کلوزت روم یا اتاق لباس

شاید این سوال در ذهن تان ایجاده شده باشد که کلوزت روم چیست؟ در توضیح آن باید بگوییم که در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم یا همان اتاق کلوزت به عنوان یکی از فضاهای اصلی و موردنیاز افراد مورد بررسی قرار می گیرد و امکاناتی از جمله فضاهای تفکیک شده برای نگهداری لباس ها به صورت مجزا، آینه تمام قد و پاف یا مبلمانی برای نشستن جهت پوشیدن کفش در اتاق لباس مورد توجه قرار می گیرند.

کاربرد کلوزت روم ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری و تعویض لباس با تمام لوازم مورد نیاز بوده که در کل استفاده، نگهداری و تعویض لباس را بسیار آسان کرده است.

غالباً کلوزت روم از تفکیک فضاهای مختلفی برای چیدمان وسایل شخصی و لباسها رسمی و قفسه های کفش تشکیل شده است که این امر کمک شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضای موجود می کند و جلوه خاص و زیبایی به اتاق مستر شما می بخشد.در بسیاری از این نوع فضاها میز توالت یا فضایی برای آرایش و خود آرایی در نظر گرفته می شود که این امر بسته به ابعاد کلوزت روم متغیر می باشد.

در ادامه توضیحات ابتدا به سوالات زیر توجه کنید:

  • کلوزت روم چیست؟ اتاق کلوزت چیست؟
  • کلوزت روم در ساختمان کجاست؟ آیا کلوزت در اتاق خواب است؟
  • کاربرد کلوزت روم چیست؟

همه چیز درباره کلوزت روم یا اتاق لباس:

کلوزت روم - پیرامید طرح

یکی از مواردی که افراد امروزه به خانه‌هایشان راه داده‌اند اتاق لباس (معنی کلوزت روم) است. از این اتاق برای نگه‌داری لباس و یا پرو لباس استفاده می‌شود. این اتاق معمولا دو وظیفه را به طور همزمان باید انجام دهد. اول اینکه برای نگه‌داری اتاق از آن استفاده می‌شود و دوم اینکه برای نشستن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتاق نسبت به سایر اتاق‌ها کاربری مشخص‌ و اختصاصی‌دارد؛ مانند آشپرخانه یا حموم و دست‌شویی. بنابراین وسایلی که در آن استفاده می‌شود نیز مخصوص خودش است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به توضیح آن بپردازیم.

پیش از اینکه سراغ اصل مطلب برویم بهتر است که ابتدا به سوالاتی پاسخ دهید.

  • آیا به صندلی یا نیمکت در این اتاق احتیاج دارید؟ (پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک نشیمن استفاده کنید. افراد برای پوشیدن کفش، جوراب و … به یک صندلی حتما نیاز خواهند داشت.)
  • آیا میخواهید لباس‌هایتان را در اتاق کلوزت اتو کنید؟ اگر پاسخ بله است، حتما به فکر یک تخته اتو باشید.
  • آیا میخواهید که حین عوض کردن لباس‌هایتان دیده شوید؟ احتمال خیلی زیاد پاسختان به این سوال خیر است. پس حتما فکری به حال پنجره‌ها و پوشاندن آن‌ها کنید تا از نگاه‌های افراد در امان بمانید.

در ادامه به روش‌هایی که می‌توانید بهترین اتاق برای لباس‌هایتان در دنیا را داشته باشید اشاره می‌کنیم.

1- نور

کلوزت روم - پیرامید طرح

نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی ترین و مهمترین عناصر به شمار می آید. چون معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره مند نبوده و نورهای مصنوعی در آن حکمرانی می کنند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه ای باشد که تمامی قسمت ها و رنگ لباس به بهترین شکل ممکن دیده شوند و سایه ها ی کمتری در آن مشاهده گردد.

توجه: به یاد داشته باشید که در استفاده از منبع نور مصنوعی در شب، حباب‌های نور مصنوعی که گرمای زیادی را متصاعد می‌کنند، خطر آتش سوزی را در پی دارند. بهترین گزینه برای جلوگیری از این خطر استفاده از لامپ فلورسنت است که از ایمنی بالایی برخوردار است.

نکته: توجه داشته باشید که نور را در مکانی نصب کنید که بین شما و آینه قرار گیرد. اگر نور از پشت به شما بتابد، سایه ایجاد می‌شود و شما نمی‌توانید تصویر مطلوبی از خود را در آینه ببینید.

اگر به دنبال طراحی دکوراسیون اداری حرفه‌ای برای اتاق خود هستید، باید از طراحان داخلی خبره در این زمینه کمک بگیرید. گروه طراحی دکوراسیون اداری پیرامید طرح یکی از بهترین طراحان دکوراسیون داخلی در ایران هستند که می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب باز کنید.

