معماری داخلی فضاهای اداری باز

اگر برای معماری داخلی اداری و طراحی مکان مورد نظر خود سری به سایت های معروف در اینترنت زده و بررسی های لازم را انجام داده باشید به خوبی پی به این نکته مهم می برید که اکثر طراحی های انجام شده برای محیط هایی با متراژ بالا به صورت فضای باز می باشد که نیاز به فضاهای مجزا و حریم خصوصی کارمندان و مدیران با فایلینگ و دیوایدرهای ام دی اف و یا با پارتیشن شیشه ای تک جداره مرتفع گردیده است.در ذیل نمونه ای مناسب از معماری داخلی فضاهای اداری باز را برای شما آماده کردیم که مربوط به دفتر مرکزی و شوروم نمایندگی مبلمان BKM در San Diego-کالیفرنیا (آمریکا) می باشد که در سال 2015 در فضایی به مساحت حدودی 23000 متر مربع توسط گروه طراحی Hollander دیزاین گردیده است. از نکات بارز طراحی فوق می توان از بهره گیری مناسب از فضای سبز در محیط اداری بر روی دیوارها ، انتخاب آویزهای تزئینی شیک ،پوسترهای گرافیکی و سمبل چرخ صندلی و محصولات این شرکت بر روی دیوارهای قسمت های مختلف آن نام برد.

برای طراحی و اجرای تخصصی و ایده آل معماری داخلی فضای اداری خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.

طراحی معماری داخلی اداری:

برای اجرای معماری داخلی اداری باید برخی بر اساس اصول حرفه ای و مهندسی پیش بروید. در اجرای طراحی معماری داخلی ادرای پیروی از گام های تخصصی در طراحی و شناسایی بهترین طراحی، ضروری است. در ابتدا لازم است تا نیازهای اساسی در پروسه ی طراحی و اجرای فضای اداری مورد نظر بررسی شوند. برای این منظور باید امکانات موجود و میزان فضای در دسترس را بررسی کرد. با اجرای این گام، می توان اولین قاب های احتمالی برای طراحی معماری داخلی اداری را مشخص نمود. در ادامه، توجه به نیازها و ایده های مدنظر کارفرما بسیار مهم می باشد. در برخی موارد کارفرما، بیشتر به پارتیشن بندی های شیشه ای و کوچک توجه دارد؛ یا در موارد دیگری ممکن است ایجاد یک فضای مشترک با دیوایدرهای ام دی اف مدنظر کارفرما باشد. بنابراین، مشورت با ایشان در پروسه ی طراحی بسیار حیاتی است.

البته این موضوع باید مدنظر قرار داده شود که برخی پیشنهادهای ارائه شده توسط کارفرمایان در عمل، قابل اجرا نمی باشد. در این موارد اهمیت حضور یک تیم حرفه ای برای اجرای طراحی داخلی فضای اداری بسیار پررنگ خواهد شد. گروه خدمات معماری داخلی اداری و تجاری پیرامید طرح، یکی از بهترین مجموعه های تخصصی در حوزه ی طراحی و اجرای انواع معماری های داخلی اداری و تجاری می باشد. جهت طراحی یک محیط کلاسیک، دارای معیارهای زیبایی شناختی و بهره برداری حداکثری از فضای در دسترس، باید از حضور تیم های حرفه ای فعال در زمینه ی طراحی داخلی فضای اداری استفاده کرد.

