دیوارکوب ام دی اف تایل | پیرامید طرح

دیوارکوب ام دی اف تایل

دیوارکوب های تایل تماماً از جنس ام دی اف ساخته می شوند و بنا بر نیاز محیط و درخواست کارفرما تعیین رنگ می گردند. این نوع دیوارکوب علاوه بر زیبایی در کنترل صدای محیط و رفع عیوب دیوارها نقش بسزایی ایفا می کند. ابعاد تایل های این مدل از دیوار کوب ها بنا به نظر طراح و در نظر گرفتن ابعاد ام دی اف و نیز شرایط حمل و نقل کاملاً قابل تغییر است ولی ابعاد در نظر گرفته شده به صورت پیش فرض 120 سانتیمتر در 60 سانتیمتر می باشد. ژوئن های مابین تایل نیز بسته به نظر طراح و ابعاد تایل ها متغیر بوده که با توجه به ابعاد پیش فرض2 الی3 سانتی متر در نظر گرفته می شود.قابل ذکر است در ذیل به چند نمونه از این دیوارکوب اشاره شده است.

مجموعه پیرامید طرح برای انتخاب انواع دیوارکوب های ام دی اف متناسب با فضای اداری در کنار شما خواهد بود.جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیوارکوب ام دی اف تایل؛ تحولی شگفت انگیز در طراحی دکوراسیون داخلی:

دیوار کوب ام دی اف یکی از پوشش‎های مدرن برای دیوار محسوب می‎شود. انسان معاصر همواره به دنبال زیبایی و تنوع در محیط اطراف خود بوده است. مطمئنا یکی از بخش‌های زندگی مدرن که تحولی شگرف داشته است صنعت ساخت و ساز می‎باشد. یک بخش مهم در صنعت ساخت و ساز، طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی است. دکوراسیون داخلی به تمام اِلمان‎هایی گفته می شود که برای زیباتر کردن فضای داخل استفاده می‎کنند. انواع مبلمان، کابینت، اکسسوری‌ها، فرش تا دیوارکوب‎ها برای پوشش دیوار، سقف و کف را شامل می‎شود. در این مبحث می‌خواهیم به معرفی انواع دیوارکوب، به ویژه دیوارکوب های ام دی اف بپردازیم.

دیوارکوب چیست؟

دیوارکوب ام دی اف تایل | پیرامید طرح

دیوار کوب ام دی اف یکی از دیوارپوش های بسیار پرطرفدار است که در بازار قیمت مناسبی دارد. دیوارکوب با نام دیوارپوش نیز شناخته می‎شود. دیوارکوب ها، دیوارهای پیش ساخته‎ای هستند که بر روی دیوار اصلی (دیوار باربر) نصب می‎شوند. این پوشش بیشتر جنبه زیبایی دارد و جایگزین ایده آلی برای گچ سفید، رنگ و سایر مواد می‎باشد. دیوارکوب ها در ابعاد و اندازه‎های مختلف تولید می‎شوند که ابعاد آن ها با توجه به نوع طراحی، چیدمان داخلی و دیوار مورد نظر انتخاب می‎شوند. تنوع در دیوارکوب ها به قدری زیاد است که شما را متحیر می‎کند. تنوع دیوارکوب ها از لحاظ جنس، رنگ و طرح خیره کننده هستند. البته دیوارکوب ها در برابر حرارت و رطوبت نیز مقاومت بالایی دارند. همچنین قابلیت عبور تاسیسات برق و… در اکثر دیوارکوب ها وجود دارد.

در طول دهه گذشته پانل های دیواری راه بسیار زیادی را پیموده اند. امروزه شما با گزینه های به روز شده ای از دیوارپوش های چوبی با طرح های تزئینی و بسیار زیبا رو به رو هستید. می توانید پانل هایی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه و دکوراسیون شما باشد. شما می توانید دیوارهای آسیب دیده را بپوشانید یا با زیباتر کردن دیوار داخلی، فضای خسته کننده قبل را تغییر دهید. به طور مثال یکی از بروز ترین طرح ها، دیوارپوش های سه بعدی هستند که برگرفته از سبک مدرن می باشد.

انواع دیوارکوب:

انواع دیوارکوب | پیرامید طرح

دیوار کوب mdf یکی از گزینه های ایده آل برای بازسازی منازل است. دیوارکوب‎ها انواع مختلفی را شامل می‎شوند، عبارتند از:

  • دیوارکوب های ام دی اف تایل
  • دیوارکوب سنگی: از سنگ‎های تزئینی استفاده می‎شود.
  • دیوارکوب چرم: ظاهری بسیار لوکس دارد، اما قیمت آن بسیار بالاست.
  • دیوار آجری: در سبک کلاسیک و سنتی اصیل بیشترین کاربرد را دارد.
  • دیوارکوب پارچه ای: از پارچه ‎های ضخیم مانند مخمل و… استفاده می‎کنند.
  • دیوارکوب آلومینیوم: ظاهری کاملا مدرن دارد. بیشتر در فضاهای اداری و تجاری استفاده می‎شود.
  • دیوارکوب pvc (پلی وینیل کلراید): از مواد پلاستیکی و پلیمری ساخته می‎شود. کاملا ضد آب است.
  • دیوارکوب شیشه ای: در آشپزخانه و نقطه کانونی دکوراسیون داخلی بیشترین کاربرد را دارد (در ابعاد کوچک).
  • دیوارکوب چوبی: از چوب طبیعی ساخته می‎شود. بسیار زیبا و چشم نواز است اما قیمت بسیار بالایی دارد. در مقابل رطوبت و حشرات نیز آسیب پذیر است.