2- آینه

کلوزت روم - پیرامید طرح

به طور کلی آینه در اجرای دکوراسیون داخلی نقشی ویژه دارد، اما زمانی که حرف از طراحی و اجرای دکوراسیون کلوزت روم به میان می‌آید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن می‌آید آینه است. برای ابعاد آینه در اتاق لباس به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید. هر چه ابعاد آینه بزرگتر باشد بهتر است. توصیه ما به شما این است که حتما از آینه قدی استفاده کنید.

یکی از بازی‌هایی که می‌توانید برای بهتر شدن نور با آینه کنید این است که اطراف آینه را با لامپ بپوشانید. این ترندی است که به تازگی در دنیای کمد مد شده است و بسیار زیباست و طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است. با این حساب دیگر مهم نیست شب باشد یا روز، با روشن کردن لامپ‌های اطراف آینه می‌توانید خودتان را به خوبی در آن ببینید.

3- کمد لباس:

کلوزت روم - پیرامید طرح

کمد لباس شما نشان دهنده شخصیت شماست. برای اینکه جا کم نیاورید از کف تا سقف را برای لباس‌های خود در نظر بگیرید. برای این منظور میتوانید از شلف‌های دو طبقه استفاده کنید. نمونه این شلف‌ها را می‌توانید در لباس‌ فروشی‌ها ببینید. با این کار دیگر نگران کمبود فضا نخواهید بود.

عادات لباس پوشیدن خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن اتاقتان را بچینید. برای مثال شما لباس‌هایتان را معمولا تا می‌کنید و یا اینکه آنها را آویزان می‌کنید؟ اگر معمولا آن‌ها را تا می‌کنید پس بهتر است که به فکر یک دراور برای لباس‌هایتان باشید. در غیر این صورت بهتر است از رخت آویز برای اتاقتان استفاده کنید.

معمولا چه می‌پوشید؟ تیشرت، مانتو و یا شلوار جین؟ لباس‌هایی را که معمولا می‌پوشید را دم دست و در معرض دید بگذارید تا کارتان راحتتر باشد. لباس‌هایی که خاص هستند و فقط در مراسم خاص مانند عروسی یا جشن می‌پوشید را می‌توانید از دیدرس خارج کنید.

4- کف اتاق:

کلوزت روم - پیرامید طرح

فکری به حال کف اتاق کنید، این اتاق یکی از اتاق‌هایی است که قرار است دفعات زیادی با پای برهنه روی آن باشید پس حتما فکری برایش کنید.‌ می‌توانید از فرش برای پوشاندن آن کمک بگیرید. پیشنهاد ما به شما فرشی کوچک و یا قالیچه‌ای جمع و جور است.

5- اکسسوری ها:

کلوزت روم - پیرامید طرح

انتخاب‌هایتان را باز بگذارید.فکری برای قرار دادن اکسسوری‌هایتان (جوراب، کمربند، لباس زیر) کنید. منظورم این است که از دراورهای شیشه‌ای استفاده کنید. از جداکننده لباس‌ها در دراور استفاده کنید. با این ترفند می‌توانید انتخاب‌های بیشتری را پیش چشم داشته باشید و براساس تیپ هر روزتان، مناسب‌ترین آیتم را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید:

شما ممکن است به عنوان کسی که قرار است صاحب این اتاق باشد ایده‌هایی در سر داشته باشید. اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون اتاق خودتان را به طراحان بسپارید، حتما در مورد انتظارات خود و آنچه که در نهایت می‌خواهید با طراح موردنظر مشورت کنید. سعی کنید با هم به یک تصویر مشترک برسید.

بهتر است که از عکس‌ها و ژورنال‌ها برای نشان دادن ایده خود به طراح موردنظر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، آنچه که در ذهن شماست را کسی نمی‌تواند ببیند و یا از آن باخبر شود. حتما سعی کنید از نمونه‌ها تصویری برای بیان سلیقه خود استفاده کنید.

کلام پایانی

طراحی اتاق لباس نسبت به سایر طراحی دکوراسیون‌ها آسانتر است. دلیل آن هم این است که آیتم‌هایی که قرار است در این اتاق کنار هم بچینید محدود هستند.

در این مقاله به ایده‌هایی که برای طراحی یک اتاق لباس بدون نقص نیاز دارید پرداختیم. از توجه به نور طبیعی و مصنوعی، انتخاب فرش مناسب برای پوشاندن کف اتاق لباس گرفته تا سایز و مدل آینه و عادات لباس پوشیدن خودتان که می‌تواند در طراحی کاربردی به شما کمک کند سخن گفتیم.

بسیار ممنون و خرسندیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق در مورد طراحی اتاق لباس برای شما مفید بوده باشد. در انتها توصیه ما به شما این است که تا می‌توانید عکس و مدل‌های مختلف طراحی در این زمینه ببینید تا بتوانید از آنها ایده و الهام بگیرید. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید و یا اینکه سوالاتی در این باب دارید با مشاوران، متخصصان و کاربلدان در مجموعه پیرامید طرح مشورت کنید.