طراحی فضای سبز بالکن کوچک | پیرامید طرح

ایده های خلاقانه طراحی فضای سبز بالکن کوچک

در عصر حاضر که ناچار به زندگی در آپارتمانها و به دور از طبیعت می باشیم؛ آیا بهتر نیست با بهره مندی از طراحی فضای سبز بالکن کوچک خانه و ایجاد تغییراتی در آن، تحمل زندگی شهری را بر خود راحت تر کنیم؟ فضای سبز بالکن، تراس، حیاط و یا روف گاردن در ساختمان ها و آپارتمان های امروزی آنجا اهمیت پیدا می کند که تمامی افراد پس از سپری کردن ساعات کار طولانی و برگشت به خانه، برای استراحت و شروع مجدد یک روز کاری موفق، به چنین فضایی نیاز دارند.

در واقع یک بالکن طراحی شده اگرچه کوچک است؛ اما یکی از مهمترین بخش ها در هر خانه به شمار می آید که حس و حال بهتری به ما می بخشد. چرا که این قسمت اصلی ترین ورودی هوای تازه به داخل ساختمان می باشد و فضای آن آزاد تر است. این قسمت از خانه را به جای آنکه بی استفاده بماند، با استفاده از امکانات اندک می توان به طبیعت شبیه کرد تا با حضور پیدا کردن در آن بتوان از مزایای آن بهره مند شد. در ذیل نمونه هایی از طراحی های داخلی خلاقانه فضای سبز بالکن در قالب تصویر آورده شده اند؛ دیدن آنها می‌تواند بر شناخت شما از چگونگی طراحی فضای سبز بالکن کوچک بیفزایند.

اهمیت طراحی بالکن خانه و ایده تراس سبز:

اهمیت طراحی بالکن خانه | پیرامید طرح

تا اینجای مطلب به احتمال زیاد شما هم به اهمیت طراحی فضای سبز بالکن کوچک پی برده اید. اگرچه آپارتمان ها و خانه های کوچک فضای کم و در نتیجه دسترسی کمی به فضای بیرون دارند؛ اما همه آنها مجهز به تراس یا همان بالکن هستند. در این قسمت کوچک میتوان فضایی بی‌ نظیر ایجاد کرد؛ فضایی که در هنگام خستگی و فراغت از کار می توان به آن پناه برد.

زمانی که طراحی بالکن خانه به صورت تخصصی انجام پذیرد و فضایی دنج و لوکس در آن به وجود آید، نشستن در آن جذاب تر خواهد شد. از طرفی، در این قسمت از خانه احساسی متفاوت خواهید داشت. چرا که، هم از هوای آزاد می توان استفاده نمود و هم آن که در خارج از خانه حضور خواهید داشت. این امر زمانی ممکن خواهد بود که بالکن خانه شما دارای بهترین طراحی ها باشد. بنابراین، اهمیت طراحی بالکن را نباید دست کم گرفت و تا جایی که امکان دارد با بهره مند شدن از آنها میتوان بهترین فضا را در خانه ایجاد کرد.

ایجاد فضای سبز در داخل آپارتمان:

فضای سبز در بالکن آپارتمان | پیرامید طرح

طراحی فضای سبز بالکن کوچک کاری کاملاً تخصصی می باشد که در آن تلاش می شود متناسب با فضای بالکن و خصوصیات آن، از امکانات و لوازم گوناگون در راستای طراحی بهره گرفته شود. از آنجایی که شرایط بالکن های ساختمان ها با یکدیگر تفاوت دارد، ممکن است طراحی آنها نیز فرق داشته باشد. گاهی نیز برای محکم کاری و رعایت نکات ایمنی ممکن است ساختار بالکن تا حدودی تغییر پیدا کند.

پیرامید طرح، از جمله مجموعه های خوشنام و موفق در زمینه طراحی تخصصی بالکن می باشد که با حداقل هزینه ها، لوکس ترین طراحی ها را برای بالکن منزل شما اجرا خواهد کرد.

در حالت کلی طراحی بالکن سبز و ایجاد فضای سبز در داخل آپارتمان امکان پذیر است؛ اما در این کار برخی از نکات باید مد نظر طراح باشند. به طور مثال، تشخیص اینکه از چه نوع گل و گیاه می توان در یک بالکن استفاده نمود و یا چه امکاناتی برای استراحت کردن وکدام نوع نیمکت برای بالکن یا سقف کاذب برای تراس مناسب تر می باشند، مواردی کاملاً تخصصی می باشند که افراد معمولی قادر به تشخیص آنها نیستند. این کار را مجموعه‌ های ماهر، سریع تر و با هزینه های کمتر انجام می دهند.

