اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار به مانند تمامی دکوراسیون‌ ها اشتباهات رایجی وجود دارد که بی‌ توجهی به آنها و انجام آن می‌ تواند منجر به مشکلات بسیاری شود. به همین دلیل اجتناب از این اشتباهات موجب دلپذیرتر شدن فضای کار شده و آسایش بیشتری را برای کارمندان در حین کار به وجود می‌ آورد. در این مقاله به معرفی چندین نمونه از این اشتباهات پرداخته‌ ایم تا این مقاله در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار بتواند راهنمایی برای شما باشد.

طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

بی‌ توجهی به نیاز کارمندان

کارمندان زمانی طولانی را در محیط کار صرف می‌ کنند و بیشترین استفاده از امکانات دفتر را نیز خواهند داشت. به همین دلیل در حین طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار لازم است به نیازهای کارمندان توجه بسیاری شود تا در نهایت محیطی شاد و پویا برای آنها به وجود بیاید. محیطی نامناسب می‌ تواند کارایی کارمندان را کمتر از حد معمول کند و موجب دور ماندن سازمان از هدف‌ های مدنظر شود. برای دخیل کردن نیازهای کارمندان در طراحی داخلی دفتر کار می‌ توانید با انجام پرسشنامه‌ ای نظر آنها را متوجه شده و در نهایت افزایش بهره‌ وری کارمندان را به ارمغان بیاورید.

انجام کار بدون برنامه‌ریزی

انجام اکثر کارها بدون برنامه‌ ریزی مناسب، شکست را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل نیاز است با تمرکز کامل یک برنامه‌ ریزی هدفمند را مشخص کرد تا در نهایت دکوراسیون داخلی دفتر کار به بهترین نحو ممکن اجرا شود. برای داشتن یک برنامه‌ ریزی مناسب می‌ توانید قبل از طراحی دکوراسیون ایده‌ های مختلف را بررسی کرده و با مطالعه‌ های بسیار در زمینه طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار، مناسب‌ ترین دکوراسیون را برای دفتر کار خود انتخاب نمایید.

مناسب‌ ترین دکوراسیون را برای دفتر کار

در نظر نگرفتن فضای به اندازه برای میز و صندلی کارمندان

قرارگیری میز و صندلی کارمندان در کنار هم می‌ تواند فضای آشفته‌ ای را برای محیط کار به وجود بیاورد. برخی از شرکت‌ ها به دنبال افزایش فضای خالی در دفتر کار هستند و به همین دلیل به اختصاص دادن فضای مناسب برای میز و صندلی کارمندان توجهی نمی‌ کنند و موجب شلوغی بیش از حد می‌ شوند. همچنین کارمندان نیاز به فضایی به عنوان حریم شخصی خود دارند و قرارگیری آنها در یک محیط کوچک در کنار هم می‌ تواند بهره‌ وری آنها را پایین بیاورد. برای به وجود آوردن یک فضای مناسب و به اندازه برای هر کارمند و یا گروهی از کارمندان یک بخش می‌ توانید از پارتیشن‌ های اداری در طراحی دکوراسیون داخلی بهره ببرید.

در نظر نگرفتن فضای خالی در حین طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

در کنار توجه به اختصاص دادن فضایی مناسب برای هر کارمند، نیاز به اختصاص دادن فضای خالی در دفتر کار نیز وجود دارد، زیرا ممکن است در آینده بخش‌ های جدیدی به شرکت برای عقب نماندن از تکنولوژی و همچنین رقیبان، اضافه شود و نیازمند فضای مخصوص باشد. به همین دلیل اختصاص دادن هر دو بخش فضای مناسب برای قرارگیری میز و صندلی کارمندان و فضای خالی در حین طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد.

استفاده از رنگ‌ های نامناسب در طراحی

استفاده از رنگ‌ های نامناسب در طراحی

در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ‌ ها اهمیت بسیاری دارند. عدم تطابق رنگ‌ ها می‌ تواند محیطی نامناسب را به وجود بیاورد. به طور مثال برخی از شرکت‌ ها تصور می‌ کنند استفاده از رنگ‌ های سراسر زنده می‌ تواند پویایی محیط را بسیار افزایش دهد ولی این تصور اشتباه است. استفاده بیش از حد از چنین رنگ‌ هایی اثر عکس گذاشته و می‌ تواند به جلوه بصری طراحی داخلی دفتر کار ضرر برساند. به همین دلیل نیاز است از رنگ‌ های خنثی و زنده در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار در کنار هم استفاده کرد.

