دکوراسیون داخلی کناف | پیرامید طرح

دکوراسیون داخلی کناف

امروزه، برای زیباسازی منازل و اجرای سبک های متنوع از دکوراسیون داخلی کناف استفاده می‌شود. همه چیز درباره این نوع دکوراسیون، متریال مورد استفاده و نکاتی که برای خرید لازم است بدانید، در این مقاله توضیح داده شده است.

کناف چیست؟

کناف به عنوان یک متریال نسبتا” جدید شناخته شده و کمک شایانی در اجرای سقف های کاذب و پارتیشن بندی ساختمان های مسکونی نموده است. این محصول، که از دو بخش سازه و گچبرگ تشکیل شده با سرعت بسیار بالایی بازار مربوط به سقف های کاذب و دیوار پارتیشن کناف را تسخیر نموده است.

از نقاط قوت این محصول می توان به سرعت بالای آن در اجرا، وزن بسیار سبک و قیمت های مناسب اشاره نمود. ولی کناف نیز مانند تمام محصول های مشابه خود، دارای نقاط ضعف بسیاری نیز هست که از آن جمله می توان به محدودیت سایز و ابعاد در اجرا و درز بین پنل های گچبرگ اشاره کرد.

کاربرد کناف

کاربرد کناف | پیرامید طرح

استفاده از کناف در دکوراسیون، انتخاب افرادی است که می خواهند زیبایی خانه خود را چندین برابر کنند. این متریال در محیط های مختلف استفاده می شود. عمدتا افراد از این نمونه دکور در پذیرایی منازل خود استفاده می کنند. جلوه خاصی که این کناف ها به منزل می دهند، سبب افزایش خرید و اجرای این نوع دکوراسیون شده است. در ادامه کاربرد کناف ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. دیوارهای کاذب با کناف

از دیوار های کاذب کمتر در ساختمان ها استفاده می شود، در صورتیکه مزایای زیادی دارند. ایجاد حجم های متفاوت بر روی دیوارها به منظور دست یافتن فضایی در دکوراسیون داخلی با کناف برای شلف، کمد و نورپردازی های داخلی، از جمله مزایای این دیوار است. به راحتی می توان از فضاهای مرده و کم کارآمد در داخل ساختمان، با استفاده از کناف استفاده کرده و شاهکارهای زیبایی از نور و شلف را خلق نمود.

این گونه فضاها که کاربرد فراوانی در ایجاد دید بصری زیبا ایفا می نمایند، در اکثر منازل مسکونی وجود داشته یا مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از این محصول طرح های زیبا و بی نظیری را در دکوراسیون داخلی منزل مسکونی خود خلق نمایید.

2. قفسه بندی با کناف

کاربرد دیگر اجرای کناف ها در دکوراسیون، قفسه بندی با کناف و اجرای طرح کتابخانه با کناف است. برای چیدن کتاب های خود و اختصاص دادن بخشی از منزل به کتابخانه، می توانید از این طرح استفاده کنید. این طرح، علاوه بر نظم بخشیدن به کتاب ها، زیبایی خاصی به محیط می دهد.

3. طرح ویترین با کناف

دکوراسیون کناف می تواند به صورت طرح طاقچه با کناف در منزل اجرا شود. ویترین دیواری با کناف هم می تواند جایگاه زیبایی برای تلویزیون باشد و طرح و جلوه زیبایی به منزل بدهد. باکس تلویزیون دیواری از نمونه های پرفروش در خانه های مدرن است.

طرح ویترین با کناف نیز برای چیدن لوازم دکوری و مجسمه ها، فضای خوبی را برای نظم بیشتر به دکوراسیون منزل می دهد. اجرای دکور با کناف نیازمند تبحر و مهارت بالایی است. زیرا استفاده از کناف دکور به شکل کلی برای زیباسازی منزل استفاده می شود. پس باید به بهترین شکل و با نهایت دقت این عملیات انجام شود. استفاده از مهارت بالای مجموعه پیرامد طرح می تواند خیال خریدار را از این نظر راحت کند. مهارت، دقت بالا، کیفیت متریال و سرعت بالا در اجرای دکوراسیون داخلی از مهم ترین ویژگی های این گروه خلاق است.

4. دیوار پارتیشن کناف

دیوار پارتیشن کناف عموما با نام دیوار جداکننده نیز شناخته می شود. پارتیشن با کناف رنگ های متفاوت و جذابی دارد که می تواند در ظاهر داخلی منزل اثرگذار باشد. به دلیل اینکه این نوع دیوار نقش مجزا کردن فضای داخلی ساختمان را در دکوراسیون داخلی بر عهده دارد، جدا کننده است. این نوع دیوار عموما به عنوان یک دیوار اصلی شناخته نمی شود. از مزیت های این دیوار، وزن سبک آن است.

5. کناف پرده

یکی دیگر از قسمت هایی که در دکوراسیون می توان کار کرد، استفاده از کناف بالای پرده است. کناف بالای پرده، از دیده شدن بخش بالایی پرده جلوگیری می کند. در این طرح، در فاصله ی کم از دیوار، پرده نصب شده و با اجرای این نمونه دکوراسیون، پذیرایی مدرن تر می شود.

