ایده های خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

در سالیان اخیر تفکر و نگرش افراد در خصوص طراحی داخلی فضاهای اداری دچار تغییرات فراوانی شده است چرا که با گذشت زمان و احساس خستگی ممتد روزانه و پایین آمدن حس آرامش،راحتی و شادابی پرسنل به علت آیتم های متعددی همچون نبود نور طبیعی کافی در محیط با توجه به کوچک بودن پنجره ها یا اتاق های کاملاً بسته و دلگیر، استفاده نکردن از مبلمان اداری ارگونومیک و… به این نتیجه واحد رسیده اند که طراحی اصولی همراه با زیبایی دفاتر کار اداری می تواند در بالا رفتن راندمان کاری کارکنان و از سوی دیگر تمایل به همکاری توسط مشتریان و رضایت آنها تاثیر بسزایی را ایفا می نماید. به همین علت اکثر افراد برای فضای جاری خود و جلوگیری از اتلاف وقت و صرف هزینه های گزاف از طراحان داخلی متخصص در زمینه مربوطه استفاده می نمایند که در اکثر مواقع با رضایت آنها روبرو خواهد شد.
معماران داخلی در طراحی دکوراسیون اداری بایستی موارد مختلفی را از توجه ویژه به خواسته های کارفرما و رفع نیازهای فوق در طراحی انجام گرفته تا رسیدن به ایده آل ترین طراحی دو بعدی و سه بعدی مخصوص فضای مربوطه با در نظر گرفتن قسمت های مختلف کاری و تعداد پرسنل، سبک معماری مورد تایید کارفرما، رنگ بندی مناسب فضا و مبلمان اداری هر بخش و… در نظر بگیرند. قابل ذکر است در دیزاین داخلی مجموعه های مختلف برخی از فضاها همچون ورودی ساختمان، اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. ما قصد داریم در مقاله فوق به ایده های خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس بپردازیم.
اتاق کنفرانس یکی از مهم ترین بخش ها در دفاتر اداری می باشد. از آنجایی که در این فضا جلسات سرنوشت سازی به صورت روزانه برگزار می شود و کارکنان و کارشناسان گوناگون از داخل و خارج شرکت برای اتخاذ تصمیمات مهمی که در آینده کاری و مالی شرکت و افزایش بهره وری آن تاثیر بسزایی دارد گرد هم جمع می شوند بنابرایندکوراسیون اداری اصولی و مناسب این فضا اثرات مطلوبی در افزایش درآمد و آینده کاری شرکت می گذارد. از این جهت طراحی این مکان ویژگی های خاص خود را می طلبد. اگر زیبایی و جذابیت اتاق کنفرانس را در وهله اول قرار دهیم این اتاق باید شامل یک فضای ایده آل همراه با امکانات، فناوری و تجهیزات مورد نیاز برای تمامی افراد حاضر در جلسات باشد.
با توجه به اینکه از اتاق کنفرانس به عنوان اعتبار شرکت یاد می شود پس می توان گفت که پیاده سازی ایده های نو وخلاقانه در طراحی داخلی اتاق های کنفرانس و از طرف دیگر وجود تجهیزات اولیه جهت برگزاری بهینه جلسات کاری از الزامات هر مجموعه ای به شمار می آید. قابل ذکر است امکانات، فناوری و تجهیزات الزامی در اتاق کنفرانس شرکت های مختلف با توجه به نوع فعالیت هر مجموعه یا بزرگ و کوچک بودن آن متفاوت می باشد که این امر در ابتدای طراحی و بررسی های اولیه مشخص می گردد. در این قسمت به چکیده ای از ایده های خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس و همینطور امکانات و تجهیزات مورد نیاز خواهیم پرداخت.
در طراحی اصولی اتاق کنفرانس باید به ویژگی های بسیاری توجه نمود که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره شده است:
-سبک معماری (سبک مدرن یا کلاسیک)
-ابعاد اتاق کنفرانس (با توجه به نوع فعالیت شرکت باید بهترین اتاق به آن اختصاص داده شود)
-میز کنفرانس (مدل میز کنفرانس با توجه به ابعاد اتاق تعیین می گردد که می تواند به شکل بیضی و مستطیل، دایره، U شکل، اتاق درس و… باشد)
– نورپردازی
– کیفیت و ارگونومی صندلی ها (از آنجایی که جلسات کاری و مهم شاید چندین ساعت به طول انجامد پس صندلی های در نظر گرفته شده برای اتاق کنفرانس باید ارگونومیک بوده تا موجب کلافگی و خستگی حاضرین جلسه نگردد)
– کفپوش مناسب (با توجه به نوع پروژه و بودجه تخصیص داده شده می توان از انواع مختلفی از پوشش های کف شامل موکت، پارکت، سرامیک و سنگ، کفپوش، اپوکسی و.. استفاده نمود که طبیعتاً هر یک با کیفیت و قیمت های گوناگون در ظاهر اتاق تاثیر بسزایی دارند)
– رنگ بندی (هارمونی رنگ های به کار رفته در محیط شامل دیوار، کف و سقف و در کنار آن میز و مبلمان اداری بسیار مهم می باشد)
– دیوارپوش (با توجه به نوع پروژه و بودجه تخصیص داده شده می توان از انواع مختلفی از پوشش های دیوار شامل نقاشی با رنگ های متنوع، دیوارپوش های ام دی اف و بتن، کاغذ دیواری و.. استفاده نمود که طبیعتاً هر یک با کیفیت و قیمت های گوناگون در ظاهر اتاق تاثیر بسزایی دارند)
– آکوستیک (با توجه به استراتژیک بودن اتاق های کنفرانس، عایق بودن اصولی این فضا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که شامل اتاقی عاری از سر و صدای فضای بیرونی و کنترل صدای فضاهای داخلی خواهد بود. کارمندان خارج از اتاق، صداهای موجود در اتاق را نخواهند شنید. همچنین اعضای داخل اتاق قادر خواهند بود به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر طراح، آکوستیک بودن فضا را به عنوان یک پارامتر مهم طراحی در نظر بگیرد، از بروز این مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد)
از سوی دیگر اتاق کنفرانس نیاز به تجهیزات خاصی جهت برگزاری بهتر جلسات کاری در آن دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
– تجهیزات سیستم های صوتی و تصویری
-ویدیو کنفرانس
-دیوارهای ویدیویی LED
-تخته وایت برد و خودکار
برای درک بهتر موضوع در ذیل تصاویر زیبایی از ایده های خلاقانه اجرا شده در طراحی دکوراسیون یک اتاق کنفرانس نئو کلاسیک در شرکت بزرگی با حیطه فعالیت نفت و پتروشیمی را مشاهده می نمایید.

