تابلو در دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

نقش تابلو در دکوراسیون داخلی

از تابلو می توان بعنوان یکی از عناصر اصلی و تکمیل کننده کار یک طراح در دکوراسیون داخلی نام برد. برای تکمیل رنگ و وزن هر بخش از فضای داخلی می توان از انواع تابلوهای دکوراتیو استفاده نمود و یا به عبارت دیگر تابلو در دکوراسیون داخلی نقش کلیدی و تمام کننده ای را ایفا می نماید. کلیه فضاهایی که طراح برای یکایک عناصر آن به دقت وقت گذاشته است بدون وجود اکسسوری و تابلوهای مرتبط با فضای داخلی تکمیل نمی شود و در اصل این آیتم ها جلوه خاصی به محیط پیرامون خود می بخشند. تابلوها در بسیاری از موارد نقش موثری در تکمیل رنگ ها و همچنین ایجاد کنتراست در رنگ های موجود در فضا را بر عهده دارند.

تابلوها با چینش های گوناگون در ابعاد مختلف نه تنها زینت بخش دیوارها محسوب می گردند بلکه می توان با انتخاب صحیح رنگ و نقش و نگار تابلو احساس خاص و منحصر به فردی به فضای موجود بخشید که این احساس ،با شدت و ضعف رنگ ها و ابعاد تابلو ها متغیر می باشد

همانطور که گفتیم تابلو در دکوراسیون داخلی نقش تعیین کننده‌ای دارد. زیرا زمانی که بخواهید به طراحی دکوراسیون داخلی فضا بپردازید باید تناسب بین اجزای مختلف محیط را مورد توجه قرار دهید. معمولا افراد حین طراحی ایده‌های مختلفی در ذهن دارند که عملی کردن آن‌ها نیاز به تخصص و توجه به فاکتورهای طراحی دکوراسیون دارد. انتخاب تابلوهایی که با فضا تناسب داشته باشند، رنگ و روی تازه‌ای به نتیجه طراحی می‌بخشد. تابلوهایی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی نشان دهنده‌ی تفکرات و عقاید شما هستند. در پس هر تابلویی مفاهیمی نهفته است که با در نظر گرفتن هدف طراحی و محیط مدنظر می‌توانید از آن استفاده کنید. خوشبختانه در دنیای امروز با تنوع بی‌نظیری از انواع تابلوها روبرو هستیم. بنابراین هر سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید بهترین انتخاب را از میان انبوهی از گزینه ها داشته باشید. اگر شما هم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود قصد استفاده از تابلوها را دارید در ادامه همراه ما باشید.

انواع تابلو در دکوراسیون

انواع تابلو در دکوراسیون | پیرامید طرح

در این بخش از مقاله انواع تابلو در دکوراسیون را معرفی می‌کنیم. تابلوهای مدرن امروزی ممکن است به صورت تکی یا چند تکه باشند. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است که کدام نوع را انتخاب کنید. تابلوهای چند تکه در ابعاد وسیع هم قابل تهیه هستند. بنابراین اگر فضای مدنظر شما بزرگ است و دیوارهای بلندی دارد، به راحتی می‌توانید از این تابلوها استفاده کنید. هرچقدر ابعاد تابلوهای چند تکه در فضاهای بزرگ بیشتر باشد، نمای محیط جلوه‌ی زیباتری پیدا می‌کند. اگر طرفدار تابلوهای چند تکه نیستید، بهتر است به سراغ تابلوهای تکی بروید. معمولا زمانی که افراد می‌خواهند یک فضای ساده، خلوت و شیک داشته باشند از تابلوهای تکی استفاده می‌کنند. به این منظور بهتر است که دیوار را از سایر اشیاء خالی کنید.

علاوه بر تابلوهای مدرن، از سبک کلاسیک تابلو در دکوراسیون داخلی می‌توان استفاده کرد. معمولا این سبک تابلو، الهام گرفته از چیزهای طبیعی و شبه طبیعی است. وجود عناصر زیاد از ویژگی‌های بارز تابلوهای سبک سنتی می‌باشد. اگر فضایی که قصد طراحی دکوراسیون تابلو را در آن دارید، به سبک کلاسیک است، استفاده از تابلوهای متناسب با این سبک را فراموش نکنید. در این تابلوها شاهد استفاده از رنگ هایی نظیر کرم، بژ، قهوه‌ای، قرمز و…. هستیم. قاب تابلوهای سبک کلاسیک معمولا چوبی است‌. بر روی این قاب های چوبی غالبا کنده‌کاری‌هایی انجام می‌شود که نمایانگر هنر دست سازنده است. اما تابلوهای مدرن ممکن است حتی بدون داشتن قاب در دور کار هم مورد استفاده قرار گیرند