طراحی حرفه ای:

ارائه ی خدمات معماری داخلی اداری و تجاری توسط گروه های مهندسی تخصصی می تواند نیازهای سیرکولاسیون موثر و پلان های بسیار کاربردی را برای کارفرمایان فراهم کند. به نظر می رسد ترسیم خواسته های کارفرما در قالب طراحی شکیل و اصولی فضای داخلی اداری و تجاری، مهم ترین نشانه ی اجرای یک “طراحی اصولی” است. گروه طراحی پیرامید طرح، از طراحی های نوین و سه بعدی برای ایجاد درک راحت تر از فضا و ایجاد یک دیزاین اصولی بهره می برد.
البته ترسیم و طراحی یک مدل سه بعدی برای اجرای معماری داخلی اداری کافی نیست. شما برای اجرای این طرح، باید از حضور یک تیم حرفه ای، متخصص، مجرب و متعهد استفاده کنید. در طول اجرای پروژه، باید نظارت کامل بر پیاده سازی گام به گام مراحل طراحی وجود داشته باشد. این امر باعث می شود تا در صورت نیاز یا بروز هرگونه خطای احتمالی، روند اجرا متوقف شده و نقص های مورد نظر اصلاح شوند. در نهایت، یک طراحی خلاقانه حداکثر فضای کاربردی را برای شما فراهم می کند و از ایجاد فضاهای مرده پیشگیری به عمل می آورد.

نکات مهم در طراحی و اجرای فضاهای اداری:

برای طراحی و معماری داخلی اداری، باید با انواع سبک های موجود برای طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی داشته باشید. از جمله انواع طراحی های دکوراسیون داخلی می توان به: آرت نو، لوستیک، کلاسیک، مدرن و فولدینگ اشاره کرد. این طراحی ها بر اساس فضای در دسترس و نیازهای شغلی ادرات مختلف، متفاوت خواهند بود. استفاده از المان های طبیعی و ایجاد یک فضای دلنشین برای مشتریان، می تواند بازخورد بسیار مناسبی برای ادارات به همراه داشته باشد. استفاده از متریال های بافت دار مثل انواع چوب، توسط گروه طراحی پیرامید طرح، یکی از نقاط قوت این مجموعه در طراحی و اجرای فضای اداری به شمار می رود.

نکته ی مهم دیگری که در معماری فضای داخلی اداری باید مدنظر قرار داده شود، راحتی کارمندان و مشتریان است. ایجاد یک محیط دلنشین جهت فعالیت کارمندان و یک فضای مناسب جهت انتظار یا حضور مشتریان، در افزایش راندمان مثبت کاری، نقش به سزایی دارد. اما برای ایجاد فضایی با مشخصات ذکر شده باید نکات زیر را مدنظر قرار داد:

  1. استفاده از مبلمان مناسب و کاربردی
  2. استفاده از رنگ های خنثی و روشن برای ایجاد جلوه ی بصری مناسب
  3. بکار بردن سبک مناسب طراحی
  4. طراحی فضای اختصاصی جهت استراحت و گفتگو برای پرسنلی که تایم های طولانی تری را در ادارات سپری می کنند.
  5. تفکیک مناسب اتاق جلسات، اتاق مدیریت و دسترسی مستقیم آن به اتاق جلسات
  6. استفاده از فلاور باکس یا کمدهای آرشیو برای جداسازی بهینه ی فضای کار پرسنل
  7. استقرار مناسب فضای کاری منشی ادارات

طراحی داخلی فضای اداری:

رعایت معیارها و هنجارهای اداری، در عین حفظ ارگونومی مطابق با محل مورد نظر، باید در طراحی و معماری داخلی اداری مدنظر قرار داده شود. معماری داخلی فضاهای اداری باز، باید علاوه بر فراهم کردن اهداف سازمان، برای مشتریان نیز جذابیت داشته باشد. در کل، خلاقیت و ابتکار بکار برده شده در طراحی داخلی یک فضای اداری باز، یکی از عوامل اصلی انتخاب گروه مناسب برای طراحی می باشد. گروه پیرامید طرح، از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون انواع فضاهای اداری و مسکونی و تجاری آغاز کرده است. این گروه با داشتن تجارب زیاد و البته موفق، می تواند بهترین طراحی ممکن جهت اجرای دکوراسیون داخلی اداری را برای شما فراهم نماید. شما می تاونید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین برای طراحی و اجرای تخصصی و ایده آل معماری داخلی فضای اداری خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.