اهمیت طراحی دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

هر چه فضایی که برای فعالیت کاری انتخاب کرده اید کوچک تر باشد، اهمیت طراحی دکوراسیون اداری بیشتر می شود. این روزها با افزایش تورم و بالا رفتن نجومی قیمت ملک به ویژه برای محیط های اداری و تجاری، اغلب شرکتها فضای کوچکی دارند. اما در همین فضای محدود هم میتوان بهره وری را تا بالاترین حد افزایش داد.

انواع طراحی دکوراسیون اداری:

راهکارهای مختلفی برای طراحی محوطه های اداری وجود دارد، اما همه آنها عملی نیست. به عنوان نمونه اگر مشکل کمبود اتاق های اداری را داشته باشید، همیشه امکان نوسازی و اضافه کردن اتاقک های دیگر با ساخت دیوار آجری فراهم نمی شود. اما در طراحی دکوراسیون مدرن راهکاری به نام پارتیشن بندی فضا وجود دارد که پایان همه دغدغه ها برای کمبود محوطه خصوصی خواهد بود. به هر حال هر چه فضای در اختیار شما کوچکتر باشد برای طراحی داخلی نیاز به ایده های دقیق تر و ماهرانه تری دارید. از آنجایی که با پیشرفته تر شدن جامعه فعالیت های کاری نیز شکل پیچیده تری به خود گرفته اند سبک های مختلفی از محیط کار شکل گرفته است.

به عنوان نمونه هوم آفیس یکی از شکل های فعالیت روزانه در محیط اشتراکی خانه است. اهمیت طراحی دکوراسیون اداری برای چنین موقعیت هایی خیلی بیشتر می شود. دلیلش هم این است که باید چینش محیط به گونه ای باشد که هر کدام از این حیطه ها برای دیگری خللی ایجاد نکند.

طراحی دکوراسیون اداری در هوم آفیس:

اگر برایتان تفاوتی نداشته باشد که محیط کارتان در معرض دید قرار داشته باشد، می توانید با اندکی تغییر محیط کار را با فضای نشیمن تلفیق کنید. به عنوان نمونه با تغییر چیدمان نشیمن و قرار دادن مبلمان کاناپه جلوی بلندترین دیوار خانه، فضاهای دیگری باز می شود. با این تغییر فضاهای اضافی برای قرارگیری میز کار زیر پنجره یا در محلهای پر نور و سرزنده فراهم می شود.

طراحی دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

اگر بخواهید فضای مدرن تری برای محیط کار در خانه ایجاد کنید، می توانید به کمک بست های مختلف و سطوح مقاوم چوبی میزکارهای یکدست و بلند ایجاد کنید. با این راهکار فضای کمتری اشغال می شود و در عین حال به واحد سطح وسیع تری برای فعالیت های کاری دسترسی خواهید داشت. در این حالت افراد حتی در حالت ایستاده هم می توانند با سیستم کار کنند و بخشی از امور فوری را راه بیندازند.

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری از جنبه های مختلف:

با توجه به اینکه محیط اداری بخشی از فضای فعالیت روزانه افراد است که نیازهای مالی و حتی ارتباطی آنها را تامین می کند، باید شرایط مطلوبی داشته باشد. دکوراسیون داخلی اداری مجموعه ای از پارتیشن ها، میز و صندلی و قفسه ها و حتی تزئیناتی است که می بایست با اصول خاص سازمانی چیده شود.

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری از آنجاست که حتی اگر در سیستم اداری چیدمان مبلمان اصولی نباشد و وسایل در جای مناسبی قرار نگیرند، ناهنجاری بصری ایجاد می شود. این چیدمان بی نظم و غیر اصولی ظاهر بهم ریخته ای به فضا می دهد که روی ذهن کارکنان هم تاثیر ناخوشایند دارد. وقتی همه چیز در جای خودش قرار دارد و معیارهای زیباسازی محیط رعایت می شود، جلوه جذاب و گیرای محیط ناخودآگاه روی احساس آرامش افراد تاثیر می گذارد.