نکات قابل توجه جهت استفاده از انواع تابلو

انواع تابلو در دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

برای افزایش تاثیر تابلو در دکوراسیون داخلی لازم است که نکاتی را مدنظر خود قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر در این باره تا انتها همراه مجموعه پیرامید طرح باشید. جهت‌ استفاده از تابلو در دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید که اندازه دیوار شما چقدر است. زیرا باید میان ابعاد دیوار و تابلو تناسب وجود داشته باشد. اگر دیوار کوچکی دارید برای اینکه فضا شلوغ نشود، سعی کنید از تابلوهای کوچکتر استفاده کنید. برخی افراد از تابلوها برای طراحی دیوار فوقانی کاناپه یا تخت خواب خود استفاده می‌کنند. در این جا هم به روال سابق، نباید تابلویی را انتخاب کنید که ابعاد آن بیشتر از ۷۵ درصد ابعاد کاناپه یا تخت باشد. اگر قصد دارید تابلوها نمای بیشتری داشته باشند، باید روی نورپردازی محل نصب آن‌ها تمرکز کنید‌. با یک نورپردازی مناسب تابلو در دکوراسیون داخلی فضا جلب توجه بیشتری می‌کند.

اگر قصد دارید چندین تابلو کوچک و بزرگ را همزمان مورد استفاده قرار دهید، باید محل قرارگیری درست آن‌ها را بدانید. معمولا بهترین کار این است که بزرگترین تابلو را در مرکز کار قرار دهید. سپس تابلوهای کوچک و هماهنگ را هم در اطراف بزرگترین تابلو نصب نمایید. توجه داشته باشید که تابلوها نباید به همدیگر چسبیده باشند. رعایت فاصله حداقلی در میان آن‌ها کاملا ضروری است. بهتر است تابلوهایی که در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نظر قاب با همدیگر تناسب داشته باشند. نکته دیگر که برای نصب تابلو دکوراسیون داخلی باید رعایت کنید، ارتفاع مناسب تابلو است. بهترین ارتفاع جهت نصب تابلو ارتفاعی است که با چشم‌های مخاطب هم سطح باشد.

نحوه طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری | پیرامید طرح

 

طراحی دکوراسیون اداری هم اصول خاص خودش را دارد. حتی استفاده از تابلوها و اکسسوری مختلف در دکوراسیون اداری تفاوت‌های ویژه ای دارد که به آن‌ها می‌پردازیم. رنگ محیط در این سبک دکوراسیون بسیار مهم است. هنگام خرید مبلمان، رنگ آمیزی دیوارها، انتخاب اکسسوری و… باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. در محیط های اداری بهتر است از رنگ‌های ساده و در عین حال شیک استفاده شود. برای تمرکز بیشتر پرسنل به هیچ عنوان فضا را شلوغ نکنید. برای نصب تابلو و سایر اکسسوری‌ها نیز به شکل گزینشی عمل کنید. اگر قصد به کار بردن تابلو را دارید، از طرحی استفاده کنید که مربوط به فعالیت اداره باشد.

برای مثال اگر دکوراسیون یک موسسه حقوقی را طراحی کرده اید، تابلوهایی که دارای لوگوهای حقوقی و… است را روی دیوار نصب کنید. برای اینکه سطح طراحی خود را بالا ببرید از تابلوهایی که ترکیب رنگ طلایی و مشکی هستند استفاده نمایید. از این ترکیب رنگ می‌توانید جهت طراحی سایر موارد نیز در محیط اداری استفاده کنید. محیط های اداری سطح بالا در طراحی داخلی از مبلمان چرم به رنگ مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده می‌کنند. علاوه بر موارد فوق امروزه تولید کنندگانی هستند که از ترکیب طلا، ورق طلا و چوب در تابلوسازی استفاده می‌کنند.

تفکیک فضاهای مختلف

تفکیک فضا در طراحی دکوراسیون | پیرامید طرح

تفکیک فضاها در طراحی داخلی دکوراسیون اداری بسیار با اهمیت است. با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارید می‌توانید از تفکیک فضا استفاده کنید. بهتر است این کار را با استفاده از پارتیشن های مدرن انجام دهید. البته باز هم جا دارد به این نکته اشاره کنیم که سبک کلی کار شما تعیین کننده‌ی گام های بعدی است که برمیدارید‌. اگر در دکوراسیون خود قصد استفاده از تابلوهای چوبی، ترکیب رنگ قهوه‌ای و… دارید، می‌توانید تفکیک فضا را با استفاده از پارتیشن‌های چوبی انجام دهید. اگر هم قصد طراحی به شیوه مدرن دارید و از تابلوهای تکی یا چند تکه‌ی این سبک استفاده کرده اید، پارتیشن بندی شیشه ای انتخاب مناسب تری خواهد بود. مجموعه پیرامید طرح با دارا بودن مجرب ترین کادر فنی می‌تواند در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و استفاده از اکسسوری‌های مناسب راهنمای شما باشد.