سیرکولاسیون در طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

اهمیت سیرکولاسیون در طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

انجام کارهای اداری در یک فضای به هم‌ریخته و شلوغ، می‌تواند برای کارمندان دلهره آور و گاهی کسل کننده باشد. با رعایت اصول سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری، می‌توانید از شلوغی‌ها و به هم ریختگی‌های فضای دفاتر کاری خلاص شوید. به طور قطع، دکوراسیون مناسب و طراحی اصولی یک دفتر کار، نه تنها برای کارمندان یک اداره می‌تواند مهم تلقی شود بلکه برای جذب مشتریان نیز امری حیاتی خواهد بود. کارمندان، بخش زیادی از روز خود را در دفتر کاری خود می‌گذرانند. با درنظر گرفتن این موضوع منطقی خواهد بود که طراحی خوب دفاتر می‌تواند روحیه کارکنان، بهره‌وری، کارایی و نگرش کلی آن‌ها را افزایش دهند.

اهمیت سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری:

طراحی مناسب دفتر کار، علاوه بر اینکه در کاربردی کردن فضا نقش مهمی ایفا می‌کند می‌تواند دفتر کار را به مکانی تبدیل کند که فرد می‌خواهد در آن باشد و نه فقط جایی که باید در آن باشد. بودن در فضایی که از نظر بصری جذابیت لازم را داشته باشد و همچنین فرد در آن احساس راحتی کند علاوه بر افزایش بهره‌وری و کارایی فرد در محیط کاری، موجب رشد و کارایی کسب و کار خواهد شد.

می‌توان گفت رعایت سیرکولاسیون در معماری داخلی شبیه به لباس موفقیت است. طراحی داخلی، بدون توجه به موقعیت مکانی، بر خلق وخوی افراد، نگرش‌ها، الهام بخشی، انگیزه و همه چیز در این میان تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که امروزه ساخت فضایی مساعد برای مالکان، کارمندان و مشتریان، دیگر صرفاً یک مورد لوکس تلقی نمی‌شود، بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است. علاوه بر این طراحی سازمان یافته، دلپذیر و به خوبی فکر شده، داستان و اعتبار لازم برای کسب و کار و برند، حرفه‌ای بودن و میزان موفقیت یک کسب و کار را در نظر مراجعین و مشتریان به همراه خواهد داشت.

سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری چیست؟

برنامه‌ریزی فضایی به همراه سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری، به کاربر این امکان را می‌دهد که بیشترین بهره را از یک منطقه ببرد. واضح است که هر کسی دوست دارد از هر فضا یا اتاقی که در اختیار دارد به بهترین شکل ممکن استفاده کند. بنابراین می‌توان گفت اجرای سیرکولاسیون در طراحی دکوراسیون اداری، امری جدایی ناپذیر از یک طراحی داخلی موفق است. برنامه ریزی فضا اولین و مهمترین مرحله در انجام دکوراسیون داخلی است. در این مرحله طراحان داخلی کمک می‌کنند تا بتوان ایده‌ای به دست آورد که با استفاده از آن بتوان چیدمان مبلمان و سایر تجهیزات و لوازم را به گونه‌ای انجام داد تا اتاق یا فضای دفتر کار نه دچار گرفتگی و انبوه وسائل شود و نه خیلی خالی به نظر برسد. سیرکولاسیون اداری را می‌توان تحلیلی عمیق از نحوه استفاده از فضای فیزیکی در سازه‌ها و نحوه چیدمان لوازم در نظر گرفت.

سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری استفاده مؤثر از فضای اتاق‌ها و بخش‌های مختلف یک واحد تجاری یا اداری را بدون اتلاف یک اینچ تضمین می‌کند.

در مجموعه پیرامید طرح بررسی و اجرای سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری، با تحلیل عمیق قسمتی که باید روی آن کار شود شروع می‌شود. انجام این کار ایده اصلی فضای کاری را به طراح می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیقی در ذهن خود داشته باشند.

