دکوراسیون داخلی اداری | پیرامید طرح

آشنایی با اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری| پیرامید طرح

اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری نیز مانند سایر اصطلاحات دکوراسیون در برخی موارد مشابه و در برخی موارد فقط مختص دکوراسیون داخلی اداری می شوند. این اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری نشان دهنده این موضوع هستند که طراحی دکوراسیون اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اجرای دکوراسیون اداری حرفه ای لازم است یک معمار با تمامی اصطلاحات دکوراسیون اداری آشنایی داشته باشند. دایره لغات در هر دانشی با سایر دانش ها متفاوت است و اگر یک فرد بخواهد به صورت تخصصی یک حرفه را دنبال کند باید تمامی اصطلاحات مربوطه را بیاموزد و از این طریق نشان دهد که در این شغل بسیار ماهر است. آگاهی از تمامی اصطلاحات دکوراسیون داخلی نیازی است که یک طراح باید به آن پاسخ دهد و به روز باشد.

تفاوت طراحی دکوراسیون اداری، مسکونی و تجاری

تفاوت اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری این موضوع را بیان می کند که این نوع فضا از نظر طراحی بسیار متفاوت تر از سایر فضاهای مسکونی و تجاری است. اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری به این دلیل به وجود می آیند تا افراد بتوانند به راحتی نیاز خود را بیان کنند. اصطلاحات تمایز یافته در هر حیطه ای باعث شفاف تر شدن خواسته های افراد است. هنگامی که از دکوراسیون اداری استفاده می کنیم به راحتی خواسته خود را به طراح انتقال می دهیم که چگونه فضایی را نیاز داریم.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری

با پیشرفته تر شدن تکنولوژی و علوم مختلف، طراحی داخلی نیز رشد می کند و هر روز اطلاعات و موضوعات جدید به آن اضافه می شود. موضوعات جدید با خود لغات و واژه های تازه خلق می کنند. متریال های جدید، سبک های جدید و روش های نوین در اجرای طرح ها و یا ساخت فرنیچر ها تغییر می دهند. اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری تغییر می کنند و هر روز به تعداد آنها افزوده می شود در ادامه به بررسی چند اصطلاح دکوراسیون داخلی اداری می پردازیم.

  • تجهیزات ارگونومیک

تجهیزات ارگونومیک دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

یکی از اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری که لازم است هر دکوراتور با آن آشنایی داشته باشد تجهیزات ارگونومیک است. از آنجایی که مبلمان ها و وسایل در فضاهای اداری باید دارای ویژگی های خاصی باشند. تجهیزات ارگونومیک اصطلاحی است که به این وسیله ها نسبت داده می شود. مبلمان، صندلی ها، نورپردازی ها و فضاهای اداری باید دارای خصوصیات استانداردی باشند. اصطلاح ارگونومیک به معنای استاندارد بودن در دکوراسیون داخلی اداری است.

  • نیش (Niche)

دکوراسیون داخلی Niche | پیرامید طرح

از جدیدترین اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری می توان به کلمه Niche اشاره کرد. این کلمه به فضاهای فرورفته ،طاقچه مانندی گفته می شوند که از آن برای نگهداری و نشان دادن یک جسم خاص مانند لوح تقدیر یا تندیس استفاده می شود. در یک فضای اداری در قسمت های مختلف مانند راهرو، رسپشن و خصوصا اتاق مدیر می توان از نیش ها به عنوان مکانی برای قرار دادن تندیس های استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی، شکوه این محیط را بیشتر نمایان کرد. با این طراحی می توان عنوان ها و افتخارات موسسات و مراکز اداری را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار داد.

  • پلان باز:

پلان باز دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

پلان باز در اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری به چه معناست؟ یکی از مقوله های جدید در طراحی داخلی اداری طراحی به شکل پلان باز است. در این نوع پلان اغلب یک فضا بدون تقسیم شدن به قسمت های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. در پلان باز هزینه های طراحی بسیار کاهش می یابد و افراد دارای فضای کمتری برای مستقر شدن هستند. این نوع از طراحی داخلی اداری دارای مزیت های زیادی است که در مقاله ویژگی های دکوراسیون اداری با آن مفصل تر آشنا خواهیم شد.