نکته دیگر این است که طراحی فضای سبز بالکن کوچک و بهترین طرح برای بالکن باید بر اساس طرح های شیک و جدید باشد. به عبارت دیگر، دکوراسیون این قسمت نیز بسیار اهمیت دارد. لازم است تغییر تراس بر اساس آخرین مدروز باشد. بهترین طرح برای بالکن و چنین مواردی را مجموعه های معتبر بهتر تشخیص می دهند. بنابراین، به عنوان نتیجه توصیه می شود که در انتخاب مجموعه طراح برای فضای سبز خانه دقت داشته باشید.

ایجاد فضای سبز در بالکن:

ایجاد فضای سبز در بالکن | پیرامید طرح

همه ما با شرایط بالکن های ساختمان ها آشنا هستیم؛ به خوبی میدانیم که در چنین فضایی امکان ایجاد فضای سبز به راحتی ممکن است. در واقع هوای آزاد، نور خورشید و آب از مهمترین عناصری هستند که طراحی فضای سبز تراس خانه را ممکن می کنند. این عناصر همگی در بالکن ها در دسترس هستند. در این قسمت از خانه امکان نگهداری پوشش های گیاهی سازگار با محیط به راحتی وجود دارد. به این منظور، از انواع گل و گیاه و درختچه های کوچک میتوان استفاده نمود. گاهی نیز پوشش های گیاهی مصنوعی و از جمله انواع چمن مصنوعی گزینه های جالبی هستند که می توانند جایگزینی برای گیاهان طبیعی باشند.

وجود سقف برای بالکن نیز بسیار اهمیت دارد، به این منظور می‌ توان از سقف کاذب بالکن و یا سقف چوبی بالکن نیز استفاده نمود. هرچه فضای بالکن مجهز تر باشد و امکانات داخل خود را در برابر عوامل محیطی و بیرونی بهتر محافظت کند، ایجاد فضای سبز در آنجا ممکن تر و اثربخش تر خواهد بود. برای این کار به امکانات بیشتری نیاز است که در قسمت بعد به آنها اشاره خواهیم داشت.

امکانات لازم برای طراحی فضای سبز تراس خانه:

برای خلق فضایی خاص و دلنشین در بالکن های کوچک نیازی به صرف هزینه های گزاف و استفاده از تجهیزات و متریال های گران قیمت نیست. تنها با به کار بردن چندین نوع متریال و کالا می توان تحولی عظیم در این مکان به وجود آورد. برای دست پیدا کردن به این فضا، استفاده از صندلی ها و انواع نیمکت بالکن حصیری، چوبی و میز عسلی کوچک با در نظر داشتن فضای بالکن؛ گلدان های گل طبیعی آویز یا زمینی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه سکونت، استفاده از اکسسوری هایی همچون شمع، آویزهای تزئینی، کوسن های رنگی و مواردی از این قبیل به شما پیشنهاد می گردد.

مجموعه پیرامید طرح با کادر مجرب خود قادر به اجرای مجهزترین و لوکس ترین فضاهای سبز در بالکن ها می باشد؛ برای بهره مند شدن از این خدمات با ما در تماس باشید.

برای پوشش دهی دیواره داخل بالکن و یا طراحی سقف بالکن می توان از چوب فرآوری شده، آجر، کامپوزیت، پارتیشن برای تراس، رنگ های اکرلیک وموارد مشابه استفاده کرد. برای پوشش دهی کف بالکن نیز از سرامیک، چوب فرآوری شده؛ پوشش های طبیعی و مصنوعی چمن به دلخواه کاربران مختلف می توان استفاده نمود.

بالکن کوچک خانگی با دکوراسیون خلاقانه:

دکوراسیون بالکن | پیرامید طرح

وجود یک بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه در بخش خانگی نیاز ما به طبیعت را به حداقل می رساند. در واقع این فضای کوچک می ‌تواند تامین کننده نیاز ما به فضای باز در بسیاری از مواقع باشد. در چنین مکانی می توان محبوب ترین فضا را خلق نمود و بالکن های خانه ها را آنگونه که شایسته است مورد استفاده قرار داد. این امر مهم تنها در صورتی محقق خواهد شد که طراحی فضای سبز بالکن کوچک بدون کم و کاست برای آن اجرا شده باشد. برای طراحی و اجرای هوشمندانه و زیبای فضای سبز بالکن، تراس، حیاط و یا روف گاردن منزل مسکونی یا فضای اداری خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.