رنگ دکوراسیون داخلی کناف

رنگ دکوراسیون داخلی کناف | پیرامید طرح

داشتن منزلی زیبا و دلنواز با کمک دکوراسیون داخلی کناف دور از تصور نیست. اجرای کناف دکوراسیون، از نظر ابعاد، رنگ و حجم نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. نمی توان از یک نمونه طرح و ایده در چند مکان استفاده کرد. این امر، نیازمند بررسی و ریزبینی دقیق می باشد. چینش قسمت های مختلف و هماهنگی در دکوراسیون قسمت های مختلف منزل به عوامل زیادی بستگی دارد.

یکی از فاکتورهای مهم در اجرای این کار، توجه به رنگ کناف می باشد. این عامل روی ظاهر فضای پذیرایی شما تاثیر دارد. در اجرای این کار، لازم است رنگی را انتخاب کنید که با سایر رنگ های به کار رفته در پذیرایی و نشیمن و یا اتاق شما هارمونی و هماهنگی داشته باشد. هماهنگی رنگ های به کار رفته در دکوراسیون، زیبایی محیط را چند برابر می کند. به خصوص اگر برای قسمت های دیگر خانه هم از کناف استفاده کرده اید، بهتر است رنگ های به کار رفته مشابه باشند.

مزایای استفاده از کناف ها در پذیرایی:

مزایای استفاده از کناف | پیرامید طرح

عموما استفاده از دکوراسیون کناف در پذیرایی زیبایی و جلوه خاصی به محیط می دهد. ویترین دیواری با کناف نیز علاوه بر افزایش زیبایی محیط، مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله:

  • صرفه جویی در هزینه
  • مقاومت بالا به خصوص در برابر زلزله
  • در مدت کوتاهی قابل اجرا بوده و به همین دلیل موجب صرفه جویی در زمان می شود.
  • عایق صوتی و حرارتی خیلی خوبی است.

قبل از خرید و اجرای کناف برای سقف، باید ارتفاع آن را بررسی کرد. به عنوان یک ایده متفاوت، می توانید چند نمونه کناف را با هم ترکیب کنید، یا از شکل های گوناگون چند طبقه بهره بگیرید. با بهره گیری از سبک های متنوع در اجرای کناف می توانید بر زیبایی دکوراسیون بیافزایید. مثلا در کنار طرح های منظم مستطیلی، که بیانگر سبک مدرن هستند، از سبک کلاسیک هم استفاده کنید.

ظاهر پذیرایی شما با این ایده بسیار خاص و زیبا می شود. استفاده از سبک های مستطیلی و دایره وار طبیعتا هزینه بیشتری برای شما دارد. با توجه به بودجه خود می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

انواع صفحات دکوراسیون داخلی کناف

انواع صفحات دکوراسیون داخلی کناف

صفحات کناف، در انواع مختلفی برای قفسه بندی با کناف تولید می شود. برای اجرای دکوراسیون داخلی کناف با توجه به اندازه ای که برای محیط نیاز است، از کناف استفاده می شود. ابعاد استاندارد آن ها 240 در 120 سانتیمتر و با ضخامت 5/9 و 5/12 میلی متری است. انواع این نمونه صفحات به شرح زیر است:

  • گچ برگ پانل کنافRG
  • گچ برگ پانل کناف MR
  • گچ برگ پانل کناف FR

این صفحات با هم تفاوت هایی دارند. گچ برگ پانل کناف RGیک نوع پانل کناف معمولی بوده و برای محیط های معمولی استفاده می شود. این نمونه گچ برگ، بیشتر برای کناف سقف و دیوار استفاده می شود. برای اجرای کناف دکوری دیواری، عموما از این پانل بهره می گیرند.

پانل کناف MR عموما برای محیط هایی با رطوبت بالا کاربرد دارد. پانل کناف FR نیز در محیط هایی که تجمع زیاد است، یا بیشتر در معرض آتش سوزی است، قابلیت اجرا دارد. موادی که در این نمونه پانل کناف استفاده شده می تواند از شعله ور شدن و گسترش آتش سوزی جلوگیری کند.

قیمت کناف ها:

قیمت کناف | پیرامید طرح

مهم ترین عامل برای خرید و اجرای دکور با کناف، قیمت این محصول است. قیمت کناف دکوراسیون در نمونه های مختلف با هم فرق دارد. قیمت کناف برای سقف و دیوار تا حد زیادی با هم یکی است، ولی باز هم بسته به طرح انتخابی می تواند متفاوت باشد. قیمت کناف برای پشت تلویزیون با نمونه های دیگر برای دکوراسیون داخلی متفاوت است. علت این تفاوت قیمت به دلیل طرح های متفاوت باکسی است که تلویزیون درون آن قرار می گیرد.

عامل دیگری که می تواند بر قیمت کناف تاثیرگذار باشد، میزان متراژ مورد استفاده در دکوراسیون داخلی است. هرچقدر متراژ محیطی که به کناف نیاز دارد بالا برود، متریال و مواد اولیه آن برای اجرای کار نیز بیشتر خواهد شد. قیمت کناف متری محاسبه می شود و این عامل هم می تواند سبب تفاوت قیمت کناف باشد. در خصوص اطلاع از قیمت ها، خرید و اجرای دکوراسیون داخلی، مشاورین مجموعه پیرامید طرح همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خریداران محترم هستند.