نورپردازی نامناسب

یکی از مهم‌ ترین موارد در حین طراحی داخلی دفتر کار، نورپردازی آن است. نورپردازی بسیار روشن موجب خسته شدن چشم‌ ها شده و فضایی اذیت‌ کننده را برای کارمندان به وجود می‌ آورد. از طرفی کمبود نور و به وجود آمدن محیطی تیره نیز موجب خواب‌ آلودگی شده و فضای ناراحت‌کننده‌ ای را به وجود می‌ آورد. به همین دلیل برای آرامش کارمندان و همچنین صرفه‌ جویی در هزینه‌ های مصرف برق، نیاز است به نورپردازی دفتر کار توجه بسیاری داشته باشید.

طراحی داخلی دفتر کار

توجه به ابعاد وسایل

ابعاد وسایل موجود در دفتر کار باید با توجه به اندازه محیط انتخاب شوند. استفاده از میز و صندلی و مبلمان‌ های بزرگ و یا کوچک تناسب محیط را بر هم می‌ زند و راحتی کارمندان و حتی مشتری‌ ها را نیز از بین می‌ برد. بی‌ توجهی به اندازه استاندارد لوازم یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار صورت می‌ گیرد.
قرارگیری سیم‌ ها و کابل‌ ها در معرض دید

از دیگر اشتباهات چشمگیری که در طراحی دکوراسیون اداری صورت می‌ گیرد، در معرض دید قرار دادن سیم‌ ها و کابل‌ هاست. از آن جایی که امروزه در تمامی دفاتر کار از تکنولوژی به وفور استفاده می‌ شود، سیم‌ ها و کابل‌ های بسیاری هم در دفاتر دیده می‌ شود. به همین دلیل لازم است با استفاده از وسیله‌ ای جانبی مانند داکت، سیم‌ ها و کابل‌ ها را از معرض دید کارمندان و مشتریان به دور نگه دارید تا در نهایت محیط آراسته و منظمی داشته باشید.

سخن پایانی

دفتر کار باید محیطی باشد که کارمندان در آن در کمال آسایش به فعالیت‌ های خود بپردازند. در نتیجه توجه بسیار به طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار می‌ تواند موجب آسایش و راحتی کارمندان شود. برای داشتن یک محیط کاری پویا و زنده باید از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار دوری کرد تا پیشرفت و بازدهی کارمندان و در نهایت شرکت به وجود بیاید.

سوالات متداول

1. برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار نیاز به متخصص وجود دارد؟

دکوراسیون دفتر کار به صورت مستقیم می‌ تواند بر روی بازدهی کارمندان و در نهایت موفقیت شرکت تاثیرگذار باشد. به همین دلیل در طراحی دکوراسیون اداری نمی‌ توان هر نظری را دخیل کرد و در نتیجه نیاز به یک متخصص با تجربه وجود دارد.

2. آیا می‌ توان از ترکیب نورپردازی روشن در دفتری با دیوارهای سفید استفاده کرد؟

خیر این ترکیب می‌ تواند فضایی نامناسب را برای کارمندان به وجود بیاورد و موجب خستگی آنها شود. زیاد بودن نور اتاق نورپردازی نامناسبی را برای دفتر کار به همراه خواهد داشت.

3. چه نوع پارتیشنی برای دکوراسیون داخلی دفتر کار پیشنهاد می‌ شود؟

برای استفاده از پارتیشن‌ های اداری در دفتر کار باید به نوع محیط توجه داشت. به طور مثال یک محیط سربسته و کم نور نیاز به پارتیشن‌ های شیشه‌ ای برای از حفظ نور محیط دارد.

4. توجه به ترندها در طراحی دکوراسیون اداری تا چد حد اهمیت دارد؟

درست است که ترندهای روز می‌ تواند محیطی نو و جدید را برای شرکت به وجود بیاورد، ولی پس از مدتی خسته‌ کننده شده و نیاز به تغییر دکوراسیون به وجود می‌ آید. به همین دلیل بهتر است از طراحی‌ های استاندارد به همراه برخی خلاقیت‌ ها در دکوراسیون داخلی دفتر کار استفاده کنید.

5. چه رنگ‌ هایی برای طراحی دفتر جلسات رسمی مناسب است؟

در دفتر جلسات رسمی نباید از رنگ‌ های شاد و زنده استفاده کرد و بهتر است رنگ‌ های خنثی در اولویت قرار بگیرند. در کنار این رنگ‌ های خنثی، استفاده از دو یا سه رنگ سایه نیز می‌ تواند ظرافت را برای دفتر کار به وجود بیاورد.