دیوار کاذب ام دی اف، پرطرفدارترین نوع دیوارکوب:

دیوار کاذب ام دی اف | پیرامید طرح

دیوارکوب ام دی اف همانطور که از نامش پیداست از چوب ام دی اف ساخته می‎شود. چوب ام دی اف یک جایگزین مناسب برای چوب طبیعی است. در عصر جدید ملاحظات زیست محیطی در رابطه با قطع درختان اعمال می‎شود. همچنین به علت اینکه چوب طبیعی قیمت بالایی دارد اکثر افراد قادر به خرید آن نیستند. به همین دلیل چوب ام دی اف ابداع شد که علاوه بر زیبایی، قیمت بسیار پایینی نیز دارد.
ام دی اف (MDF) مخفف عبارت Medium Density Fiberboard است، به معنای «تخته فیبر با چگالی متوسط» است. این نوع چوب از ترکیب خرده چوب و رزین ساخته می‌شود. در اثر حرارت و فشار زیاد چوب ام دی اف تولید می‎شود. این چوب در ضخامت‎های مختلف طراحی و تولید می ‌شود که قابلیت ماشین کاری و برش نیز دارد.
«مجموعه پیرامید طرح» با استفاده از مرغوب‎ترین متریال‎ها و بروزترین طرح‎ها، منحصر به فرد ترین خدمات را به شما ارائه می دهند. کافیست یک بار برای همیشه به ما اعتماد کنید.

مزایای دیوارپوش ام دی اف:

مزایای دیوارپوش ام دی اف | پیرامید طرح

دیوار کوب ام دی اف یک ویژگی مهم دارد و آن دسترسی آسان است. مزایای دیوارپوش ام دی اف عبارست از:

  • هزینه تمام شده ام دی اف پایین تر از چوب طبیعی و دیوارکوب های دیگر مانند چرم و آلومینیوم است.
  • ورق های ام دی اف عایق صوت و حرارت هستند. هر چقدر ضخامت ام دی اف بیشتر باشد گزینه مناسب تری می باشد.
  • برای انواع سبک های دکوراسیون قابل اجرا است (مدرن، کلاسیک، مینیمال و سنتی). برخی از دیوارکوب ها تداعی کننده یک سبک خاص هستند، مانند آلومینیوم و آجر.
  • طرح های دیوارکوب ام دی اف بسیار متنوع هستند. از تایل های مستطیل شکل باریک تا مربع های بزرگی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند. انتخاب طرح آن به سلیقه و ایده طراح بستگی دارد.
  • چوب طبیعی مانند چوب گردو و… قیمت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل در فروشگاه های محدودی عرضه می شوند. در مقابل ام دی اف یکی از مصالح رایج در ساخت و ساز انواع لوازم است.
  • رنگ بندی زیبا یکی دیگر از ویژگی‌های دیوارپوش mdf است. البته توصیه می شود برای پوشش دیوارها از رنگ های روشن مانند کرم، استخوانی، شیری، قهوه ای روشن و… استفاده کنید. حتی به صورت ترکیبی (دو یا چند رنگ مکمل در کنار هم، مانند قهوه ای روشن و کرم) نیز قابل اجرا هستند.
  • نکته مهم دیگر این است که در هر فضا و محیطی قابلیت اجرا دارند. هر جایی که شما علاقه مند باشید. از فضای نشیمن و اتاق خواب تا محیط اداری، تجاری، آموزشی و بهداشتی را می توان نام برد. حتی برای پوشش دیوار سرویس بهداشتی و حمام نیز می توان استفاده کرد (اگر ضد آب باشند).

نصب دیوارکوب های ام دی اف:

نصب دیوارکوب های mdf | پیرامید طرح

دیوار کوب ام دی اف با طرح و رنگ مورد نظر را می توانید سفارش دهید. برش و ماشینکاری ام دی اف در ابعاد مشخص در کارگاه انجام می شود تا رنگ و طراحی یکنواختی (لبه ها) داشته باشد. از روکش های مختلفی برای پوشاندن سطح کار استفاده می‌شود که ظاهری زیبا به آن می‌دهند. ابتدا فقط روکش طرح چوب در بازار موجود بود. در حال حاضر روکش های بسیار زیبا با رنگین کمانی از رنگ‎ها تولید می‎ شوند. روکش pvc، UV، ملامینه، لمینت، های گلاس و… را می‎ توان نام برد. در عرض های‏ 25 و 35 سانتیمتر و طول‎‎ های 280 تا 300 میلیمتر تولید می‎شوند. البته بسیاری از تولیدکننده‎ها برای بالا بردن رضایت مشتری، به صورت سفارشی نیز تولید می کنند. سطح دیوارکوب باید کاملاً صاف و یکدست باشد. همچنین عاری از هر گونه آلودگی، گرد و خاک و… باشد. باید تاسیسات آبی را کاملا عایق بندی کنید.

دو روش برای نصب دیوارکوب وجود دارد:

  • به صورت مستقیم که با استفاده از میخ به دیوار اصلی چسبانده می‌شود.
  • در روش دیگر ابتدا زیرسازی بر روی دیوار انجام می شود، سپس توسط مصالح فلزی سطح دیوار را کاملاً تراز می‌کنند. در مرحله بعد دیوارپوش‎ها بر روی سطح زیرسازی شده نصب می‎شوند.

مجموعه پیرامید طرح برای انتخاب انواع دیوارکوب های ام دی اف متناسب با فضای اداری در کنار شما خواهد بود.جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.