در شرکت مذکور با توجه به برگزاری جلسات متعدد روزانه با نمایندگان خود یا شرکت های طرف قرارداد داخلی و خارجی نیاز به ایجاد اتاق کنفرانس لوکس و بزرگ با تعداد صندلی بالا در طبقه مدیریت به شدت احساس می شد. از آنجایی که دکوراسیون داخلی واحد مدیریت به سبک نئو کلاسیک طراحی گردیده، اتاق مذکور نیز به تبعیت از طراحی داخلی کل فضا به صورت ذیل طراحی و اجرا گردیده است.

همانطور که ملاحظه می فرمایید طراح در دکوراسیون داخلی این اتاق کنفرانس به لحاظ اهمیت ویژه فضای مذکور در این مجموعه، یکی از بزرگترین اتاق های موجود را به آن اختصاص داده است در کنار آن از میز و صندلی بزرگ و شکیل با ابعاد و تعداد مناسب بهره برده است. نورپردازی فضای فوق با استفاده از نور مخفی و آویزها و دیوارکوب کلاسیک جذابیت و جلوه خاصی به محیط فوق القا نموده است.

از سوی دیگر برای دیوارها با توجه به سبک انتخابی از قاب های دیواری با رنگ خاکستری و ورق طلا در حاشیه قاب ها و در کف نیز از پوشش موکت با طراحی خاص انجام گرفته برای این مجموعه به رنگ خاکستری استفاده شده است که همگی آیتم های استفاده شده فوق در کنار یکدیگر زیبایی وصف ناپذیری را برای محیط فوق رقم زده اند. از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این اتاق کنفرانس می توان به دیوارهای ویدیویی LED اشاره نمود که علاوه طراحی ویژه آن و گران بودن محصول، وجود آن با در نظر گرفتن نوع فعالیت شرکت مذکور احساس می شد و به زیبایی هر چه تمام تر در این پروژه مورد استفاده قرار گرفت.

برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی تخصصی و ایده آل دفتر کار خود با کارشناسان زبده ما در مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.