  • فضای رسپشن

فضای رسپشن دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

با توجه به این که هر فضای بزرگ دارای فضاهای جزئی تر است . فضاهای اداری نیز دارای ریز فضاهایی هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. احتمالا قبلا به قسمت پذیرش یک شرکت یا موسسه مراجعه کرده اید. در اصطلاحات طراحی داخلی اداری به این فضا رسپشن گفته می شود. که با طراحی خاص به شکلی دعوت کننده به نظر می رسد. این ریز فضا در تمامی مراکز اداری وجود دارد. به دلیل این که رسپشن اولین فضایی است که مراجعه کنندگان با آن روبرو می شوند طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • وینیل

دکوراسیون داخلی وینیل | پیرامید طرح

یک فضای اداری با توجه به حجم رفت و آمد هایی که دارد نیازمند یک کفپوش زیبا و با دوام است. وینیل به عنوان یک کفپوش از جنس PVC است که به راحتی در مکان های اداری قابل نصب است. وینیل ها با مقاومت بالای خود می توانند بهترین گزینه برای یک فضای اداری باشند. از دیگر ویژگی این نوع کفپوش می توان به مقاومت آن در برابر رطوبت اشاره کرد.

  • پیش ساخته

پیش ساخته دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

اصطلاح پیش ساخته در معماری و صنعت ساخت و ساز به برخی از تجهیزات نسبت داده می شوند که از قبل در کارخانه ها تولید می شوند و در محل نصب می شوند. سازه های پیش ساخته مانند سازه l.s.f یکی از مواردی است که در ساخت و سازها به کمک مالکان و معماران آمده است. با کمک این سازه ها می تواند ساختمان های اداری را به سرعت و در حدود 5 الی 6 طبقه در کوتاه ترین زمان ساخت. سازه های l.s.f بسیار به صرفه هستند و در صورت تغییر کاربری فضا این مواد قابل بازیافت هستند.

  • فضای مدرن

در دکوراسیون داخلی اصطلاح مدرن نشان دهنده یکی از سبک های طراحی فضا است. اما این اصطلاح برای فضاهای اداری بسیار رایج تر است. در طراحی داخلی اداری اغلب فضاها برعکس فضای مسکونی، باید یک حالت رسمی را القا کنند. در سبک مدرن، فضاها دارای جزییات کمتری هستند. المان های موجود در محیط بسیار ساده هستند و اغلب کاربردی هستند. تزیینات در این فضاها تا حد امکان حذف می شوند. اشکال و فرم هایی که فضاهای در مدرن استفاده می شوند بیشتر ساده و هندسی هستند. با استفاده از رنگ های ملایم، مانند رنگ های خاکستری، سفید، مشکی، کرم و قهوه ای می توان محیط های اداری را بیشتر تبدیل به یک مکان شیک و رسمی کرد. مجموعه پیرامید طرح با سابقه درخشان در طراحی داخلی فضاهای اداری مدرن یکی از موفق ترین گروه های معماری در این زمینه است.

  • پارتیشن

پارتیشن یا پارتیشن بندی یکی از معمول ترین اصطلاحات دکوراسیون داخلی اداری است. پارتیشن ها به عنوان جدا کننده ها در محیط به کار می روند.

پارتیشن ها در طراحی داخلی اداری نقش بسیار مهمی دارند. از آنجا که اغلب پارتیشن ها به سادگی قابل اجرا و قابل جا به جایی هستند در طراحی های اداری بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. پارتیشن ها با قابلیت هایی از جمله تقسیم فضا، زیبایی، تعریف حریم و مرز، عایق صدا و حرارت به کمک فضاهای اداری آمده اند. پارتیشن ها به انواع شیشه ای و آکاردئونی و… تقسیم می شوند.

مجموعه پیرامید طرح یکی از ماهرترین تیم های فعال در زمینه طراحی محیط داخلی می باشد که خدماتش را به صورت تضمینی در اختیار مشتریان قرار می دهد.