نکات ضروری در طراحی سیرکولاسیون فضای اداری:

حال این سوال مطرح می شود که در طراحی سیرکولاسیون فضای اداری رعایت چه نکاتی مهم و ضروری است؟

در فضای اتاق کار، قطعاً تجهیزات و ادوات مختلفی وجود دارند که هر یک اندازه‌ی خاص و استانداردی دارند. برخی از عناصر اداری نیازهای فضایی مشخصی دارند. به عنوان مثال، کمد و یا همان کابینت‌های مربوط به دسته‌بندی پرونده‌ها، به فضای کافی برای باز و بسته شدن کامل نیاز دارند. در طراحی فضا بر اساس اصول و قواعد سیرکولاسیون در معماری دکوراسیون، مسیر ورودی دفتر به میز شما باید کاملاً واضح و آسان است. بنابراین فضای اختصاص یافته به تجهیزات لازم و ضروری و همچنین آیتم‌های دکوراتیو، کاملاً حساب شده و دقیق خواهد بود.

در طراحی دکوراسیون اداری باید اندازه‌گیری‌های استانداردی در چیدمان وسایل مختلف درنظر بگیرید. به طور مثال یک صندلی و میز استاندارد معمولاً حدود 107 سانتی‌متر مربع نیاز دارد؛ ابعادی هم در قسمت پشت میز باید در نظر گرفته شود. ذخیره این فضا به کاربر این امکان را می‌دهد که به راحتی صندلی خود را بچرخاند تا به یک یا چند قفسه کتاب که در پشت سر او قرار دارد دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، اگر قصد استفاده از یک میز بزرگ داشته باشید، به این فکر کنید که آیا باید بتوان صندلی را به پهلو هم چرخاند تا به اقلام روی میز دسترسی داشت. اگر چنین است، مطمئن شوید که میز بدون کشوهای پایینی است تا حرکت کاربر را مسدود نکند. کابینت فایل‌ها می‌تواند فضای کمی را در چیدمان دفتر شما اشغال کند. اما باید در نظر داشت که کشوی آن‌ها به طور کامل باز شود تا به فایل‌های پشتی دسترسی داشت. فضای قفسه کتاب را نیز در نظر بگیرید.

اهمیت حضور ارباب رجوع در دفتر کار به کمک طراحی سیرکولاسیون اداری

مسیر ورودی تا صندلی مهمان یکی دیگر از عناصر مهم سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری و چیدمان دفتر کار شما و یا کارمند شما است. قطعاً یکی از تجهیزاتی که در فضای اتاق کار ممکن است استفاده شود، مبلمانی برای ارباب رجوع و مشتری است. رعایت اصول سیرکولاسیون در دکوراسیون اداری، به مهمانان اجازه می‌دهد تا به راحتی به سمت صندلی‌ها حرکت کنند و در هنگام نشستن فضایی برای حرکت آزادانه پاها هم داشته باشند.

به طور کلی با رعایت سیرکولاسیون در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید تا حدود زیادی در کاهش هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی کنید. به طور مثال با قرارگیری مناسب تجهیزات و ادوات اداری (از قبیل چاپگر، اسکنر، دستگاه کپی و …) در یک فضای اشتراکی و خاص، افراد و کارمندان بیشتری می‌توانند به طور اشتراکی از آن‌ها استفاده کنند.

شاید در وهله اول، چیدمان یک فضای اداری ساده به نظر برسد و نیازی به طراحی خاص در آن مشاهده نشود. اما با توجه به مواردی که در مورد اهمیت سیرکولاسیون در فضای اداری مطرح شد فطعا باید بتوان در این زمینه با مشاورین و متخصصین در زمینه طراحی داخلی گفت و گو و مشورت داشت تا بتوان از مزیت‌های دفتر کار طراحی شده بر اساس سیرکولاسیون استفاده کرد. مجموعه پیرامید طرح مفتخر است با داشتن سابقه درخشان در این زمینه، در جهت رشد و ارتقا فضای کاری آماده ارائه انواع خدمات طراحی داخلی فضای اداری به شما عزیزان است.