پارتیشن بندی اداری

در طراحی های مدرن دفاتر کار آنچه بیشتر از همه به چشم می خورد سادگی در طراحی میز کار، پارتیشن بندی و دیگر اجزاء آن می باشد. از مهمترین قسمت هایی که با وجود تمام سادگی جزو چشم نوازترین قسمت های یک دفتر کار به شمار می آید می توان به پارتیشن بندی آن اشاره نمود. پارتیشن بندی اداری امروزی برای بزرگتر جلوه دادن فضا و بالا بردن کیفیت نور در محیط های اداری به صورت تمام شیشه ساخته و اجرا می شوند و تنها برای کنترل دید، قسمت هایی از آن با پوشش های مختلفی از جمله انواع مختلف استیکر پوشانده می شوند و در برخی موارد کل شیشه ها مات و یا تیره می گردند.

یکی دیگر از محاسن این نوع پارتیشن بندی دفتر کار باز بودن فضای دید برای ارباب رجوع می باشد. دید ما بین کارمندان در حال کار، به ارتقا حس حرکت و پویایی آن دفتر کار منجر می گردد. در صورتیکه بازتاب عملکرد بین کارمندانی که در یک اطاق دور از دید قرار دارند با کارمندانی که در تمام طول ساعات کاری دیده می شوند قابل مقایسه نمی باشد.

در برخی دیگر از دفاتر که بخش فروش مستقیم دارند و یا در طول روز کارمندان تعداد جلسات متعددی را برگزار می کنند، طراحی اتاق جلسات کوچک با پارتیشن های تمام شیشه بهترین گزینه به حساب می آید. وجود شیشه در تمام قسمت ها این امکان را می دهد یک اتاق جلسات با حداقل ابعاد ممکن و با کاربرد بالا ساخته شود. بدیهی است فضاهای کوچک و بسته قابل استفاده نخواهند بود.

از دیگر نکات قابل توجه در پارتیشن های تمام شیشه می توان به عایق صوتی بالای شیشه اشاره کرد. در این نوع از جدا کننده ها بعلت استفاده از شیشه با ابعاد تمام قد کیفیت بهتری نسبت به جدا کننده های هم نوع خود با شیشه های چند تکه خواهند داشت