از این رو هم کارکنان با انگیزه و علاقه بیشتری به کار کردن ادامه می دهند و هم کارفرمایان طرف قرارداد، با مشاهده چنین سیستم منسجمی برای ادامه همکاری بیشتر ترغیب می شوند. بنابراین خیلی اهمیت دارد که امور طراحی دکوراسیون اداری را به شرکتهای متخصص و با تجربه مانند شرکت دکوراسیون اداری پیرامید طرح بسپارید. این مجموعه حرفه ای با مشورت کارفرمایان و مدیران پروژه نیازها و توقعات سازمانی را مشخص می کنند و بر مبنای آن بهترین ایده های دکوراسیون داخلی را اجرا می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی اداری به حدی مهم است که در صورت چیدمان اشتباه، می تواند موجب مشکلاتی در تردد پرسنل و یا مراجعه کنندگان شود. در ضمن امکان برخورد وسایل اداری به هم و آسیب به ابزارهای گران قیمت وجود دارد. این موضوع حتی می تواند نظافت روزانه محیط اداری را با مشکل مواجه کند. از همه مهم تر اینکه چیدمان غیر اصولی نازیبایی به وجود می آورد که باعث حواس پرتی کارمندان و پایین آمدن راندمان کاری می شود.

مبلمان در دکوراسیون با فضای کوچک:

همانطور که به ذهن می رسد در ادارات کوچک مبلمان نباید خیلی بزرگ باشد. در ضمن طراحی داخلی مبلمان باید به گونه ای باشد که کارمندان به راحتی رفت و آمد و ارتباط داشته باشند. کاربرد مبلمان چند منظوره یک راهکار ایده آل برای جلوگیری از اشغال شدن فضاهای جانبی در محیط کار است. برای چنین محیط هایی باید از میز و صندلی های مناسب که ابعاد خیلی بزرگ ندارند استفاده کرد.

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

برای دکوراسیون اداری وسایل با ابعاد و طراحی های مختلف تولید می شود. چیدمان باید به صورتی انجام شود که میزهایی با شکل خاص و انحنادار به کارگرفته شود که فضای کمتری اشغال می کند. طراحی میزهایی با عرض کم و ممتد که کشوهای زیادی برای گنجاندن وسایل اداری دارند، ایده بسیار جالبی است. ضمن اینکه ساخت میزهای متصل به دیوار که ارتفاع بیشتری دارند، بهره وری از فضاهای خالی را میسر می کند. محیط های اداری کوچک باید به گونه ای چیدمان شود که هیچ فضای پرتی بلا استفاده نماند.

در دکوراسیون اداری کوچک، محیطی که برای نشستن مراجعان در نظر گرفته می شود، باید مبلمان با حجم کم و ظاهری شیک و درخور سازمان داشته باشد.

اجزای محیطی در دکوراسیون:

برای چیدمان و انتخاب عناصر دکوراسیون اداری رنگها نقش بسیار مهمی روی هارمونی محیط و ایجاد انگیزه کارکنان دارند. بنابراین می توانید مطابق با اهداف سازمانی رنگهای متنوع و مناسبی را انتخاب کنید. سایر المانهای تاثیر گذار در محیط اداری شامل طراحی دیوارها، کفپوشها، میز مدیریت و سایر مبلمان اداری است.

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری - پیرامید طرح

اگر بخواهید دکوراسیون اداری را خلوت تر و بازتر نشان دهید باید از مبلمانی با رنگهای تیره استفاده کنید. رنگ تیره مبلمان در کنار رنگهای روشن دیوارپوش، موجب دلبازتر دیده شدن فضا و کوچک تر به نظر آمدن مبلمان می شود. مبلمان با رنگهای تیره فضا را وسیع تر نشان می دهند. در ضمن رنگهای تیره در کنار نورپردازی، جلوه چشم نواز و آرام بخشی ایجاد می کند.

بهتر است کفپوش ها از رنگ روشن انتخاب شوند تا هماهنگی بیشتری با دیوارپوش داشته و فضا را بزرگتر نشان دهند. انتخاب کفپوش از رنگهای روشن و دیوارپوش هایی با رنگ های خنثی و مکمل، ایده آل ترین طراحی اداری است. درنهایت باید خاطر نشان کنیم که با توجه به نوع فعالیت های اداری، از رنگهای محرک و آرامبخش استفاده کنید تا نتیجه را در عملکرد افراد مشاهده کنید.