سعی کنید از میزها و صندلی های چوبی با جنس با کیفیت استفاده کنید تا هم در استفاده های بعدی کاربرد خوبی دریافت کنید و هم احساس مشتریان و کارکنان شما بهتر باشد.

اگر می خواهید لابی اداری خود را به تازگی طراحی کنید، می توانید از متریال چوبی در طراحی سقف هم استفاده کنید که نتیجه بسیار جالبی به شما نشان خواهد داد.

8. نورپردازی مناسب در طراحی لابی اداری

نورپردازی از اصول بسیار مهم در طراحی لابی اداری است. سعی کنید بهترین متریالی که می شناسید را در برابر تابش تقریبا مستقیم نور آفتاب قرار دهید. انعکاس نور آفتاب از کف و سقف منزل می تواند زیبایی تمام عیاری به دکوراسیون شما بدهد. البته اگر لابی شما دارای پنجره است که به سمت آفتاب قرار می گیرد، می توانید از ایده تصویر زیر استفاده کنید.

سعی کنید در استفاده از نور و مزایای آن زیاده روی نکنید. استفاده از نور خورشید تا حدود خاصی مناسب و زیبایی بخش است. اما اگر این نور بیش از اندازه باشد، نه تنها باعث زیبایی بیشتر نمی شود بلکه باعث از بین رفتن زیبایی اولیه متریال موجود شما هم خواهد شد.

9. طراحی لابی شیک با متریال مدرن

متریال مدرن که می توانید در طراحی لابی استفاده کنید، باعث شیک تر شدن هرچه بیشتر لابی شما خواهند شد. سعی کنید از بهترین متریالی که تا کنون می شناختید استفاده کنید. می توانید از متریال مختلف مثل پلیمر های ساختمانی و سنگ های مدرن استفاده کنید. همچنین از چوب های مختلف مثل MDF و لترون هم می توانید در طراحی لابی اداری استفاده کنید.

برای مثال، در تصویر زیر می بینید که یک طراحی لابی شیک با کنار رفتن میز جلسات شکل گرفته است. در این طراحی، استفاده از متریال مختلف با جنس های متنوعی را می بینیم. سعی کنید متریالی که استفاده می کنید، تمام زیبایی را که شما می خواهید ارائه دهند.

10. ایده برای لابی های طویل

اگر لابی شما عرض زیادی ندارد و در طول بسیار بزرگ تر است، می توانید از ایده تصویر زیر استفاده کنید. سعی کنید یک میز بسیار بلند و با ضخامت کم طراحی کنید تا از بزرگ دیده شدن طول لابی بکاهد. دیگر متریال خود را هم می توانید متناسب با این ویژگی لابی خود انتخاب کنید.

می توانید به سادگی هرچه تمام، لابی خود را با بهترین متریال در کف و دیوار تزئین کنید. البته دقت کنید به این دلیل که عرض لابی شما زیاد نیست، نمی توانید از صندلی ها و دیگر وسایل در لابی استفاده کنید. سعی کنید یک محیط و فضای جداگانه برای آن دسته وسایل لابی انتخاب کنید.

از تمام این ایده ها، میتوان به این نتیجه رسید که نورپردازی، انتخاب متریال مناسب و رنگ بندی مناسب بین متریال می تواند نتیجه ای بسیار فوق العاده برای شما داشته باشد. سعی کنید اطلاعات خود از زبان رنگ ها و ترکیب متریال مختلف درون دکوراسیون اداری را بیشتر کنید. برای این کار می توانید دیگر مقالات وب سایت ما را ببینید.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات پیرامید طرح ایده های ناب دکوراسیون اداری برای طراحی لابی را دیدیم. علاوه بر مشاهده خود این ایده ها، نکات مربوط به هر یک را به شما توضیح دادیم. امیدواریم بتوانید از این نکات و ایده ها به خوبی استفاده کنید تا بتوانید طراحی لابی اداری خود را با بهترین نتیجه به سرانجام برسانید.

نکته مهم پایانی این است که در انتخاب متریال دکوراسیون لابی دقت کافی را داشته باشید، زیرا در آینده نزدیک دوباره دکوراسیون خود را تعویض نخواهید کرد. پس بهتر است از بهترین متریال استفاده کنید تا بتوانید سالیان سال از دکوراسیون جذاب خود لذت ببرید.

 

سوالات متداول

چرا نیاز به طراحی دکوراسیون اداری برای طراحی لابی داریم؟

دکوراسیون اداری برای طراحی لابی از مهم ترین بخش های طراحی داخلی اداری است. ایده های این طراحی را ببینید و نکات آنها را یادداشت کنید.

 

مهم ترین نکته در دکوراسیون اداری برای طراحی لابی چیست؟

انتخاب متریال مناسب برای استفاده طولانی مدت از لابی جدید، می تواند مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون لابی اداری باشد.

 

در طراحی لابی رعایت چه نکاتی مهم است؟

رعایت اصول رنگ و ترکیب رنگ، رعایت نکات مربوط به نورپردازی، انتخاب متریال مناسب و شناخت سبک های طراحی اداری بسیار مهم اند.

 

آیا طراحی لابی اداری روی مشتریان تاثیر می گذارد؟

بله، اولین مکانی که مشتریان پس از وارد شدن به دفتر اداری شما با آن مواجه می شوند، لابی است. پس طراحی لابی اداری زیبا را بسیار مهم بشمارید.

 

بهترین ایده های طراحی داخلی اداری را از کجا پیدا کنیم؟

ما انواع مقاله از پیرامید طرح، بهترین ایده های طراحی داخلی اداری را برای شما نشان می دهیم. علاوه بر ایده ها، نکات مربوط به آنها را هم به شما می گوییم تا بهترین نتیجه را بگیرید.